Kukaan ei välitä enää rajoituksista, "koska koulutkin jo avataan." !
Noniin.
Tämä oli arvattavissa.
Kukaan ei välitä enää koko koronasta mitään.
On kuulemma ohi.
Koulutkin avataan.
Lapsi ja sen kaverit ovat nähneet harvakseltaan, ja vain pihalla.
Nyt kavereiden kotona oli sanottu, että enää ei ole rajoituksia, ne puretaan.
Nuoriso on pakkautunut jengeiksi ja mulla face täynnä kutsuja jos jonkinlaisiin illanviettoihin.
Tämäkö oli tarkoitus Li Andersson?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla aiemminkaan ollut luottoa ihmisten älyyn. Koita nyt sitten tässä sopuleiden ihmemaassa elää, vaikeaa on.
Ihminen on laumaeläin, ei ainoastaan Suomessa, vaan ihan kaikkialla maailmassa. Omilla aivoilla ajatteleminen on "hyväksyttävä" ominaisuus lähinnä lauman johtajilla. Heillä se olisi enemmänkin suotava ominaisuus, mutta demokratiassa omilla aivoilla ajattelevat eivät aina tule valituiksi lauman johtajiksi, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajilta kysytään, heidän työvelvoite pitäisi poistaa tuonne vuoden 2022 alkuun, tietysti täydellä palkalla, jolloin viimeisten tietojen mukaan saadaan rokote, jolloin opettajan riski saada koronavirus on alentunut.
Ja jos kouluja ei nyt avata, sama itku opettajilla jatkuu kesäloman jälkeen, kun epidemia ei suinkaan ole ohi, vaan tätä samaa parkua ja valitusta jatkuu ainakin pari vuotta.
Olen oppilaan äiti, en ope.
Minusta voitaisiin mennä etäopetuksella vuoden loppuun saakka. Siitä vielä jatkettaisiin, jos tarve vaatii.
Sota-aikaan koulut oli kiinni vuoden. Edes yo-kirjoituksia ei jäejestetty. Kun koulut alkoivat taas, osa meni alemmalle luokalle ja osa eteni normaaliin tahtiin. Tiedot ja taidot tsekattiin koululla ja sitten päätettiin.
Sota-aikana lapset kävivät koulua ja opetusta annettiin, vaikka taivaalta pudotettiin pommeja.
Mummini oli opettaja sodan aikana ja lapset kävi koulua hänen kodissaan normaalisti. Ja nyt asun samaisessa talossa.
Lapset ja opettaja saattoivat kesken oppitunnin juosta maakellariin, jos tuli ilmahälytys.Kaikesta muuta oltiin sodan aikana valmiit luopumaan, mutta ei lasten opetuksesta.
Näin oli myös sisällissodan aikana. Kiertokoulut oli yleisiä.
Ennen opettajat olivatkin "kansan kynttilöitä". Nyt ovat etunenässä luopumassa lasten opettamisesta.
Näillä rajoituksilla on ainoastaan ostettu aikaa valmistautua ja varautua tulevaan.
Missään vaiheessa tarkoitus ei ollut mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Näin ei kyllä pitäisi suhtautua. Koulujen avaaminen ohjeistetaan tekemään rajoitusten purusta kärkipäässä, koska koulu on suht tärkeä peruspalvelu kuitenkin, verrattuna hupishoppailuun ja ravintolailtoihin. Se ei siis missään tapauksessa tarkoita sitä, että kun koulut avataan niin tilanne on ohi!
Ja nimenomaan kevätlukukauden kahden viimeisen viikon aikana? Juuri silloin on lasten pakko päästä kouluun, koska muuten heidän elämänsä menee lopullisesti pilalle?
Johan ne on vuotaneet aiemminkin, ei kouluilla ole mitään tekemistä tuon kanssa. Esim. näen noin viisinkertaisesti mummeleita kaupassa kuin ennen kuin joku koitti sanoa että 70v on pysyttävä kotonaan. Lidleissäkin oli liki mellakka surkealaatuisten halpislenkkareiden vuoksi. Onneksi eivät ämpäreitä kaupanneet. Ostareilla ja talojen pihoilla notkuu muutenkin porukkaa ryhmissä kuin mitään eristyssuositusta ei olisikaan. Eli mitä kauemmin tää "eristys" jatkuu, sitä enemmän porukka ottaa itselleen vapauksia kun se tauti ei edelleenkään ole kovinkaan yleinen ja suurin osa ei tunne ketään joka olisi sairastunut.
Ruotsissa muuten vedotaan kansalaisten järkeen ja siihen että nuo itse säätelevät toimintaansa. Suomessa pääministeristä lähtien kaikki räyhää töksähteleviä käskyjä koska kansalaiselle ei anneta mitään mahdollisuutta miettiä itse asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä menee. Koulujen avaaminen on vahva signaali, enää ei tarvitse eristäytyä. Itse lähdin tänään koululaisteni kanssa shoppailemaan. Jos joku olisi jotain asiasta huomauttanut, olisin todennut vain: nämä ovat lapsia, he eivät saa tartuntaa, eivätkä tartuta. Kysy vaikka hallitukselta.
T: vittuuntunut opettajaTuo onkin hyvä. ”Nämä ovat lapsia ja minä olen opettaja. Me emme sairastu tähän tautiin.”
Onko joku sanonut ettei opettajiin tartu? Vai onko tässä väärinymmärtämisessä takana joku outo ajatus että opettajat on pyhiä ja heitä pitäisi suojella toisin kuin muita?
Hallitus antaa ymmärtää näin. Opettajista ja muusta koulun henkilökunnasta eivät ole puhuneet halaistua sanaa. Ovat vaan hyvin hyvin huolissaan (muka), niistä kahdesta lapsesta, jotka ei viime viikolla palauttaneet äikän kotitehtäviään ja nyt pitää lähteä koko Suomen katsomaan, että heillä on kaikki hyvin. Sehän on koulun tehtävä. Ei sen sossun, joka lasun ottaa vastaan, koska nyt ei voi vaatia tapaamaan ketään.
Itse en ymmärrä mikä yhteiskunnallinen hyöty siitä opettajien tartuttamisesta oikein on? Jos lapset eivät muka tartuta, miksi koulut pitää väkisin avata jonkun täysin arvailun varassa olevan laumasuojan nimissä? Opettajatko nyt ovat sitä massaa, joiden täytyy palata töihin ottamaan se tartunnan riski? Sitten käy juuri noin, että tietty osa opettajista sairastaa, vaikka koko kevään voisi yhtä hyvin hoitaa etänä, kun kerran vauhtiin on päästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajilta kysytään, heidän työvelvoite pitäisi poistaa tuonne vuoden 2022 alkuun, tietysti täydellä palkalla, jolloin viimeisten tietojen mukaan saadaan rokote, jolloin opettajan riski saada koronavirus on alentunut.
Ja jos kouluja ei nyt avata, sama itku opettajilla jatkuu kesäloman jälkeen, kun epidemia ei suinkaan ole ohi, vaan tätä samaa parkua ja valitusta jatkuu ainakin pari vuotta.
Minusta voitaisiin mennä etäopetuksella vuoden loppuun saakka. Siitä vielä jatkettaisiin, jos tarve vaatii.
Sota-aikaan koulut oli kiinni vuoden. Edes yo-kirjoituksia ei jäejestetty. Kun koulut alkoivat taas, osa meni alemmalle luokalle ja osa eteni normaaliin tahtiin. Tiedot ja taidot tsekattiin koululla ja sitten päätettiin.
Sota-aikana lapset kävivät koulua ja opetusta annettiin, vaikka taivaalta pudotettiin pommeja.
Mummini oli opettaja sodan aikana ja lapset kävi koulua hänen kodissaan normaalisti. Ja nyt asun samaisessa talossa.
Lapset ja opettaja saattoivat kesken oppitunnin juosta maakellariin, jos tuli ilmahälytys.Kaikesta muuta oltiin sodan aikana valmiit luopumaan, mutta ei lasten opetuksesta.
Nythän koulua on juurikin käyty tällä samalla sisumentaliteetilla. Se mistä nuristaa on se että 8 päiväksi pitäisi mennä koululle möllöttämään videoita jotta kaikki sairastuisi.
Siis apua! Onko ihmiset nyt lähteneet parveilemaan ostoskeskuksiin? Pojalle pitäisi ostaa lenkkarit. Ei kai siellä vielä ole tungokseen asti porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä menee. Koulujen avaaminen on vahva signaali, enää ei tarvitse eristäytyä. Itse lähdin tänään koululaisteni kanssa shoppailemaan. Jos joku olisi jotain asiasta huomauttanut, olisin todennut vain: nämä ovat lapsia, he eivät saa tartuntaa, eivätkä tartuta. Kysy vaikka hallitukselta.
T: vittuuntunut opettajaTuo onkin hyvä. ”Nämä ovat lapsia ja minä olen opettaja. Me emme sairastu tähän tautiin.”
Onko joku sanonut ettei opettajiin tartu? Vai onko tässä väärinymmärtämisessä takana joku outo ajatus että opettajat on pyhiä ja heitä pitäisi suojella toisin kuin muita?
Hallitus antaa ymmärtää näin. Opettajista ja muusta koulun henkilökunnasta eivät ole puhuneet halaistua sanaa. Ovat vaan hyvin hyvin huolissaan (muka), niistä kahdesta lapsesta, jotka ei viime viikolla palauttaneet äikän kotitehtäviään ja nyt pitää lähteä koko Suomen katsomaan, että heillä on kaikki hyvin. Sehän on koulun tehtävä. Ei sen sossun, joka lasun ottaa vastaan, koska nyt ei voi vaatia tapaamaan ketään.
Itse en ymmärrä mikä yhteiskunnallinen hyöty siitä opettajien tartuttamisesta oikein on? Jos lapset eivät muka tartuta, miksi koulut pitää väkisin avata jonkun täysin arvailun varassa olevan laumasuojan nimissä? Opettajatko nyt ovat sitä massaa, joiden täytyy palata töihin ottamaan se tartunnan riski? Sitten käy juuri noin, että tietty osa opettajista sairastaa, vaikka koko kevään voisi yhtä hyvin hoitaa etänä, kun kerran vauhtiin on päästy.
Hallitus siis antanut ymmärtää koska eivät mainitse opettajia. Hallitus siis on antanut myös ymmärtää että oikeataan mikään ammatriryhmä ei voi saada tartuntaa logiikkasi mukaan. Mieti vähän mitä kirjoitat.
Jos jollain olisi aikaa selvittää ketkä opettajat ja oppilaat ovat päässet vaihtiin hyvin voisi ne jäädä kotiin. Hyvin moni lapsi kun ei saa nyt mitään opetusta niin kaikki menevät kouluun.
Jos opettajien tekee mieli kiukutella jollekin niin ottakaa selvää miten ne koleganne hoituvat etäopetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun koulut avataan niin avataankohan samalla myös leikkipuistot?
Helsingissä kuitenkin puistoruokailut ois kiva saada pyörimään kun lomat alkaa kun kerran lapset ei voi tartuttaa tätä.
Kirjastojenkaan kiinnipitämiseen ei kyllä ole oikein perusteita kun koulut aukeaa. 🤔
P-puhetta, että lapset eivät levitä.
Ulkomaisten tutkimusten mukaan levittävät ihan kuten aikuisetkin.
Niin niin kyllä minä sen tiedän, kaikkihan sen tietää paitsi lasten infektiolääkärit ja THL.
Mutta Suomessahan on ihan eri juttu.
Suomessa tämä ei leviä kuin joukkotapahtumissa joihin kouluja ei kuitenkaan lasketa.
Jostain syystä kuitenkin käsienpesu on tehokas tapa torjua virusta vaikka Suomessa tämä ei tartu pinnoilta vaan joukkotapahtumissa jotka on kielletty jo aikaa sitten (joihin kouluja ei kuitenkaan lasketa).
Suomihan on siitäkin outo paikka, että toisin kuin koko muussa maailmassa, kasvosuojuksetkin lisäisivät tartuntoja eivätkä vähentäisi niitä 🤷♀️
Ja Suomessa lapset ei tartuta koronaa (paitsi isovanhempiin, joita ei missään tapauksessa saa tavata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus olis voinut tukahduttaa koronan ja alkaa avata sitten tai hallitus voisi jatkaa nykyistä linjaa.
On edesvastuutonta alka rahalla tartuttaa vaarallisella taudilla kansaa lopettamalla rajoituksia.
Rokotus saattaa oll jaossa jo talvella. Tai lääke keksitty. Turhia kuolemia.
Tänään juuri kerrottiin, rokote on aikaisintaan käytössä vasta puolentoista vuoden kuluttua eli v. 2022 alkuvuodesta, eikä silloinkaan ole varma, koska rokote tulee testata myös ihmisellä. Esim. Yhdysvalloissa rokote on saanut takapakkia.[/
Rokotteita jo testataan ihmisillä ja takapakkia otti lääke, ei rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku koronaviruksen oireeton kantaja ja tietämättään leivttäjä tulee koululle, kukaan ei huomaa sitä. Eli ei ole mahdollisuutta "mennä kellariin piiloon" tätä tämän päivän uhkaa. Paras suojautumiskeino nykytekniikan ansiosta on se, että linnoittaudutaan koteihin ja lähetetään opwetus netin välityksellä sinne koteihin. Omien lasteni opettajat ovat olleet tässä asiassa varsin aktiivisia, ja alun vaikeuksien jälkeen homma on lähtenyt sujumaan varsin hyvin. Eli se kaavoihin kangistuneinkin boomer on opetellut uusia tapoja tehdä työtään. Väittäisin, että moni opettaja on oppinut uusia asioita viimeisen 1,5 kk aikana enemmän kuin koko aikaisemman työuransa aikana yhteensä.
Siltä se näyttää. Ideaparkissa varmaan kolminkertainen määrä autoja parkkipaikalla viime viikkoihin verrattuna.
En mene monessa muussakaan asiassa sopulimaisesti massan mukana, miksi siis tekisin niin Kononankaan kanssa?
Olen itseasiassa jo miettinyt, että uskallanko palata opiskelemaan vielä syksylläkään.
Onneksi itselläni on paljon aineita hyväksiluettuina ja miltei kaiken voi tehdä etänä. :)
Laumasuojaan riittää se, että noin 70% väestöstä sairastaa koronan. Hankkikaa te köyhät laumasuoja. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi hyvätuloisena uhrautua. Itse ajattelin tehdä puolisoni kanssa etätöitä kesän yli huvilallani, ruoat kotitoimituksella. Naapuripariskunnan kanssa tehtiin diili koronakuplassa olemisesta kesän yli. Onhan tämä tympeää, mutta onneksi rahalla saa.
Me oltiin lapsen ja äitini kanssa tänään shoppailemassa, oli hirveästi väkeä! Mutta omalle mummulleni (85v) vietiin ruuat ulko-oven taakse. Otin tosin vanhan muorin kissan syliini kun se oli ulkona, voiko se nyt tartuttaa muoriin?
Mutta huomaa kyllä ettei ihmiset välitä enää.
Nyt on darwinismin aika. Riittää, että se tyhmempi puolisko hankkii koronan riskeineen, me fiksummat hyödymme laumasuojasta ilman sairastumisen riskiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettaja ja minulla on vaikeavammainen lapsi, jolle tauti olisi kuolemanvaarallinen. Siksi ärsyttää lähteä nyt kouluun hoitamaan taudin levitystä "hallitusti".
Saikulle vaan. Köhä, masennus jne. Saat kyllä. Järjen käytttöä vaaditaankin hallitukselta ei löydy
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin lapsen ja äitini kanssa tänään shoppailemassa, oli hirveästi väkeä! Mutta omalle mummulleni (85v) vietiin ruuat ulko-oven taakse. Otin tosin vanhan muorin kissan syliini kun se oli ulkona, voiko se nyt tartuttaa muoriin?
Mutta huomaa kyllä ettei ihmiset välitä enää.
Olit itse shoppailemassa. Mikä tekee sinusta spesiaalin? Muut ajattelevat samoin. "Keväisen nyt kun hiljaista." Kohta sato alkaa näkyä :/
Lähde vaan. Asiantuntijoiden mukaanhan lapset eivät tartuta, joten he voivat liikkua vapaasti (kuka tähän uskoo?). Ja sitä paitsi tartutan sen teille joka tapauksessa koulun kautta. T:2
Otetaanko kilpailu kumpi ehtii ensin? Lapsini opettaja ei ole minkäänlaita opetusta järjestänyt koko etäaikana joten lapseni aivan varmasti tulee kouluun kertaamaan jos ne aukeaa.