Sydän tykyttää jatkuvasti ja muljahtelee
Onko muilla tämmöstä, on tutkittukin mutta häiritsevää silti vaikkei syytä ole löytynyt. Yhtäkkiä vaan syke nousee ja sitten siitä tulee huono olo, niin kuin urheillessakin. Joskus TV:tä katsellessakin alkaa sydän tykyttää ja samoin nukkumaan mennessä, jolloin on vaikea nukahtaa.
Kommentit (34)
Onko sulla stressiä? Jos johtuis sympaattisesta hermostosta.
Minulla tekee tuota hormonivaihteluiden aikaan (ovulaatio, ennen kuukautisia). Myös raudanpuute voi aiheuttaa.
Kyllä mä juon kahvia noin mukin päivässä, stressiäkin on. On vaan kiusallinen vaiva kun ihan koska vaan voi alkaa sydän hakkaamaan miljoonaa ja sitten tulee huono ja epämiellyttävä olokin. Sitäkin jo ehkä vähän stressaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä juon kahvia noin mukin päivässä, stressiäkin on. On vaan kiusallinen vaiva kun ihan koska vaan voi alkaa sydän hakkaamaan miljoonaa ja sitten tulee huono ja epämiellyttävä olokin. Sitäkin jo ehkä vähän stressaa. AP
Lopeta heti kahvinjuonti! Juuri muki päivässä ainakin saa mulla aikaan saman olon.
Voi olla anemiaa tai lievempää raudanpuutetta.
Jotkut allergialääkkeet, nuhasumutteet?
Kun jätät kofeiinin pois, niin aivan varmasti olosi paranee.
Vaihdevuosiinkin liittyy tuollaisia oireita, eli hormoonit, kuten joku jo tuossa mainitsikin.
Täytyypä jättää. Ei ole raudanpuutetta eikä anemiaa, eikä kilppariongelmaa enkä juo colaa enkä energiajuomia.
Allergialääke on kyllä käytössä mutta se ollut jo vuosia sama.
AP
Minullakin tuollaista samaa ja olen raskaana
Oon vielä kaukana vaihdevuosi-iästä joten ei varmaankaan siitä kyse. Ylikunnosta en tiedä, paljon kyllä tykkään liikkua juosta, pyörällä jne. mutta en tiedä olisiko niin ettei palautua kerkiä. En omista mitään mistä näkisin palautumisen.
AP
Minulla on sama vaiva joskus kun makaan/ menen nukkumaan
olen täysin terve 22v
Tuntuu jotenkin koko kropassa voimakas sydämentykytys jolloin sitä oikein jää seuraamaan. Liittyykö muilla huonoa oloa noihin tykytyksiin?
AP
Sydän pettämässä tai tukkeuma tulossa. Käyppä lääkärissä ennenkuin saat koronan ja kuolet.
Juotko kahvia/teeta/colaa? Mulla nuo aiheuttaa samaa.