Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa hehkutetaan ihanaa korona-aikaa

Vierailija
25.04.2020 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000006484813.html?fbclid=IwAR1ar4L_pOfCsjf…

"Ihanaa kun on aikaa perheelle ja saa tehdä etätöitä ja on aikaa leipoa ja siivota kaappeja ja kulkea luonnossa"

Joo mikään ei ole mustaa eikä valkoista, eikä ole minulta pois, mutta kyllähän nämä ovat hyväosaisten kommentteja. Niitähän nuo Hesarin tilaajat taitavat olla.

Itse olen ollut masentunut jo kauan ennen korona-aikaa, olen työtön ja huolehdin luonani asuvasta vanhemmastani, jolla alkava muistisairaus. Arki on nyt väsymystä, tyhjyyttä, maksamattomia laskuja ja murehtimista siitä että sairastummeko.

Tältä tuntuu nyt, jonain toisena päivänä vähemmän pahalta.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell' onni on, se onnnen kätkeköön.

Vierailija
102/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein ymmärrä, miten vapaa-aika niin merkittävästi lisääntyy etätöitä tehdessä. Matkat toki säästyy, mutta muuten minun täytyy tehdä kotoakin käsin samat työt kuin toimistolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tosiaankaan jaksa mitään kaappeja siivota kun kokoajan pitää laittaa ruokaa, tiskejä ja pyykkejä. Tosiaan myös etäkoululaisen läksyjä tarkastella ja pienempiä vahtia ... ehkä olen laiska. No kyllä etätyössä saa nukkua noin tunnin pidempään kuin normaalisti ja ei tule stressiä ihan samalla tavoin siitä että kerkeekö töihin vai ei

Vierailija
104/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa, että eräs etelän vetelä itkee somessa, kun on ollut 1,5 viikkoa eristäytyneenä.

Täällä pohjoisessa monet on ollut eristäytyneenä hiihtolomasta asti omasta halustaan eikä ulise somessa, vaikka eristäytymisviikkoja on takana jo ties kuinka monta.

Terkkuja vaan Viikkiin.

Mielenkiinnosta kysyn, mikä sun elämässä on noin pahasti pielessä, että saat kiksejä tuosta "etelän vetelästä"? Mä koen ton todella kummallisena pohjoisten ihmisten tapana haukkua ja alentaa muita, enkä ymmärrä mistä se juontaa juurensa. Etelässä ihmiset eivät ole laiskempia tai vetelämpiä, miksi pönkittää omaa huonoa fiilistä noin, eikö sille kannattaisi ennemmin tehdä jotain konkreettista?

Toisekseen, täällä pk-seudulla ollaan oltu eristyksissä jo maaliskuun alkupuolelta saakka.

Vierailija
105/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo hyväosaisten hehkutukset voisi nyt jättää julkaisematta.

Jos ei muuten, niin edes solidaarisuuden ja yhteishengen luomisen vuoksi.

Vierailija
106/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän normaalijärkinen ihminen haluaa päästä takaisin normaali arkeen mahdollisimman pian..monet oppilaatkin jo toivovat kouluun pääsyä, ei se kotona muhiminen 24h naama kiinni ruudussa mitään oikeaa elämää ole.

On todella huolestuttavaa miten terveet aikuiset,vanhemmat ovat hyväksyneet tämän tietyllä tavalla loisimis-tyylin, kuvitellaan ettei mihinkään tarvitse enää ikinä poistua kodista ja kaikki kannetaan nenän eteen, töitäkin voi tehdä silleen leikisti koneella. Onko suomalainen todella näin "laiska paska", haluaa vain löllyä kotona jossain kalsareissa ja hautoa perheenjäseniään vaikka vuosia?

Mitä ihmettä sinä sössötät?

Suurin osa tekee töitä kotona ja koululaiset opiskelee ihan normaalisti. Myös harrastukset pyörivät etänä.

Me ulkoilemme ja kuntoilemme enemmän kuin ennen, pihatöitä ehtii tekemään, mökkeilemme ja sosiaaliset kontaktit on ihan ennallaan.

Kotona on ehtinyt siivota ja sisustaa ja lasten kanssa olla.

Kun lapsilla ei ole sitä 2-3 tunnin koulumatkarumbaa, hekin on huomattavan paljon jaksavampia.

On eri asia jos tällainen poikkeustilanne jatkuu jonkin aikaa kuin vuosia, tai lopun elämää(mikä on joidenkin laiskureiden unelma).

Minkälainen yhteiskunta, maailma tämä olisi jos kaikki olisi lukittuina selleihinsä, kontaktit ulkomaailmaan melkein nolla, kaikki tapahtuisi netin välityksellä, ainoa lihallinen sosiaalinen kohtaaminen olisi omat perheenjäsenet. Te oikeasti haluatte tällaisen tulevaisuuden? Kun se korona kuitenkin jossain välissä poistuu ja vaikka ei poistuisi paluu normaaliin kyllä tapahtuu mutta te haluatte jatkaa eristys elämää?

Mitä olen jutellut muunmaalaisten kanssa ja lukenut juttuja tuntuu että vain suomalaiset ja jenkit (äidit) haluavat jatkaa koppero elämää perheen kesken.

No ei mulla kyllä mitään "lihallisia sosiaalisia kohtaamisia" ollut ennen koronaakaan muiden ihmisten kanssa. Kavereiden kanssa halattiin, mutta ilman sitäkin voin elää. 

Vierailija
107/107 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto lisääntynyt lounaan verran, eihän ne lapset saa koulussakaan kuin yhden ruoan. täällä kun perustellaan vähentynyttä aikaa ruoanlaitolla. Lounas on helppo järjestää niin että tekee edellisen päivän ruokaa niin paljon, että se riittää seuraavan päivän lounaalle. 

On se kummallista kun sitäkin arvostellaan, että jotkut nauttii kun saa olla enemmän perheensä kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme