Olen naimisissa narsistin kanssa, haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (101)
Ap, myöntääkö mies itse olevansa narsisti? Miten ihmeessä hän on mennyt kutistajalle tutkittavaksi?
Koetko elämäsi kuinka raskaaksi hänen kanssaan, asteikolla 0-10?
Onko teillä lapsia?
Onko narsistimiehesi akateeminen? Ehkä DI?
Vierailija kirjoitti:
Ap, myöntääkö mies itse olevansa narsisti? Miten ihmeessä hän on mennyt kutistajalle tutkittavaksi?
Koetko elämäsi kuinka raskaaksi hänen kanssaan, asteikolla 0-10?
Onko teillä lapsia?
Ei hän oikein mielellään myöntäisi, mutta vaikea on sitä kieltääkään kun diagnoosi on olemassa. Usein hän ”unohtaa” asian sujuvasti. Hän hakeutui psykiatrille kriisin takia. Nyt elämä on helpompaa kuin aikaisemmin, kun hän pyrkii muuttamaan käytöstään. On meillä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onko narsistimiehesi akateeminen? Ehkä DI?
Ei ole.
Tiedän yhden psykologinaisen, jolla on myös narsistimies. Hän on kertonut, että nuorempana elämä oli aivan kauheaa, mutta vakaumuksensa takia ei halunnut erotakaan. Nyt vanhempana hän on oppinut pitämään puolensa ja pärjäämään narsumiehensä kanssa. Eli ei mene niihin ansoihin, mutta ei uhriudukaan.
En kyllä itse ymmärrä, mitä "mukavaa" tuommoisessa parisuhteessa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko narsisiti rakastaa?
Tämä on hyvä kysymys, mitä usein mietin itsekin. En tiedä, ja voimmeko me oikeasti koskaan mennä kenenkään pään sisään ja tietää mitä he sanoillaan tarkoittavat? Puolisoni vakuuttelee rakkauttaan jatkuvasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko mies älykkäämpi kuin sinä?
Mahdollisesti, ainakin hän on aika älykäs. Ap
Kiusaako mies sinua? Oletko miettinyt, miten vähän tukea saat, jos vaikka sairastut vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan. Toivottavasti ei ole lapsia.
T. Narsistin lapsi joka oli aivan psyko ja lisäksi väkivaltainen ja hakkasi lapsia (ja pelokas äiti ei uskaltanut puolustaa tai estää tätä).Meillä on kyllä lapsia (mutta ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä). Olen itsekin kasvanut väkivaltaisessa perheessä ja isäni oli todennäköisesti narsisti. Ap
"Ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä"? Olette todella toisenne ansainneet. Narsistilla on sentään se tekosyy, että narsisti on kirjaimellisesti kykenemätön empatiaan. Sinulla ei ole edes sitä. Olet hirviö pelkästä mukavuudenhaluisuudesta.
Nimimerkillä, Toinen narsistin rääkkäämä lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Narsistin lapsi joka oli aivan psyko ja lisäksi väkivaltainen ja hakkasi lapsia (ja pelokas äiti ei uskaltanut puolustaa tai estää tätä).Meillä on kyllä lapsia (mutta ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä). Olen itsekin kasvanut väkivaltaisessa perheessä ja isäni oli todennäköisesti narsisti. Ap
"Ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä"? Olette todella toisenne ansainneet. Narsistilla on sentään se tekosyy, että narsisti on kirjaimellisesti kykenemätön empatiaan. Sinulla ei ole edes sitä. Olet hirviö pelkästä mukavuudenhaluisuudesta.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Lapsiimme ei kohdistu minkäänlaista väkivaltaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiusaako mies sinua? Oletko miettinyt, miten vähän tukea saat, jos vaikka sairastut vakavasti?
Ei ehkä varsinaisesti kiusaa, mutta jonkinasteista henkistä väkivaltaa (manipulointia) ja kontrollointia on ollut. Olen miettinyt jälkimmäistä kyllä, mutta toisaalta tietääkö kukaan meistä mitä sitten tositilanteessa kävisi? Ap
Oletko läheisriippuvainen? Miksi tuhlaat elämäsi noin vaikeaan parisuhteeseen, kun hyvässä suhteessa voisit olla vilpittömästi onnellinen joka päivä ja lapsetkin saisivat kokea olonsa turvalliseksi?
Miksi koet velvollisuudeksesi alistua, millaiseksi koet itsetuntosi?
Mitä diagnooseja lapsillanne on?
Vierailija kirjoitti:
Oletko läheisriippuvainen? Miksi tuhlaat elämäsi noin vaikeaan parisuhteeseen, kun hyvässä suhteessa voisit olla vilpittömästi onnellinen joka päivä ja lapsetkin saisivat kokea olonsa turvalliseksi?
Todennäköisesti olen läheisriippuvainen johtuen huonosta perhetaustastani ja varmasti käsitykseni parisuhteesta on vääristynyt. Nyt yritän muuttua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä diagnooseja lapsillanne on?
Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Lapsiimme ei kohdistu minkäänlaista väkivaltaa. Ap
Teidän parisuhteenne on lapsillenne parisuhteen ja perheen malli. Rikkonaisen perheen lapset päätyvät todennäköisesti itsekin rikkinäisiin perheisiin, hakeutuvat samalla tavalla sairaisiin suhteisiin kuin teidän suhteenne. Miksi haluat tehdä omille lapsillesi niin järkyttävän suuren karhunpalveluksen? Etkö tunne empatiaa lapsianne kohtaan? Etkö halua heille parasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olen läheisriippuvainen johtuen huonosta perhetaustastani ja varmasti käsitykseni parisuhteesta on vääristynyt. Nyt yritän muuttua. Ap
Silti haluat tehdä omille lapsillesi saman.
Muistaakseni se on myös Riitta Hyrckin kirjassa Ohut- ja paksunahkainen narsisti.