Ymmärrättekö, että olette tähänkin asti elättäneet bloggajia?
Joka ikinen kerta kun luette näitä blogeja feikkielämineen, rahoitatte ja ylläpidätte näiden elämää.
Jos bloggaajalla ei ole yhtäkään lukijaa, ei ole mainostulojakaan.
Mutta tätähän te ette ymmärrä.
Ja vielä mainostatte niitä tälläkin palstalla monisivuisine lukemattomine ketjuineen. Ei mulla muuta
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa saada tietää, mitä arvoa blogien seuraaminen tuo seuraajalle. Oikeastiko joku rentoutuu lukemalla lukemalla juttuja, jotka on tehty kaupallisena yhteistyönä? Miten ihmeessä blogistin mielipide kasvonaamiota/kynsilakasta voisi olla jotakin muuta kuin puolueellinen silloin, kun joku testattu purtilo on tullut lahjoituksena?
Entä miksi jonkun itseoppineen tanttaran tyylivinkit kiinnostavat kun netti on täynnä ammattitaidollaan tehtyä visuaalista ilotulitusta?Just sain kivat ilmaiset näytteet bloggarin kautta tuotteesta, jota olisin saattanut ostaa ihan ilman näytteitäkin, kun kiinnosti. Mutta silloin olisin maksanut kokeilusta. Ymmärrätkö?
Blogi on pieni ja vaatimaton, ei mikään julkkis-hömppä.
Mikä tuote? Varmaan saa näytteitä ilman blogejakin! :D
Niin varmaan saisikin. Mutten korona-aikaan ole muualla törmännyt.
Kun en ole kuin ruokakaupassa käynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ennen bloggaajia VEROTULOILLA elätetty! Tässä on maailmojen ero.
Kun blogiin klikkaa, saa bloggaaja mahdollisesti lisää sponsoreita/mainostuloja. Nämä tahot maksavat bloggaajien palkat. En minä. Paitsi nyt...T. Veronmaksaja
MILLÄHÄN nämä ovat päässeet siihen YRITTÄJÄN asemaan? Aivan. Sillä että jengi lukee nollapostauksia.
Yrittäjä-termi pitäisi tässä kohtaa määritellä uusiksi. Kiinnostavuuden yrittäjät...
Ihan kukkuahan noista on suurin osa.
Saiko 'blogitukiaisia' yksikään ei-oikeistolaispissis-materialisti? Kukaan jolla on jotain oikeaakin asiaa wannabe-luxustelun lisäksi? Niinpä...suhteet, suhteet...
Se tässä onkin toinen pointti. Lukijat oikeasti elättää nämä tyhjänpäiväisyyksistä postaajat.
On käyty ulkona syömässä ja ehkä ulkomaanmatkalla. Uusi huulipuna. Ja palkka juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kummallisempia ovat pitkät ketjut, joissa haukutaan bloggareita, mutta samalla jaetaan linkkejä näihin blogeihin ja osataan minuuttiaikataululla kertoa mitä niin inhoamansa bloggari on tehnyt. Mitä järkeä???
Älkää seuratko, rahantulo loppuu. Tämä on todella yksinkertainen asia.
No eikö tuo ole aika reilu vaihtokauppa? Bloggaaja saa rahaa sisällöstään, lukija saa ajanvietettä juoruamalla blogista.
Aloitukseen vastaisin sen verran, että itse luen sellaisia blogeja - esim. käsityöblogeja - joille soisin kyllä enemmänkin rahaa. Näitä palstan inhokkiblogeja en lue enkä ole lukenut, mutta siitä huolimatta olen edelleen sitä mieltä, että mainostuloilla tienattu raha on ihan reilua. Jos jokin inhokkibloggaajan sisällössä lukijoita kiinnostaa, niin saakoon siitä hänelle kuuluvat mainostulonsa.
Sen sijaan en tajua, miten hemmetissä korona vaikuttaa akuutisti KENENKÄÄN bloggaajan bisneksiin niin, että nyt tarvitaan jotain bloggaajien koronatukipakettia. Pitkällä tähtäimellä kyllä sitten vaikuttaakin. Mainostajat voivat olla vuoden päästä aika tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa saada tietää, mitä arvoa blogien seuraaminen tuo seuraajalle. Oikeastiko joku rentoutuu lukemalla lukemalla juttuja, jotka on tehty kaupallisena yhteistyönä? Miten ihmeessä blogistin mielipide kasvonaamiota/kynsilakasta voisi olla jotakin muuta kuin puolueellinen silloin, kun joku testattu purtilo on tullut lahjoituksena?
Entä miksi jonkun itseoppineen tanttaran tyylivinkit kiinnostavat kun netti on täynnä ammattitaidollaan tehtyä visuaalista ilotulitusta?Just sain kivat ilmaiset näytteet bloggarin kautta tuotteesta, jota olisin saattanut ostaa ihan ilman näytteitäkin, kun kiinnosti. Mutta silloin olisin maksanut kokeilusta. Ymmärrätkö?
Varmaa todella supertärkeä tuote, kun olet elänyt ilman sitä tähänkin asti,
mutta nyt sitten kotona ollessa se on elintärkeä :D
En lue kuin yhtä blogia. Hyvät kuvat ja leppoisa kerronta itseä kiinnostavasta aiheesta.
No, kävin mä ton Gotlanti-blogin heti katsomassa, kun tykkään Gotlannista, muttei napannut.
Minä en nykyään kyllä lue blogeja oikeastaan lainkaan, mutta pakko puuttua tähän hieman.
Totta, jos minä lukisin jotain blogia, blogin pitäjä tienaisi, koska minä luen. Kuitenkin tämä raha tulee mainostuloina YRITYKSILTÄ, eli minun tai yhteiskunnan rahaa ei varsinaisesti ole mukana.
Jos blogi saa tukea yhteiskunnalta, minun toimintani (lukeminen tai lukematta jättäminen) ei liity rahan saantiin mitenkään, vaan raha tulee suoraan YHTEISKUNNALTA eli tavallaan KANSALAISILTA. Tällöin se raha kyllä tulee suoraan kansalaisten kautta, toisin kuin yllä.
Blogeja lukemalla olisin ehkä joo elättänyt kirjoittajaa, mutta se raha ei siltikään olisi tullut minulta tai yhteiskunnalta. Eikä kaikissa (tai oikeastaan ylivoimaisessa enemmistössä) blogeissa liiku rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaa todella supertärkeä tuote, kun olet elänyt ilman sitä tähänkin asti,
mutta nyt sitten kotona ollessa se on elintärkeä :D
Olin jo tilaamassa vastaavaa nettiapteekista, mutta se oli niin halpa verrattuna sen postituskuluihin, että ajattelin odottaa koronan yli ja hakea apteekista sitten, kun tulee sinne muutakin asiaa. Terveyteen liittyvää, mutta ei lääke.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nykyään kyllä lue blogeja oikeastaan lainkaan, mutta pakko puuttua tähän hieman.
Totta, jos minä lukisin jotain blogia, blogin pitäjä tienaisi, koska minä luen. Kuitenkin tämä raha tulee mainostuloina YRITYKSILTÄ, eli minun tai yhteiskunnan rahaa ei varsinaisesti ole mukana.
Jos blogi saa tukea yhteiskunnalta, minun toimintani (lukeminen tai lukematta jättäminen) ei liity rahan saantiin mitenkään, vaan raha tulee suoraan YHTEISKUNNALTA eli tavallaan KANSALAISILTA. Tällöin se raha kyllä tulee suoraan kansalaisten kautta, toisin kuin yllä.
Blogeja lukemalla olisin ehkä joo elättänyt kirjoittajaa, mutta se raha ei siltikään olisi tullut minulta tai yhteiskunnalta. Eikä kaikissa (tai oikeastaan ylivoimaisessa enemmistössä) blogeissa liiku rahaa.
Tämä juurikin on hyvä muistaa. Ja moni hyvin tienaava blogi muuttuu mielestäni tylsäksi, kun kaikki postaukset alkavat olla vain kaupallista yhteistyötä, pakkomainontaa ilman sielua. En mä mainoksiakaan lukemalla lue.
Miksi se, lukevatko muut blogeja, ärsyttää sinua? Miksi se mitä minä tuen verorahoillani kuuluisi sinulle jollain tavalla?
Ehkä sinun kannattaisi aloittaa oma blogi, jossa sitten kertoisit meille kaikille kuinka kuuluu elää? Tukia ei ole pakko hakea, blogata saa ilmaiseksikin. Anna palaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ennen bloggaajia VEROTULOILLA elätetty! Tässä on maailmojen ero.
Kun blogiin klikkaa, saa bloggaaja mahdollisesti lisää sponsoreita/mainostuloja. Nämä tahot maksavat bloggaajien palkat. En minä. Paitsi nyt...T. Veronmaksaja
MILLÄHÄN nämä ovat päässeet siihen YRITTÄJÄN asemaan? Aivan. Sillä että jengi lukee nollapostauksia.
No millä jokin twerkkauskoulu on päässyt oikein "yrittäjän asemaan"?? Sillä, että jengi haluaa oppia twerkkaamaan.
En minä, eikä varmaan sinäkään. Mutta asiakkaansa kullakin.
Millä AV-palsta tekee Sanomalle rahaa? Meillä hölmöillä lukijoilla, jotka roikumme täällä typeriä keskusteluja lukemassa!
Ymmärrän, ja siksi seuraankin vain kunnollisia asiantuntija-blogeja, en idioottien paskamuotiblogeja.
Senkun bloggaavat, mutta veronmaksajien rahoja ei tarvitse käyttää senttiäkään tuollaisen tukemiseen.
Yhteistyöblogien nimissä pitäisi bannereissä lukea isolla MAINOSBLOGI ja sitten pienemmällä blogin nimi.
Yrittäjä-termi pitäisi tässä kohtaa määritellä uusiksi. Kiinnostavuuden yrittäjät...
Ihan kukkuahan noista on suurin osa.
Saiko 'blogitukiaisia' yksikään ei-oikeistolaispissis-materialisti? Kukaan jolla on jotain oikeaakin asiaa wannabe-luxustelun lisäksi? Niinpä...suhteet, suhteet...