Hyväksyttekö naapurin kiusaamisen?
Jos siis naapuri ärsyttää teitä. Asun huonosti äänieristetyssä kerrostalossa ja naapuri nyt ilmeisesti osoittaa mieltään kun katson jokapäivä tv klo 18-19. Naapurin kämpässä on nyt jokin laite pitänyt 24h piipittävää tai vinguttavaa ääntä, naapuri myös välillä huutaa kämpässään klo 22 jälkeen. Nämä mielestäni eivät ole enää mitenkään normaalia elämisen ääntä ja ei myöskään mielestäni reilua koska mulla ei ole esimerkiksi tv päällä 24h, eikä varsinkaan hiljaisuusaikaan. Naapuri matkii myös nauruani, että sekin ääni ilmeisesti selkeästi kantautuu sinne, mutta ei mielestäni ketään voi kieltää kotona nauramasta ja hänen käytöksensä on törkeää myös tällä tavalla.
Kommentit (39)
Oletteko teinejä?
Kysymys sinänsä on jo absurdi, en hyväksy kenenkään kiusaamista missään tilanteessa. Mitä jos hoitaisitte asiat kuin kypsät aikuiset keskustelemalla, tai jos ei ole pokkaa mennä pimpottelemaan ovikelloa tai alkaa jutella rapussa niin kirjoita lappu? Ja huom. asiallinen ja toista kunnioittava lappu!
Mt-ongelmaa naapurilla? Hankala tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko teinejä?
Kysymys sinänsä on jo absurdi, en hyväksy kenenkään kiusaamista missään tilanteessa. Mitä jos hoitaisitte asiat kuin kypsät aikuiset keskustelemalla, tai jos ei ole pokkaa mennä pimpottelemaan ovikelloa tai alkaa jutella rapussa niin kirjoita lappu? Ja huom. asiallinen ja toista kunnioittava lappu!
En ainakaan minä ole teini, eikä naapurinkaan pitäisi olla, mutta taitaa olla kuitenkin käytöksensä perusteella ainakin henkisesti! Noin minäkin toimisin ehdottamallasi tavalla ja olen samaa mieltä siitä että ketään ei saa kiusata, olen tässä toivonut että naapuri tajuaisi oman käytöksensä typeryyden ja lopettaisi sen koska varmasti tajuaa että kerrostalossa on hiljaisuusajat... Sika se on. Kerrostalossa on pianon soittaminenkin sallittu ja jos soittaa esimerkiksi kerran kuussa 30min niin mielestäni se on kohtuullista ja jos naapuria häiritsee niin sillon pitäisi pystyä sovittelemaan soittoaika milloin naapuria häiritsee vähiten. Ei kenenkään pidä normaalia elämää kotonaan lopettaa naapurin takia. Siitä olen myös täysin varma ettei tv:stä lähde yhtä kova ääni kuin pianosta, joten naapuri nipottaa turhasta ja sellasista äänistä jotka järjestyssäännöt sallii.
Olenko ainoa jonka mielestä aloitus on kaksitulkintainen?
Eli hyväksymmekö naapurin harjoittaman kiusaamisen eli aloituksessa kuvaillun käytöksen.
Vai hyväksymmekö ap:n aikoman(?) häiritsevään naapuriin (tulevaisuudessa?) kohdistuvan kiusaamisen.
Eihän tv katsominen kiusaamista ole, varsinkin kun sitä tapahtuu kohtuudella ja teen omaksi ilokseni. Sen sijaan naapuri vinguttaa jotain 24h!
Etkö näe eroa?
Kun naapuri eläisikin normaalia elämää, esimerkiksi katsoisi tv tai kuuntelisi musiikkia niin mua ei haittais yhtään, kunhan ei tuntitolkulla kuuntele ja kunnioittaa hiljaisuusaikaa!
Moi naapurihullu!
Mitä sille eläkeläispariskunnalle kuuluu, joka myös kärsii telkkarinhuudatuksestasi?
Odotan nyt innolla kun naapuriin syntyy enskuussa vauva niin miten tämä 24h vinguttaja repii hermonsa riekaleiksi siitä! :D On kyllä jotkut pimeetä porukkaa. Ei voi muuta sanoa.
Koska alapeukkuja tulee niin näyttää joillekin tunti päivässä telkkarin katsomista tai kerran kuussa 30min pianon soittoa olevan liikaa. Mikä olisi sitten kohtuullinen aika?
Edelleen naapuri kiusaa minua! Koska minä teen tavanomaisia asioita kotonani. TV katsominen on tavallista elämää. Sen sijaan 24h vingutus ei ole.
Kun katson tv niin en edes ajattele naapuria, rentoudun vaan ohjelmani parissa. Kun naapuri vinguttaa 24h kirjaimellisesti ja matkii nauruani niin selkeästi ajattelee minua ja pyrkii savustamaan minut kotoani pois koska elintapani eivät miellytä häntä.
Oletko vähä-älyinen, kerta et vieläkään näe eroavaisuutta?
Kamalaa asua kerrostalossa jossa seinät paperia. On se niin ihanaa omakotitalossa vaikka ei olisi kuin hajurako mutta rakoa kuitenkin niin ettei kaikki elämisen äänet kuulu naapuriin. Rivitalossa asuminen ärsytti kun naapuri kuunteli ihan hiljaa kaikki korvat höröllä mitä terasilla puhuttiin. Omakotitalo alueellakin on osa asukkaista kyttääjiä, verhot yötä päivää auki että näkee kaiken mitä naapureissa tapahtuu. Uskokaa tai älkää niin jotkut sairaimmat seuraa oikein kiikareilla. Ilmeisesti telkkarista ei tule mitään mielenkiintoisempaa.
Mitä jos vain lopettaisit sen naapurin kiusaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen naapuri kiusaa minua! Koska minä teen tavanomaisia asioita kotonani. TV katsominen on tavallista elämää. Sen sijaan 24h vingutus ei ole.
Kun katson tv niin en edes ajattele naapuria, rentoudun vaan ohjelmani parissa. Kun naapuri vinguttaa 24h kirjaimellisesti ja matkii nauruani niin selkeästi ajattelee minua ja pyrkii savustamaan minut kotoani pois koska elintapani eivät miellytä häntä.
Oletko vähä-älyinen, kerta et vieläkään näe eroavaisuutta?
Eikö tuosta häirinnästä pitäisi ilmoittaa jonnekin? Naapurisi saa varoituksen, ja jos se ei auta, niin lopulta kenties häädönkin.
Näin on. Vanhempieni naapurissa lapsiperhe ja jatkuvasti sälekaihtimet auki. Oikein illala näkee kun kaikki sieltä ruokapöydästä tuijottavat pihalle. :D Yks kesäilta vastapäinen kerrostalonaapuri kyyläsi asuntooni kiikareilla kun hypin alusvaatteisillani ja oli pakko pitää parvekkeen ovi apposen auki (sisällä 30 astetta). Huhhuh..
Yksi eristäytymisen negatiivisista vaikutuksista on lisääntyneet äänihallusinaatiot ja psykoosit. Eristyssellissä olevilla vangeilla on samoja oireita. Hallusinaatioita tulee terveillekin ihmisille pitkään jatkuvassa eristyksessä.
Ilmoitus kiusaajasta isännöitsijään. Mutta oletko varma että sinua kiusataan ?
Voit tehdä naapurista valituksen. Nauhoita vaikka melut todisteeksi jos ne tapahtuvat hiljaisuuden jälkeen.