Olen naimisissa narsistin kanssa, haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että mies jota olen tapaillut, on narsisti. Haluatko antaa jonkun neuvon, että millä saisin sen selville? Mitä kannattaisi kysyä tai erityisesti tarkkailla?
Ole tietoisesti eri mieltä häneb kanssaan ja halua eri asioita. Katso, mitä tapahtuu.
Narskun kanssahan sujuuihan hyvin, kun haluatte samoja asioita. Luonne paljastuu muissa kohdin. Silloin alkaa manipulointi, syyllistäminen, kiristäminen, ylenkatse.
Asiat sujuu hyvin niin kauan kuin toimitaan narsistin pillin mukaan. Yllämainittujen lisäksi myös painostus, vähättely, ignooraaminen ja uhkailu on tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen narsisti on sängyssä?
Minun kokemuksen mukaan aluksi huomioiva, mutta aika pian päätyy vaan pumpattavaksi barbaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö, että narsistin itsekkäät asenteet tarttuvat sinuun liikaa?
Näin on tapahtunut jo, ainakin osittain. Toisaalta se voi olla hyväkin asia. Ap
Olet muuttunut hirviön kaltaiseksi, eli tuhoutunut, jos sinua ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ”se voi olla hyväkin asia” on kuultu terapeuteilta ja psykiatreilta, se ei varsinaisesti ole oma mielipiteeni vaikka ymmärränkin mitä he tarkoittavat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan. Toivottavasti ei ole lapsia.
T. Narsistin lapsi joka oli aivan psyko ja lisäksi väkivaltainen ja hakkasi lapsia (ja pelokas äiti ei uskaltanut puolustaa tai estää tätä).Meillä on kyllä lapsia (mutta ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä). Olen itsekin kasvanut väkivaltaisessa perheessä ja isäni oli todennäköisesti narsisti. Ap
"Ei väkivaltaa, ainakaan fyysistä"? Olette todella toisenne ansainneet. Narsistilla on sentään se tekosyy, että narsisti on kirjaimellisesti kykenemätön empatiaan. Sinulla ei ole edes sitä. Olet hirviö pelkästä mukavuudenhaluisuudesta.
Nimimerkillä, Toinen narsistin rääkkäämä lapsi
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Lapsiimme ei kohdistu minkäänlaista väkivaltaa. Ap
Seuraavassa postauksessa sitten jo sanotkin, että puolisosi kohdistaa sinuun henkistä väkivaltaa, manipulointia, kontrollointia. On henkistä väkivaltaa pakottaa lapset seuraamaan tällaista rääkkäystä sivusta, tai ylipäätään pakottaa lapset asumaan samassa talossa narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ohutnahkainen narsisti valitsee kumppanikseen paksunahkaisen ja päinvastoin, kumpi sinä olet?
Tämä on narsistien keksimä väite, jolla voivat syyllistää puolisoaan ja estää häntä eroamasta ja löytämästä parempaa.
Harmi kun en nyt löydä lähdettä väitteelleni. Tämä väite tuli kuitenkin vastaan tieteellisessä artikkelissa.
Harmi tosiaan, sillä yleisesti ottaen narsisti kyllä hyökkää kenen tahansa kimppuun, jolla ei ole voimia taistella vastaan. Narsisti kietoo pahaa aavistamattoman ihmisen verkkoonsa teeskentelemällä ensin ihanteellista ihmistä, kun tällaisen kanssa menee perustamaan perheen ja ottamaan asuntolainan räpsähtää todellinen luonne esiin. Työpaikat ovat erinomaisia narsistin pesimispaikkoja, koska usein miten työntekijät eivät voi noin vain vaihtaa työpaikkaansa. Narsisti valitsee uhrinsa, kenet tahansa ja hän tekee näistä joko tai, lentävän apinansa engl. termi flying monkey tai ne joita hän imee kuiviin. Narsistin kanssa pärjää ainoastaan, jos käyttää hänen omia aseitaan, mutta suosittelen hylkäämään tällaiset ihmiset ja pysymään etäällä. Itse lopetin työsuhteen yhden tällaisen takia ja tiedän yhden joka on vaimon suvun kautta, tällaiset ihmiset ovat käsittämättömiä luonnonoikkuja.
No mitä hyvää narsisteissa sitten on, muuta kuin että esittävät alussa hurmaavaa, sekä ilmeisesti silloin kun haluavat vaikkapa estää eron puolison kanssa?
Todellinen luonne on kuitenkin kuin keskenkasvuisella kakaralla, ovat lapsekkaan itsekkäitä, hyväksyvät vain oman mielipiteensä, kiukuttelevat, manipuloivat, kontrolloivat ja dissaavat muita nostaakseen itseään?
Varmaan menestyvät työelämässä kyynärpäätaktiikalla, käyttämällä edellä mainittuja ominaisuuksiaan ja röyhkeyttään, mutta sehän ei parisuhteeseen tuo muuta kuin korkeintaan enemmän rahaa (ja harvalle se on merkittävä tekijä itse parisuhteen kannalta), joten onko heissä jotain positiivista puolta parisuhteen kannalta?
Vai onko narsistien puolisoina vain ne heikoimmat, riippuvaisimmat ja kiltiksi koulutetut?
Nuo narsistin piirteethän kuulostavat nelivuotiaan uhmaikäisen lapsen käytökseltä aikuisten maailmassa.
Jospa narsistit ovatkin henkisesti/psyykkisesti jälkeenjääneitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ”se voi olla hyväkin asia” on kuultu terapeuteilta ja psykiatreilta, se ei varsinaisesti ole oma mielipiteeni vaikka ymmärränkin mitä he tarkoittavat.
Ap
Sulla ei ole mitään ylpeiltävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ”se voi olla hyväkin asia” on kuultu terapeuteilta ja psykiatreilta, se ei varsinaisesti ole oma mielipiteeni vaikka ymmärränkin mitä he tarkoittavat.
ApSulla ei ole mitään ylpeiltävää.
Onhan sehyvä, että oppii pitämään puolensa narsistia vastaan. Minusta siinä on paljonkin ylpeilemistä.
Ohis
Mitä saat liitostasi narsistin kanssa? Mitä
Sellaista, mitä et saavuttaisi ilman tätä suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSulla ei ole mitään ylpeiltävää.
En tiedä, onko siinä mitään ylpeiltävää, mutta narsistiset piirteet tavallisessa mittakaavassa ovat hyvä asia. Ne opettavat pitämään puolensa ja arvostamaan itseään. Näitä ne psykiatrit on mulle toivoneet lisää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat liitostasi narsistin kanssa? Mitä
Sellaista, mitä et saavuttaisi ilman tätä suhdetta?
Minulla ei ole oikein kokemusta muista suhteista, en tiedä millainen on parisuhde ei-persoonallisuushäiriöisen kanssa koska minun elämässäni ei ole sellaista koskaan ollut. Viihdyn mieheni seurassa, hän on paras ystäväni, meillä on samanlainen huumorintaju ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Ap
Pakottaako miehesi kaikki muut tekemään mitä haluaa? Ja olemaan samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ketään ”pakota”. Hän vain kertoo, neuvoo ja perustelee. Uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ketään ”pakota”. Hän vain kertoo, neuvoo ja perustelee. Uudelleen ja uudelleen.
Eminunkin eksäni käytti tuota väsytystaistelua. Kunnes itse myöntyi mihin tahansa ”kunhan vain lopetan tuon nalkuttamisen!!!!”
Hän kyllä kiristikin minua, jos en ollut samaa mieltä: ”tässä meidän avioliitossa ei ole mitään järkeä, jos emme ole samaa mieltä”.
Tuo, joka uhrasi lapsensa.
Onko sinun vaikea tehdä päätöksiä tai muodostaa mielipiteitä ilman puolisosi ”apua”?
Koetko, että on ”helpompi” tehdä kuten hän sanoo tai haluaa? Pystytkö tavoittamaan mielessäsi enää omia mielipiteitäsi tai tarpeitasi, oletko kadottanut itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun vaikea tehdä päätöksiä tai muodostaa mielipiteitä ilman puolisosi ”apua”?
Koetko, että on ”helpompi” tehdä kuten hän sanoo tai haluaa? Pystytkö tavoittamaan mielessäsi enää omia mielipiteitäsi tai tarpeitasi, oletko kadottanut itsesi?
Kyllä, juuri näin minulle kävi ja nyt yritän taistella itseäni pois tuosta kuopasta.
Niin, jälkiviisauttahan tässä on. Minun piti erota, jotta sain oman voimani takaisin.
Silti väitän, että jollain asteella uhrasin lapseni, jotta minä itse pelastuisin.