Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on nyt kun ei voi matkustaa?

Vierailija
25.04.2020 |

Monella lienee myös kesämökin suhteen sama tilanne kuin meillä: samaa mökkiä käyttää myös iäkkäät isovanhemmat. Eli sukujuhannukset yms. voidaan unohtaa.

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan, ei muutoinkaan juuri matkustella. Puutarhan hoito pitää mielen virkeänä. Tänä kesänä kukkien lisäksi perunaa ja muita vihanneksia.

Vierailija
82/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke ja limonaati

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan ja tilanteen mukaan. Pyöräretkiä, rantapäiviä, luonnossa liikkumista sekä päiväretkien että telttailun muodossa. Paikallisia ravintoloita, kahviloita ja panimoita yms olisi kiva tukea sitten kun taas aukeavat. Paikallisella tarkoitan ylipäätään kotimaista :D Jos kotimaan matkailua pääsee harrastamaan siis. Täytyy katsoa tilannetta tarkemmin lähempänä kesää, että mihin asti uskaltaa kotimaan matkoja tehdä. Melominen tai soutaminenkin olisi kivaa, sekä marjastus. Parvekkeelle ajattelin jonkinlaista minikasvimaata yrittää saada kasvamaan.

Vierailija
84/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan.

Vierailija
85/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusjuttuja lasten kans mitä yleensä kesällä tehdään piknikille, metsäretkelle, kesäisiä askarteluja jne. Ulkoilu on parasta kesällä ja grillaaminen :)

Vierailija
86/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin niin ihanan artikkelin puutarha-suunnittelusta, Lumotun Puutarhan puutarhuri antoi vinkkejä siinä niin laitoin samantien sähköpostia menemään enkä edes malttanu odottaa vastausta vaan soitin:D Ihanaa, nyt on sitten sovittu tapaaminen:D jännittää.... --Tajusin  nyt jos koskaan on vihdoin aikaa tehdä jotain mitä on vaan lykänny ja lykänny sillä verukkeella että aika ei riitä ja viime viikolla jo mieskin kysy että ootko muuten huomannu että meijän takapihalla kasvaa pajua... 

Vierailija
87/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osalta kesä peruttu, jos ulkomaille ei pääse. Säästän loma viikon syksyyn, jos silloin pääsisi jonnekin.

Inhoan mökkeilyä, äärimmäisen allerginen itkoille. Suomessa 5 henkisen perheen hotelliyöpymiset ja ravintolasyömiset maksaa maltaita. Saati, että täällä ei nyt ole esim antiikin raunioita. Ja kovin vähän on nähtävyyksiä jotka kiinnostaa. Ja nekin saattavat pysyä kiinni.

Vierailija
88/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pidän kesälomaa. Töitä on ihan jonoksi asti. En ole koskaan edes halunnut mökkiä vaivoikseni. Säästän rahaa. Ehkä matkustan taas 3kk maailmalla, kun rajat aukeaa. Tai sitten ostan isomman kämpän!

Matkustelu alkoi kyllä jo hieman tympiä ennen koronaa. Liikaa turisteja joka paikassa. Maksaisin mieluummin vähän enemmän, jos välttyisin siten massaturismilta.

Vierailija
89/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna ei ole rahaa tehdä mitään, aikaa kyllä piisaa. Kesällä mökille kalastushullun miehen kanssa, siinäpä sitä laatuaikaa sitten vietetään...

Vierailija
90/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti enimmäkseen Hangossa.

Vierailija
91/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään suunnitelmia. Meillä töissä ilmoitettiin, että aiemmin kerätty kesälomalista ei välttämättä toteudu. Kysyin itse, onko laillista sanoa, ettei kesälomakaudella saa pitää sovittuja lomia, mutta sain esimieheltä vastauksen, että tämän hetken tiedon mukaan kuka tahansa sote-alalla työskentelevä voidaan määrätä kesäksi töihin. En tiedä, mistä asiaa voisi edes selvittää. Ammattiliitto on eri linjoilla siitä, voidaanko lomat perua. Joka tapauksessa tilanne on nyt se, ettei kukaan meidän työpaikalla tai hoitoalalla kai yleisestikään tiedä, missä vaiheessa tehdään vahvistus, että lomaa saa tai ei saa pitää.

Vierailija
92/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en tiedä. Meille on ollut niin tavallista retkeillä täällä Helsingissä, ettei se tuntuisi lomalta. Loma on vasta kun on muissa maisemissa ilman kotitöitä.

Huumorilla mietittiin, että mennäänkö hotelli Haagaan (asutaan lähistöllä) vai pystytetäänkö teltta pihalle. Eikä edes naurata. Jos olisimme veneilijöitä, niin se voisi olla mukavaa. Mökin vuokraus olisi muuten ok, mutta olen hyvin allerginen ja hyönteisten vuoksi päivät olisi kärsimystä. Eikä minulla ole ajokorttia, joten orpoa olisi jäädä sinne miehen käydessä töissä.

Vierailija
93/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle kesälle oli poikkeuksellisen paljon etukäteen sovittuja juttuja, joista osa on jo peruttu ja odotan loppujenkin peruuntuvan. Tosi harmi, koska tämä on todennäköisesti viimeinen koko kesä yhdessä perheen kesken kun vanhin lapsista muuttaa syksyllä omaan kotiin.

Olen myös sellainen, että oikea loma tarkoittaa mulle reissaamista pois kotiympyröistä ja kotitöistä. Täyden palvelun lomat kotimaassa maksaa niin paljon, että en usko että on varaa lähteä mihinkään edes viikonloppureissulle. Minnekään mökille en lähde ruokaa laittamaan ja itikoiden syötäväksi.

Joten ollaan todennäköisesti kotona koko kesä. Toivottavasti on aurinkoista ja lämmintä niin voidaan viettää aikaa uima-altaalla, joka onneksi hankittiin viime kesänä. Jos ravintolat ovat auki, niin käydään ulkona syömässä normaalia useammin. Jos kotimaan reissuja ei kielletä niin ehkä joku päiväretki sellaiseen kaupunkiin, jossa ei olla ennen käyty.

94/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just mun tuuria: olen koko aikuisikäni ollut työssä, jossa eniten töitä ollut kesäisin, enkä ole koskaan viettänyt kunnollista yli 2vko pidempää kesälomaa paitsi tänä vuonna olen poikkeuksellisesti kesän työttömänä, ja pitipäs sattua, että just tänä kesänä en pääse mihinkään, vaikka rahaa olisi millä mällätä.

Vierailija
95/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun osalta kesä peruttu, jos ulkomaille ei pääse. Säästän loma viikon syksyyn, jos silloin pääsisi jonnekin.

Inhoan mökkeilyä, äärimmäisen allerginen itkoille. Suomessa 5 henkisen perheen hotelliyöpymiset ja ravintolasyömiset maksaa maltaita. Saati, että täällä ei nyt ole esim antiikin raunioita. Ja kovin vähän on nähtävyyksiä jotka kiinnostaa. Ja nekin saattavat pysyä kiinni.

Minäkin ajattelin ennen, että Suomessa ei ole mitään kiinnostavaa. Sitten oltiin kesällä 2017 viikko Hangossa. Sattui hyvät säät, ja oli aivan loistavaa. Meidän vuokraamalta mökiltä oli 3 km hiekkarannalle ja keskustaan. On ihana kesäkaupunki! Ja rannat aivan mahtavat perheen kanssa lomailuun. Maisemat merelle jotain ihan todella upeaa.

Viime kesänä 2019 oltiin viikko Kolilla. Retkeiltiin ja käveltiin. Meidän mökki oli kaikilla mukavuuksilla ja omalla rannalla. Hirvikärpäset oli enemmän riesaksi kuin itikat/hyttyset. Kolilla sielu lepää kallioilla kauas katsellessa.

Kolilta ajettiin Lappeenrantaan yhdeksi päiväksi ja sieltä Porvooseen, jossa oltiin 4 päivää. Voin sanoa, että Porvoon vanhassa kaupungissa oli mieletön tunnelma, vaikkakin turistien määrä oli melkoinen. Ravintolat olivat erittäin hyvätasoisia, ei mitään perusABC-meininkiä. Toki hinta on aterioilla kovempi kuin muualla Euroopassa, mutta lentomatkoihin ei mene rahaa. Käytiin sellaisissa ravintoloissa kuin Sinne, sicapelle (joka nimestään huolimatta tarjosi todella mahtavat ateriat) ja zum beispiel. Jokirannassa oli vanhassa kaupungissa vielä joku tosi hyvä paikka, jonka nimeä en muista, saaristolaisruokaa ja itse tehtyä jäätelöä kotiinlähtöpäivänä. Päiväretki Pellinkiin oli meidän lapsille elämys. Lossilla mentiin ja markkinoilla käytiin, käytiin rannalla uittamassa jalkoja. Yhtenä päivänä käytiin Emäsalossa luultavasti Suomen kauneimmilla merellisillä kallioilla. Sinne Porvooseen oli tarkoitus lähteä uudestaan tulevana kesänä, mutta Koronan takia ei ehkä uskalla.

Vierailija
96/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaillaan takapihalla. Tänäkin vuonna.

Vierailija
97/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n pääjohtaja suosittelee kangasmaskien käyttöä julkisilla paikoilla

THL:n pääjohtajan Markku Tervahaudan mukaan oireettomienkin ihmisten kannattaa alkaa käyttää kankaista maskia julkisilla paikoilla kanssaihmisten suojaamiseksi. ”Väestötasolla hyödyt ovat selvästi suurempia kuin haitat”, Tervahauta sanoo.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006474077.html

Vierailija
98/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään korona eikä rajoitukset. Lohestusta ja uintia omassa kotirannassa. Syksyllä metsästysloma omalla mökillä. Kesä etätöissä kotona ja pihatouhuilua. Varmaan lämmitetään savusaunaa normaalia enemmän.,

Ah ihanaa elämää :)

Vierailija
99/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapellaan varmaan taas veljen perheen kanssa mökkivuoroista.

Vierailija
100/228 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi