Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri
Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.
Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?
En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.
Kommentit (334)
Ap:n poika ansaitsee parempaa. Tytöllä on narsistisia piirteitä, eikä hän siitä muuksi muutu. Tunnen lääkärin diagnosoiman narsistinaisen, joka on jo keski-ikäinen mutta käyttäytyy täsmälleen tuolla tavalla edelleen. Jopa viskelee tavaroita ja vaatteita lattioille ja manipuloi muut siivoamaan jälkensä.
En tiedä miten asian pystyisi selittämään pojalle. "Psykopaatit ympärilläni - Kuinka tunnistaa ja välttää manipulointi" - kirja käsittelee myös narsisteja. Kenties sen voisi ujuttaa pojalle lukemiseksi, eikä hän yhdistäisi sitä tyttöystäväänsä nimen perusteella? Kirjassa kuitenkin opetetaan tunnistamaan manipuloiva käytös, jota myös narsistit harrastavat. Koska nimenomaan manipuloinnin tuollainen kiukutteleva tyttöystävä taitaa. Kirja on jopa tarjouksessa alle kympin eräässä kirjaverkkokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin alusvaatteet ovat ympäri kämppää? Onko niitä pojan huoneessa ja ehkä kylppärissä, kun on suihkun jälkeen unohtunut? Vaiko teidän makkarissa, olohuoneessa, parvekkeella, keittiössä?
Minulla yksi suuri pelonaihe on se, että yökyläillessä unohtuu tosiaan käytetyt pikkuhousut esim sinne kylppäriin. Ei ei kuulosta normaalilta, että vieras jättää noita asusteita ympäriinsä.
Pojan huoneessa pitkin poikin. Alusvaatteita, päällysvaatteita. Rintsikat levällään pedatun sängyn päällä jne.
Ap.
Minkä kokoiset?
Vierailija kirjoitti:
Ap, pojan isä on missä?
Pesuhuoneessa haistelemassa tytön pikkareita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali 16-30 vuotias nainen, mitä siitä? APta harmittaa kun ei itse uskalla elää noin, eikä kukaan enää katso kiimasena perään.
"Ei uskalla elää noin" ...likaisten alusvaatteiden ja muun pskan keskellä? Joo, takuulla harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali 16-30 vuotias nainen, mitä siitä? APta harmittaa kun ei itse uskalla elää noin, eikä kukaan enää katso kiimasena perään.
tytsäkin tuli keskusteluun.
Onko tuo nykyään jotenkin normaalia että 17-vuotiaan poika- tai tyttöystävä viettää jatkuvasti öitä perheen kotona? Siis että vanhempien mieleenkään ei tule että sen epäkunnioittavan tyttiksen voi käskeä poistumaan sinne omaan kotiinsa vaikkapa klo 21.00 illalla ja määrätä myös että vierailut rajoitetaan vain pariin iltaan viikossa. Kotirauha on taattu Suomessa lailla ja perheen ulkopuolisten on poistuttava käskettäessä. En minä ainakaan kovin kauaa tuollaista katselisi, ja en takuulla sallisi tuon ikäisille mitään yökyläilyjä kodissani. Kotini ei ole mikään teinien kutukolo.
Ei tarvita kauheasti mielikuvitusta että ymmärtää mikä tuossa tytössä 17-vuotiaasta poikaa viehättää ja miksi tekee nöyrästi kaiken mitä tyttis keksii pyytää… Sen sijaan on vaikea ymmärtää miksi kenenkään vanhemmat sallisivat tuota.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nykyään jotenkin normaalia että 17-vuotiaan poika- tai tyttöystävä viettää jatkuvasti öitä perheen kotona? Siis että vanhempien mieleenkään ei tule että sen epäkunnioittavan tyttiksen voi käskeä poistumaan sinne omaan kotiinsa vaikkapa klo 21.00 illalla ja määrätä myös että vierailut rajoitetaan vain pariin iltaan viikossa. Kotirauha on taattu Suomessa lailla ja perheen ulkopuolisten on poistuttava käskettäessä. En minä ainakaan kovin kauaa tuollaista katselisi, ja en takuulla sallisi tuon ikäisille mitään yökyläilyjä kodissani. Kotini ei ole mikään teinien kutukolo.
Ei tarvita kauheasti mielikuvitusta että ymmärtää mikä tuossa tytössä 17-vuotiaasta poikaa viehättää ja miksi tekee nöyrästi kaiken mitä tyttis keksii pyytää… Sen sijaan on vaikea ymmärtää miksi kenenkään vanhemmat sallisivat tuota.
Loistava kommentti,komppaan! Itse parin teinipojan äitinä olen kertonut pojilleni, että tyttikset voivat käydä, mutta klo 21 kotiin ja että yökyläilyä vain poikkeustilanteissa. Vielä ei ole ollut poikkeustilannetta 🙂 Ruokailuista olen heille kertonut, että satunnaisesti tyttikset voivat istuutua ruokapöytään, mutten ala seurustelukumppaneille jatkuvasti vääntämään lämpöisiä ruokia, kun pelkän oman porukankin ruokkimiseen tarvitaan jo se kilo lihaa. Voileipää ja muuta välipalaa voi toki ottaa kaapista.
En ymmärrä sua ap ku annat teinitytön hyppiä nenällesi 😳 Sinä aikuisena määräät kuinka teillä ollaan. Toki jos teillä on poika vapaan kasvatuksen saanut, niin hankalaahan se on.
Meillä samanikäiselle pojalle ja tyttöystävälle oli pakko laittaa rajat. Kouluaikana ei yökyläillä
ja viikonloppunakin vain 1 yö kerrallaan, jos meille muille sopii.
Meillä riittää ruokaa muutamalle satunnaiselle kyläilijälle, mutta EN ALA TEKEMÄÄN VEGERUOKAA
tyttöystävälle erikseen, vaikka kasvispainotteisesti pääosin syömmekin.
Kerroimme asiallisesti tämän molemmille. Toki varoitin poikaa, että tulen mm.
ottamaan tämän ruoka-asian esiin. Tytsy tuli edelleen ruokapöytään ja närppi leipää
ilman päällystettä, koska ei ollut vegemargariiniä. Isä hermostui täysin käytöksestä ja kertoi
meidän perheessä vegerasvoja käytettävän fillarin ketjujen rasvaamiseen.
Osoitti selvästi mieltään, koska pöydässä oli myös salaattia, johon lisäkkeeksi keitin kvinoaa.
Ehdotin, että hän voi tuoda mukanaan vegeruokaaa, niin voidaan lämmittää hänelle ja saa mieleistä.
Pari kuukautta vielä kävi vielä loukkaantuneen oloisena ja ero tuli 6 kk seurustelun jälkeen.
Poikakaan ei näyttänyt olevan pahoillaan, kun paine myös häntä kohtaan loppui.
Nyt 19 vee ikäiseksi varttuneen pojan vuotta nuorempi tyttöystävä on toista maata. Kysyy, miten hän voi auttaa ja tekee salaatin sekä
kattaa meidän nuorimmaisen kanssa pöydän. Käyvät pojan kanssa kaupassa ja ostavat naposteltavaa,
josta riittää aina myös pikkusiskolle. Todellakin kaksi erilaista nuorta naista, vaikka ikäeroa vain vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju. Meillä on AP:n täysin täysin yksipuolinen kertomus tytöstä, joka levittää vaatteet pitkin kämppää ja on siveetön eli on alusvaatteissa saunan jälkeen. Tämän perusteella mammat ovat valmiita lynkkaamaan nuoren.
Toinen puoli voisi olla vaikkapa
- on paljon apn luona, koska kovin rakastunut poikaan. Ihan normaalia omasta nuoruudesta, että pariskunnat halusivat olla tiiviisti yhdessä ja hengasivat vanhempien nurkissa. Nykyään ollaan bilesinkkuja vielä 30- vuotiaina niin ei ymmärretä mitä tarkoittaa seurustelu.
-17-v on tosi nuori ja vielä murrosikä päällä ja opettelevat vasta kaikkea. Näistä tunteista voi koettaa jutella tytön kanssa.
-apn poika saattaa myös käyttäytyä niin, että tyttö hädissään ripustautuu ja riitelevät. Me emme tiedä mikä pelimies hän on kun ap ei ole näkemässä. Apn poika voi myös hyväksikäyttää tyttöä.
-lapsista puhuminen ja haaveilu kuuluu asiaan, mutta manipuloinnin sijaan voit vaihtaa puheenaihetta ja kysyä millaiset opinnot tyttöä kiinnostavat
- poika ja tyttöystävä olleet saunassa ja eivät ole tienneet, että ap kyttää jossain puskassa mitä tekevät
- pari kertaa unohtanut rintaliivit pojan huoneeseen.Manipulointi on huonoa käytöstä ja aika kieroa. Jos puutut poikasi tekemisiin ja hän rakastaa tyttöä niin he muuttavat yksiin liian nuotina. Jos vaikka vaan ystävällisesti kerrot mitä teillä ap saa tehdä ja koetat hyväksyä, että ei ole enää sinun pikkupoikasi. Ei lapsia voi noin ohjailla. Jos tyttö on tosiaan ihan kauhea, koska sekin on mahdollista, ap ei oikein voi tehdä muuta kuin käyttäytyä itse asiallisesti ja olla jämäkkä aikuinen.
Olihan taas hienosti rivien välistä tulkittu. Poika saa päättää kenen kanssa seurustelee ja minä saan päättää millaista käytöstä siedän kotonani. En ole ripustautunut poikaan, enkä estä muuttamasta yhteen tytön kanssa. Kunhan nuoripari ei meille muuta. Saa lähteä vaikka samantien kimppaan asumaan, jos rahoitus on kunnossa.
T. Ap.
Aika järkyttävät arvot väellä. Mä suhtaudun suurella varauksella aapeen tarinointiin etenkin kun pojassaan ei näe mitään vikaa, saati itsessään.
Syy miesten huonoon käytökseen ei ole aina naisessa, ja voi olla, ettei ne miniätkään ole ihan niin hirveitä kuin menopaussinen anoppi väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju. Meillä on AP:n täysin täysin yksipuolinen kertomus tytöstä, joka levittää vaatteet pitkin kämppää ja on siveetön eli on alusvaatteissa saunan jälkeen. Tämän perusteella mammat ovat valmiita lynkkaamaan nuoren.
- on paljon apn luona, koska kovin rakastunut poikaan. Ihan normaalia omasta nuoruudesta, että pariskunnat halusivat olla tiiviisti yhdessä ja hengasivat vanhempien nurkissa. Nykyään ollaan bilesinkkuja vielä 30- vuotiaina niin ei ymmärretä mitä tarkoittaa seurustelu.
-17-v on tosi nuori ja vielä murrosikä päällä ja opettelevat vasta kaikkea. Näistä tunteista voi koettaa jutella tytön kanssa.
-apn poika saattaa myös käyttäytyä niin, että tyttö hädissään ripustautuu ja riitelevät. Me emme tiedä mikä pelimies hän on kun ap ei ole näkemässä. Apn poika voi myös hyväksikäyttää tyttöä.
-lapsista puhuminen ja haaveilu kuuluu asiaan, mutta manipuloinnin sijaan voit vaihtaa puheenaihetta ja kysyä millaiset opinnot tyttöä kiinnostavat
- poika ja tyttöystävä olleet saunassa ja eivät ole tienneet, että ap kyttää jossain puskassa mitä tekevät
- pari kertaa unohtanut rintaliivit pojan huoneeseen.Manipulointi on huonoa käytöstä ja aika kieroa. Jos puutut poikasi tekemisiin ja hän rakastaa tyttöä niin he muuttavat yksiin liian nuotina. Jos vaikka vaan ystävällisesti kerrot mitä teillä ap saa tehdä ja koetat hyväksyä, että ei ole enää sinun pikkupoikasi. Ei lapsia voi noin ohjailla. Jos tyttö on tosiaan ihan kauhea, koska sekin on mahdollista, ap ei oikein voi tehdä muuta kuin käyttäytyä itse asiallisesti ja olla jämäkkä aikuinen.
Olihan taas hienosti rivien välistä tulkittu. Poika saa päättää kenen kanssa seurustelee ja minä saan päättää millaista käytöstä siedän kotonani. En ole ripustautunut poikaan, enkä estä muuttamasta yhteen tytön kanssa. Kunhan nuoripari ei meille muuta. Saa lähteä vaikka samantien kimppaan asumaan, jos rahoitus on kunnossa.
T. Ap.
Etkä saa tuota sanotuksi pojallesi. Kylläpä olet kypsä ja jämäkkä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samanikäiselle pojalle ja tyttöystävälle oli pakko laittaa rajat. Kouluaikana ei yökyläillä
Meillä riittää ruokaa muutamalle satunnaiselle kyläilijälle, mutta EN ALA TEKEMÄÄN VEGERUOKAA
ottamaan tämän ruoka-asian esiin. Tytsy tuli edelleen ruokapöytään ja närppi leipää
ilman päällystettä, koska ei ollut vegemargariiniä. Isä hermostui täysin käytöksestä ja kertoi
Osoitti selvästi mieltään, koska pöydässä oli myös salaattia, johon lisäkkeeksi keitin kvinoaa.
Ehdotin, että hän voi tuoda mukanaan vegeruokaaa, niin voidaan lämmittää hänelle ja saa mieleistä.
Pari kuukautta vielä kävi vielä loukkaantuneen oloisena ja ero tuli 6 kk seurustelun jälkeen.
Nyt 19 vee ikäiseksi varttuneen pojan vuotta nuorempi tyttöystävä on toista maata. Kysyy, miten hän voi auttaa ja tekee salaatin sekä
kattaa meidän nuorimmaisen kanssa pöydän. Käyvät pojan kanssa kaupassa ja ostavat naposteltavaa,
josta riittää aina myös pikkusiskolle. Todellakin kaksi erilaista nuorta naista, vaikka ikäeroa vain vuosi.
Luonteesta ja kotikasvatuksesta kiinni.
Ihanaa, että teillä kävi noin hyvin. Perusasioita että toisten kotona ei käydä sanelemaan sääntöjä tai puuttumaan asioihin jotka ei vieraille kuulu. Perusasioita, jotka toiset tajuaa sanomattakin ja toisille saa vääntää rautalangasta. Meillä pojan tyttöystävä ottaa kärkkäästi kantaa myös perheen sisäisiin asioihin/ mahdollisiin erimielisyyksiin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika järkyttävät arvot väellä. Mä suhtaudun suurella varauksella aapeen tarinointiin etenkin kun pojassaan ei näe mitään vikaa, saati itsessään.
Syy miesten huonoon käytökseen ei ole aina naisessa, ja voi olla, ettei ne miniätkään ole ihan niin hirveitä kuin menopaussinen anoppi väittää.
Olen 39v, ei näy menopaussia. Sulla taitaa olla?
Teillä asuu montakin teiniä? Kylän nuoriso kaikkineen? Koska pitäähän sitä nyt suvaita ja maksaa. Nih.
ap
Jotkut täällä niin jaksaa ymmärtää.
Ei tuo nyt normijuttua ole että tytön vanhemmat päästää alaikäisen toisten nurkkiin majailemaan noin pitkiksi ajoiksi jatkuvasti.
Kun kasvatus tytön kotoa näemmä puuttuu, jää ap: n tehtäväksi heittää niska perse otteella ulos, Tai toimia ikuisena ymmärtäjänä, kun täytyyhän sitä nyt nuorten saada temmeltää. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap.
Etkä saa tuota sanotuksi pojallesi. Kylläpä olet kypsä ja jämäkkä ihminen.
Kyllä poika tietää että saa muuttaa halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei uskalla elää noin" ...likaisten alusvaatteiden ja muun pskan keskellä? Joo, takuulla harmittaa.
Joo, varmaan ap haluaa loisia muiden nurkissa ja teettää kaikki hommat jollakin ystävällisellä nuorella miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteesta ja kotikasvatuksesta kiinni.
Ihanaa, että teillä kävi noin hyvin. Perusasioita että toisten kotona ei käydä sanelemaan sääntöjä tai puuttumaan asioihin jotka ei vieraille kuulu. Perusasioita, jotka toiset tajuaa sanomattakin ja toisille saa vääntää rautalangasta. Meillä pojan tyttöystävä ottaa kärkkäästi kantaa myös perheen sisäisiin asioihin/ mahdollisiin erimielisyyksiin.T. Ap
Kuulostaa että poikasi tyttöystävä kokee teidät ehkä enemmän perheekseen kun omansa?
Muistan itse olleeni aina varautunut ex anoppini kanssa koska en kokenut häntä läheiseksi, sitten taas yksi anoppi oli että heti tultiin juttuun ja hän kuuleman tykkäsi kun huushollasin hänen pojan kotona :D Nykyisen appeni kanssa välillä tulee törmäyksiä koska arvomaailmat meillä niin erinlaiset,mutta kyllä minä siitä vanhasta jäärästä välitän silti :)
Juttele vaikka tän tytön kanssa ihan kahden kesken jos mahdollista ja kerro hänelle ystävällisesti ja rauhallisesti että haluat että olisivat välillä siellä tytön kotona, ja toivot että hakisivat suuntaa elämälleen ,ja auttaisivat kotityössä, itse olen tehnyt nuorten kanssa paljon töitä ja olen huomannut että saan ne ns diivatkin tekemään töitä kunhan vähän olen jutellut ja kannustanut heitä, monet nuoret kaipaa vähän rohkaisua ja kannustavia sanoja. Mun oma isä oli todella kärsivällinen ja teki myös nuorten kanssa töitä.
Nuorilla voi olla niin monenlaista taustaa..alkoholismia kotona,henkistä ja fyysistä väkivaltaa kotona, itsetunto ongelmia, ja todella moni kiukutteleva nuori haluaa tulla kuuluksi ja hakee rajojaan.
Nyt vaan kahvi tai teepannu porisemaan ja juttelutuokio käyntiin, voi olla että tilanne muuttuu tästä kun otat vaan härkää sarvista. Pidätte ihan vaikka tyttöjen päivän ja juttelette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin alusvaatteet ovat ympäri kämppää? Onko niitä pojan huoneessa ja ehkä kylppärissä, kun on suihkun jälkeen unohtunut? Vaiko teidän makkarissa, olohuoneessa, parvekkeella, keittiössä?
Minulla yksi suuri pelonaihe on se, että yökyläillessä unohtuu tosiaan käytetyt pikkuhousut esim sinne kylppäriin. Ei ei kuulosta normaalilta, että vieras jättää noita asusteita ympäriinsä.
Pojan huoneessa pitkin poikin. Alusvaatteita, päällysvaatteita. Rintsikat levällään pedatun sängyn päällä jne.
Ap.
No, silloin ne eivät ole ympäri kämppää. ne ovat myttyinä vain sen pojan huoneessa.
Tulee esim. Saunasta pelkissä alusvaatteissa. Liian estotonta mielestäni.
Ap.
Se on jännä kun alusvaatteiden näkeminen kotona on nounou, mutta bikinit on ok rannalla kaikkien nähden?
Alusvaatteet on eri asia kuin uimapuku.
Suora, kohtelias puhe toimii parhaiten. Vaikuttaa siltä, että lähdet itsekin tuohon manipulointiin mukaan, kun et ole kertonut hänelle miltä hänen käyttäytymisestä sinusta tuntuu? Tällä hetkellä oletat hänen tekevän kuten itse haluat, mutta hän tekee juuri niin kuin itse haluaa. Sinun tehtäväsi on pyytää häntä joko poistumaan tai osallistumaan arkeenne teidän pelisäännöillä. Pojan kanssa myös syytä keskustella rajojen vetämisestä ja manipuloinnin sekä kontrolloinnin vastustamisesta.
Jos kukaan ei vaadi narsistilta hyvää käytöstä, ei hän joudu muuttumaan. Jos narsisti kysymättä laukoo mielipiteitään, voit sanoa hänelle, että päätätte itse asioistanne ja hänellä ei ole oikeutta kontrolloida muita ihmisiä ympärillään.
alat pyytämään vuokraa ja annat ensimmäisen opetuksen pikkutytölle: vaatimusten kanssa tulee velvollisuuksia.