Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes jokainen laihtuu kyllä, jos haluaa tarpeeksi!

Vierailija
22.04.2020 |

Painon pudottamisen logiikka on lopulta hyvin yksinkertainen. Kyse on motivaatiosta. Ihminen laihtuu, jos aidosti haluaa sitä.

Jos laihtuminen tyssää aina siihen että sortuu syömään liikaa ja epäterveellisesti, niin silloin ihminen haluaa mässäilyn tuomaa nautintoa enemmän kuin laihtumista. Hänen motivaationsa kohde on väärä, eli lyhyen tähtäimen nautinto pitkän tähtäimen kustannuksella.

Kyllä, minulla on omakohtaista kokemusta painonpudotuksesta. Ja olen myös sitä mieltä, että silloin kun on kyse asiasta johon voi vaikuttaa, niin ihminen onnistuu siinä, mitä hän tosissaan haluaa ja mihin hän suuntaa motivaationsa.

Huomaattehan että otsikossa lukee "lähes jokainen" eli tämä ei koske esimerkiksi vaikeasta sairaudesta johtuvaa ylipainoa jolle ei voi mitään. Suurin osa ihmisistä on lihavia kuitenkin ihan vain siksi, että he syövät enemmän kuin kuluttavat.

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä lihavat eivät halua laihtua.

Vierailija
2/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuu kyllä. Minä laihduin 173cm/42kg kun oikeen kovasti halusin. Pilasin kauniit hampaani ja vatsani toiminnan loppu iäkseni. Kasvot olivat kauttaaltaan valkosen nukan peitossa. Kyllä kannatti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lihavista syövät sellaista ruokaa, joka johtaa ylensyöntiin. Ruuan sisällön muuttaminen voisi auttaa painonhallintaan.

Vierailija
4/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuu kyllä. Minä laihduin 173cm/42kg kun oikeen kovasti halusin. Pilasin kauniit hampaani ja vatsani toiminnan loppu iäkseni. Kasvot olivat kauttaaltaan valkosen nukan peitossa. Kyllä kannatti..

Tämä. Saattaa tulla terveysongelmia vaikkei ihan noin pitkälle menisikään.

Vierailija
5/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vingu siinä nyt, kun olet ihan itse valinnut väärin. Laihtua pystyy niinkin, että hampaat säilyy ja elimistö ei sairastu.

Vierailija
6/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöstä suurin osa lihavuudesta johtuu ja se on sairaus. Siihen olisi myös lääkkeitä, mutta Suomessa ei haluta näille reseptiä kirjoittaa, ellei sitten ole aivan sairaalloisen lihava. Vaikka toisivat avun monelle vähemmänkin ylipainoiselle ihan kokonaisuudessa elämään, kun kaikki aika ei menisi ruuan ja syömisen ajatteluun tai mielitekojen hallintaan. 

Vierailija
7/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan se tietysti näinkin mutta kyllä minulta loppui sinni 5 kk jälkeen (jälleen kerran) koska suolisto oli ihan sekaisin 5 kk ripuloinnin jälkeen, mahalaukku tulehtunut ja kipeä, niin heikko olo että en jaksanut kuin maata sohvalla. Kolesteroli nousi reilusti ja maksa-arvot pielessä. Kaikki tuo kun kokeilin vhh diettiä ja 1000-1400 kcal/pv. Laihduin noin 10 kg tuolla rääkillä mutta nyt on mennyt 3 kk kun palasin entiseen ruokavalioon ja vähitellen alkaa suolisto toipumaan. Kun syön mahani täyteen ruokaa, jaksan pyöräillä, siivota, pyykätä ja touhuta koko päivän. Vhh dietillä vietin kaiket päivät sohvanpohjalla ja olin itkuinen, masentunut. Kyllähän sitä tuollakin konstilla laihtuu mutta onko se vaivan väärti. Minusta ei ole. Ja moneen kertaan kokeilleena, tuo on ainoa konsti jolla laihdun. 

Vierailija
8/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vingu siinä nyt, kun olet ihan itse valinnut väärin. Laihtua pystyy niinkin, että hampaat säilyy ja elimistö ei sairastu.

No minä sentään vingun omista kiloistani kun ap vinkuu ventovieraitten ihmisten liikakiloista.

Vierailija
9/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäällä ihmisellä aineenvaihdunta on sen verran hidastunut, että pitää mennä aika pitkälle laihtuakseen isoja määriä.

Vierailija
10/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, kyllä kohdan: "lähes jokainen", siitä huolimatta kannan korteni tai vaikka läskini kekoon.

Uskon vakaasti, että useimmat ylipainoiset kärsivät jostain syömishäiriöstä. Jos eivät kärsisi, he mitä luultavimmin olisivat painoindeksin mukaan normaalipainoisia.

On todella vaikeaa "haluta tarpeeksi", kun syömishäiriöinen minä pakottaa syömään jatkuvalla syötöllä. Siinä saa vasemmalla kädellä oikeaa vääntää. Ei monella onnistu, mutta ihan kiva aloitus tämäkin. Tsemppistä sulle.

Vierailija
11/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin painoa aivan äskettäin 3 kuukauden ajan ja sain 8kg pois. Nyt pidän välikuukauden syömällä "täydet kalorit" mutta ilman että söisin liikaa. Vielä on pudotettavana kiloja.

Sain nälän pysymään poissa tuon 3kk aikana kun lautanen oli todella täynnä kasviksia. Jotkut eivät ehkä kaipaa karkkia, lettuja, jäätelöä, kakkuja tai mitä tahansa herkkuja, joita ilman on syytä olla kun haluaa painoa alas. Minulla ei ollut mitään ongelmaa tuon 3kk aikana, kun olin päättänyt että ylimääräiset herkut eivät nyt vain kuulu listalleni.

Olen kuitenkin oikea herkkuperse. Mieleni tekee ihan koko ajan jotain syömistä. Ja erityisesti hyvää syömistä. Ja tietysti kaikkea sitä hyvää, mitä ilman olin alkuvuoden. 168 senttinen 40+ nainen joutuu tosissaan "kyttämään" noita syömisiä, jos ei halua painon läjähtävän uudelleen noususuuntaan. Omat päivän kalorini voivat täyttyä jo klo 14.00 tai viimeistään klo 17.00. Ja tätä pitäisi jaksaa koko loppuelämä. Ymmärrän oikein hyvin, että se tasapainoilu erityisesti sen jälkeen kun on saanut painonsa kohdalleen, vaatii tiukkaa linjaa itseltä.

Jatkan vielä tämän vuoden puolella uuttaa tiukkaa painonpudotuskuuria. Silloin kalorivaje on selkeä. Nyt yritän löytää oikeanlaisen rytmin syömiseen sillä kalorimäärällä, jolla en liho enenpää. Ei tämä kyllä kauhean helppoa ole, koska kun teen jotain muuta tai uppoudun johonkin tekemiseen, taustalla pyörii aika usein ajatus nälästä ja ruoasta. Vielä kun keksisi tähän jonkin keinon häivyttää nuo ajatuksen jatkuvasta syömisestä.

N44

Vierailija
12/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen laihtunut ja lihonut elämäni aikana kymmeniä kiloja keski-ikään mennessä. En vain jaksa sitä neuroottisen kyttäyksen elämää, jossa punnitaan jokainen ruoka ja harrastetaan veren maku suussa liikuntaa. Olen tyytyväinen plösö, kymppi ylimääräistä, enkä aio tästä niuhottaa. Muiden mielipiteet ei kiinnosta.

Vierailija
13/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyllähän anorektikotkin voisivat vain syödä, jos halu olla syömättä ei olisi suurempi kuin halu olla terve. Onko se sitten ihan vapaa valinta, niin itse en sitä allekirjoittaisi. Enkä pitäisi asiaa kovin yksinkertaisena myöskään lihavan kohdalla, joka yrittää hallinnoida psyykettään ja tunne-elämäänsä parempien keinojen puutteessa syömisellä ja syömättömyydellä.

Vierailija
14/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 15 kg lievästä ylipainosta normaalipainoon ihan vain syömällä säännöllisesti ja karsimalla herkut minimiin. En tiedä teistä mutta itselläni ainakin ongelma oli juuri ylimääräinen napostelu!

Vierailija
15/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin syödä 3 tomaattijuustopitsaa 3 päivässä ja söin. Se siitä juustolakosta :p

Vierailija
16/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesota Starvation Study.

Vierailija
17/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
18/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syömishäiriö kumoa teoriaa. Syömishäiriö on sairaus, jota pitää hoitaa. Hoidon myötä on mahdollista löytää terveempi suhde ruokaan ja keinot sairauden hallintaan.

Ap

Vierailija
19/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on itsestäänselvyys, joka ei oikeastaan tarkoita mitään.

Masentunut tai alkoholisti paranee, jos haluaa tarpeeksi. Mitä tämän toteaminen auttaa? Kun oikea ongelma on: miten SAA itsensä haluamaan tarpeeksi?

Vierailija
20/205 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä tuo tarpeeksi-sana. Tarpeeksi on aina sen verran kuin riittää onnistumiseen, ja se on jokaisella eri verran. Ja sen paljonko on tarpeeksi, näkee vasta kun haluttu lopputulos on saatu. Mikään haluaminen/yrittäminen ei riitä, vaikka tekisit 1000 x enemmän kuin joku toinen, joka onnistuu, jos et itsekin päädy onnistumiseen. Aina voidaan sanoa, että epäonnistuminen johtui haluamisen/yrittämisen puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan