Mitä järkeä tuossa jokeriratikassa oikein on? Katsokaa, kuinka ennen niin viihtyisissä lähiöissä hakataan nyt surutta metsää ja tehdään
moottoritien levyistä baanaa ratikkaa varten. Karmeaa.
Kommentit (21)
Asutaan Pakilassa, tuosta ihan vierestä se ratikka sitten joskus menee... onneksi asutaan kuitenkin juuri sen verran kaukana että rakentamisen äänet eivät kuulu meille. Toisin on Pirkkolan puutalojen asukkailla, joiden kodin viereen rata tulee. Pakilantien risteyksessäkin on suloinen pieni talo ja pihapiiri osittain jyrätty kaivauksilla, perhe ei pysty varmasti yhtään nauttimaan kesästä. Joka puolella kuoppia ja kaivurit hommissa aamuvarhaisesta jo. Se meteli kuuluu varmasti sisälle asti, kuulosuojaimet ostaisin jos asuisin vieressä. Rata on valmis joskus neljän vuoden päästä...
Vierailija kirjoitti:
Asutaan Pakilassa, tuosta ihan vierestä se ratikka sitten joskus menee... onneksi asutaan kuitenkin juuri sen verran kaukana että rakentamisen äänet eivät kuulu meille. Toisin on Pirkkolan puutalojen asukkailla, joiden kodin viereen rata tulee. Pakilantien risteyksessäkin on suloinen pieni talo ja pihapiiri osittain jyrätty kaivauksilla, perhe ei pysty varmasti yhtään nauttimaan kesästä. Joka puolella kuoppia ja kaivurit hommissa aamuvarhaisesta jo. Se meteli kuuluu varmasti sisälle asti, kuulosuojaimet ostaisin jos asuisin vieressä. Rata on valmis joskus neljän vuoden päästä...
Tämä on vihreiden pakkomielle. Ajatelkaan, vihreiden!
Myykää kämppänne hyvällä voitolla jos ei itselle kelpaa.
550 bussi on aivan hirveä.
Pitää saada neljäs keskenään yhteensopimaton kiskosovellus pk-seudulle, tietysti. #vihreäunelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan Pakilassa, tuosta ihan vierestä se ratikka sitten joskus menee... onneksi asutaan kuitenkin juuri sen verran kaukana että rakentamisen äänet eivät kuulu meille. Toisin on Pirkkolan puutalojen asukkailla, joiden kodin viereen rata tulee. Pakilantien risteyksessäkin on suloinen pieni talo ja pihapiiri osittain jyrätty kaivauksilla, perhe ei pysty varmasti yhtään nauttimaan kesästä. Joka puolella kuoppia ja kaivurit hommissa aamuvarhaisesta jo. Se meteli kuuluu varmasti sisälle asti, kuulosuojaimet ostaisin jos asuisin vieressä. Rata on valmis joskus neljän vuoden päästä...
Tämä on vihreiden pakkomielle. Ajatelkaan, vihreiden!
Vihreät ovat aktiivisessa yhteistyössä gryndereiden kanssa. Niillä on pakkomielle asuttaa kaikki pääkaupunkiseudulle mukamas ekologisuuden nimissä. Tiivistetään niin kauan kunnes päästään eroon "turhista" viheralueista. Mutta eiköhän tämäkin ketju katoa kohta, koska tiivistämispolitiikkaa ei saa arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan Pakilassa, tuosta ihan vierestä se ratikka sitten joskus menee... onneksi asutaan kuitenkin juuri sen verran kaukana että rakentamisen äänet eivät kuulu meille. Toisin on Pirkkolan puutalojen asukkailla, joiden kodin viereen rata tulee. Pakilantien risteyksessäkin on suloinen pieni talo ja pihapiiri osittain jyrätty kaivauksilla, perhe ei pysty varmasti yhtään nauttimaan kesästä. Joka puolella kuoppia ja kaivurit hommissa aamuvarhaisesta jo. Se meteli kuuluu varmasti sisälle asti, kuulosuojaimet ostaisin jos asuisin vieressä. Rata on valmis joskus neljän vuoden päästä...
Tämä on vihreiden pakkomielle. Ajatelkaan, vihreiden!
Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Myykää kämppänne hyvällä voitolla jos ei itselle kelpaa.
550 bussi on aivan hirveä.
Niinpä. Nähtäväksi jää siirtyykö hirveys raidejokeriin. Todennäköisesti siirtyy
Osaisiko joku selittää, miten ratikka on parempi kuin että olisi tehty ko. reitille bussikaistat?
Vierailija kirjoitti:
Taasko ne tekee sitä ?
Zinc
Tampereella tuo ratikkahelvetti alkaak pikku hiljaa helpottaa, niin riesa siirtyi seuraavaksi vuosikymmeneksi Helsinkiin ja Espooseen...
Siis eivätkö nämä raiteet sovi yksiin entisten ratikkalinjojen kanssa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Talon edestä menee. Hieno homma, vuoroväli lyhenee ja tasaantuu, kyyti paranee. Paljon paree kuin pussi.
Vierailija kirjoitti:
Siis eivätkö nämä raiteet sovi yksiin entisten ratikkalinjojen kanssa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Piti saada PIKAratikka. Arvatkaapa paljonko koko lysti maksaa. Lisäksi veikkaan, että projekti työllistää enemmän ulkomaalaisia rakentajia kuin kotimaisia (toivoisin olevani väärässä).
Eikös noissa ole sama raideleveys ja meinaa jopa testata uutta ratikkaa kantakaupungin raiteilla? Mistä hatusta tämä väite on vedetty?
Poikittaisliikennettä päivittäin käyttävänä odotan tätä. Busseja kulkee joo, mutta ruuhka-aikaan nekin matelevat tuskaisesti, tulee mukava lisä työpäivään jos ei lähde tarpeeksi aikaisin tai sitten myöhempään. Ja luonnollisesti bussit ovat myös täpötäynnä.
Senn tehtävä on kuljettaa jokainen hassunpelottava glowni työpaikallleen ajoisssa tai muutoin alkaa yt t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eivätkö nämä raiteet sovi yksiin entisten ratikkalinjojen kanssa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Piti saada PIKAratikka. Arvatkaapa paljonko koko lysti maksaa. Lisäksi veikkaan, että projekti työllistää enemmän ulkomaalaisia rakentajia kuin kotimaisia (toivoisin olevani väärässä).
Eihän se nyt maksa paljon mitään, n. 600 miljoonaa. Arvaa paljon olis maksanut muutama lisälinja pahimpien ruuhkien ajaksi jokeribussin reitin varrelle? Ainakin 10 miljoonaa, ehkö jopa 15!
Todennäköisesti valmistumisen jälkeen alkaa marina että reitti on liian hidas, eikä palvele tarkoitustaan. Suotavaa olisi jos samaa väylää voisi käyttää myös bussit - tuskin sentään.
Haagan/Pitäjänmäen iso liikenneympyräkin saa kyytiä...