Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä, kun isännöitsijä ei hoida hommiaan

Vierailija
23.04.2020 |

Varastojen ovet ovat suoraan asunnon alapuolella, saranat vinkuu ja ovet paukkuu aamusta iltaan ja toisinaan öisinkin. Isännöitsijä on kieltänyt huoltoyhtiötä olemaan reagoimatta korjauspyyntööni, koska ilmeisesti valitan hänen mielestään turhasta. Eivät siis voitele edes saranoita, mikä on ihan naurettavaa. Itse en ole vielä periaatteesta tehnyt tätä. Eikö tuolle pamahtamiselle voi muka tehdä jotakin? Kehen muuhun voin olla yhteydessä, kuin isännöitsijään? Taloyhtiön hallitukseen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö huoltaa, ei isännöitsijä hoida ei kiellä saranoiden öljyämisiä. Isännöitsijä hallinnoi taloyhtiötä, ei huolla teknisiä asioita. Ole suoraan huoltoyhtiöön yhteydessä.

Toki viimekädessä myös hallitukseen voi olla yhteydessä, jos huoltoyhtiö töistä kieltäytyy.

Vierailija
2/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisu: osta kaupasta yleisöljyä ja rasvaa oven saranat. Minä tein näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö huoltaa, ei isännöitsijä hoida ei kiellä saranoiden öljyämisiä. Isännöitsijä hallinnoi taloyhtiötä, ei huolla teknisiä asioita. Ole suoraan huoltoyhtiöön yhteydessä.

Toki viimekädessä myös hallitukseen voi olla yhteydessä, jos huoltoyhtiö töistä kieltäytyy.

Olin jo uudelleen yhteydessä huoltoyhtiöön, joka käski olemaan yhteydessä isännöitsijään. Isännöitsijä ei sähköpostiin vastaa, ilmeisesti päättänyt olla tekemättä asialle mitään.

Vierailija
4/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ratkaisu: osta kaupasta yleisöljyä ja rasvaa oven saranat. Minä tein näin

On kaapissa crc:tä ja sitä käytänkin, jos mitään ei muuten tapahdu. Tosin isännöitsijä kielsi minua tekemästä mitään itse. Oven pamahdukseen se ei kuitenkaan auta.

Vierailija
5/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä isännöitsijäliittoon.

Vierailija
6/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven pamaus kuulostaa siltä, että jousipumppu (vai mikä hitto se on?) on hajalla. Kyllä huoltoyhtiö yleensä tuollaiset korjaa kysymättä isännöitsijältä lupaa. Mutta voiko olla että teillä on jotenkin hassusti määritelty, että kaikki sopimuksen ulkopuolella oleva huolto varmistetaan isännöitsijältä ennen työn aloittamista? 

Vierailija
7/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ulkopuolista isännöitsijää saati huoltoa. Miten se menee, et jos huoltoyhtiö ei saa huoltotoimenpiteeseen lupaa isännöitsijältä ni onko silloin kysytty eka taloyhtiön hallitukselta huomtotyön toteuttamisesta vai miksi isännöitsijä ei anna lupaa?

Vierailija
8/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven pamaus kuulostaa siltä, että jousipumppu (vai mikä hitto se on?) on hajalla. Kyllä huoltoyhtiö yleensä tuollaiset korjaa kysymättä isännöitsijältä lupaa. Mutta voiko olla että teillä on jotenkin hassusti määritelty, että kaikki sopimuksen ulkopuolella oleva huolto varmistetaan isännöitsijältä ennen työn aloittamista? 

Ovipumppuja ei varaston ovissa ole ollenkaan, ja huoltoyhtiön mukaan isännöitsijä on kieltänyt niitä asentamasta.

Vierailija
9/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön ylin päättävä elin on yhtiökokous, se valitsee hallituksen joka on elin joka laittaa käytäntöön yhtiökokouksen päättämät asiat, hallitus valitsee joukostaan puheenjohtajan ja palkkaa isännöitsijän avukseen jos sellainen on yhtiöjärjestyksessä sanottu että pitää olla. Isännöitsijä on hallituksen juoksupoika, mutta toisaalta myös taloyhtiön toimitusjohtaja.

Eli ap:n tapauksessa tästä asiasta pitää sanoa taloyhtiön hallitukselle, joka ohjeistaa tarpeen vaatiessa isännöitsijää tai huoltofirmaa. Jos hallitus ei tee mitään, pitää asia ottaa esille yhtiökokouksessa.

Vierailija
10/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä jotain on oikeasti hajalla, huoltoyhtiö on oikea osoite. Voithan kokeilla myös sanoa hallituksen jäsenille, että jos joku heistä ottaisi yhteyttä huoltoyhtiöön. 

Jos äänet kuuluvat vain omien korviesi välissä, niin oikea osoite on lääkäri...

Vierailija
11/14 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jälleen yhteydessä huoltoyhtiöön vinkuvasta saranasta ja pamahtavasta ovesta. Sieltä vastattiin, että saranaa ei voi voidella enempää, koska ovi pamahtaisi sitten vielä kovemmin. Eli heidän mielestä meidän tulee kuunnella jatkossakin sekä saranan narinaa, että oven pamahdusta.

Voiko olla todellista, että tällaista asiaa eivät hoida? Tuosta on meille häiriötä jatkuvasti. Niin, ja naapurirapussa vastaavaan oveen on asennettu ovensulkija. Siellä asuukin taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, johon myös olin yhteydessä, ja joka myöskään ei reagoinut asiaan mitenkään.

Vierailija
12/14 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta korvatulpat.

Vierailija
13/14 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jälleen yhteydessä huoltoyhtiöön vinkuvasta saranasta ja pamahtavasta ovesta. Sieltä vastattiin, että saranaa ei voi voidella enempää, koska ovi pamahtaisi sitten vielä kovemmin. Eli heidän mielestä meidän tulee kuunnella jatkossakin sekä saranan narinaa, että oven pamahdusta.

Voiko olla todellista, että tällaista asiaa eivät hoida? Tuosta on meille häiriötä jatkuvasti. Niin, ja naapurirapussa vastaavaan oveen on asennettu ovensulkija. Siellä asuukin taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, johon myös olin yhteydessä, ja joka myöskään ei reagoinut asiaan mitenkään.

Taloyhtiöissä pitää noudattaa yhdenvertaisuusperiaatetta. Eli jos naapurirapussa on asia hoidettu, pitää myös teillä hoitaa.

Vierailija
14/14 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet jokin mustalle listalle joutunut vakiovalittaja, joka tehtailee turhia huoltoilmoituksia. Meillä oli yksi tuollainen asukas ja siinä oli se ikävä puoli, että aiheellisetkin hänen tekemät (oli taloyhtiön pj) menivät mappi ööhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi