Mitä olette maksaneet vanhemmillenne?
Lähinnä ehkä siis aikuisiällä. Oletteko hankkineet heille jotain arjen piristystä vastineeksi +15 vuoden kasvatustyöstä ja elättämisestä?
Kommentit (24)
Minkkiturkin äidille ja tekohampaat isälle.
Olen niin ystävällinen ja armollinen, että olen vanhempieni kanssa yhä tekemisissä melko huonosta kasvatuksesta huolimatta. Kun olin todella masentunut, niin äitini sanoi että "tapa vain itsesi" ja halusi heittää minut pihalle. Oli todella tuskaa olla riippuvainen heistä. Ja nyt tuntuu aika tekopyhältä kun äiti sanoo, että näin korona-aikaan pitäisi joka päivä laittaa viestiä, jotta hän tietää että olen kunnossa... :D
Vanhempani ovat varakkaita ja molemmilla isompi eläke kuin mitä saan palkkaa. Edustavat sitä mallia, että jokainen rakentaa itse oman menestyksensä, taloudellista tukea en sieltä ole saanut edes niukimpina opiskeluvuosina, vaikka heillä totisesti olisi ollut millä maksaa. Isoisäni rahoituksen ansiosta pystyin mm. lähtemään opiskelijavaihtoon (asuntolan vuokra piti maksaa etukäteen koko lukukaudeksi, eikä minulla ollut sellaisia rahoja, eikä vanhemmat lainannet. Lopulta isoisäni maksoi koko lukuvuoden vuokrat, eikä ottanut mitään takaisin ja se oli tietenkin ihan valtava apu, vaikka vuokra asuntolassa oli melko pieni).
En keksi yhtäkään syytä, että ostaisin heille jotain autonrenkaita ja matkoja. Tottakai jos menen kylään, vien kukkia tai muuta ja jos he tulevat meille, tarjoan ruoat ja muut. Mitä nyt kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.
Lupasin, että lähdetään kaikki sukulaiset Mauritiukselle, kun rajoitukset poistuvat.