Olin lapsena niin tyhmä, että luulin Abban S.O.S biisin kertovan Esso-huoltoasemasta. Mitä tyhmää sinä olet luullut?
Hävettää vieläkin, niin että silmissä pimenee...
Kommentit (96)
Vicky Rosti: "Kaakon kuolevan näääin..."
Se on oikeasti Chicago, mutta on kyllä epäselvästi lausuttu vieläkin kun kuuntelee...
Luulin että lähikauppa k-valinta (oli siis joku k-ketjun market jota kutsuttiin nimellä k-valinta, valintamyymälä oli ”uutuus” tiskintakamyymälän sijaan) oli nimeltään Koovalinna. Siis kun kuulin puhuttavan että ”ostin k-valinnasta maitoa” niin lapsen ajatuslogiikalla se tarkoitti ”ostin Koovalinnasta maitoa”. Eli tietenkin kaupan nimi oli Koovalinna.
Kuulin usein väärin laulujen sanoja ja sitten ihmettelin, kun en ymmärtänyt niitä. Esim. Abban Dancing Queen -laulun sanat kuulin aina "she is a dancing green".
Mikko Alatalon "rikoo on riskillä ruma" - kertsin tajusin vasta aikuisena. En yksinkertaisesti tajunnut sitä aikaisemmin, mietin vain että se on joku päätön sanaleikki.
Että se bändi on joku Bomfan Gemsiis tmv.
(Kuulin siis radiosta ennen kuin näin kirjoitettuna.)
Ala-asteella kysyin opelta, mitä tarkoittaa oppikirjassa lukeva kuuraketti, koska hahmotin sen kuura + ketti.
Että aikuisena menisin naimisiin ja saisin lapsia.
KM
Olen katsonut miljoona kertaa Levottomet-elokuvan saunakohtauksen, enkä ole saanut selvää mitä Matleena Kuusniemi sanoo siinä. Ei vain selviä. Uskomatonta.
Telkusta tuli.sarja "Akaton mies". Luulin, että on joku kauhusarja: mies Akatosta tms.
Luulin että kekkonen on presidenttiä tarkoittava yleisnimi. Kun presidentti Kekkonen luopui virasta, kysyin äidiltä, että kenestä tulee Suomen seuraava kekkonen. Jotenkin voisin ymmärtää tämän, jos olisin ollut ihan pieni vielä tuolloin, mutta olin kuitenkin jo 9-vuotias Kekkosen jättäessä eronpyyntönsä...
Luulin et jos jää auton alle, niin delaa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mikko Alatalon "rikoo on riskillä ruma" - kertsin tajusin vasta aikuisena. En yksinkertaisesti tajunnut sitä aikaisemmin, mietin vain että se on joku päätön sanaleikki.
Minä luulin pitkään, että siinä lauletaan "Riko on riskilä ruma", ja että Riko olisi jonkun naisen nimi :D
Mietin aina itsekseni, että onpa törkeä laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vicky Rosti: "Kaakon kuolevan näääin..."
Se on oikeasti Chicago, mutta on kyllä epäselvästi lausuttu vieläkin kun kuuntelee...
Kuolevaksi kaakon näääään!
Sitten "moves like tiger!" Moves like Jagger, ei soittanut kelloja vaikka musiikkivideossakin näkyy tyyppi :"D
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella kysyin opelta, mitä tarkoittaa oppikirjassa lukeva kuuraketti, koska hahmotin sen kuura + ketti.
Tulipa tästä mieleen, kun luin työpaikan lounasruokalistaa. Siellä oli ruisku-orrutettuja silakoita.
Bomfunk MC's kirjoitti:
Että se bändi on joku Bomfan Gemsiis tmv.
(Kuulin siis radiosta ennen kuin näin kirjoitettuna.)
Samoihin aikoihin oli Daruden Sandstorm tai sandström niin kuin minä luulin. En tiedä miksi 🙄
Luulin, että ampumavälikohtaus tarkoittaa elokuvan kuvauksia
Markku Aron Hyvännäköinen: silmiinsä ämpärin taivaalta sai.
Manne toivoi kuulevansa kappaleen: hopeinen kuulu ;-)
Lapsena oli outoa, kun niin monen parturi-kampaamon nimen edessä luki Salon. Sain vasta myöhemmin tietää, että tarkoittaa (hius)salonkia...
Niin minäkin itse asiassa. Juuri eilen tuli mieleen.