Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työvoimatoimiston asiakas, sain heti 2kk karenssin.

Vierailija
25.04.2020 |

Sain heti karenssin koska asuin muualla enkä ollut kotona lukemassa postia, johon oli tullut ilmoitus hakea tiettyä työpaikkaa. Hölmönä luulin että riittää, että itse haen töitä ja nyt olen 2kk tuloitta.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille opiksi. Työkkärin kanssa oltava hyvin tarkka.

Varo myös puheitasi.

Vierailija
102/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimiston toiminnassa ei ole mitään järkea https://www.rahakirstu.com/kela/karenssia-pukkaa-ja-kela-vie-tuet/

2018 juttu....

Et uudempaa löytänyt 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just Saying kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusille asiakkaille noita kirjeitä ei edes lähetetä kuin useamman kuukauden jälkeen.

Varsinkaan nyt kun niillä on muutenkin kädet täynnä hommia. En usko aloitukseen. 

Sain kirjeen ennen kun olin ainuttakaan korvausta kerennyt saamaan, ensimmäisen hakemuksen käsittely oli vielä kesken. Tottakai olisin sitä paikkaa hakenut jos olisin huomannut ajoissa. Mutta lapset ja minä sairasteltiin useamman viikon vuorollaan ja olimme toisaalla. Ja uskon että meillä oli tuolloin korona.

No oppihan tästäkin nyt jotakin. Tuntuu vaan kohtuuttomalta 2kk karenssi siitä, että en hakenut 80km matkan päässä olevaa työpaikkaa jossa työtunteja olisi ollut kaksi kuukaudessa. Ap

"Tuntuu vaan kohtuuttomalta 2kk karenssi siitä, että en hakenut 80km matkan päässä olevaa työpaikkaa jossa työtunteja olisi ollut kaksi kuukaudessa."

Sori, mutta uskottavuus loppui tässä.

Tämä on ihan paskapuhetta, että pitäisi lähteä 80 km:n päähän 2 tunnin takia, työkkäri ei edes tarjoa tuollaisia paikkoja kuin kuukaudessa 2 h töitä

Kyllä tämä on aivan totta. 60pv karenssia tuli koska työ olisi kestänyt yli 2vk. Ilmeisesti olen sitten todella pihalla kun en tajunnut ettei tällaisen pitäisi olla edes mahdollista. Ap

Vierailija
104/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kokemuksia tästä firmasta mihin minun olisi pitänyt hakea. Enää karenssikaan ei tunnu missään. Heillä tosiaan töitä annetaan vaan muutama tunti ja loput töistä tehdään ilmaiseksi jos et annetussa ajassa saa töitäsi hoidettua. Palkat haetaan liiton kautta eikä esimiehiin tai muuhun johtoon saa mitään yhteyttä. Lakia ei firma noudata vaan tekee oman päänsä mukaan, työntekijä on täysin arvoton. Työntekijöitä otetaan Virosta koska heitä on helpompi ku.ettaa. Ap

Vierailija
105/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusille asiakkaille noita kirjeitä ei edes lähetetä kuin useamman kuukauden jälkeen.

Varsinkaan nyt kun niillä on muutenkin kädet täynnä hommia. En usko aloitukseen. 

Sain kirjeen ennen kun olin ainuttakaan korvausta kerennyt saamaan, ensimmäisen hakemuksen käsittely oli vielä kesken. Tottakai olisin sitä paikkaa hakenut jos olisin huomannut ajoissa. Mutta lapset ja minä sairasteltiin useamman viikon vuorollaan ja olimme toisaalla. Ja uskon että meillä oli tuolloin korona.

No oppihan tästäkin nyt jotakin. Tuntuu vaan kohtuuttomalta 2kk karenssi siitä, että en hakenut 80km matkan päässä olevaa työpaikkaa jossa työtunteja olisi ollut kaksi kuukaudessa. Ap

Älä provoa sellaisella, josta et tiedä!

Lain mukaan työttömän on haettava kokoaikatyötä. Toiseksi on oikeus kieltäytyä sellaisesta työstä, ossa työmatkakulujen jälkeen jäisi palkasta vähemmän kuin työttömyykorvauksesta. Siksi sinun ei olisi tarvinnut ottaa vastaan tuota työtä, vaikka olisi ollut 2 tuntia päivässä.

Sinulta pyydettiin ennen karenssin määräämistä selvitystä. Oli kannattanut lukea työttömyysturvalaki ja ohjeet ja vedota selvityksessäsi siihen, että tunteja olisi ollut niin vähän ja se olisi estänyt ottamasta vastaan kokoaikatyötä.

Tämän ketjun avaus saattoi olla provo, mutta noin periaatteessa: Ei kai voi olettaa, että jokainen työnhakija olisi samalla myös suuri lakiasiantuntija, ja erityisen kohtuutonta on vaatia, että työnhakijan pitäisi olla paremmin perillä laeista kuin TE-toimiston virkailijat. Jos virhe on tehty TE-toimiston puolella, niin se ei paljon mieltä lämmitä, koska päätöksen muuttaminen/peruminen on vaikeaa ja kestää joka tapauksessa kauan.

Työttömän pitää nimenomaan olla lakiasiantuntija ja usein työtön tietää lain paremmin kuin virkailija. Tätä on hyvinvointitodellisuus.

Vierailija
106/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät työtä vieroksuvat sosiaalipummit vituttaa.

Aina ollaan kerjäämässä veronmaksajien taskuista euroja.

Töihin ei halutakaan mwnnä, koska kaljan ja lasolin juominen kiinnostaa enemmän.

Vierailija
107/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei harmita niin paljon kuin että joku pääsee vähemmällä ja voi juoda Lasolia vaikka joka päivä.

Vierailija
108/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just Saying kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuntuu vaan kohtuuttomalta 2kk karenssi siitä, että en hakenut 80km matkan päässä olevaa työpaikkaa jossa työtunteja olisi ollut kaksi kuukaudessa."

Tämä on ihan paskapuhetta, että pitäisi lähteä 80 km:n päähän 2 tunnin takia, työkkäri ei edes tarjoa tuollaisia paikkoja kuin kuukaudessa 2 h töitä

Kyllä tämä on aivan totta. 60pv karenssia tuli koska työ olisi kestänyt yli 2vk. Ilmeisesti olen sitten todella pihalla kun en tajunnut ettei tällaisen pitäisi olla edes mahdollista. Ap

Sinä kirjoitit 2 tunnista kuukaudessa.

Kerrataanpa provoamisen pykälä kaksi: muista, mitä olet kirjoittanut aiemmin. Nehän olivat tuossa lainauksessa.

Sinulle ei tullut karenssia siksi, että et ottanut vastaan 2 työtuntia kuukaudessa. Lain mukaan sinulla ei ole mitään velvollisuutta edes ottaa sellaista. 

Karenssi tuli siitä, että et ollut työmarkkinoitten käytettävissä, koska et edes vastannut sinulle lähetettyyn ilmoitukseen. Jos ei katso paperipostia, pitää jollakin muulla keinolla seurata ilmoituksia.

Vierailija
109/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just Saying kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ap, jos tuo työ olisi ollut toistaiseksi voimassa oleva ja sinut olisi valittu, niin työstä irtisanoutumisesta tulisi 3kk karenssi. Oli syy mikä hyvänsä.

Vierailija
110/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just Saying kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kirjoitit 2 tunnista kuukaudessa.

Kerrataanpa provoamisen pykälä kaksi: muista, mitä olet kirjoittanut aiemmin. Nehän olivat tuossa lainauksessa.

Sinulle ei tullut karenssia siksi, että et ottanut vastaan 2 työtuntia kuukaudessa. Lain mukaan sinulla ei ole mitään velvollisuutta edes ottaa sellaista. 

Karenssi tuli siitä, että et ollut työmarkkinoitten käytettävissä, koska et edes vastannut sinulle lähetettyyn ilmoitukseen. Jos ei katso paperipostia, pitää jollakin muulla keinolla seurata ilmoituksia.

Niin niin, työtä olisi ollut sen 2 tuntia kuukaudessa. Työsopimus olisi kestänyt pidempään kun 2vk niin karenssia tuli 60pv. Ap

Vierailija
111/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko ajan sanojani käännellään ja väitetään, ettei ole mahdollista että sait velvoitteen hakea tuollaista työtä.

- Työtunnit 2h/kk

- Työmatka n.80km

- Työn kesto: yli 12kk

Tässä tiivistettynä tapauksen tärkeimmät tiedot. Tähän vielä oma mokani etten huomannut velvoitetta hakea paikkaa aiemmin. Ap

Vierailija
112/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko ajan sanojani käännellään ja väitetään, ettei ole mahdollista että sait velvoitteen hakea tuollaista työtä.

- Työtunnit 2h/kk

- Työmatka n.80km

Tässä tiivistettynä tapauksen tärkeimmät tiedot. Tähän vielä oma mokani etten huomannut velvoitetta hakea paikkaa aiemmin. Ap

Vieläkö tuo paikka on auki ja muidenkin työttömien kompastuskivenä ja kiusattavana?

Minkä alueen te-toimistossa asioit ja sait tuon kstenssipäätöksrn?

Vierailija
113/114 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Työtunnit 2h/kk

- Työmatka n.80km

Vieläkö tuo paikka on auki ja muidenkin työttömien kompastuskivenä ja kiusattavana?

Minkä alueen te-toimistossa asioit ja sait tuon kstenssipäätöksrn?

Asun Keski-Suomessa. Tämä paikka ei enää ole avoin, mutta muilla paikkakunnilla on avoinna useita paikkoja näillä pienillä työtunneilla. Joissain töitä oli kuitenkin 2h viikossa tai 6h viikossa. Ap

Vierailija
114/114 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työstäkieltäytymisen yhteydessä tutkitaan nimenomaan työmatkojen ajallista kestoa."

"Työttömyysturvalain mukaan sinulla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta tarjottua työtä, jos päivittäisen työmatkasi kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia. Osa-aikatyössä raja on keskimäärin kaksi tuntia.

Aikaa tarkasteltaessa otetaan huomioon joukkoliikenne, polkupyörän tai oman auton käyttö sekä mahdollisuus kävellä työmatka. Oman auton hankkimista ei edellytetä."

Asian voi selvittää, kun vaan kerrot kaikki faktat.