En olisi koskaan uskonut miten epätervetullut 29-vuotias nainen voi pohjoiselle pikkupaikkakunnalle olla
Muutin pienelle paikkakunnalle suhteellisen pohjoiseen idyllisen elämän ja matkailualan töiden perässä. Tervetulleeksi en itseäni koe. En ole kokenut missään vaiheessa. Ihan järkyttävää kyräilyä ja juonittelua, pahempaa kuin missään olen kokenut. Täällä on vaan ihmisiin paljon vaikeampi tutustua. Varsinkin tässä iässä. Järkyttävin kokemus oli kun ennen korona-aikaa kävin paikallisessa baarissa ja siellä paikalliset naiset huutelivat minulle törkeyksiä.. Aikuiset naiset! Ruokakaupassakin saa olla katseiden alla. Ne vähät miehet ketä täällä olen tavannut vaikuttavat alkoholisoituneilta, gigoloilta tai ovat jo vaimonsa löytäneet tai mukuloita pyöräyttäneet. Niitä päin jos erehtyy vilkaisemaan niin saa heti vihaisia katseita... En ymmärrä ihmisten käytöstä.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä kokemuksia myös täällä. Pari talvea olin sesonkihommissa. Paikalliset eivät voineet sietää merkkivaatteita. Esim haglöfs, helly hansen tuntui olevan punainen vaate ja merkki henkisestä uusavuttomuudesta. Mitkä vaatteet sitten olisivat olleet okei? perintövaatteet, käsityönä tehdyt vaatteet, metsästysvaatteet... Mutta partioaitan sun muiden etelän ulkoiluihmisten kauppojen vaatteita käyttävät tulkitaan snobeiksi.. Häpesin omia merkkivaatteitani tuolla..
Onko sellainen ihminen parempi joka nostaa itseään jalustalle lyttäämällä muita? Ei. Sitäpaitsi todella huonoa käytöstä kommentoida toisen vaatteita tai muutenkaan ulkoisia ominaisuuksia. Lapselta sellaisen käytöksen ymmärtää vielä, ei aikuiselta.
Nuo on sellaisia ettei niillä kiinnosta, jos niitä pidetään lapsellisina, se vain lisää niiden uskomusta siihen, että ulkopuoliset on sitä sun tätä.
Niitä ei oikein kannata vaan noteerata mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelästä tulleita väheksytään, pidetään yksinkertaisina muotipelleinä. Kuvottavaa suorastaan millaista vihaa etelän ihmiset kokee Lapissa. En suosittele muuttamaan sinne.
Tarviiko sinne laittaa muotikuteita päälle ? Ei ne lappilaiset vaatteilla koreile . Etelän ihmisen tunnistaa vaatteilla koreilusta.
Minä en ala nöyristelemään muiden mukaan ja vaatekaappiani uusimaan sen takia että kelpaisin ahdasmielisille ihmisille
Minä kyllä vaihdoin muotikuteet esim. kelkkahaalariin, koska se sopi ympäristöön paljon paremmin.
En nöyristellyt ketään, mutta se oli jotenkin luonnollista pukeutua ympäristöön sopiviin vaatteisiin. Talvella kelkkahaalari ja kesällä jotain rentoa ja pitkähihaista ettei sääsket syö. Ei niitä kaupunkivaatteita siellä pikkukylässä tarvinnut laisinkaan. Muut vaatteet sopi paremmin metsä- ja kalareissuille.
Mites baariasu???
Baariasu ihan sama kuin arkiasukin. Olen siis istunut kelkkahaalarissa baarissa, tietysti yläosan otin pois. ettei tule liian kuuma. Jos oli tanssit, niin sitten koko haalari pois ja alla oli vähän fiinimpää vaatetta.
Tylsä elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelästä tulleita väheksytään, pidetään yksinkertaisina muotipelleinä. Kuvottavaa suorastaan millaista vihaa etelän ihmiset kokee Lapissa. En suosittele muuttamaan sinne.
Tarviiko sinne laittaa muotikuteita päälle ? Ei ne lappilaiset vaatteilla koreile . Etelän ihmisen tunnistaa vaatteilla koreilusta.
Minä en ala nöyristelemään muiden mukaan ja vaatekaappiani uusimaan sen takia että kelpaisin ahdasmielisille ihmisille
Minä kyllä vaihdoin muotikuteet esim. kelkkahaalariin, koska se sopi ympäristöön paljon paremmin.
En nöyristellyt ketään, mutta se oli jotenkin luonnollista pukeutua ympäristöön sopiviin vaatteisiin. Talvella kelkkahaalari ja kesällä jotain rentoa ja pitkähihaista ettei sääsket syö. Ei niitä kaupunkivaatteita siellä pikkukylässä tarvinnut laisinkaan. Muut vaatteet sopi paremmin metsä- ja kalareissuille.
Mites baariasu???
Baariasu ihan sama kuin arkiasukin. Olen siis istunut kelkkahaalarissa baarissa, tietysti yläosan otin pois. ettei tule liian kuuma. Jos oli tanssit, niin sitten koko haalari pois ja alla oli vähän fiinimpää vaatetta.
Ei koskaan korkokenkiä, ei mekkoa???!
No ei todellakaan korkkareita tai mekkoa. Voi hyvänen aika sentään. Nyt kyllä käytän mekkoja ja korkkareita, mutta olenkin ihan eri ympäristössä.
Tiedän mitä laitan seuraavalla Lapin reissulla paikalliseen. Mekon ja korkkarit. Siinäpä paikallisille ihmeteltävää.
Hah, no, ainakin niillä riittää puhuttavaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalliset naiset ei tykkää että niiden reviirille tullaan. Ymmärrettävää.
Eipä ne ukotkaan tykkää tunkeutujista. Nää tuntuu elävän jossain alkukantaisessa kyläyhteisössä :D
Kummalle ollaan armollisempia : junantuomalle 29-vuotiaalle naiselle vai samanikäiselle miehelle? Luulen että samanikäiselle miehelle.
Näin minäkin uskon. Monen mielessä mies varmasti tulee paikkakunnalle tekemään töitä, nainen taas vokottelemaan paikallisten naisten aviomiehiä.
Onko asiat näin jokaisella Lapin pitäjällä??
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kova kisa serkkupojista.
Serkkutytöistä. Naisista on pula. Veikkaan että ap on tatuoitu ja lävistetty kouvola-tukka, jota naiset pelkäävät kiihkeäksi lesbiaaniksi.
En kyllä hoksaa, miten pystyy muiden tuijottelut ja kyräilyt havainnoimaan, ellei itse toljota muita kuin lehmä uutta porttia. Ettei nyt ole mielikuvitus laukalla heikkoa itsetuntoa ja epäluuloista persoonallisuutta kyytimässä.
Inhottavaa sanoa näin mutta voisi olla jopa hyvä jos lappilainen mies lähtisi etelän naisen matkaan jos kerta noin hirveitä ovat naiset toisia naisia kohtaan siellä. Mies saisi kokea onnen etelän naisen tuomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkutytöistä. Naisista on pula. Veikkaan että ap on tatuoitu ja lävistetty kouvola-tukka, jota naiset pelkäävät kiihkeäksi lesbiaaniksi.
En kyllä hoksaa, miten pystyy muiden tuijottelut ja kyräilyt havainnoimaan, ellei itse toljota muita kuin lehmä uutta porttia. Ettei nyt ole mielikuvitus laukalla heikkoa itsetuntoa ja epäluuloista persoonallisuutta kyytimässä.
Missä on naisista pulaa??!
Aapeellä ei kestä kantti tuijottaa takaisin ja sanoa Aloha, los senjoritas sensuales.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla, missä on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuo on ikävästi sanottu.
Ja tottakai jokainen lapista oleva ja lappia tunteva tietää, että ap kokemus on varmasti todellinen.
Oi voi, mulla kans useamman vuoden kokemus Lapista ja nyt kun olen vihdoin päässyt sieltä pois niin voin henkisesti todella hyvin.
Ne riidat mitä siellä on naisten välillä on ihan karmeita, eikä mitään alkeellisiakaan käytöstapoja.
Sain kuulla, että olen ärsyttävä kun olen niin kohtelias.
Ja voin vannoa, että en ole mitenkään erityisen kohtelias.
Tervehdin ihmisiä ihan tavallisesti ja olen reilu. Tarkottaa sitä, että en hyväksikäytä muita ja jos jotain lainaan niin maksan takaisin. Ja palveluksesta kiitän, ja pyrin tekemään vastapalveluksen takaisin.
Mutta ei.
Lapissa pitää vihata kaikkia. Siellä naureskellaan ilkeästi muille ja keksitään perättömiä juoruja. Mitä perättömämpi ja kamalampi ni sen makeampi
Jos ois uskominen, niin joka toinen ois lesbo, varas ja rikollinen, saanut potkut ja pettää puolisoa kymmenen salaisen rakastajan kanssa.
Huoh...
Ei enää ikinä Lappiin. Lomalla voin käydä ja silloinkin vain katsomassa kaunista luontoa. Ilomielin palaan takaisin Lappiin.
Lappiinhan jää kaikki ne, jotka ei muualle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset noteeraa yleensä mitenkään kuvailemaasi naistyyppiä. Mutta koska ap on todennäköisesti hyvännäköinen ja normaalipainoinen tai hoikka, niin se jo itsessään riittää kiusamaan. Nämä on niin nähty. Mitä heinäkenkäisempi, sen tuomitsevampi.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, mulla kans useamman vuoden kokemus Lapista ja nyt kun olen vihdoin päässyt sieltä pois niin voin henkisesti todella hyvin.
Ne riidat mitä siellä on naisten välillä on ihan karmeita, eikä mitään alkeellisiakaan käytöstapoja.
Sain kuulla, että olen ärsyttävä kun olen niin kohtelias.
Ja voin vannoa, että en ole mitenkään erityisen kohtelias.
Tervehdin ihmisiä ihan tavallisesti ja olen reilu. Tarkottaa sitä, että en hyväksikäytä muita ja jos jotain lainaan niin maksan takaisin. Ja palveluksesta kiitän, ja pyrin tekemään vastapalveluksen takaisin.
Mutta ei.
Lapissa pitää vihata kaikkia. Siellä naureskellaan ilkeästi muille ja keksitään perättömiä juoruja. Mitä perättömämpi ja kamalampi ni sen makeampi
Jos ois uskominen, niin joka toinen ois lesbo, varas ja rikollinen, saanut potkut ja pettää puolisoa kymmenen salaisen rakastajan kanssa.
Huoh...
Ei enää ikinä Lappiin. Lomalla voin käydä ja silloinkin vain katsomassa kaunista luontoa. Ilomielin palaan takaisin Lappiin.
Lappiinhan jää kaikki ne, jotka ei muualle pääse.
Siis ilomielin palaan takaisin Etelään. Piti sanoman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa Suomen kuntia.
Taitaa olla helppoa lapin miesten vokottelu jos noin kova viha on naisia kohtaan siellä...
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa sanoa näin mutta voisi olla jopa hyvä jos lappilainen mies lähtisi etelän naisen matkaan jos kerta noin hirveitä ovat naiset toisia naisia kohtaan siellä. Mies saisi kokea onnen etelän naisen tuomana.
Ei ne ole onnellisia etelästä olevien kanssa, vaikka ne pitäisikin esim. etelästä olevan ulkonäöstä.
Ne haluaa tehdä mitä ne tekee ja touhuta omiaan, vaatimukset niitä kohtaan menee kuuroille korville ja vaatimukset esim. jostakin tasa-arvoisesta perhe-elämästä. Elämä lapissa on itsenäistä, miehet on todella, todella paljon ties missä kalastamassa ja metsästämässä, vaikka olisikin naimisissa, ei ne kuuntele mitään juttuja, että pitäisi olla esim. kotona yms.
Lähes kaikissa Suomen kunnissa nuorille miehille ei riitä oman ikäluokan naisia - katso oman kuntasi tilanne
(Iltalehti 19.08.2018 klo 11:45)
Suomessa on vain 11 kuntaa, joissa 20-29-vuotiaita naisia on enemmän kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää niin paikkansa, sinne sopeutuu oikein hyvin, jos on valmis ties millaiseen vihanpitoon vähän kaikkien kanssa.
Itsekään en ikinä jaksanut sukulaisteni vihanpitoja kaiken mahdollisen kanssa, se on niin raskasta, jos ei nauti siitä.
Näin minäkin uskon. Monen mielessä mies varmasti tulee paikkakunnalle tekemään töitä, nainen taas vokottelemaan paikallisten naisten aviomiehiä.