Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri

Vierailija
25.04.2020 |

Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.

Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?

En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.

Kommentit (334)

Vierailija
301/334 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanikäiselle pojalle ja tyttöystävälle oli pakko laittaa rajat. Kouluaikana ei yökyläillä 

ja viikonloppunakin vain 1 yö kerrallaan, jos meille muille sopii. 

Meillä riittää ruokaa muutamalle satunnaiselle kyläilijälle, mutta EN ALA TEKEMÄÄN VEGERUOKAA 

tyttöystävälle erikseen, vaikka kasvispainotteisesti pääosin syömmekin.

Kerroimme asiallisesti tämän molemmille. Toki varoitin poikaa, että tulen mm.

ottamaan tämän ruoka-asian esiin. Tytsy tuli edelleen ruokapöytään ja närppi leipää

ilman päällystettä, koska ei ollut vegemargariiniä. Isä hermostui täysin käytöksestä ja kertoi 

meidän perheessä vegerasvoja käytettävän fillarin ketjujen rasvaamiseen.

Osoitti selvästi mieltään, koska pöydässä oli myös salaattia, johon lisäkkeeksi keitin kvinoaa.

Ehdotin, että hän voi tuoda mukanaan vegeruokaaa, niin voidaan lämmittää hänelle ja saa mieleistä.

Pari kuukautta vielä kävi vielä loukkaantuneen oloisena ja ero tuli 6 kk seurustelun jälkeen.

Poikakaan ei näyttänyt olevan pahoillaan, kun paine myös häntä kohtaan loppui.

Nyt 19 vee ikäiseksi varttuneen pojan vuotta nuorempi tyttöystävä on toista maata. Kysyy, miten hän voi auttaa ja tekee salaatin sekä 

kattaa meidän nuorimmaisen kanssa pöydän.  Käyvät pojan kanssa kaupassa ja ostavat naposteltavaa,

josta riittää aina myös pikkusiskolle. Todellakin kaksi erilaista nuorta naista, vaikka ikäeroa vain vuosi.

Luonteesta ja kotikasvatuksesta kiinni.

Ihanaa, että teillä kävi noin hyvin. Perusasioita että toisten kotona ei käydä sanelemaan sääntöjä tai puuttumaan asioihin jotka ei vieraille kuulu. Perusasioita, jotka toiset tajuaa sanomattakin ja toisille saa vääntää rautalangasta. Meillä pojan tyttöystävä ottaa kärkkäästi kantaa myös perheen sisäisiin asioihin/ mahdollisiin erimielisyyksiin.

T. Ap

No miksi sitten et pyydä häntä poistumaan? Miksi et laita stoppia tuollaiselle käytökselle? Ei tytteli sitä itse aiokaan lopettaa koska siedätte pomottamista mukisematta. Miksi lopettaisi kun saa kaiken haluamansa ja vieraan perheen aikuisetkin näyttävät suorastaan pelkäävän häntä.

Vierailija
302/334 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanikäiselle pojalle ja tyttöystävälle oli pakko laittaa rajat. Kouluaikana ei yökyläillä 

Meillä riittää ruokaa muutamalle satunnaiselle kyläilijälle, mutta EN ALA TEKEMÄÄN VEGERUOKAA 

ottamaan tämän ruoka-asian esiin. Tytsy tuli edelleen ruokapöytään ja närppi leipää

ilman päällystettä, koska ei ollut vegemargariiniä. Isä hermostui täysin käytöksestä ja kertoi 

Osoitti selvästi mieltään, koska pöydässä oli myös salaattia, johon lisäkkeeksi keitin kvinoaa.

Ehdotin, että hän voi tuoda mukanaan vegeruokaaa, niin voidaan lämmittää hänelle ja saa mieleistä.

Pari kuukautta vielä kävi vielä loukkaantuneen oloisena ja ero tuli 6 kk seurustelun jälkeen.

Nyt 19 vee ikäiseksi varttuneen pojan vuotta nuorempi tyttöystävä on toista maata. Kysyy, miten hän voi auttaa ja tekee salaatin sekä 

kattaa meidän nuorimmaisen kanssa pöydän.  Käyvät pojan kanssa kaupassa ja ostavat naposteltavaa,

josta riittää aina myös pikkusiskolle. Todellakin kaksi erilaista nuorta naista, vaikka ikäeroa vain vuosi.

Apua mitä juntteja olette. Kuka aikuinen hermostuu alaikäiselle tai yhtään kellekään toiselle ruokavaliosta ja sössöttää vielä jostain ketjujen rassaamisesta? Voin oikein kuvitella miehesi, käyttää varmaan Koffin lippistä ja "Alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa" -paitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/334 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua mitä juntteja olette. Kuka aikuinen hermostuu alaikäiselle tai yhtään kellekään toiselle ruokavaliosta ja sössöttää vielä jostain ketjujen rassaamisesta? Voin oikein kuvitella miehesi, käyttää varmaan Koffin lippistä ja "Alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa" -paitaa.

Itse parikymppisenä nuorena aikuisena voin sanoa, että vanhempien käytös vaikuttaa kyllä ihan asialliselta. Omat vanhemmat eivät edes tietäisi mitä kvino on, puhumattakaan vegeruokavaliosta. Omassa ikäluokassani kyllä äärimmäisen erilaisia ihmisiä, yleisesti voin sanoa, että suurimmat haasteet ovat siinä, nuoret ovat oppineet että välttämällä vastuuta yleensä pääsee helpommalla elämässä.

Tällä lähinnä tarkoitan sitä että "fear of missing out" on todella suurta, mihinkään pitkäkestoiseen ei haluta sitoutua, koska tämä saattaa aiheuttaa tradeoff-tilanteita ja kompromisseja omissa välittömissä intresseissä. Tarkasteluaikajänne on usein ikäluokassani äärimmäisen lyhyt, eikä heijastevaikutusten näkemisestä ole tietoakaan. Pahoittelut että tuollaisia AP:n kuvaamia itsekeskeisiä ihmisiä on niin paljon. Käytöstavat, muiden kunnioitus ja huomioonotto ovat valitettavan heikossa arvossa nykypäivän nopean kilpailun ja välittömän palkitsemisen maailmassa.

Vierailija
304/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti luonne jos koko ajan minä minä minä ja varsinkin jos keskustellaan ihan muista asioista ja aina kääntyy jutut hänee. Mahdollisimman nopeasti eroon tuommoisesta manipulaattorista. Siinä on muittenkin mielenterveys parin vuoden päästä katkolla.

Vierailija
305/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pojallasi olla liian pieni mulkku jos tyttöystävä ei ole tyytyväinen ja kimittää joka asiasta. Ärsyttäähän se jos härnyyltä vaan tuntuu. Pitäähän se ketutus jonnekin purkaa.

Vierailija
306/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotias saa oll mitä haluaa. hän on vielä käytännössä lapsi jolla minuus kehittymässä.. 

Vierailija
307/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kauhuanopiksi, muutaman vuoden päästä se tyttöystävä kirjoittelee tällä palstalla kuinka karsea anoppi sillä on ja muutenkin miehen puoleinen suku on todella kuvottava ja mitään ymmärtämätön.

Älä unohda, että haukkuu myös miestään saamattomaksi tohvelisankariksi.

Vierailija
308/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida mies olla mikään menestyvä stand-up koomikko ainakaan. Veikkaisin vitsin perusteella vääpeliksi.

Vierailija
309/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle. Ota yhteys nuoren äitiin, jos mahdollista. Kerro että teillä on vähän eri säännöt olleet kotoana kuin tytöllä ja kuinkahan näitä sääntöjä ja tapoja tässä nyt yhdistettäisiin kun tyttönne ei ole oikein tyytyväinen ASUESSAAN meillä. Katsotaan mitä tytön äiti sanoo.

Kakarahan tuollainen 17 vee on. Ei pidä alkaa terrosisoimaan toisen kotona. LAita hyvä rouva loppu tuollaiselle.

Vierailija
310/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka pihalle ja rintsikat perään. Poikani seurusteli 2 vuotta varsinaisen diivan kanssa. Aivan käsittämätön tapaus. Ei asuttautunut meille, mutta ostatti kaikenlaista yhteiseen kotiin, josta lähti pian pois huonekalut mukanaan. Tyttöystäviä on ollut muitakin ja kaikkien kanssa olen tullut hyvin toimeen. Tämä yksi nyt sattui olemaan sellainen "prinsessa".

