Lapselle psykoosilääkkeitä?
Minulla on autistinen lapsi, joka kärsii raivokohtauksista ja jumittumisesta. Olen kokeillut hänelle jo tuoksuöljyjä mutta ne eivät ole rauhoittaneet häntä. Nyt käytiin lastenpsykiatrilla joka määräsi Risperdal 1mg tähän. Kellään kokemuksia asiasta? Hurjaa aloittaa mielestäni 5v:lle psykoosilääke.
Kommentit (34)
Aivan hirveä lääke aikuisellekin jopa pienemmällä annostuksella. Kokeilkaa kaikkea muuta ennen noita vahvoja lääkkeitä. Energiahoidot, hypnoosit, mitä vaan kannattaa kokeilla läpi ennen pillereitä. Olen tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan huono äiti, mutta itse en pahasti autistisen lapsen kohdalla epäröisi hetkeäkään kokeilla lääkitystä.
Kyseessä ei ole pahasti autistinen lapsi -AP
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa on, mutta jospa niistä lääkkeistä olisi apua teille molemmille. Kaikki lääkkeet ei sovi kaikille, mutta vaihtoehtoja on.
Meinaatko että tuoksuöäljyt on vaihtoehto. Eiköhän tuo 1 mg annostus ole ihan aiheellinen ja lääkärin määräämä tässä tilanteessa.
Älä ryhdy tukahduttamaan käytöstä pillereillä - älä tee sitä myöskään fyysisesti tai psyykkisesti. Lapsi hermostuu, kun kohtelet häntä huonosti. Yritä toimia enemmän hänen ehdoillaan, eli pysy hiljaa, älä tunkeile jne. Anna hänen jo olla!
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on antaa lääkettä jos lääkäri niin määrää. Ei niitä lääkkeitä lapsille turhaan määrätä. Sehän voi olla lapsen ja koko perheen etu jos siitä on hyötyä. Sitä on hyvä arvostella ihmisten joilla ei ole sairaita lapsia. Minä ainakin kokeilisin lääkettä surutta, ehdottomasti.
Ei lääkärit mitäänbiotieteilijöitä ole, lääkefirmojen edustajat monesti ovat se väylä jotka lääkkeiden eduista, hyödyistä ja käyttöaiheista kertovat.
Itse en psykoosilääkkeitä lapselle antaisi. Eivät ne mitään aivoissa paranna, blokkaavat dopamiinireseptorit jolloin katoaa muisti, tietoisuus ja yksilöstä tulee pidemmällä ajalla kuolaava möykky.
Kiinnitä huomiota terveelliseen ruokaan, suoliston bakteerikanta kuntoon, hyvät rasvat käyttöön, d-vitamiinitasojen tarkastus ja riittävästi jatkossa d vitamiinia.
Ongelma on se, että moni vanhempi yrittää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on antaa lääkettä jos lääkäri niin määrää. Ei niitä lääkkeitä lapsille turhaan määrätä. Sehän voi olla lapsen ja koko perheen etu jos siitä on hyötyä. Sitä on hyvä arvostella ihmisten joilla ei ole sairaita lapsia. Minä ainakin kokeilisin lääkettä surutta, ehdottomasti.
Ei lääkärit mitäänbiotieteilijöitä ole, lääkefirmojen edustajat monesti ovat se väylä jotka lääkkeiden eduista, hyödyistä ja käyttöaiheista kertovat.
Itse en psykoosilääkkeitä lapselle antaisi. Eivät ne mitään aivoissa paranna, blokkaavat dopamiinireseptorit jolloin katoaa muisti, tietoisuus ja yksilöstä tulee pidemmällä ajalla kuolaava möykky.
Kiinnitä huomiota terveelliseen ruokaan, suoliston bakteerikanta kuntoon, hyvät rasvat käyttöön, d-vitamiinitasojen tarkastus ja riittävästi jatkossa d vitamiinia.
Kunhan ei ylitä suosituksia.
Että, miksi autistia pitää lääkitä.
No mitä valitit tai kerroit lääkärille autistisesta lapsesta.
Jotkut heistähän ovat levottomia, huutavat, raivoavat, eivät pysty muutoin ilmaisrmaan itseään.
Kai lääke määrätty sen mukaan, mitä vaivoja lääkärille on kerrottu, ei lääkäri ihan hatusta tempaa reseptejään.
Luulisi, että itse tiedät parhaiten tiedät ja tunnet lapsesi parhaiten, joten kai tiedät myös sen miksi lääke on määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Että, miksi autistia pitää lääkitä.
No mitä valitit tai kerroit lääkärille autistisesta lapsesta.
Jotkut heistähän ovat levottomia, huutavat, raivoavat, eivät pysty muutoin ilmaisrmaan itseään.
Kai lääke määrätty sen mukaan, mitä vaivoja lääkärille on kerrottu, ei lääkäri ihan hatusta tempaa reseptejään.
Luulisi, että itse tiedät parhaiten tiedät ja tunnet lapsesi parhaiten, joten kai tiedät myös sen miksi lääke on määrätty.
Jokainen ihminen pystyy ilmaisemaan itseään SANOIN.
Kylläpä täällä puolustetaan noin isoa annosta kyseistä lääkettä. Järkyttävää!
Oletteko te alapeukuttelijat itse koskaan syöneet Risperdalia? Se on hirveä lääke, yksi pahimmista mitä olen koskaan syönyt. Söin alle 1mg. En kestänyt. Kokeilkaapa itse syödä psykoosilääkkeitä ja huomaatte hirveät haittavaikutukset.
Yritä kaikki muut vaihtoehtohoidot ennen lääkkeitä. Aina kannattaa kokeilla. Ei ne kaikki välttämättä toimi ja huijareita on liikkeellä, mutta melkeinpä mitä tahansa muuta kuin psykoosilääkkeitä lapselle!
”Käytöshäiriöitä sairastavien potilaiden hoidon kesto saa olla korkeintaan 6 viikkoa.
Risperdalia ei tule käyttää alle 5-vuotiaille lapsille käytöshäiriöiden hoitoon.”
Huh huh... :/
Itseäni monia eri psykoosilääkkeitä syöneenä pelottaa lapsesi puolesta.
Ja osaako hän kertoa sinulle mahdollisesta, jopa kammottavasta sivuvaikutuksesta/-vaikutuksista, jonka ko. lääke voi aiheuttaa jo puoli tuntia ensimmäisen pillerin ottamisen jälkeen ?
Älä tee sitä lapsellesi.
Ei ole provo.