Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyttekö naapurin kiusaamisen?

Vierailija
24.04.2020 |

Jos siis naapuri ärsyttää teitä. Asun huonosti äänieristetyssä kerrostalossa ja naapuri nyt ilmeisesti osoittaa mieltään kun katson jokapäivä tv klo 18-19. Naapurin kämpässä on nyt jokin laite pitänyt 24h piipittävää tai vinguttavaa ääntä, naapuri myös välillä huutaa kämpässään klo 22 jälkeen. Nämä mielestäni eivät ole enää mitenkään normaalia elämisen ääntä ja ei myöskään mielestäni reilua koska mulla ei ole esimerkiksi tv päällä 24h, eikä varsinkaan hiljaisuusaikaan. Naapuri matkii myös nauruani, että sekin ääni ilmeisesti selkeästi kantautuu sinne, mutta ei mielestäni ketään voi kieltää kotona nauramasta ja hänen käytöksensä on törkeää myös tällä tavalla.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikka naapuri olisi venäläinen. Samassa talossa asuvia ei kiusata.

Vierailija
22/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät että matkii sun naurua? Jos hän itse nauraa omillle jutuilleen? Jotenkin sairasta kuvitella tuollaista.

Ja 24h vingutus kannattaa ottaa selville mistä oikeasti tulee, kerrostalossa ääni voi kantautua kaukaa vaikka kuulostaa että tulisi ylä-alakerrasta tai sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko tämä kehitysvammaisten asuntolassa?

Vierailija
24/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syy että en todellakaan asu ikinä kerrostalossa

Vierailija
25/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on aina kamalaa.  Taloyhtiöissä on säännöt että kaikilla olisi viihtyisää.  Itse olen sinkku niin olen todella joutunut kiusatuksi.  Alkanut vaikuttaa että maailma on miesten maailma.  En saanut autolleni talvella taloyhtiön pihalta sähköpistokepaikkaa vaikka niitä oli tyhjinä.  Selvittelin asiaa, mutta kaikki paikat varattuja.  Ilmoitustaululla on säännöt että autopaikka on vain asukkaan vakituisessa käytössä olevalle autolle.  Keväällä selvisi, että miehet olivat varanneet autopaikan moottoripyörilleen. Ja siis heidän autollaankin oli paikka.  Itse jouduin kadun reunasta etsimään paikkaa autolleni.  Että tämmöistä kiusaamista tällä kertaa.

Vierailija
26/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule auta omakotitalokaan kun alkaa häiriköinti n.puolivuotta meni sitä helvettiä kuunnellen ja uhkauksia sateli meinattiin musta tehdä syyllinen .muutti pois ja pisti toisen kämpän tuleen sen jälkeen ollu hoidossa.

Vierailija
27/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko teinejä?

Kysymys sinänsä on jo absurdi, en hyväksy kenenkään kiusaamista missään tilanteessa. Mitä jos hoitaisitte asiat kuin kypsät aikuiset keskustelemalla, tai jos ei ole pokkaa mennä pimpottelemaan ovikelloa tai alkaa jutella rapussa niin kirjoita lappu? Ja huom. asiallinen ja toista kunnioittava lappu!

Miks kus*päätä pitäs kunnioittaa?

Ite olen käynyt yhden sellaisen ovella varmaan 20 kertaa, ei muutosta.  Muutti kuitenki muualle sitte.

Vierailija
28/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot mun naapuri niin en edelleenkään kuule asunnostasi muita ääniä kuin sen kuinka yöllä koitat varovasti hiippailla asunnossasi ja vessakäyntisi.

En ole koskaan näistä sinulle tai muillekaan valittanut, enkä pitänyt niin häiritsevinä että niistä pitäisi harmistua.

Minulla ei ole myöskään tapana osoittaa mieltäni naapurille häiritsemällä kaikkia naapureitani.

Tai noh. Edellisessä asunnossani tein niin ja se ei loppujen lopuksi häirinnyt muita kuin häntä joka joutui keskeyttämään aamuun asti kestävät kotibileensä ennen aikojaan josta lähti enemmän meteliä kuin annelinbaarin karaokeilloista.

Mä en tiedä mitä ääniä asunnostani kuuluu muihin asuntoihin ja koska ne ovat normaaleita elämän ääniä niin mua ei kiinnosta. Minun asuntoon kuuluu kyllä päivälläkin ääniä esim 2 kerrosta ylempää.

Vaikkei tuo aloituksesi liittyisi minuun millään tavalla niin voisiko olla ettei tuon sinunkaan naapurisi käytös liity sinun tv:n katseluusi?

Ai niin. Aloitus on jo yli 3 vuotta vanha ja ajoittuu sille ajalle kun asuin edellisessä asunnossani.

Ei ole tarvinnut tv:tä katsella vuosiin kun paremmat ohjelmat näkee tosielämässä.

Vierailija
29/39 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajana taustalla on usein mielenterveysongelmia. Kiusaaminen on toistuvaa tahallista häirintää yöllä. Ei siis mitään normaalia elämänääntä. Muutamme kodistamme kiusaajaparin takia. Ovat erikoistuneet häiritsevään toistuvaan hakkaukseen yöllä. Hakkaaminen alkoi kun valitimme koiran jatkuvasta yöllisestä haukkumisesta. Rouvalla mielenterveysongelmia. 

Vierailija
30/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kiusaajilla on pahasti päässä vikaa jos pitää muita nälviä. Meillä naapuri alkanut tonkimaan meidän roskia ja muiden asukkaiden papereita. Tuohan täyttää melkein rikoksen vaatimukset jos tavotteena on katsoa toisten henkilötietoja

Vierailija
31/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri kiusas mua ja mää kiusasin takasin. No problem.

Vierailija
32/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiveleeko muilla naapurit roskia?

Vierailija
33/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät että matkii sun naurua? Jos hän itse nauraa omillle jutuilleen? Jotenkin sairasta kuvitella tuollaista.

Ja 24h vingutus kannattaa ottaa selville mistä oikeasti tulee, kerrostalossa ääni voi kantautua kaukaa vaikka kuulostaa että tulisi ylä-alakerrasta tai sivuilta. Quote.

Mulla oli mielenterveysongelmainen naapuri, joka todellakin matki naurua. Jos nauroin, seinän taka alkoi kuulua hoh hoh hoI, hah hah haa. Tämä loppui, kun oma nauru loppui. Ja alkoi taas, kun seuraavan kerran nauroin.

Vierailija
34/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kummeli se

Vierailija
35/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on idiootti naapuri. Sillä menee hermot jos joku tiskaa tai käy vessassa. Alkaa aina rymistellä ja päästää vettä kovaan ääneen. 

Vierailija
36/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on idiootti naapuri. Sillä menee hermot jos joku tiskaa tai käy vessassa. Alkaa aina rymistellä ja päästää vettä kovaan ääneen. 

Minulla oli  naapuri, joka _kuvitteli_ että minun asunnostani kuuluvat äänet olivat koputuksia ja kolahduksia hänelle, kun hänen mielestään ne tulivat vain silloin, kun hänen asunnostaan saattoi kuulua ääniä. Yritin pari kertaa selittää ideaa ajallisesta yhteensattumasta, mutta ei halunnut uskoa (hän oli myös hyvin kovaääninen naapuri, huutopuhuja ja raivosiivoojaa, joten asuntooni kuului ääniä hänen asunnostaan likipitäen aina kun hän oli kotona.

En häiriintynyt kuitenkaan koskaan niistä (poislukien päihdebileensä, jolloin saattoi huutaa muiden päihdekaveriensa kanssa ympäri vuorokauden), koska osaa aika hyvin sulkea naapurista kuuluvat äänet pois mielestäni (pois lukien biletykset, jotka kuuluvat öiseen aikaan etenkin erityisen hyvin muiden asuntoihin). Totesin sitten, että mt-potilas, jota ei ole diagnosoitu tai sitten sairaus huonossa hoitotasapainossa.  461

Vierailija
37/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki osti aikoinaan runsaasti yksiöitä ja kaksioita vuokra-asunnoiksi tavallisista taloyhtiöistä. Useista tehtiin työsuhdeasuntoja ja se onkin ihan ok. Mutta joihinkin sijoitettiin/sijoitetaan mt-ongelmaisia tai jollain muulla tavoin elämänhallintansa menettäneitä. Näistäkään kaikki ei ole häiriköitä mutta monet ovat. Minulla on kokemusta päivähäirikön naapuruudesta. Tai en tiedä miten yöllä kun makuuhuoneeni on mahdollisimman kaukana tuon naapurin seinästä. Mutta aamusta iltaa, pyhät arjet, asunnossa yksinasuva musisoi äänekkäästi ja kolisuttaa lattioita, saa aikaan ääniä kuin lattialle tiputettaisiin kourallinen muttereita tuon tuostakin ja kuin piironkia raahattaisiin pitkin huonetta useaan kertaan päivässä. Ja sitten lähes säännölliset lattian koputtelut. Helsingin kaupunki kiusaa osakkeenomistajia sijoittamalla noita tyyppejä keskelle normaalisti eläviä ihmisiä. 

Vierailija
38/39 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa paranoidilta. Skitsofreenikko? 

Vierailija
39/39 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaiset tekee yleensä naapureille kiusaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi