Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on nyt kun ei voi matkustaa?
Monella lienee myös kesämökin suhteen sama tilanne kuin meillä: samaa mökkiä käyttää myös iäkkäät isovanhemmat. Eli sukujuhannukset yms. voidaan unohtaa.
Kommentit (228)
Lomani olisi tänä vuonna ollut muutenkin vain mökilläoloa joten se on toivottavasti edelleen mahdollista. Jos riskiryhmään kuuluvia ei voi tavata niin ankeaksi menee. Silloin joudun olemaan vain kotona kun mökki kuuluu vanhemmille.
Ei meillä ollut kesällä tarkoitus matkustaa muutenkaan. Huhtikuussa olisi ollut Kroatian-reissu, mutta eipä sitten ollutkaan. Kesällä veneillään ja mökkeillään. Ja nyt kun olen lomautettu, siihen on paremmat mahdollisuudet kuin aikaisempina kesinä, mikä on iso plussa. Ainoa harmi on, jos ravintolat ei saa olla auki. Kesään kuuluu saaristoravintoloissa käyminen ja jos se ei onnistu, niin harmihan se on. Mutta todella pieni harmi. Toivon että ravintolat saisivat olla kesän auki. Tai vaihtoehtoisesti että niistä saisi käydä hakemassa jotain kivoja picnic-koreja. Näitähän on ollut aiempina kesinä, mutta ei ole tullut kokeiltua. Nyt jos ei vaihtoehtoja ole, niin picnic-korit tulee ilman muuta testaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että heinäkuussa pääsee jo ainakin jonnekin ulkomaille. Sinne mennään, minne pääsee. Vaikka siten Viroon autolla.
Voi kuule, sitten kun matkustusrajoituksia tai suosituksia olla matkustamatta aletaan purkamaan ja vetämään pois, niin se tapahtuu ensin kotimaan sisäisen matkailun osalta! Ulkomaanmatkailu tulee matkustusrajoitusten purkamisessa viimeisenä!
Tämänhetkisen tilanteen perusteella näyttää siltä, että toivoa tälle kesälle on matkailun osalta ainoastaan kotimaanmatkailussa.
Kotimaan matkailussa ei kyllä ole mitään rajoituksia tällä hetkellä.
Ei ole, mutta on suosituksia välttää tarpeetonta matkustamista ja lisäksi on ne kokoontumisrajoitukset, jotka kyllä epäsuorasti vaikuttavat kotimaanmatkailuun. Esim. monet majoituspaikat/leirintäalueet voivat sen vuoksi olla suljettuina ja tapahtumia on peruttu.
Pointtina mulla olikin tuossa se, että tämän kesän osalta on näillä näkymin toivoa vain siinä, että noita suosituksia tullaan vetämään pois ja noita rajoituksia höllentämään tai purkamaan. Siis sitä kieltoa yli 500 henkilön kokoontumista ei tulla purkamaan ainakaan ennen heinäkuun loppua, mutta voihan olla, että kuitenkin nykyinen, yli 10 henkilön kokoontumisrajoitus puretaan melko piankin ja sitä isommat tai jopa selvästi isommat, mutta kuitenkin alle 500 henkilön kokoontumiset sallitaan. Voi olla, että aluksi määrä nostetaan esim. 20:een tai 30:een, sitten myöhemmin 50:een ja myöhemmin 100:aan jne.
Sitä ei kannata odottaa, että Suomi tulisi ulkorajansa avaamaan tämän kesän aikana matkailulle. Tai vaikka jostain syystä avaisikin niin aivan varmasti moni muu maa ei niin tee ja se rajoittaa myös suomalaistenkin matkasuunnitelmia ulkomaille selvästi.
Laitetaan vene järveen ja ollaan autiolla saarella!
Meillä on lentoliput heinäkuussa Espanjaan. Vielä ei ole peruttu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen viikon päähän bulgarian matka varattu eikä ole vielä tjäre perunut matkojaan tuonne asti eli sinne olen näillä näkymin lähdössä
No etkä varmasti ole.
Tjäreborgin mukaan olen.
Mökille jos hengissä. Siellä ei oo muita ihmisiä mailla halmein.
Kotona ollaan. Ostetaan isompi uima-allas, jotta nuorisokin viihtyy. Kasvatan pihalla kaikkea mahdollista, grillaillaan ja rakennetaan pihan takaosaa kun aiemmin ei olla ehditty.
Ehkä käydään mökillä jossain vaiheessa, mutta tuskin sitäkään kun ei kukaan pääse kastelemaan kasveja.
Lähden porukoiden mökille. Taloyhtiössä alkaa toukokuun lopussa iso remontti, joka kestää arviolta heinäkuulle ja vanhemmilleni en voi mennä. Onneksi se mökki on sentään suhteellisen lähellä niin voi ajella takaisin kotikaupunkiin ruokakauppaan eikä tarvi mennä sinne mökkipaikkakunnan pikku kauppaan.
Uurastelen hyötypuutarhani kimpussa. Ei ole kyllä iso mutta on siinä jotain puuhaa, ja kokeilen kaikenlaista uutta.
Me asutaan Tukholmassa ja pahoin pelkään ettei päästä kesäksi Suomeen. Ollaan asuttu täällä vasta viime syksystä ja lapset odottaa sukulaisia ja kavereita Suomessa. Näinköhän on ettei täältä päästä kesäksi Suomeen? Sitten ollaan vain kotona ja mennään varmaan Gotlantiin tms.
Samaa kuin edelliset kesät: kesätöitä ja viikonloppuisin vaan hengailua joko ulkosalla tai kotona.
-köyhä opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen viikon päähän bulgarian matka varattu eikä ole vielä tjäre perunut matkojaan tuonne asti eli sinne olen näillä näkymin lähdössä
No etkä varmasti ole.
Tjäreborgin mukaan olen.
Tjäreborg perunut matkat
15.6.2020 asti.
Mun oli muutenkin tarkoitus lomailla vasta elokuussa ja kohde olisi myös alkuperäisten suunnitelmien mukaan ollut Suomessa. Saa nyt nähdä mihin siinä vaiheessa pääsee tai uskaltaa mennä, kun tarvii kuitenkin majoituksen ja jotain aktiviteettejä.
Sitä ennen varmaan menen äidin mökille ja Tallinnaan olisi kiva päästä myös jossain välissä.
Kesälomasuunnitelma on olla töissä. Lomat siirretty hamaan tulevaisuuteen joten parhaimmillaankin voi puhua vuosilomasta eikä kesälomasta tämän vuoden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etkä varmasti ole.
Tjäreborgin mukaan olen.
Tjäreborg perunut matkat
15.6.2020 asti.
Lueppas uudestaan tjären sivut. Ovat peruneet matkat 13.5. asti. Oma lähtöni 19.5.
Olen menossa heinä-elokuussa italiaan.
Laittelen parveketta. Oon nyt kerrankin saanut esikasvatettua vaikka mitä ja olen ihan intona suunnitellut miten ne sijoitan ja tuen ja kasvihyllyn laittoa ja.... en pysty näiltä kasvatettavilta/kasteltavilta nyt lähtemään mihinkään pidemmälle vaikka korona loppuisi huomenna kuin seinään. :)
En ole matkustanut kuin suomen sisällä viimeiseen 10 vuoteen muutenkaan.
Kesä menee töitä tehdessä kuten joka kesä opiskelujen aikana, vapaa-aika sitten kotosalla.
-N 25