Kukaan ei välitä enää rajoituksista, "koska koulutkin jo avataan." !
Noniin.
Tämä oli arvattavissa.
Kukaan ei välitä enää koko koronasta mitään.
On kuulemma ohi.
Koulutkin avataan.
Lapsi ja sen kaverit ovat nähneet harvakseltaan, ja vain pihalla.
Nyt kavereiden kotona oli sanottu, että enää ei ole rajoituksia, ne puretaan.
Nuoriso on pakkautunut jengeiksi ja mulla face täynnä kutsuja jos jonkinlaisiin illanviettoihin.
Tämäkö oli tarkoitus Li Andersson?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus olis voinut tukahduttaa koronan ja alkaa avata sitten tai hallitus voisi jatkaa nykyistä linjaa.
On edesvastuutonta alka rahalla tartuttaa vaarallisella taudilla kansaa lopettamalla rajoituksia.
Rokotus saattaa oll jaossa jo talvella. Tai lääke keksitty. Turhia kuolemia.
Miten korona oltaisiin voitu tukahduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus olis voinut tukahduttaa koronan ja alkaa avata sitten tai hallitus voisi jatkaa nykyistä linjaa.
On edesvastuutonta alka rahalla tartuttaa vaarallisella taudilla kansaa lopettamalla rajoituksia.
Tänään juuri kerrottiin, rokote on aikaisintaan käytössä vasta puolentoista vuoden kuluttua eli v. 2022 alkuvuodesta, eikä silloinkaan ole varma, koska rokote tulee testata myös ihmisellä. Esim. Yhdysvalloissa rokote on saanut takapakkia.
Minulla on kurkku vähän kipeä mutta jos tässä alkaa toiset käymään ostoksilla huvikseen niin en minä jää pikku yskän takia kotiin ottamaan palkatonta saikkupäivää.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen avaamisella on todella suuret vaikutukset, samalla avautuu koko yhteiskunta.
Ensin olisi järkevämpää avata vaikka kirjastoja ja kahviloita, joissa käyminen on vapaaehtoista.
Opettajille on ihan yhtä vapaaehtoista mennä töihin kuin kahviloiden ja kirjastojen työntekijöiden.
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajilta kysytään, heidän työvelvoite pitäisi poistaa tuonne vuoden 2022 alkuun, tietysti täydellä palkalla, jolloin viimeisten tietojen mukaan saadaan rokote, jolloin opettajan riski saada koronavirus on alentunut.
Ja jos kouluja ei nyt avata, sama itku opettajilla jatkuu kesäloman jälkeen, kun epidemia ei suinkaan ole ohi, vaan tätä samaa parkua ja valitusta jatkuu ainakin pari vuotta.
Olen oppilaan äiti, en ope.
Minusta voitaisiin mennä etäopetuksella vuoden loppuun saakka. Siitä vielä jatkettaisiin, jos tarve vaatii.
Sota-aikaan koulut oli kiinni vuoden. Edes yo-kirjoituksia ei jäejestetty. Kun koulut alkoivat taas, osa meni alemmalle luokalle ja osa eteni normaaliin tahtiin. Tiedot ja taidot tsekattiin koululla ja sitten päätettiin.
Kun koulut avataan niin avataankohan samalla myös leikkipuistot?
Helsingissä kuitenkin puistoruokailut ois kiva saada pyörimään kun lomat alkaa kun kerran lapset ei voi tartuttaa tätä.
Kirjastojenkaan kiinnipitämiseen ei kyllä ole oikein perusteita kun koulut aukeaa. 🤔
Kun koulutkin avataan, tartunnalta ei voi enää välttyä. Sen vuoksi on turhaa noudattaa mitään muitakaan ohjeita. Korona tulee, halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri kerrottiin, rokote on aikaisintaan käytössä vasta puolentoista vuoden kuluttua eli v. 2022 alkuvuodesta, eikä silloinkaan ole varma, koska rokote tulee testata myös ihmisellä. Esim. Yhdysvalloissa rokote on saanut takapakkia.
Tästä on erilaisia näkemyksiä. Toisaalla tehdään jo kokeita ihmisillä. Eläimet on jätetty välistä pois.
Suomalainen nenäauihkurokote saattaa olla valmis ja jaossa jo syksyllä. Näin kehittäjät sanovat. Itse luotan siihen, että alkuvuodesta on kunnollinen rokote.
Vierailija kirjoitti:
Kun koulutkin avataan, tartunnalta ei voi enää välttyä. Sen vuoksi on turhaa noudattaa mitään muitakaan ohjeita. Korona tulee, halusit tai et.
Tuota ne juuri haluavat viestittää. Älä usko. Älä ole lammas.
Näyttäisi siltä, että kuukauden verran ihminen voi sietää poikkeusoloja niin, että hyväksyy ne vain, eikä taistele vastaan. Siskoni taisteli itsensä viime viikolla UM:n kotiutuslennolle, koska alkoi seota täysin eristyksestä Espanjassa kun ei edes ulos päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Kun koulut avataan niin avataankohan samalla myös leikkipuistot?
Helsingissä kuitenkin puistoruokailut ois kiva saada pyörimään kun lomat alkaa kun kerran lapset ei voi tartuttaa tätä.
Kirjastojenkaan kiinnipitämiseen ei kyllä ole oikein perusteita kun koulut aukeaa. 🤔
P-puhetta, että lapset eivät levitä.
Ulkomaisten tutkimusten mukaan levittävät ihan kuten aikuisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti lähteekin leviämään kun täälläkin opettaja julistaa miten tarkoituksella koittaa sitä saada.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä menee. Koulujen avaaminen on vahva signaali, enää ei tarvitse eristäytyä. Itse lähdin tänään koululaisteni kanssa shoppailemaan. Jos joku olisi jotain asiasta huomauttanut, olisin todennut vain: nämä ovat lapsia, he eivät saa tartuntaa, eivätkä tartuta. Kysy vaikka hallitukselta.
T: vittuuntunut opettaja
Tuo onkin hyvä. ”Nämä ovat lapsia ja minä olen opettaja. Me emme sairastu tähän tautiin.”
Minä olen koko ajan käynyt töissä niin lähdenkin tästä myös shoppailemaan koululaiseni kanssa. Jos opettajat on näin lapsellisia niin en minä nysvää kotona että sinä saat meille tartuttaa koronan.[/quote]
Lähde vaan. Asiantuntijoiden mukaanhan lapset eivät tartuta, joten he voivat liikkua vapaasti (kuka tähän uskoo?). Ja sitä paitsi tartutan sen teille joka tapauksessa koulun kautta. T:2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä menee. Koulujen avaaminen on vahva signaali, enää ei tarvitse eristäytyä. Itse lähdin tänään koululaisteni kanssa shoppailemaan. Jos joku olisi jotain asiasta huomauttanut, olisin todennut vain: nämä ovat lapsia, he eivät saa tartuntaa, eivätkä tartuta. Kysy vaikka hallitukselta.
T: vittuuntunut opettajaTuo onkin hyvä. ”Nämä ovat lapsia ja minä olen opettaja. Me emme sairastu tähän tautiin.”
Onko joku sanonut ettei opettajiin tartu? Vai onko tässä väärinymmärtämisessä takana joku outo ajatus että opettajat on pyhiä ja heitä pitäisi suojella toisin kuin muita?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koko ajan käynyt töissä niin lähdenkin tästä myös shoppailemaan koululaiseni kanssa. Jos opettajat on näin lapsellisia niin en minä nysvää kotona että sinä saat meille tartuttaa koronan.
Lähde vaan. Asiantuntijoiden mukaanhan lapset eivät tartuta, joten he voivat liikkua vapaasti (kuka tähän uskoo?). Ja sitä paitsi tartutan sen teille joka tapauksessa koulun kautta. T:2
En yhtään ihmettele että lasket itsesi myös lapseksi. Sen verran kiukkutteleva kakara tyylistä teksitä tulee. Harmittaa vain niiden lasten puolesta joiden opetuksesta tuollainen on vastuussa.
Aloitus on aivan perseestä.
Suomalaiset välittävät edelleen hyvin paljon kaikista rajoituksista.
Ja vaikka rajoituksia aletaankin pikku hiljaa purkaa, tietty osa ihmisiä varoo edelleenkin vankasti tartuntaa. Ja tulee varomaan pitkään, etenkin iäkkäät ja riskiryhmiin kuuluvat.
Suomi seuraa epidemiamissa muista maista saatuja kokemuksia, eikä toimi missään olosuhteissa mutu-tuntumalla.
Yhteiskuntaa ei voi pitää eristettynä ja suljettuna loputtomasti.
Ja kun rajoituksia puretaan on aivan varmaa, että tauti alkaa levitä rankemmin.
Mutta jossain vaiheessa kuitenkin kuka tahansa voi sairastua koronaan.
Korona ei valitettavasti häviä mihinkään lopullisesti, vaikka sitä miten koetettaisiin tukahduttaa. Viimeistään matkailu tuo koronan aina takaisin Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajilta kysytään, heidän työvelvoite pitäisi poistaa tuonne vuoden 2022 alkuun, tietysti täydellä palkalla, jolloin viimeisten tietojen mukaan saadaan rokote, jolloin opettajan riski saada koronavirus on alentunut.
Ja jos kouluja ei nyt avata, sama itku opettajilla jatkuu kesäloman jälkeen, kun epidemia ei suinkaan ole ohi, vaan tätä samaa parkua ja valitusta jatkuu ainakin pari vuotta.
Olen oppilaan äiti, en ope.
Minusta voitaisiin mennä etäopetuksella vuoden loppuun saakka. Siitä vielä jatkettaisiin, jos tarve vaatii.
Sota-aikaan koulut oli kiinni vuoden. Edes yo-kirjoituksia ei jäejestetty. Kun koulut alkoivat taas, osa meni alemmalle luokalle ja osa eteni normaaliin tahtiin. Tiedot ja taidot tsekattiin koululla ja sitten päätettiin.
Sota-aikana lapset kävivät koulua ja opetusta annettiin, vaikka taivaalta pudotettiin pommeja.
Mummini oli opettaja sodan aikana ja lapset kävi koulua hänen kodissaan normaalisti. Ja nyt asun samaisessa talossa.
Lapset ja opettaja saattoivat kesken oppitunnin juosta maakellariin, jos tuli ilmahälytys.
Kaikesta muuta oltiin sodan aikana valmiit luopumaan, mutta ei lasten opetuksesta.
Näin oli myös sisällissodan aikana. Kiertokoulut oli yleisiä.
Näin ei kyllä pitäisi suhtautua. Koulujen avaaminen ohjeistetaan tekemään rajoitusten purusta kärkipäässä, koska koulu on suht tärkeä peruspalvelu kuitenkin, verrattuna hupishoppailuun ja ravintolailtoihin. Se ei siis missään tapauksessa tarkoita sitä, että kun koulut avataan niin tilanne on ohi!
Suurin osa (95%) ihmisistä on tyhmiä. Laumasieluisia omaan napaan tuijottavia ajattelukyvyttömiä pösilöitä. Nämä nyt sitten lähtevät tautia levittämään. Jälki tulee olemaan rumaa.
Minä en lapsia kouluun päästä ennen syksyä, ja sittenkin tilanteen mukaan. Mies joutuu olemaan livenä töissä työn luonteen vuoksi, itse olen etätöissä niin kauan ja paljon kuin mahdollista.
Omat iäkkäät vanhemmat pysyvät eristyksissä omalla talollaan, onneksi heillä oma suojaisa piha. Toimitan heille kaikki ostokset, emme kohtaa kuin usemman metrin päästä. Haluavat elää vielä pitkään.