Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt säästänyt kahdessa vuodessa 3000e. Miten muka voi päästä käsiksi asunnon käsirahaan tämän elämän aikana?!

Vierailija
23.04.2020 |

Ikää 28v, ja bruttopalkka 2050e

Tuntuu että ihan mahdotonta säästää esim. 20 000 euroa!

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano muuta! Mulla on vähän pienempi palkka kuin sulla ja olen saman ikäinen. 6 vuodessa olen säästänyt 6000 euroa. Jee.

Vierailija
2/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole luuseri ja tienaa enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot

Zinc

Markassa on miljuunan alku 

Roope-Zinc

Vierailija
4/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Oletko seurannut mihin rahasi menevät?

Vierailija
5/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan kolmannes palkasta asumiseen, kolmannes elämiseen ja loput säästöön. Tuolla säännöllä on tullut säästettyä.

Vierailija
6/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ihan hyvä tahti. Mä olen saanut asuntosäästötilille 7 vuodessa 5000€. Bruttotulot vaihdellut 1300-2300€ välillä.

Joo, toki olen säästänyt samalla muuhunkin ja käyttänyt niitä säästöjä tarpeellisiin hankintoihin (huonekaluja, auto, lemmikin osto ym.) Mutta muuten olen oikeasti säästäväinen rahankäyttäjä, ja olen aina haaveillut omasta pienestä asunnosta enemmän kuin lomamatkoista ja merkkivaatteista. Ei se vaan onnistu tätä kovempaa tahtia säästää pienestä palkasta vuokralla asuen. :(

Vierailija
7/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö perunoita! Net on halpoj.

Zinc

Vierailija
8/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nettopalkka 1700 ja säästössä 35k. Useimpina kuukausina menee säästöön yli 500-600 ja tänä vuonna olisi tarkoitus ostaa asunto.

Säästämisen salaisuutena on pieni vuokra (470 eur) ja kaupoilla käymättömyys. Kuukausibudgettini on seuraava:

- 470 vuokra

- 50 netti+tv

- 15 netflix+spotify

- 90 vakuutukset

- 160 ruoka

- 15 vesi

- 50 sahkö+lämmitys

- 30 kissa

- 50 matkatilille

Harvemmin tulee käytyä ravintoloissa, maksetuissa tapahtumissa tai osteltua mitään. Soitan kotona kirpparipianoa, neulon, virkkaan, veistän (2 eur ilmakuivuvasta savesta). Hieman on kitkuttelua, mutta toivottavasti tulot nousevat työvuosien myötä. Olen nyt 2v työelämässä yliopiston jälkeen.

Vierailija
9/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä enemmän.

Vierailija
10/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin nyt viimeinkin säästää enemmän kun ole 30-vuotias mutta laskin että maksaisim lainaa niin kauan ettei se kannata. Mitään en lopulta itse saisi kuin kustannukset asunnosta jonka arvo laskee. Omistaminen ei kannata, mielummin käytän rahan siihen että elän mukavaa elämää.

Vierailija
11/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nettopalkka 1700 ja säästössä 35k. Useimpina kuukausina menee säästöön yli 500-600 ja tänä vuonna olisi tarkoitus ostaa asunto.

Säästämisen salaisuutena on pieni vuokra (470 eur) ja kaupoilla käymättömyys. Kuukausibudgettini on seuraava:

- 470 vuokra

- 50 netti+tv

- 15 netflix+spotify

- 90 vakuutukset

- 160 ruoka

- 15 vesi

- 50 sahkö+lämmitys

- 30 kissa

- 50 matkatilille

Harvemmin tulee käytyä ravintoloissa, maksetuissa tapahtumissa tai osteltua mitään. Soitan kotona kirpparipianoa, neulon, virkkaan, veistän (2 eur ilmakuivuvasta savesta). Hieman on kitkuttelua, mutta toivottavasti tulot nousevat työvuosien myötä. Olen nyt 2v työelämässä yliopiston jälkeen.

Menee liikaa kissaan. 360e / vuosi 10 vuodessa se on jo 3600 ,-

Zinc

Pienistä summistakin kertyy paljon ..

Vierailija
12/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 470 vuokra

- 50 netti+tv

- 15 netflix+spotify

- 90 vakuutukset

- 160 ruoka

- 15 vesi

- 50 sahkö+lämmitys

- 30 kissa

- 50 matkatilille

Liikkuminen? Kävelet kaikkialle?

Hygienia, lääkkeet, vaatteet, kengät?

Vierailija
13/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Oletko seurannut mihin rahasi menevät?

Mikä autuus asuntolaina edes on? Mielummin käyttää rahaa itseensä kuin antaa pankille lähes loppu ikänsä.

Vierailija
14/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osta pieni ja halpa asunto ensin, asua siinä ja säästää samalla vähän lisää, ja sitten myydä se asunto voitolla ja ostaa vähän isompi jne. Niin sitä ennen tehtiin. 

Vierailija
15/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää osta pieni ja halpa asunto ensin, asua siinä ja säästää samalla vähän lisää, ja sitten myydä se asunto voitolla ja ostaa vähän isompi jne. Niin sitä ennen tehtiin. 

Voi asua loppu iän pienessä kun ehtii hedelmällisyys kadota että tarvitsisi edes asuntoa muille kuin yhdelle hengelle.

Vierailija
16/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 470 vuokra

- 50 netti+tv

- 15 netflix+spotify

- 90 vakuutukset

- 160 ruoka

- 15 vesi

- 50 sahkö+lämmitys

- 30 kissa

- 50 matkatilille

miten vakuutuksiin voi menmä 90 e/kk? Käsitin että asut vuokralla? Kotivakuutus vuokra-asuntoon noin 100 e/vuosi. Entä lämmitys? Miksi maksat siitä? Kallus nettipaketti.

Vierailija
17/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap mahdollisuus ostaa vanhempien kanssa yhdessä? He ikään kuin sijoittavat asuntoon ja sun ei tartte ottaa niin isoa lainaa.

Vierailija
18/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoja kitkemällä/tuloja kasvattamalla.

"Helpoin" tapa lienee se, että elää esim. 12kk minimaalisilla menoilla (ja jos mahdollista, tekee lisätöitä).

Käytännössä hankkii mahdollisimman edullisen asunnon (tai mahdollisuuksien mukaan asuu esim. lapuudenkodissa JOS se vanhemmille sopii)

Toki voi säästää pidemmän aikaa vähemmän, mutta minusta on fiksumpaan kituuttaa ja "kärsiä" vaikka kimppakämpässä asuen esim. 12kk --> saa säästöön esim. 15'000e, tietää että hetken kärsimällä saa sen mitä tavoittelee. Itse en jaksaisi "monen vuoden" kituuttamista, vaikka rahaa ehkä olisi enemmän käytettävissä/asuisi tilavammin tmv. niin se "lopullinen tavoite" siirtyisi pidemmälle.

Vuosi on loppujen lopuksi lyhyt aika, ja mahdollisuksien mukaan lisätöitä kannattaa tehdä, JOSKIN verotus leikkaa aika paljon pois kun tulot kasvavat. Koittaisin ehkä kysellä esim. tutuilta lapsenvahti-hommia tm. jos vaikka kesäloman aikana ottaisi esim. 4 lasta "päivähoitoon" (vaikka pikkukoulaisia) 100e/vko/lapsi +ruokakulut, niin kuukaudessa tienaisi 1200e (ja jos tuttuja, suoraan käteen).

Vierailija
19/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 470 vuokra

- 50 netti+tv

- 15 netflix+spotify

- 90 vakuutukset

- 160 ruoka

- 15 vesi

- 50 sahkö+lämmitys

- 30 kissa

- 50 matkatilille

Menee liikaa kissaan. 360e / vuosi 10 vuodessa se on jo 3600 ,-

Zinc

Pienistä summistakin kertyy paljon ..

Kyllä sen kissankin pitää syödä, kakkia, käydä eläinlääkärissä ja joskus tulla madotetuksi. Otus lisää elämänlaatuani niin paljon että mielelläni maksan tuon pahaisen euron päivässä siitä että kotona on ihana pehmeä halinalle aina odottamassa. Turhempia nuo spotifyt ja netflixit ovat, ja voisihan tuosta ruokalaskustakin leikata.

Perspektiivin vuoksi, kissaan menee 1,8% nettotuloistani. Paljonkohan maksaisi miehen tai lapsien pitäminen, tai jokaviikkoinen baarireissu? Tupakointi? Rakennekynnet?

- tuo kissanomistaja

Vierailija
20/96 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan tilanne mitenkään erinomainen ole, mutta olen 23-v opiskelija ja minulla ~30 000 € säästössä(sijoituksissa liki kaikki). Ja tämä kertynyt, kesätöistä, sivutöistä, työmarkkinatuesta ja opintotuesta. + 500 € sain, kun valmistuin ammattikoulusta. Olen ollut pihi tosin.