En olisi koskaan uskonut miten epätervetullut 29-vuotias nainen voi pohjoiselle pikkupaikkakunnalle olla
Muutin pienelle paikkakunnalle suhteellisen pohjoiseen idyllisen elämän ja matkailualan töiden perässä. Tervetulleeksi en itseäni koe. En ole kokenut missään vaiheessa. Ihan järkyttävää kyräilyä ja juonittelua, pahempaa kuin missään olen kokenut. Täällä on vaan ihmisiin paljon vaikeampi tutustua. Varsinkin tässä iässä. Järkyttävin kokemus oli kun ennen korona-aikaa kävin paikallisessa baarissa ja siellä paikalliset naiset huutelivat minulle törkeyksiä.. Aikuiset naiset! Ruokakaupassakin saa olla katseiden alla. Ne vähät miehet ketä täällä olen tavannut vaikuttavat alkoholisoituneilta, gigoloilta tai ovat jo vaimonsa löytäneet tai mukuloita pyöräyttäneet. Niitä päin jos erehtyy vilkaisemaan niin saa heti vihaisia katseita... En ymmärrä ihmisten käytöstä.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tilanne erilainen siinä mielessä että perheenä muutettiin pohjoiseen työn perässä. Pienehkö paikkakunta tämäkin, mutta meidät on otettu tosi hyvin vastaan. Työyhteisö on mukava, teinimme saaneet kavereita ja harrastuksia on löytynyt kivasti.
Tänne pohjoiseen sopeutumiseen pätee sama kuin mihin tahansa uuteen paikkaan ja yhteisöön sopeutumisessa, eli maassa maan tavalla.Kenelle sinä perheellinen keski-ikäinen? nainen olisit uhka siellä. Eri asia se on 29-vuotias nainen jolla ei oletettavasti lapsia ole?
Tuskinpa siellä Lapissa on sopivia miehiä 29-vuotiaille naisille.
Tuskinpa, mutta lappilaiset (naiset) pelkäävät että Ap vie heidän miehensä. Haluavat leimata hänet jo etukäteen. Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon väki ei käy baarissa pohjoisessa
Ylipäänsä ei missään maaseudulla kunnolliset ihmiset käy baareissa, koska mihinkään ei pääse ilman autoa.
Kirkonkylissä ja kaupungeissa asuvat ovat aina huonoja ihmisiä kunnollisten maalaisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju! Harmi, kun ei ole paikkakuntien nimiä mainittu. Nimittäin mullakin jotain kokemusta Lapista, kun olen siellä töissä ollut. Sodankylässä oli mun mielestä hienoja ihmisiä. Hiljaisia ja arvokkaita, heissä oli luonnetta. Eivät valittaneet turhasta ja sietivät varmaan melkoisia typeryyksiäkin minulta ilmeen värähtämättä. Toki kaupassa myyjä muisti aina ostokseni ja kerran huomautti, että ostat aika usein noita (yksi erikoisempi ruokatarvike). Ja sitten: sodankyläläiset oli terveitä, valkohampaisia ja kauniita. Ei mitään lihavia katkeria p unkeroita. Ihan siis siinä kunnan keskustassa asuin, sivukylistä en tiedä.
No sitten vähän lännempää ja etelämpää Lapista oli myös kokemusta. Meininki oli lähinnä elämäm koulu eli w t, samanmoista on varmaan jossain Riksussa tms. paitsi että ihmiset oli lihavampia.
Sille, joka kyseli, missä on naisenkipeitä miehiä, niin Nellimissä :-) Kannattaa ottaa Lappia hyvin tunteva ystävä mukaan turvaksi. Melkein väki sin makuuseen voi joutua jos siellä kulkee atimassa.
Ja tämän kirjoitti vinohampainen läski punkero Sodankylästä. Ai että oikein kauniita :D haha. Minikokoisia länkisääriä pikemminkin ja hampaiden pesut kerran vuodessa.
Kattoa toljottavat pitkiä etelän ihmisiä, kun ne on heidän mielestä niin ihmeellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa että paikalliset kollit varmasti ovat mielissään sinusta siellä. Älä niistä katkerista akoista välitä. Nyt vaan valitsemaan kylän paras mies. Saat sen kyllä.
Tässä ketjussa joku kertoi jo etteivät paikalliset miehet tosissaan uusasukkaita katsele. Haluavat vaan vällyjen väliin.
... ja sitten vähän väritellen levittelevät naisesta juttuja pitkin kyliä, millainen polkupyörä hepsankeikka tämä on. Että ei ne pelkästään naiset ole, jotka ilkeästi juoruavat.
Ei ole pelkät naiset juoruamassa. Miehet kertoilee vaimoilleen kuinka sekin etelän tuoma yritti häntä iskeä, mutta hän torppasi sen heti siihen paikkaan. Etelän tuoma muka flirttailee.
Jaksaa aina ihmetyttää miesten itsetunto. Miten ne kuvittelee, että kaikki on heistä kiinnostuneita. Kyllä nyt olen ymmärtänyt miksi Suomessa nainen ei saa miehelle hymyillä ollenkaan. Jos hymyilee, ni kyse on varmasti jo kosinta naimisiin menoa varten.
Ja toisaalta miten naiset jaksaa kuvitella, että jokainen hymy vastakkaiselle sukupuolelle meinaa jotain salasuhdetta huoh...
Älä muuta pois. Pikkukaupungin lapsena mulle oli tärkeää nähdä kaltaisiasi naisia kylillä edes joskus, joku tuulahdus ja toivo siitä että normaaliakin elämää on olemassa jossain. Olet varmasti jo jonkun lapsen idoli, jonkun joka ilahtuu sina sut nähdessään että tuolla se menee. Kun olin lapsi, kaltaisesi kivat normaalit nuoret naiset kesti paikkakunnallani ehkä vuoden, kaks. Muistan yhä yhden, se oli aikuinen mutt käytti hapsullista mahkarotsia ja värjäsi hiukset punaisiksi ja hymyili minulle mennessään aina.