Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ HAAHUT viikko 27 ~

03.07.2006 |

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.

[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).

[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.

[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.

[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.

[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6

[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.

[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.

[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.

[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.

[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.

[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.

[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.

[b]puhbear[/b] km 04/06

[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06

[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.

[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).

[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.

[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.

[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006

[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006

[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006

[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006

[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006

[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006

[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006

[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006

[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006

[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006

[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006

[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006

[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006

[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006

[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006

[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006

[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006

[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006

[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?

[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?

[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007

[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007

[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007

[b]Elisabeth72[/b] plussa 21.6.2006, la 12.3.2007

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]

[b]Nimimerkki:[/b] nonna80

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat

[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri

[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!

[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois

[b]Nimimerkki:[/b] VM1974

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8

[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset

[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.

[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas hölmösti sanottu. Ei varmasti kyllä miettinyt tämä nainen minkä sammokon suustaan päästi. Tuo on ollut varmasti TODELLA kova paikka kun raskaus on jo ennättänyt niin kovin pitkälle, että se huomataan ja sitten jos se vauva sieltä masusta yhtäkkiä katoaakin. Kyllä Sinulla on ollut rautaiset hermot kun olet jaksanut sen rumban läpi. Ihanaahan se on, että teitä on jo kolmella tytöllä siunattu ja takuuvarmasti sen neljäskin olisi ollut aivan ihana saada omaan syliin.

Ihmiset on oikeesti välillä niin tolloja, että eivät kahta sekuntia mieti mitä sanovat. Ja siinä olet ihan oikeassa, että täällä haahuissa on aivan se ja sama kumpaa sukupuolta tulee ja mitä sukupuolta on ennestään...pääasia kun näistä kipeistä km:sta päästäisiin yli ja lopulta vielä sinne lopputulokseen asti...oli se sitten tyttö tai poika. Ihana ja rakastettava joka tapauksessa. Haleja ja voimia päivään täältä lähettelen Sinulle. *halii*

titi

P.S. Meillä jotkut alkuun töissä uteli kauheesti mun raskautumisista ja siiät miksi oli poissaoloja viime kesänä ja syksynä...tiedätte kyllä....no olen suht avoimesti täräyttänyt näist km:sta yms. yms. vaikkei näille ihmisille sillain kuulukkaan, mutta ovatpa menneet tosi hiljaiseksi. Kyllä selän takana puhutaan ja jaaritellaan paskaa, mutta sitten jos asianomainen on itse valmis puhumaan asiasta nenätysten, niin nää juorukellot meneekin itse ihan lukkoon. Helpompi mun on nyt olla, kun moni tietää tilanteen ja loput on juorujen kautta kuulleet...ei ole kukaan uskaltanut raskauksista enää mitään kysellä, kun pelkäävät mitä täräytän vastaukseksi. Ja annan ymmärtää, että se ongelma siinä asiassa on niillä...ei mulla. Nythän mä saisin rauhassa tätä masua kasvatella, eikä kukaan uskaltas kysellä mitään kun tietävät meidän vaikeuden raskautua, saati viedä raskaus loppuun asti. Ja nyt jos tää onnaiskin, niin haluaisin nähdä ne ilmeet ja kuka ensimmäisenä tajuaisi, että ovat pudonneet juoruissa kelkasta jo aikapäiviä sitten...kun tää hento lussa tuli meillekkin ihan täytenä yllärinä. Mutta tätä en uskalla villeimmissä haaveissakaan miettiä...heh...mutta mietin jo... =)

Vierailija
42/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko lukenut kirjoituksiani, en kovin kauan ole täällä haahuissa ollut. Meidän vauva syntyi maaliskuussa raskausviikolla 20+5. Olin silloin hoitovapaalla kuopuksen kanssa ja kuitenkin ehdiin jo pomolleni mainita, että jatkopoissaoloa seuraa. Mitään papereita en täyttänyt, kun ajattelin vaan vinkata pomoa tulevasta. No, hänpä alkoi jo hakemaan minulle äitiyslomasijaista... En tiedä miten on hakijoille kertonut, että paikka ei tulekaan auki. Vaikka en silloin ollutkaan täällä työpaikalla, niin rankkaa todella oli... hermojen rautaisuudesta en tiedä, mutta selvisin kuitenkin hajoamatta...

Ihanaa kun sä mietit jo kaikkea tulevaa. Niin se pitääkin, positiivisuudesta ei koskaan voi olla haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko lukenut kirjoituksiani, en kovin kauan ole täällä haahuissa ollut. Meidän vauva syntyi maaliskuussa raskausviikolla 20+5. Olin silloin hoitovapaalla kuopuksen kanssa ja kuitenkin ehdiin jo pomolleni mainita, että jatkopoissaoloa seuraa. Mitään papereita en täyttänyt, kun ajattelin vaan vinkata pomoa tulevasta. No, hänpä alkoi jo hakemaan minulle äitiyslomasijaista... En tiedä miten on hakijoille kertonut, että paikka ei tulekaan auki. Vaikka en silloin ollutkaan täällä työpaikalla, niin rankkaa todella oli... hermojen rautaisuudesta en tiedä, mutta selvisin kuitenkin hajoamatta...

Ihanaa kun sä mietit jo kaikkea tulevaa. Niin se pitääkin, positiivisuudesta ei koskaan voi olla haittaa.

Vierailija
44/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh...se mun kirjotushan tuli kans vahingossa kax kertaa... ;-) Innokkaita näpyttelijöitä ollaan. =)

Kyllä se vaan niin on, että en kyllä lomaani aio pilata tällä hommelilla ja että alkaisin vaan negatiivisia juttuja miettimään. Tiedän, että tunnelma lässähtää siinä vaiheessa jos vuodot alkaa, mutta yritän olla onnellinen niin pitkälle kun se vuoto ja mahdolliset kivut pysyy poissa. Pieni negatiivisuus korvan takana nostaa päätään kun pelottaa niin hemmetisti tää kolmannelle kierrokselle lähtö, mutta pakoonkaan en nyt enää pääse¿enkä halua. =) On otettava mitä eteen tulee¿ja toivottavasti eteen tulee se nyytti 9kk:n päästä. =D

Karmee tunne muuten kun tuntuu koko ajan että lorahtais housuun jotain¿mutta sehän tunne monella alkuraskaudessa on. Nostaa jännitystä entisestään. = /

titi

Vierailija
45/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm69: Joo, siksikin oikeastaan en ole pitäny kiirettä testailun kanssa, kun ei oikein munkaan päähän mahtuisi että tuplakumienkin jälkeen voisi raskaaksi tulla. Lähinnä nytkin mielenrauhan vuoksi testailen ja sitten senkin takia, että voisi juoda siideriä tuossa ensi viikolla kun yhden kaverin tapaan. Ja muutenkin on mulla ollu näitä pitkiä kiertoja. Tuossa vuosi sitten heinäkuun 3:ntena tein ekan plussatestini ja mun vikat menkat olivat olleet huhtikuussa. Että noin pitkään siis meni ennenkuin plussaa näkyi. En siis kovin äkkiä viitsi tän historiani kanssa testailla.

Titi: Olishan se tosiaan mahtava ylläri testatakin plussaa tuplakumien jälkeen, mutta enpä tosiaan vastaankaan panisi. ;)

ON: Alavatsaa on nyt tässä nippaillut. Jotenkin on alkanu olla sellanen olo, että ne menkat olis nyt alkamassa vihdoinkin. Toisaalta samanlaisia tuntemuksia on ollu nyt jo melkein kuukauden verran aina silloin tällöin, eikä sittenkään ole mitään tullut. Välillä on kyllä navan ympärystäkin ihmeen kipuileva. Sitä oli viimekin vuonna silloin raskauden aikana ennen plussatestin tekoa. Ota tästäkin nyt sitte selvää....

Vierailija
46/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katrille: Voi siis vide! Ihan käsittämätön toi sun tilanne! Kuullostaa niin paljon raskaudelta...Olishan se aika juttu jos noilla ehkäisyillä tulisi raskaaksi...mutta toisaalta mä uskon näin et jos pieni uusi ihminen on määrä alkaa kehittymään niin silloin ei sitä ehkäisyt estä! Vois siinä niinkin käydä:)

Vm-69: No ei ihmiset osaa olla hienovaraisia! Olen huomannut saman. Muuten juuri äsken kun olin kaupungissa tapasin vanhempia tuttaviamme ja ukko totesi siinä kahta pientä tyttöämme katsellessa et no kun se Elisabeth on vielä niin nuori...niin ehdit sinä sen pojankin tekemään...Siinä vaan sitten mielessäni et niinpä vaan kun ei lapsia nuin vain tehdä. Joskus rasittaa ihmisten kommentit! Nyt toisaalta ei ollut niin paha, koska tunnen pariskunnan aika hyvin ja ymmärsin pointin. Silti joskus peräänkuuluttais ihmisten suusta hiukan varovaisuutta, kun lapsien saamisesta puhutaan!

Titille: Tsemppiä ja rauta-hermoja:)

Itsellä on vielä pientä vuotoa, ei paljoa. Toistaiseksi en ole vielä tehnyt mitään tilannetta tarkistaakseni. Odotan jotta nämä vuodot loppuvat ja katsotaan sitte. Siis mullahan alkoi runsaampi vuoto sunnuntaina ja kohta kestänyt siis 4 päivää. Sunnuntaina ja maanantaina tuli aika paljon, mutta eilen ja tänään tulee ihan vähä. Näyttäis et loppuu kohta.

Seuraan tilannetta. Olen siis soittanut jo päivystykseen ja eipä siellä mitään tehdä. Nyt odotan vuotojen loppumista ja seuraan oireita.

Kysymys: Miten pian teillä raskaus-oireet katosivat km:n jälkeen?

Terkut kaikille! Ja vielä kehun miten kiva tämä Haahu-palsta on! Ei ole itsestään selvyys. Tällä listalla on tosi kivaa porukkaa!!:)

Elisabeth

Vierailija
47/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muistaakseni kesti noita oireita n. 2-3 viikkoa sen jälkeen, mutta koko ajan vähenevissä määrin. Pari km:a takana ja kumpanakin kertana menkat alkoi aika tarkkaan 4 viikon päästä.

Joo, se alavatsan nipistely on taas ohi eikä vieläkään alkanut. Tilanne se vain jatkuu aina vaan samanlaisena. Hieman on nyt kuvottava olo. Toivottavasti ei tarvi kohta lähteä halailemaan tuota pönttöä.....

Tai sitten mulla on vain alkanu esivaihdevuodet, kuten yksi kaverini sanoi. Silloin kuulemma voi kierto joko pidentyä tai sitten lyhentyä tai jäädä joskus kokonaankin pois. Mutta hui, kaamea ajatuskin! Aloin just tuntea itseni tosi vanhaksi...

Vierailija
48/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et ole vielä vanha;) Tai jos oot niin sitten olen minäkin! Kääk!

Ei ne vaihdevuodet vielä, ei. Siis hitsi kun kuullostaa sulla raskaudelta!

Mulla on molemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut toi olo, että nyt alkaa menkat vaan eivät alkaneet. Tarkistelin jatkuvasti et nytkö ne alkoi.

Vierailija
49/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni-Maijalle onnittelut hienosti nousseesta hCG:stä!

Titi; Ihanaa, että sinäkin olet vihdoinkin saanut haamun! Toivottavasti viiva vielä vahvistuisi ja pääset tuonne odotuspuolelle!

Elisabeth; Harmi, että sulla on ollut vuotoja :(. Kerronpa tähän väliin (taas) kaveristani, jolla oli enemmän ja vähemmän vuotoja rv 12 saakka, mutta terveen pojan sai! Toivottavasti myös sulla asiat kääntyisivät parhain päin! Voimia!

maria80 + Patu-Alli rv 11+5

Vierailija
50/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth: Joo, -72 olen. No, sinänsä en vanhaks itseäni tunne, mutta kun ajattelin jos olis jotain esivaihdevuosia, niin tuo ajatus tuosta sai aikaan sen " vanhana" olon tunteen hetken aikaa. ;)

Ja tuosta menkkamaisesta olosta vielä, että niin on mullaki ollu näissä kahdessa aiemmassa kerrassa samanlaista tunnetta, että kohta alkaa, mutta eipä vain alkanut ja lopulta tuli se plussakin näillä kerroilla. Mutta nyt vain lähinnä kärsimättömänä odottelen niitten alkua. En vielä mihinkään raskauteen usko just noiden tuplakumien kanssa. Eri asia sitten jos ne kaksi punasta viivaa tuijottaa mua ens sunnuntaina. ;)

Maria: Kiva kuulla sinustakin! =) Sullakin ne viikot vain kasvaa.....

Vierailija
51/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistä. Mä oon tavallaan tässä jo suremassa keskenmenoa:( Toisaalta on sitä aina pieni toive siitä et jos olisikin jotain muuta vuotoa, mutta vuodon määrä on ollut ajoitain melko runsasta et olen jo valmentautunut pahimpaan. Kyllähän sen sitten huomaa, jos raskaus jatkuisi. Nyt pohdin vain et odottaisiko sitä yhdet normaalit menkat vai alkaisko uuden yrityksen saman tien. Tämä km tapahtui nyt niin alussa et jos en olisi testiä niin aikaisin tehnyt en edes tietäisi et oisin ollut raskaana. Eli saattaa olla et jatkamme yritytstä saman tien. Uskon että ei sitä edes raskaudu jos elimistö ei ole siihen valmis.

Onnellista odotusta sulle Maria! Toivotaan et itsekkin joskus pääsisin noille viikoille:)

Vierailija
52/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis perjantaina (rv6) eka neuvola.. siellä on ultra, tosin sellainen ei niin kovin tarkka, vatsan päältä tehtävä.

sykettä ei näillä rv ole toivoakaan sillä vehkeellä nähdä, mutta jospa edes se selviäisi, että onko kohdussa ketään sitä rv6 vastaavaa kokoa, ja montako.. kaksi alkiota siirrettiin.

oireita ei edelleenkään oikeastaan ole, muita kuin se väsytys ja palellus, ja se vähän huolestuttaa..

ultraan siis 2 yötä, ja siihen ekaan kunnon ultraan yksityisellä 9 yötä..

-ennis- rv 5+5

Vierailija
53/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria: Kiitos tsempityksistä. Sillain aikas samantyylinen tilanne kuitenkin kun Elisabethilla, että ennen varsinaisten menkkojen alkua olen nyt tuon haamun saanut, joten se täti voi vielä päräyttää paikalle. Mulla kun on kans niitä oviksen jälkeen olleita vuotoja jo ollut. Tänään tuossa töiden jälkeen hitunen vaaleanpunaista valkkista näkyi pudonneen pönttöön, mutta siinä se. Tällä viikolla muita vuotoja ei ole ollut. Inhoan vaan kun aina saa kytätä, että tuleeko pyyhkiessä väriä paperiin¿en haluaisi nähdä edes sitä vaaleanpunaista, sillä siten mulla ne aiemmatkin km:t on lähteneet liikkeelle. Ei auta muu kun odottaa.

Katri: Pois tuollaiset esivaihdevuodet mielestä¿ ;-) Toivotaan, että ne viivat tuijottavat ruudussa sunnuntaina. Ihmeiden aika ei ole ohi, niin kun ei ollut tässäkään osoitteessa. Tosin tässä vähän mietiyttää noiden jo olleiden vuotojen jälkeen, että mikä tän haamun kestävyys sitten taas tulee olemaan¿only god knows¿ = /

Elisabeth: En haluaisi millään uskoa, että tuo raskaus olisi nyt kesken mennyt. Sullako kuitenkin raskausoireet edelleen jatkuu. Mitenkäs aikaisin sä sen plussan nyt saitkaan. Mikä kiertopäivä oli menossa ja miten pitkä kierto on kokonaisuudessaan. Alkoiko se vuoto sinä päivänä kun olis oikeiden kuukautistenkin pitänyt alkaa? Ehditkö saamaan oikein tumman testitiivan vai oliko vaan haamu? Teen tässä tätä galluppia, kun yritän itse henkisesti valmistautua tällä mun ¿vuotohistorialla¿ pahimpaan, ettei putoa korkealta ja kovaa. = / Voimahaleja lähettelen!

Ennis: Ihana kuulla Sinustakin. Iiks, pian selviää montako kappaletta niitä pikkuisia sieltä löytyy. Varmaan jänskättää ultraukset. Mallikkaasti se menee¿ =)

).( Kyllä tää yhtä piinaa tulee olemaan. Voisko tosiaan jostain ostaa niitä rautahermoja. =) Höntti olo on edelleen, töiden jälkeen testasin vielä Apteekin omalla, jouduin odottamaan siinä jonkun aikaa ennenkö alkoi haamu ilmestyä. Testiajan sisällä siis tuli ihan selkeesti nähtävä haamu ja tietysti sitä ei sais kauheesti vilkuilla testiajan jälkeen, mutta haamu mikä haamu ja siinä kyllä siinä sitä vaaleanpunertavaa näkyy. Olispa joku taikonut siihen lisää väriä. No tietty arvellutti, että lähteeköhän se tuosta sitten enää vahvistumaan kun veskissä käydessä oli tullut vähän sitä vaaleanpunaista valkkista. Toivottavasti sitä ei ala tulla enempää. Kahtotaan onko tässä sama edessä kun Ellulla. Jää ilot lyhkäiseksi. = /

Pitäsköhän sen testiviivan olla mulla jo menkkojen alkamispäivänä erittäin selkeä jos nyt olen jo saanut haamun näin ajoissa? Jotenkin on fiilis, ettei tää tästä nyt tummene, mutta kunhan malttaisin sen nyt pari päivää odottaa ja katson sitten uudelleen mikä tilanne. =)

titi

Vierailija
54/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi: Mä voin antaa sulle niitä " rautahermoja" . ;) Mähän kun en kovin äkkiä yleensä tee testejä, niin hermoja se kysyy kun toisaalta se mieli aina tekis testailla. Mutta kun mulla nuo plussat on aina näkyny kovin myöhään, vasta sitten kun on kp:t lähemmäs jotain 80.

Mutta joo, esivaihdevuodet oltiin jo unohdettukin.... mitä ne on? ;)

Toivon tosiaan, että tännekin se ihme tulisi ja ne viivat näkyis.... ja mieluiten selkeänä kiitos. =)

Mies tuossa just pullotti kotikaljaa. Nam! =) Se on hyvää näin helteellä ja varsinkin kun viikonlopuksi on tännekin luvattu 29-30 astetta!!

Vierailija
55/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei oikeestaan ole hajuakaan kierto päivistä ja muista. Mun kierto vaihtelee hieman. Viime aikoina on ollut jotain n. 28-30:tä. Mulla oli siis noin pari viikkoa menkkojen alusta tuhru vuotoa ja todella voimakkaita raskausoireita. Siksi teinkin testin tosi aikasin ja sain sen haamun (olisko ollut joku kp 17). Mä odottelin ja luulin et olis oviksen aika, mutta tein siis testin. Uuden testin tein 6 päivää tuon haamun jälkeen ja tulos oli todella tumma vahva plussa ja siitä seuraavana päivänä kävinkin sitte ultrassa ja siellä näkyi kohdun sisällä pieni alku. Niin tyhmä juttu oli et tuo ultra tehtiin mahan päältä, koska ei ollut ilmeisesti henkilökuntaa jotka vois tehä alakautta. Ja vuoto alkoikin sitten n. kp 28 jolloin mun menkat normaalisti alkaa. Nyt on sitten vuotoa ollu tasan neljä päivää ja taitaa olla nyt sitten loppu. Raskausoireita on vielä aikalailla...mutta eikö ne siitä vähene, jos kesken on mennyt. Mulla on kans sellanen olo et olikohan tää sittenkään km, kun vuotokin kesti vain 4 päivää. Menkatkin kestää yleensä väh 5-6 päivää. Sitten taas toisaalta mulla oli aika menkka-kivut ja vuodon seassa on ollut hyytymiäkin jonkin verran eli siksi pidänkin tilannetta aika toivottomana:(

Olipa pitkä tarina. Toivottavasti saat jotain tolkkua!:)

Niin kiertopäivistä vielä. Mä en koskaan paljon laske niitä. Meillä on tuo joka toisen päivän taktiikka käytössä siinä oviksen tienoilla:)

Moi vaan:)

Vierailija
56/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titille:Onnittelut haamuista,toivottavasti ne siitä vahvistuvat!Täältä roppakaupalla tsemppiä ja älä liikaa hermoile!;)(itse varmaan olisin tuossa tilanteessa aivan samanlainen)

Hannelelle ja Enni-Maijalle:Tsemppiä tuleviin ultriin!!=)

Katri:Olishan se hienoa jos se plussa sieltä sunnuntaina pärähtäisikin,oikein paljon plussasäteitä sinne!!=)

Elisabeth:Tsemppiä ja voimia oikein paljon sinulle!Toivottavasti oli vaan jotain harmitonta vuotoa tuo sun vuotelu, kun se noin vähän aikaa kesti!=)Jaksuja!!=)

Kaikille muillekkin oikein paljon tsemppiä kiertoihinne ja paljon plussatuulia+++++=)

Itsellä täällä kierto lähenee loppuaan ja minähän en oireita kuulostele...;)Jännitän vaan jo tulevaa Englannin matkaa niin että ei oo muuta kerinnytkään...enää viikko ja sitten lähdetään viikoksi tuonne Cornwalliin ihastelemaan maisemia ja rentoutumaan!!=)Kunpa vaan ilmat olisi hyviä,eikä sitten sataisi koko lomaa...;)

Kirjoittelen taas kun kerkeän!!=)

Terkuin Pipsa( kierronpäivä jotain?;) )

Vierailija
57/101 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kun en muistanut sinua onnitella plussasta! Eli onnea oikein kovasti ja toivon todella, että saat ultrassa hyviä uutisia!!!! Peukut on pystyssä!!!

neronja ex:istä

Vierailija
58/101 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette todellakaan ole vielä vanhoja, vaikka vitseijähän ne jutut olikin... Minä jo voin vanhuudesta puhua, sentään -69.

Oli hauskaa lukea, kun joku kertoi siitä kuinka vahtaa vessassa käydessä mitä siihen paperiin jää. Mä olen just samanlainen.

Vierailija
59/101 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän ootte eilen kovasti kirjotelleet!

TITI: Koita nyt muutama päivä malttaa ennen kuin testaat uudestaan ;o) Mulla oli kp 32/32 selkeä viiva mutta ei ihan yhtä tumma kuin mitä kontrolliviiva. Luulisin että sitten kun sulla menkkojen pitäis alkaa niin viiva ois jo tummempi. Tuo vessassa ramppaaminen on tosiaan tuossa alussa tuttua --> koko ajan tuntuu että no nyt ne menkat varmaan alko, mutta sitten ei mitään näy, jotain kuitenkin lorahtelee =o) Ja sulla kun on lämmötkin koholla! Ja nuo vihlasutkin aivastaessa kuuluu asiaan (mulla ainakin on niitä) JA sekin on hyvä merkki että ne tiputtelut loppu kokonaan mitä lähemmäs loppua kierto tulee! Mitä miehes muuten sanoi plussasta? Ja tosiaan tuo pelko kuuluu ihan haahulaisten vakiotunteisiin... Valitettavasti. Täälläkin on se todettu! Mutta toivotaan että kaikki menis sulla nyt hyvin!

PUHBEAR: Jos sulla kierto olis vaikka tuon 33 päivää niin sullahan olis ovis vasta kp 19...? Joten älä vielä huolestu. Ovishan on kutakuinkin 14 vuorokautta ennen menkkojen alkamista.

EKAVEKARA: Ihana loma teillä! Plussasäteitä lähettelen sinne päin! ~~

KATRI: On sulla kyllä pitkiä kiertoja, huh! Tuntuu kyllä hullulta että tuplat pettäis mutta toivotaan nyt että niin olis käyny! Oishan se aika ironistakin kun toiset täällä yrittää pää kolmantena jalkana ja teille tulis plussa tuplaehkäsystä huolimatta! Sillon se vauva haluais teille tulla todenteolla kun ei sitä estäis ehkäsykään! No mutta yritetääs vielä pitää jalat maassa... Sunnuntaina testaukselle toivotan kuitenkin plussaa!

ELISABETH: Minä yrittäisin jatkaa elämää normaalisti eli en sinuna jäisi niitä ensimmäisiä menkkoja odottelemaan. Jotkuthan jatkaa yritystä saman tien ja tuo spontaani km ei ole niin rankkakaan kropalle kuin esim. kaavinta. Nuista oireista km jälkeen, mullahan tosiaan se eriasia että kävin kaavinnassa ja siihen kyllä melkeen loppuivat oireet. Pahoinvointi loppu kaavintaa mutta väsymystä oli muutaman päivän. Kuitenkin tosi pian oireet hävis. Pahin oli ehdottomasti se aamu kun piti lähteä kaavintaan kun tiesi että sisällä on " kuollutta" ja edelleen voi pahoin jne. Toivottavasti sullakin nyt kaikki päättyis hyvin!!!

ENNIS: Ihanaa sullakin enää 1 yö ultraan. Toivottavasti näkyy jotain vaikka mahan päältä ei varmaan paljoa... Jospa siellä oliskin tosiaan molemmat alkiot alkaneet kasvaa!! Älä niistä oireista huolehdi, eiköhän ne kerkeä vielä alkamaan! Toivotaan kaiken olevan hyvin siellä!

PIPSA: Ootko käyttäny ovistikkuja ;o) Plussasäteitä sinnekin loppukiertoon! ~~~

VM69: Olipas törkeää mitä se nainen sulle sanoi. Sukupuoli ei tässä asiassa paljon paina.

Ja hyvähyvä että TITI laittoi juorukelloille jauhot suuhun. Mua myös toisinaan stressaa muut ihmiset... Kukaan ulkopuolinenhan ei tiennyt raskaudesta mutta sitten km jälkeen kerroin. Se jokseenkin harmitti. Koska ihmiset vaan jaksoi luetella niitä vanhoja kliseitä jotka vaan pahoitti mieltä enempi ja kuitenkin piti esittää semmosta " kiitos-lohdutuksesta" . Sittemmin alkoi kauhea kysely " Joko on tärpänny? Joko? JOko? JOko?" Tosi paljon on harmittanu se että kerroin km:sta! Ihmiset on vaan V**** niin idiootteja että ei tajua mieltä tuo joko-joko-kysely tuntuu. Ja miks ihmeessä se niille kuuluis. Ihmiset kuvittelee että haluan niille kertoa heti ensimmäisenä kun olen plussan saanut... Just joo...! Kaikki tosiaan on vaan kiinnostuneet siitä että joko on tärpännyt ja tottakai heiän itse täytyis saada tietää siitä mahollisimman aikasesa vaiheessa! Viime viikolla yks miespuolinen kaveri jota näin viimeksi heti kaavinnan jälkeen, kysyikin että " miten olet voinut?" Se teki vaikutuksen! Ensimmäinen ihminen joka oli kiinnostunut mun voinnista, siitä miten olen km selvinnyt, eikä siitä joko olen uudestaan raskaana. Tämä on sellanen asia mikä saa minun verenpaineen nousemaan....

Mutta kuitenkin vain 1 yö ultraan enää! =o) Ihanaa!

HANNELE rv 7+0

Vierailija
60/101 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Katri lähetetyistä rautahermoista...niitä mä todella tarvin. Tänä aamuna tuli nimittäin veskikäynnillä runsaasti valkkista...tai no valkkis kai sinänsä kuuluu asiaan, mutta siinä se oli ikävästi vaaleanpunasävytteistä. Kaikki raskaudethan on aina oma juttunsa ja reagoivat eri tavalla, mutta en täällä nyt suuria kyllä tuulettele kun itellä ne kax aiempaa km alkoi samalla tavalla. Joten harmistus sinänsä....ja edelleen vaan päivä kerrallaan hissutellaan. Huono olo on oikeastaan kaiken aikaa silti. Kahtotaan nyt miten tässä käy.

Itseasiassa sain sen vaal.punertavan haamun kyllä tosi ajoissa (ti) kun laskin vähän pieleen. Siis menkkojen pitäs alkaa vasta lauantaina. Ehkä testaan sillon uudelleen, toivotaan että on vahvistunut ja hus hus noille värillisille vuodoille. Ei vaan voi mitään, mutta pelottaa kovasti.

Väsyttää vaan ihan simona kun sen huonon olon takia en ole saanut kunnolla oikein nukuttua ja kai tässä meni pasmat muutenkin vähän sekaisin...

Hannele: Ihan hirmuisesti onnea huomiseen ultraan. Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on ok. dbdb =)

" haamuileva titi75"