Vierailija
311/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en antaisi huonosti käyttäytyvän tytön asua (puoliksi) meillä. Yökyläilyt pannaan.

Mitä sitten vaikka pantaisiin, 17-vuotiaan pariskunnan oma asia, ei kuulu ”anopille”

Ettekö ymmärrä suomea? Yökyläilyt pannaan = kielletään.

Esim. "Aina kun menen Citymarketiin, tarjoustuotteet ovat lopussa, joten Citymarket pannaan."

"Tanssiminen oli sota-aikaan pannassa."

Vierailija
312/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi. Saisiko tarkennusta, millaisia vaatimuksia tyttö on esittänyt?

Vierailija
313/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa edelleen onko ap tehnyt asialle mitään?

Vierailija
314/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa jutella sen tytön kanssa nyt heti. Jos vain sinnittelet ja "marttyrisoidut" niin ennen pitkää, sulla kiehahtaa yli ja pamautat tytön naamalle raivoissasi sellaista settiä, mikä ei ainakaan paranna suhdettanne ja tekee sinusta vain "hysteerisen ylireagoivan sekopään" -myös omasta mielestäsi.

kannattaa saman tien puuttua käytökseen ja ehkä nahistella pikkuisen kuin kerätä v*tutusenergiaa ja räjähtää lopullisesti.

Kun juttelet talon tavoista, niin ole ymmärtäväinen ja kohtelias. kohtele tyttöä, kuten toivoisit omaa lastasi kohdeltavan.

Hän voi olla joko ymmärtämätön, ohjausta kaipaava lapsi tai narsisti, jolla on loisiva, manipuloiva luonne ja joka loisen tavoin, vaistomaisesti, löytää helppoja, hyväksikäytettäviä uhreja.

teinit ovat kuitenkin aika usein itsekeskeisiä ja narsistisia ihan muutenkin ja he kapinoivat aikuisten sääntöjä vastaan. Joten lopeta turha vieraskoreus ja aseta selkeät rajat.

Itse myös löysin "elämäni rakkauden" hyvin nuorena, ja se poika suurin piirtein muutti meille.

Vieraskoreat vanhempani yrittivät kertoa minulle monta kertaa, että olisi jo aika, että tuo poika lähtisi omaan kotiinsa ja että he saisivat kotinsa takaisin ja miksi tuo poika ei viihdy kotonaan. En korviani lotkauttanut, kun elin sitä "suurta teinirakkautta".

Vasta vuosia myöhemmin ymmärsin, että olipa se itsekästä toimintaa.

saa nähdä, miten itse tulen äitinä käyttäytymään, jos ja kun se aika koittaa.

Vierailija
315/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona asustelee asunnon haltijoilta = vanhemmilta lupaa kyselemättä joku ns. ulkopuolinen päiväkausia jatkuvasti ja vielä olettaa, että hänelle tehdään ruuat, pestään pyykit, siivotaan ilman ettähän osallistuu edes taloudellisesti jne, häneltä voi silloin vaatia rahallista korvausta ylläpidosta. Ei kenenkään koti ole hotelli.

Vierailija
316/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojalle, ettei sen p.llunkaan takia kannata ihan mitä tahansa sietää.

Vierailija
317/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotona asustelee asunnon haltijoilta = vanhemmilta lupaa kyselemättä joku ns. ulkopuolinen päiväkausia jatkuvasti ja vielä olettaa, että hänelle tehdään ruuat, pestään pyykit, siivotaan ilman ettähän osallistuu edes taloudellisesti jne, häneltä voi silloin vaatia rahallista korvausta ylläpidosta. Ei kenenkään koti ole hotelli.

Eikös hotellin määritelmä nimenomaan ole, että rahaa vastaan saa yöpyä ja muitakin palveluita?

Jos nämä samat palvelut saa ilmaiseksi, kyse on vieraanvaraisuudesta.

Vähän sama kuin, jos ei jaksaisi koko ajan kuskata kavereitaan ilmaiseksi ja vaatisi siitä rahaa vetoamalla, ettei ole mikään taksi. Mutta taksithan nimenomaan kuljettavat ihmisiä rahallista korvausta vastaan.

Vierailija
318/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen tilanne. Ethän sä ole uutta lasta synnyttänyt? Sano sille että täällä pitäs nyt tehdä kuten sä sanot tai sit vittuu sieltä.

BTW Martina ja Stefanki palas yhteen joten kaikkee sitä näkee

https://www.como.fi/uutiset/martina-aitolehti-ja-stefan-palasivat-yhtee…

Vierailija
319/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kuin puolet ketjusta, mutta voisin itse sanoa että perheitä ja tilanteita on niin erilaisia.

Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa ollessani 17v, ja nyt ollaan onnellisesti naimisissa (eli kyllä teini-ikäisenä aloitettu suhde voi kestää). Kyseessä ainut elämäni vakava suhde, eli en todellakaan tiennyt miten poikaystävän perheen kanssa kuuluu käyttäytyä ja minua ujostutti heidän seuransa aivan älyttömästi.

Niinpä olin vähän yliasiallinenkin ja aivan liian jäykkä ja kohtelias, puhuttelin hänen vanhempiaan kuin he olisivat opettajiani tai työnantajiani tms. :D Hänen vanhemmistaan tuo oli kummallista ja vähän hassuakin, ja heidän toiveensa olikin että kohtelisin heitä kuin toisia vanhempiani. He antoivat minulle kyytejä mm. kauppaan tai kotiini, toivat minulle kaupasta ruokaa ja valmistivat minulle aina erikseen ruoan (noudatan erikoisruokavaliota) kun olin kylässä. Kaikki tämä ilman, että edes pyysin.

Jos olisin sattunut pitkän suhteen jälkeen eroamaan poikaystävästäni/nykyisestä miehestäni, niin olisin saattanut olla tottumuksesta vähän samankaltainen kuin tuo poikasi tyttöystävä. Tietenkin olen aina peruskohtelias ja siivoan omat jälkeni, mutta en kyllä itse pitäisi mitenkään hirveän hävyttömänä toimintana sitä, että pyytää esim. kyydin johonkin tai tuomaan kaupasta jotain.

Vierailija
320/334 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut kuin puolet ketjusta, mutta voisin itse sanoa että perheitä ja tilanteita on niin erilaisia.

Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa ollessani 17v, ja nyt ollaan onnellisesti naimisissa (eli kyllä teini-ikäisenä aloitettu suhde voi kestää). Kyseessä ainut elämäni vakava suhde, eli en todellakaan tiennyt miten poikaystävän perheen kanssa kuuluu käyttäytyä ja minua ujostutti heidän seuransa aivan älyttömästi.

Niinpä olin vähän yliasiallinenkin ja aivan liian jäykkä ja kohtelias, puhuttelin hänen vanhempiaan kuin he olisivat opettajiani tai työnantajiani tms. :D Hänen vanhemmistaan tuo oli kummallista ja vähän hassuakin, ja heidän toiveensa olikin että kohtelisin heitä kuin toisia vanhempiani. He antoivat minulle kyytejä mm. kauppaan tai kotiini, toivat minulle kaupasta ruokaa ja valmistivat minulle aina erikseen ruoan (noudatan erikoisruokavaliota) kun olin kylässä. Kaikki tämä ilman, että edes pyysin.

Jos olisin sattunut pitkän suhteen jälkeen eroamaan poikaystävästäni/nykyisestä miehestäni, niin olisin saattanut olla tottumuksesta vähän samankaltainen kuin tuo poikasi tyttöystävä. Tietenkin olen aina peruskohtelias ja siivoan omat jälkeni, mutta en kyllä itse pitäisi mitenkään hirveän hävyttömänä toimintana sitä, että pyytää esim. kyydin johonkin tai tuomaan kaupasta jotain.

Jatkan vielä, että lisäksi oma äitini kohteli poikaystäväänikin samalla tavalla. Hänkin oli ja on yhä äidilleni kuin perheenjäsen. Tuli kanssamme mm. kauppaan ja äitini vaatimalla vaati että saisi ostaa hänelle jotain/maksaa hänen ostoksensa.