Olin lapsena niin tyhmä, että luulin Abban S.O.S biisin kertovan Esso-huoltoasemasta. Mitä tyhmää sinä olet luullut?
Hävettää vieläkin, niin että silmissä pimenee...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Luulin että lähikauppa k-valinta (oli siis joku k-ketjun market jota kutsuttiin nimellä k-valinta, valintamyymälä oli ”uutuus” tiskintakamyymälän sijaan) oli nimeltään Koovalinna. Siis kun kuulin puhuttavan että ”ostin k-valinnasta maitoa” niin lapsen ajatuslogiikalla se tarkoitti ”ostin Koovalinnasta maitoa”. Eli tietenkin kaupan nimi oli Koovalinna.
Minä taas ihmettelin mikä ihmeen ärki-oski. Jos äiti vaikka sanoi, että käyn R-kioskilla ostoksilla.
Vela -72 kirjoitti:
Luulin että kekkonen on presidenttiä tarkoittava yleisnimi. Kun presidentti Kekkonen luopui virasta, kysyin äidiltä, että kenestä tulee Suomen seuraava kekkonen. Jotenkin voisin ymmärtää tämän, jos olisin ollut ihan pieni vielä tuolloin, mutta olin kuitenkin jo 9-vuotias Kekkosen jättäessä eronpyyntönsä...
Tuo on se klassinen, joka taitaa olla koko sukupolven lapsilla ollut jossain vaiheessa luulona :) Mutta pitkäänhän se Kekkonen pressana olikin.
Eihän tuo vielä mitään, mutta olen tavannut useammankin aikuisen, jotka luulevat "maammelaulun", tarkoittavan kansallislaulua, tyyliin "mikä on Ruotsin maammelaulu", vaikka kyseessähän on siis laulu nimeltään "Maamme", eli Maamme-laulu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena oli outoa, kun niin monen parturi-kampaamon nimen edessä luki Salon. Sain vasta myöhemmin tietää, että tarkoittaa (hius)salonkia...
Itse olin 21v kun tajusin saman. Sattumoisin kaikki parturit Salo sukunimisiä...
On semmoinen huumoribiisi jossa lauletaan "Esko Aho se on ihan laho niin myös Juhantalo" ja mä luulin että se laulo että Juhan talo oli laho mutta sitten se laulo "Juhantalo oli melkein kalju vaimonsa useasti hänelle nalju oujee oujee" ja mä ihmettelin miten jonkun Juhan talo voi olla kalju ja sitten sillä on vielä vaimo...
Naapuri mennä kerran liiteriin kuulemma.
Kysyin oliko siellä traktori
Zinc
Luulin, että Bumpy ride-kappaleessa laulettiin autoista ja miten töyssyinen matka oli rodeoon.
I wanna boom bang bang with your body yo
Were gonna rough it up before we take it slow
Girl lemme rock you rock you like a rodeo
(Its gonna be a bumpy ride)
Vierailija kirjoitti:
Lapsena oli outoa, kun niin monen parturi-kampaamon nimen edessä luki Salon. Sain vasta myöhemmin tietää, että tarkoittaa (hius)salonkia...
Kiitos tästä. - Sitä on tarvinnut minun elää yli 30 vuotiaaksi ja nyt vasta ymmärsin asian laidan olevan noin kuin kerroit.
Luulin että aikuisena on helpompaa. Huh, huh kaikkea sitä lapsena kuvittelee.
Aamulehden etusivun yläreunassa luki "Uudista tilauksesi ajoissa", niin luulin sen tarkoittavan, että kun ajelee kaupungilla, niin sillä samalla reissulla käy lehden konttorissa uusimassa tilauksen.
Ei noista elokuvienkaan Suomi puheista saa mitään selvää. Pitää tekstitys olla.
Pesin Jauhenlihan
Zinc
Olin aikaani edellä ..
Corona aikaan suositellaan samaa !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vicky Rosti: "Kaakon kuolevan näääin..."
Se on oikeasti Chicago, mutta on kyllä epäselvästi lausuttu vieläkin kun kuuntelee...
Kuolevaksi kaakon näääään!
Sitten "moves like tiger!" Moves like Jagger, ei soittanut kelloja vaikka musiikkivideossakin näkyy tyyppi :"D
Minä kuulin sen Moonlight jacket. Ja kuulen yhä vaikka oikea nimi selvisikin. I got a
moonlight jacket 🙈
Minä sain vasta lukiossa tietää, että anjovis on kala. Luulin siihen asti, että se on jokin hedelmä, samantyyppinen kuin ananas. :) Hieman hävetti, kun jossain kokkausta koskevassa keskustelussa kaverien kanssa tämä tuli ilmi. Ja minä olin jo lähes täysi-ikäinen tyllerö...
Muistan pilkanneeni isoveljä kun hän luuli että kokis on kasvi-suute-juoma kun se tietysti on kasvis-uute-juoma.
Kiskot vievät etelään, kuulin sen siskot vievät etelään. En tosin häpeä eikä ap kannata sinunkaan hävetä, hyvä mielikuvitus paikkaa elämässä tylsiä kohtia.
Sevenup-limsa oli Zup, keskitysleiri oli kestitysleiri.
Varauduin laskuvarjohyppyyn, kun mies sanoi lentokoneessa, nyt meni pelikaani turbiiniin ..
Zinc
Luulin lapsena 70 luvulla, että Yleisradion uutiset ovat totta ja suomi on vapaa maa ja elintaso on huikea ym. kaikkea roskaa.
Onneksi äitini oli fiksu ja otti minut mukaansa Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin näin tajusin itse millainen kehitysmaa suomi on.
Neljäntoista vuoden kuluttua olinkin jo muuttanut pois suomesta.
Joskus Pirkka-lehdessä oli mainos, jossa oli teksti: "Kärsitkö couperosaihosta?"
Pitkään ihmettelin, mikä on coupero-saiho. Onneksi en kysynyt keltään, ja munannut itseäni.
Luulin että Jeppe ja Taikaukko on olemassa helvetin tulineen.