Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Sertralinista?

Vierailija
23.04.2020 |

Sain reseptin tänään. Työperäinen masennus ja mielialan lasku syynä. Onko kellään kokemuksia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se tuo kun yhden kerran kokeilin ja tuli järkyttävä ahdistus!

Mieluummin pidin oman ahdistukseni ja lopetin.

Vierailija
2/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt omoa, sertoa ja bioluvilia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaa hyvin. Älä nosta liian nopeasti ettei tule ahdistusoireita. Lopettaminen voi toki olla hankalaa kuten muissakin ssri-lääkkeissä, mutta ei se mahdotonta ole. Toivottavasti saat nopeasti apua! :)

Vierailija
4/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten puhumassa asioistani ja se aukaisi ahdistusta pois.

Vierailija
5/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän väsyttävä lääke. Syön parhaillaan. Vie ruokahalun alussa ainakin pitkäksi aikaa.

Vierailija
6/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee olo, joka kuin känni ilman viinaa - ole ilman, jos vain pystyt. 

ihminen menee rikki näillä!

Vierailija
7/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joku vuosi sitten, siitä pääsi helposti eroon. Auttoi hyvin a8nakin kulla, mutta kun olin vuoden verran syönyt, niin koin, että se lääke aiheuttaa mulle oireita ja lopetin sen. Lääkäri ei oikein tykännyt että lopetin kerralla, mutta itselleni tuli parempi olo ilman niitä. Mutta auttoi tuon pahimman masennuksen yli helposti, pääsin nopeammin. takaisin töihin kuin olin uskaltanut edes ajatella.

Sain ensiksi Venlaflexiä ja söin tasan yhden pillerin sitä. Mentiin sinä iltana miehen kanssa oopperaan ja ehdin alle puolessa tunnissa sain kohtauksen, hirvee tuskanhiki päällä ja pelkäsin, että taju lähtee, niin poistuin kesken näytöksen, että saan happea. Onneksi oltiin ylimmällä parvella eikä vieressä ollut ketään, niin pääsin häiritsemättä ulos. Venlaflexissä on kuulemani mukaan pahat vieroitusoireet, joten toisaalta hyvä, että kävi noin ja sain toiset lääkkeet.

Vierailija
8/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään sellainen olo kuin heiluisin jossain elämän ja kuoleman rajalla, ja toivoin vain että pääsisin jommallekummalle puolelle, ihan sama, elämään tai kuolemaan. Tuo välitila tuntui rasittavalta. Sertralin vei tuollaisen olotilan vähitellen pois, ja tuntui enemmän elävältä. Ei se mitään ihmeitä tee tietenkään. Kun olo tuosta koheni lääkkeen avulla, niin jaksaa nyt harrastaa liikuntaa, mikä myös auttaa mielialaa nostavasti. Jos lääke unohtuu edes yhtenä päivänä, tulee huimaava olo. Silloin ainakin viimeistään muistaa ottaa.

Vierailija
9/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi työstä johtuvaan uupumukseen ja nousemaan ylös sohvan uumenista, jatkuva itkeminen myös loppui. Taustalla oli muutakin, negatiivisten asioiden kierre päässä ja jumiutuminen niiden takia.

Käytin sertralinia alle vuoden minimiannosta ja lopetin parissa kuukaudessa pikku hiljaa.

Auttoi siis pahimpaan, mutta täysin tarpeeton itselläni pidemmän päälle. Ei tee elämää autuaaksi ja sivuvaikutuksena tasapaksu olotila, tai sanotaan nyt että tasaohut. Esim. musiikista en juuri nauttinut enkä muiden seurasta ja luovuutta ei mielessä ollut.

Oma mielipiteeni on että auttoi pahimman yli jos sellaista on. Joillakin pahentaa ahdistusta tai ei vaikuta mihinkään mitään. Todella yksilöllistä.

Vierailija
10/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te muuta keksi kuin lääkkeiden syömisen?

Vierailija
11/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto hyvin. Pääsin jaloilleni, nautin elämästä. Olen jormaali.

Vierailija
12/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin 10 vuotta kun paniikkioireet oli niin kovat etten muuten pärjännyt. Oli niin pahat oireet että pumppu olis muuten varmaan pamahtanut.

Auttoi mulla. Muuten olisin varmaan tehnyt itselleni jotain jos ei olisi auttanut.

Vierailija
13/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasti minut. Kärsin vuosia todella pahasta masennuksesta, kokeilin useita eri lääkityksiä ja hoitomuotoja, mutta mikään ei auttanut. Kunnes muutama kuukausi sitten lääkäri houkutteli kokeilemaan sertralinia. Kuukausi lääkkeen aloituksen jälkeen olin kuin uudestisyntynyt. Jaksan taas tehdä asioita, en halua enää kuolla, en pelkää sosiaalisia tilanteita enää juurikaan, paniikkihäiriö on kadonnut kokonaan ja masennustesteistä saan ihan normaalit, terveen ihmisen pisteet.

Näin iso apu on kyllä lääkärinkin mukaan erittäin harvinaista, mutta tällä kokemuksella sanon, että kokeile ihmeessä! Ensimmäisen viikon minulla oli hieman paha olo, mutta sen jälkeen en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
14/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Ja lääkkeelläkö sitä hoidetaan? Ensisijainen hoito pitää olla terapia.

Vierailija
15/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasti minut. Kärsin vuosia todella pahasta masennuksesta, kokeilin useita eri lääkityksiä ja hoitomuotoja, mutta mikään ei auttanut. Kunnes muutama kuukausi sitten lääkäri houkutteli kokeilemaan sertralinia. Kuukausi lääkkeen aloituksen jälkeen olin kuin uudestisyntynyt. Jaksan taas tehdä asioita, en halua enää kuolla, en pelkää sosiaalisia tilanteita enää juurikaan, paniikkihäiriö on kadonnut kokonaan ja masennustesteistä saan ihan normaalit, terveen ihmisen pisteet.

Näin iso apu on kyllä lääkärinkin mukaan erittäin harvinaista, mutta tällä kokemuksella sanon, että kokeile ihmeessä! Ensimmäisen viikon minulla oli hieman paha olo, mutta sen jälkeen en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.

Miten joku kehtaa tämmöstä paskaa suoltaa julkisesti nettipalstalla? Kai sun omakin järki sanoo, ettei oireilun syytä voi parantaa lääkkeellä, vaan pelkästään oireita. Miten ihmiset voi olla näin aivopestyjä?? Usko pois, oireilu palaa ja poistuu vasta, kun työstät asiasi terapiassa.

Vierailija
16/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana paha masennus ja valtava ahdistus. Sitten kun sain auki sen mistä ahdistus tuli, siihen oli syitä, kaikista pahin olo helpotti.

Myöhemmin kävin kehomielijumpissa, rauhallisissa missä hengiteltiin.

Ja sekin auttoi.

Ei lääkkeitä. Keskustelua.

Vierailija
17/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehoaa hyvin. Älä nosta liian nopeasti ettei tule ahdistusoireita. Lopettaminen voi toki olla hankalaa kuten muissakin ssri-lääkkeissä, mutta ei se mahdotonta ole. Toivottavasti saat nopeasti apua! :)

Miksei ihmisille mielummin määrätä bentsoja jotka ovat terveellisempiä aivoille ja lopetus on samaa tasoa kuin noissa ssri lääkkeissä?

Vierailija
18/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä tulee olo, joka kuin känni ilman viinaa - ole ilman, jos vain pystyt. 

ihminen menee rikki näillä!

Entäpä, jos tuo "normi" olo on sitä, et tahtoo tehdä pahaa itselleen?

Tykkään itse tästä lääkkeesta just siitä syystä, että se ikäänkuin häivyttää pois masennuksen.

Itse oon sairastanut masennusta yli puolet elämästäni ja Sertralin on vienyt myös muita masennuksen oireita (itsetuhoisuuden lisäksi) mukavasti pois.

Ei mitään negatiivista sanottavaa täältä.

Vierailija
19/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkehän sitoo ahdistuksen kiinni kemiallisesti. Kemiallinen pakkohoito.

Vierailija
20/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkehän sitoo ahdistuksen kiinni kemiallisesti. Kemiallinen pakkohoito.

Mutta ei hoida oireilun syytä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän