Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noille huutokauppakeisaria ja bloggaajia kannustaville maksettu jotain, että kirjoittavat kivoja kommentteja vai onko ihmiset vaan sinisilmäisiä?

Vierailija
22.04.2020 |

Sen verran naiiveja kommentteja on tullut luettua, että ihmettelen noita "ansaitsette kaiken tuen, kateelliset haukkuu!" -kommentteja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
2/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset alkoivat kokoontua tähänkin ketjuun.

Hei, niitä BF-rahoja ei saa laittaa yrittäjän taskuun, eikä käyttää palkkoihin ja muihin juokseviin menoihin. Niillä pitää kehittää uutta liiketoimintaa.

Uus liiketoiminta taas tuo verotuloja valtiolle. Niistä maksetaan myös tulonsiirrot kateellisille.

Mutta niinhän se on että sosialisti ei rakasta köyhää - ainoastaan vihaa rikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ok jos kehittää jotain uutta ja rahan arvoista. Siitä kehittämisestä vaan pitää tulla tulosta. Aika usein olen käytännössä nähnyt, että todella iso tuotekehitysraha menee suunnilleen veneentappia muistuttavaan tuotteeseen ja siitäkin tulee floppi - ja syynä on, että rahan saa kerralla etukäteen. Nämä pitäisi maksaa osissa tuloksen mukaan.

Vierailija
4/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän se selvisi, kun tutkittiin, että ovat konkurssista valovuosien päässä. Ei tarvita kuin talonpoikaisjärkeä, kun katselee noiden ahnaiden toimintaa. Joka laudanpätkästäkin kuola suupielistä valuen "paperirahhaa pittää suaha"...

Yrittivät kunnon vedätystä. Mitähän seuraavaksi? "Kun meni Karibian risteilyt ja Espanjaan eläköitymiset" ja ja..

Vierailija
5/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Oma pomoni sanoi, että hän ei kehtais hakea mitään tukia, kun firmalla on nytkin töitä hyvin. Minä mm. kehittelen meidän työtä koko ajan päätoimeni ohessa ja sanoisin hommani olevan jonkin verran vaativampaa kuin verkkosivujen tekeminen. Meillä on omassa käytössä itse kehitettyjä sovelluksia, koska monet it- tradenomit osaa esim. tehdä tekniselle alalle sopivia hallinnon ohjelmia. Sekä ammattipuolella myös. Mutta ei haeta tukia. Minä sain näistä tosin vähän bonuspalkkaa - tuloksen perusteella, en etukäteen. nro 3

Vierailija
6/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleja ja Jethro liittyi kuoroon. Ymmärrän varsin hyvin, miksi Jehtron ravintola saa tukea. Kulut juoksee  ja tuloja ei ole nimeksikään. Sen sijaan bloggarit yms. pystyvät tekemään hommiaan suht normaalisti, vain yhteistyökumppanit saattavat olla nihkeämpiä. Mutta edes mainonnan tarve ei ole maailmasta kadonnut. 

Vierailija
7/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ok jos kehittää jotain uutta ja rahan arvoista. Siitä kehittämisestä vaan pitää tulla tulosta. Aika usein olen käytännössä nähnyt, että todella iso tuotekehitysraha menee suunnilleen veneentappia muistuttavaan tuotteeseen ja siitäkin tulee floppi - ja syynä on, että rahan saa kerralla etukäteen. Nämä pitäisi maksaa osissa tuloksen mukaan.

Itse asiassa ainoa tehokas tapa on nimenomaan iskeä se raha kerralla hanskaan etupainotteisesti. Tarvittaisiin kuusi pataljoonaa virkakyöstejä tarkastelemaan projektien eteenpäinmenoa, jos se tuki jyvitetettäisiin vähitellen tulevaksi.

Miten riittäisi virkakyöstin kompetenssi valvoa sekä puisten dil.dojen, henkilönostimien ja verkkosivujen kehitystä ja päättää onko siitä tulossa lasta tai pascaa?

Puhumattakaan siitä kuinka paljon yrittäjien aikaa menisi raportointiin, mikä olisi pois oikeata homman eteenpäin viemisestä.

Vierailija
8/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. Oma pomoni sanoi, että hän ei kehtais hakea mitään tukia, kun firmalla on nytkin töitä hyvin. Minä mm. kehittelen meidän työtä koko ajan päätoimeni ohessa ja sanoisin hommani olevan jonkin verran vaativampaa kuin verkkosivujen tekeminen. Meillä on omassa käytössä itse kehitettyjä sovelluksia, koska monet it- tradenomit osaa esim. tehdä tekniselle alalle sopivia hallinnon ohjelmia. Sekä ammattipuolella myös. Mutta ei haeta tukia. Minä sain näistä tosin vähän bonuspalkkaa - tuloksen perusteella, en etukäteen. nro 3

Enkä minä osaa kirjoittaa, pyyhin vahingossa sanan eivät pois..eli eivät osaa tehdä. Hyvin yksipuolisia on nuo isojen ohjelmistofirmojen tekemät ohjelmat. Ne on laajoja, silti niistä puuttuu tärkeitä ominaisuuksia.

Vierailija
9/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ainoa tehokas tapa on nimenomaan iskeä se raha kerralla hanskaan etupainotteisesti. Tarvittaisiin kuusi pataljoonaa virkakyöstejä tarkastelemaan projektien eteenpäinmenoa, jos se tuki jyvitetettäisiin vähitellen tulevaksi.

Miten riittäisi virkakyöstin kompetenssi valvoa sekä puisten dil.dojen, henkilönostimien ja verkkosivujen kehitystä ja päättää onko siitä tulossa lasta tai pascaa?

Puhumattakaan siitä kuinka paljon yrittäjien aikaa menisi raportointiin, mikä olisi pois oikeata homman eteenpäin viemisestä.

Ei niitä oikeasti kukaan syynää, kunhan on hyvä runosuoni ja raportit näyttävät hyviltä. Olen ollut projektissa, missä 50:50 % periaatteella maksettiin palkkaa, mutta tein projektiin ehkä 10 %, mitä pomo satuili selvityksiin. Ainoastaan investoinnit tehtiin asianmukaisesti.

Vierailija
10/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä oikeasti kukaan syynää, kunhan on hyvä runosuoni ja raportit näyttävät hyviltä. Olen ollut projektissa, missä 50:50 % periaatteella maksettiin palkkaa, mutta tein projektiin ehkä 10 %, mitä pomo satuili selvityksiin. Ainoastaan investoinnit tehtiin asianmukaisesti.

Näinhän se menee. Silti on tehokkaampaa antaa se raha kerralla käyttöön, kuin rakentaa valtavan raskas organisaatio vielä valvomaan jokaista lillukanvartta.

Suuri osa rahoista palaa kyllä valtion kirstuun ihan muutamassa kuukaudessa. Sillä välin se saa toivottavasti aikaan jotain taloudellista toimintaa, ja siinä sivussa työllistää ihmisiä.

T: Se jolle vastasit

Vierailija
11/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä puppua noiden jutut!

Vierailija
12/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä puppua noiden jutut!

Keiden jutut?

Vierailija
13/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kommentoinut aiemmin mitään tähän aiheeseen liittyen. Totean vain, etten pidä erityisen suurena rikoksena sitä, että hakee tukea. Sitähän joko saa tai ei, riippuen tuen antamisen kriteereistä. Sen sijaan pidän hyvin tuomittavana ja rikollisena toimintana tappouhkauksia, joita nämä tuen hakijat ovat saaneet. En ole naiivi tai kenenkään osallisen palkkalistoilla. En vain pidä tällaisesta väkivaltaisesta somehuutelusta.

Vierailija
14/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkakirjeessä oli kukkamultaa juurineen. Itsekkö sen väsäsivät?

Vierailija
15/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkakirjeessä oli kukkamultaa juurineen. Itsekkö sen väsäsivät?

Mäkin olin vähän pettynyt. Tuolta olisi ollut niin helppo kerätä kunnon koiran jööti juuri sulaneilta ojanpenkoilta. En ole koskaan ennen nähnyt kakkakirjettä, niin olin kuvitellut ne vähän toisenlaisiksi.  :(

Pelottavampi oli se käsin kirjoitettu uhkaus siinä lopussa. Joku oli ollut niin vihainen, ettei enää välittänyt kiinni jäämisestäkään.

Kuka muuten edes suuttuu noille? Ihan yhdentekeviä palleroita. Oliko joku huijattu asiakas?

Vierailija
16/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis kuka niille maksaisi?

Vierailija
17/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Maisan pettäminen oli tapetilla, niin tuli käytyä Maisan instassa, mm. tämän av:n innoittamana. Niin olihan ne ihan uskomattomia ne ihmisten vastaukset sille. Todella naiiveja.

Jokuhan sanoi joskus ihan vitsillä jossain, että jos haluaa löytää helposti huijattavia ihmisiä, niin senkus jäljittää joidenkin bloggaajien fanit.

Vierailija
18/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kuka niille maksaisi?

No jos jotkut ostaa seuraajia Bangladeshistakin...

Toisaalta tosiaan joskus niin uskomattomia lässytyksiä, että mistä tollasia ihmisiä edes löytyy?

Vai onko ne kirjoitettu trollailuiksi ja provoiksi kannustamaan bloggaajaa yhä hullumpiin vastauksiin?

Vierailija
19/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti keisarilla on kyllä noihin hakuehtoihin ihan perusteet olemassa. Ei se että on tehnyt tulosta ole mikään syy olla hakematta tukia. Jos on mahdollisuus tukeen niin on erittäin tyhmää olla hakematta sitä. Miksette ulisseet Nokialle sen huippuvuosina sai koko ton tukipotin verran tukia vuodessa.

Kyllähän kritiikki pitäs kohdistaa oikeesti sinne myöntöpuolelle että oliko oikeet kriteerit millä myönnetään.

Vierailija
20/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki emme ole ilkeitä, juorunhaluisia haahkoja. Ihmetyttää tämä Palsanmäkienkin kohtelu, he ovat yrittäjiä ja tottakai tuollainen yritystoiminta menee konkurssiin, jos tämä tilanne jatkuu pitkään. Se on sama meneekö vuoden päästä vai huomenna, suvun elämäntyö menee hukkaan. Tappouhkauksia (mikä on muuten RIKOS) pidetään oikeutettuna. Olette kuvottavia!