Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on nyt kun ei voi matkustaa?
Monella lienee myös kesämökin suhteen sama tilanne kuin meillä: samaa mökkiä käyttää myös iäkkäät isovanhemmat. Eli sukujuhannukset yms. voidaan unohtaa.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen viikon päähän bulgarian matka varattu eikä ole vielä tjäre perunut matkojaan tuonne asti eli sinne olen näillä näkymin lähdössä
No etkä varmasti ole.
Tjäreborgin mukaan olen.
Tjäreborg perunut matkat
15.6.2020 asti.Lueppas uudestaan tjären sivut. Ovat peruneet matkat 13.5. asti. Oma lähtöni 19.5.
Et kai tosissasi luule, että olet oikeasti lähdössä Bulgariaan lomamatkalle toukokuussa?
En ole kovin matkustushaluinen. Otan auton ja eväät, ajan jonnekin missä voi patikoida rauhassa. Nautin luonnosta, otan aurinkoa jos sitä näkyy.
Matkustaminen ei kuulu mun lomanviettotapoihin, joten ihan normikesäloma tulee olemaan. Kotona olen, harrastan omia juttujani kuten tähänkin asti. Ehkä käyn loma-ajelulla jossain tai sitten en. En myöskään kummemmin suunnittele elämääni tai lomiani etukäteen. Sinne mennään minne nenä näyttää.
En kyllä tiedä. Mulla on vain 2,5 viikkoa lomaa, mikä on tylsää ja vähän salaa toivon, että etätyösuositus jatkuu kesän yli, jolloin edes voin olla puolittain läsnä perheelle päivisinkin.
Onneksi meillä on iso piha, tässä kyllä itse viihtyy, mutta kahden teinin puolesta vähän surettaa. Varmaan jos tilanne on suht rauhallinen, annan heidän jonkin verran kavereiden kanssa olla. Lähiseudulta voisi ehkä vuokrata jonkun mökin hyvillä uimapaikoilla, niin pääsisi ainakin muutaman kerran kesän aikana uimaan siltä varalta, että esim yleiset rannat ja maauimalat pidetään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen viikon päähän bulgarian matka varattu eikä ole vielä tjäre perunut matkojaan tuonne asti eli sinne olen näillä näkymin lähdössä
No etkä varmasti ole.
Tjäreborgin mukaan olen.
Tjäreborg perunut matkat
15.6.2020 asti.Lueppas uudestaan tjären sivut. Ovat peruneet matkat 13.5. asti. Oma lähtöni 19.5.
Et kai tosissasi luule, että olet oikeasti lähdössä Bulgariaan lomamatkalle toukokuussa?
Tuskinpa sitä tietää vielä kukaan. Ihmettelen vaan kovasti miksi tjäre ei ole vieläkään perunut matkoja pidemmälle.
Ei vielä mitään suunnitelmia, kun tuntuu ettei vielä tiedä yhtään miten maailma makaa elokuussa. Sinne otin loman kun ajattelin että on paremmat mahdollisuudet tehdä jotain. Tällä hetkellä joku mökkeily ja ravintolassa syöminen kuulostavat ihanalta lomalta. Ehtii sitä sinne ulkomaille myöhemminkin jos tästä koronasta selviää. Ja jos ei selviä niin se ei ole suurin murhe sitten.
Näyttää siltä, että ulkomaille ei pääse. Mulla on matka varattuna heinäkuulle, jota ei ole vielä peruttu, joten vähän elättelen toiveita että sinne pääsen. Jos eivät rajat ole auki niin matkailen kotimaassa, mikäli hotellit, ravintolat ja museot ovat auki. Kiinnostaisi Hanko, Tammisaari, Turku ja Naantali, miksei Maarianhaminakin. Jos rajoitukset ovat voimassa kotimaassakin niin olen pettynyt. Kaipaisin kyllä muutakin kuin kodin seinät ja läheiset lenkkipolut.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan jo puoli vuotta suunniteltu maailman ympärysmatkaa. Tällä hetkellä rahaa kertyy enemmän säästöön kun ei käydä missään.
Kesä vietetään veneillen ja mökillä löhöillen, itse asiassa täällä ollaan jo oltu 3 viikkoa.
Elämä on ihanaa<3
Kuulostaa niin ihanalta! Olen kateellinen.
No eipä ole oikein minkäänlaisia, koska kesälomaa ei taida mulla juurikaan olla. Ei johdu koronasta vaan siitä, kun sain vasta juuri ennen koronakaaosta työttömyyden jälkeen uuden työpaikan, joten lomaa ei ehtinyt tälle kesälle kertyä. Päällimmäisenä toivon vain, ettei korona vie multa työpaikkaa ja saan jatkaa työssäni. Lomailen kunnolla sitten vuoden päästä kesällä, kun koronaepidemia ja rajoitukset ovat toivottavasti ohi ja lomaakin on normaalisti kertynyt. :)
Ei ole ollut rahaa aikaisemmin matkustaa eli ihan samalla tavalla mennään kuin aikaisemmatkin kesät. Ainoa poikkeus on, ettei miehellä todennäköisesti ole työmatkoja eli on koko kesän kotona.
No ei todellakaan pääse. Ja jos johonkin sattuisi pääsemäänkin, niin kuka hullu lähtisi?! Koronan suhteen tilanne ei tule heinäkuussa olemaan vielä yhtään nykyistä parempi. Ei missään. Tämän luulisi olevan jokaiselle päivän selvää...
Kotona ulkona on täydellistä kun on hieno päivä. Ei sitä ihminen enempää tarvitse.
Minä haaveilen matkoista koko kesän ja lähden sitten välittömästi reissuun, kun pääsen. Suomi-kesä, raesade, mökkeily, ampiaiset ja punkit eivät kiinnosta, vaikka mitä kohdetta ehdottaisitte. Ilman ulkomaanmatkaa kesäni ei ole mikään kesä ollenkaan, niin kova on matkakuume.
Menemme mökille, joka on isossa saaressa jonka omistamme, mökkejä kolme, meidän ja lasten. Olemme kaikki opettajia, joten aikaa on. Yksi käy kerran kolmessa viikossa kaupassa, kyllä me pärjäämme. Tuoreet kasvatamme kasvihuoneessa ja taimilaatkoissa, perunaa varten on paikallinen käynyt tekemässä meille multapenkin. Mieheni oli tilannut.
Olen jo lomalla ja pois töistä koko kesän. Tuntuu niin pitkältä ajalta, etten osaa enkä edes jaksa suunnitella oikein mitään. Olen ollut aika väsynyt ja uupunut töistä, joten tähän mennessä olen lähinnä nukkunut ja maannut sängyssä. Jospa tästä piristyy kesää kohti. Aion tehdä pitkiä pyöräretkiä ja käydä ostamassa mansikoita ja herneitä.
Meillä ei autoo ole niin ajateltiin vuokraa mökki pyöräilyetäisyydellä, kiva olis kaupungista luontoon päästä mutta saa nyt nähdä. Minul oli alunperin suunnitelmana lähtä Venäjällä käymään, mutta nyt näköjään vaan homehdutaan kotona, en viiti kesällä edes opiskella kun menee muuten opintotukikuut hukkaan. Elikkä ainakin syyskuuhun asti laatuaikaa neljän seinän sisällä.
Käyn Tuurissa ja olen kotona. En kaipaa muuta lomalta.
Mökillä käydään, muuten kotona, omakotitalossa riittää aina puuhaa. Kuumina päivinä oleskelua pienen lähijärven tai -lammen rannalla. Saatetaan köydä autoilemassa lapissa.
Oltiin alun perin suunniteltu ulkomaanmatkaa kesälle (Roomaan...). Sen sijaiseksi suunnittelin matkaa Nordkappiin Norjaan, mutta voi olla että sekin jää tekemättä, katsotaan nyt suosituksia ja rajoituksia kesäksi. Ja kuten joku sanoi aiemmin, Lapissa on nyt sitten varmaan aika paljon väkeä kesällä. Jos saa matkustaa Suomen sisällä ja hotelleja on auki, niin sitten suunnittelin noiden jo kariutuneiden juttujen sijaan Kolilla käyntiä. Muutoin mökillä oloa, ehkä päiväretki naapurikaupunkiin, kotona lueskelua, pelailua, auringosta nauttimista, grillausta, terassin sisustamista. Jos uimarannat auki, vien lapsen uimaan.
Yhdistämme bakteeri- ja viruskantamme parin sukulaisen kanssa ja suuntaamme kesämökille.