Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on nyt kun ei voi matkustaa?
Monella lienee myös kesämökin suhteen sama tilanne kuin meillä: samaa mökkiä käyttää myös iäkkäät isovanhemmat. Eli sukujuhannukset yms. voidaan unohtaa.
Kommentit (228)
Lasitetulla parvekkeella ajattelin istuskella-
Ollaan mökillä ja purjehditaan. 3 matkaa todennäköisesti peruuntuu, mutta talvella toivottavasti päästään.
En usko että kesällä pääsee laivalla Viroon tai Ruotsiin. Siispä varmaankin automatkailua Suomessa.
Kotimaassa, riippuen tietenkin koronatilanteesta. Lappiin ollaan suunniteltu reissua.
Vierailija kirjoitti:
Oli suunnitelmissa lähteä Lappiin elokuussa. Se voi toteutuakin. Siellähän on vaarana vain että jos sairastuu ja joutuu hoitoon, mutta muuten ollaan vain miehen kanssa. Loma on kahdessa osassa ja alkuosa oli tarkoitus käyttää ihan siivoiluun ja kotona oleiluun.
Sama. Toivon että loppukesällä epidemian huippu on jo takana.
Tervehdys täältä Lapista. Nyt on hotelleissa tilaa, kun saksalaisbussit on poissa. Hinnatkin matalat koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
Teinien aktivoimista yritän miettiä. Partioleirit ja vanhemman lapsen kesätyö peruttiin jo.
Kotipiha ei enää kiinnosta, tramppa sammaloituu, kiipeilypuuhun kasvaa kaarna takaisin.
Jos ei mennä minnekään, ne makaa sängyn nurkassa naama kiinni ruudussa.
Monella varmaan vastaavia tilanteita, mutta tuossa on peiliin katsomisen paikka, jos ei saa teinejä liikkumaan. Nyt olisi mahtava tilaisuus aloittaa kunto- ja elämäntaparemontti ja olla nimenomaan aktiivinen. Teinit voivat toki olla hermostuneita ja masentuneita tms. tilanteen vuoksi, mutta ulkoilu on heille hyväksi tilanteesta riippumatta. Jos asutte kerrostalossa ja/tai kohtaatte muita ihmisiä, niin kasvosuojaimet on hyvä olla mukana ja muutenkin ottaa korona vakavasti, mutta ulkoilua se ei estä. Itse ja kauniimpi puoliskoni yritämme välttää koronan ja teemme kävelylenkin 1-2 kertaa päivässä. Olemme toivottavasti pandemian jäljiltä paremmassa kunnossa kuin nyt.
Kuumaverinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi matkustaa? Tällä hetkellä ollaan Saimaan rannalla mökillä ja kuukauden päästä on luksushuvilla lapissa varattuna meidän 12-henkiselle seurueelle.
Minä en ainakaan laske kotimaan matkoja matkailuksi. Liian kylmää.
Minä ainakin haaveilen suhteellisen viileästä kesästä semmoisesta +20 asteen lämpötilassa, jossa on mukava olla farkuissa ja t-paidassa eikä ole koko ajan hiki pinnassa. Kaupunkiasunnossa +24 astetta on vielä siedettävä mutta +28 astetta sisätiloissa on turhan paljon, vaikka tuulettimet olisivat koko ajan päällä.
Jos tulee kuuma kesä, niin onneksi lähellä on uimakelpoinen joki, jonne on helppo pulahtaa keskellä päivää suihkun sijasta. Yleiset uimarannat lienevät jonkinlaisten karanteenirajoitusten piirissä ensi kesällä, mutta kaipa syrjäisimmällä rannoilla voi käydä vapaammin uimassa.
Menee vähän ohi otsikon, mutta noita uimisasioita olen miettinyt. Kun kesä tulee, ihmiset menee varmasti rannalle. Varsinkin, jos uimahalliinkaan ei ole siihen mennessä päässyt. Toki rajoituksia voidaan suositella, mutta kukapa niitä valvoo.
Vierailija kirjoitti:
Kuumaverinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi matkustaa? Tällä hetkellä ollaan Saimaan rannalla mökillä ja kuukauden päästä on luksushuvilla lapissa varattuna meidän 12-henkiselle seurueelle.
Minä en ainakaan laske kotimaan matkoja matkailuksi. Liian kylmää.
Minä ainakin haaveilen suhteellisen viileästä kesästä semmoisesta +20 asteen lämpötilassa, jossa on mukava olla farkuissa ja t-paidassa eikä ole koko ajan hiki pinnassa. Kaupunkiasunnossa +24 astetta on vielä siedettävä mutta +28 astetta sisätiloissa on turhan paljon, vaikka tuulettimet olisivat koko ajan päällä.
Jos tulee kuuma kesä, niin onneksi lähellä on uimakelpoinen joki, jonne on helppo pulahtaa keskellä päivää suihkun sijasta. Yleiset uimarannat lienevät jonkinlaisten karanteenirajoitusten piirissä ensi kesällä, mutta kaipa syrjäisimmällä rannoilla voi käydä vapaammin uimassa.
Menee vähän ohi otsikon, mutta noita uimisasioita olen miettinyt. Kun kesä tulee, ihmiset menee varmasti rannalle. Varsinkin, jos uimahalliinkaan ei ole siihen mennessä päässyt. Toki rajoituksia voidaan suositella, mutta kukapa niitä valvoo.
Suurimpien kaupunkien suosituimpia rantoja tullaan vahtimaan varmasti, jos niille näyttää porukkaa kerääntyvän. Näin on tapahtanut muuallakin maailmassa. Beachit on suljettu, koska niille on mennyt paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätän mahdollisimman paljon lomaa vasta loppukesälle ja syksylle/joululle, jolloin toivottavasti voi jo matkustaa. Kesällä pidän saldovapaita saadakseni pidennettyjä viikonloppuja, tuntisaldoa on kohta viikon verran. Tehdään retkiä lähialueelle, myös yöpymisiä teltassa. Puutarhassa riittää tekemistä. Istutaan rannan puoleisella pihalla ja käydään uimassa.
Tai, mikä todennäköisempää, vietetään sadepäiviä sisällä.
Matkustaa? ulkomailleko aiot suunnata?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi matkustaa? Kyllä yksityiskoneet lentää edelleen.
Lentää, mutta jos rajat on suljettu niin eipä se auta kun rajalla käännytetään takaisin.
Nyt kun ei ole serkun kumminkaiman siskontytön koiranulkoiluttajan häitä, kirjekuoren avajaisia tai vastaavia tiedossa, niin kasvimaa saa vihdoinkin sen huomion, minkä ansaitsee.
Ja minä saan vihdoinkin rauhallisen kesän.
Käytän koko kevään ja kesän hyötypuutarhan viljelemiseen ja sen hoivaamiseen. Olen tosissani. Yritän olla mahdollisimman omavarainen seuraavat huonot vuodet.
Ompelen maskeja koko lomani. Ihanaa. Ompelukoneen voi viedä parvekkeelle.
Aion tehdä kaikkea mitä on tullut lykättyä mm. otatan perhekuvat kauniissa Suomen luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi matkustaa? Kyllä yksityiskoneet lentää edelleen.
Lentää, mutta jos rajat on suljettu niin eipä se auta kun rajalla käännytetään takaisin.
Matalalla, niin ei näy tutkissa.
Ihan normi kesä, meinasin harrastaa pojan kanssa, mökkeillä, veneillä ym.
Ei ollut aikomusta sen ihmeemmin reissata.
Emme harrasta sukujuhannuksia. Vietetään juhannusta oman perheen kanssa kotona. Meillä ei ole suvun yhteistä tai isovanhempien omistamaa kesämökkiä. Vietetään kesää kotona lasten kanssa. Ensi kesänä ei kyläillä. Hyväksymme koronarajoitukset ja noudatamme niitä. Jokaisen pitää nyt ymmärtää, että esimerkiksi riskiryhmiin kuuluvia iäkkäitä sukulaisia ei voi tavata kesälomalla. Puhelin on keksitty. Emme harrasta kesämökkeilyä tai ulkomaanmatkoja muutenkaan. Kotimaassa voi liikkua turvallisesti ja koronaohjeita noudattaen.
Ajattelin ottaa aamukahvin termospulloon ja sitten voisi ulkona kivellä istuen nauttia kauniista kevätaamusta.