Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummopyöräilijät ovat palanneet takaisin katukuvaan

Vierailija
22.04.2020 |

Nuo iäkkäämmät naiset tavarakorilla varustettujen naistenpyöriensä selässä. Etenemistahti verkkainen, ehkä 10 km/h maksimissaan. Alamäissä jarrutellaan. Pyöräilypaikkana aina jalkakäytävä tai pyörätie, ei vahingossakaan ajorata.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa. Ostinkin juuri tällaisen tuliterän hybridipyörän, joka soveltuu kaupunkiajoon ja maantielle. Paino puolet entisen mummopyöräni painosta. Tällä pääsee lujaa! Mummopyörällä ajoin 15-20 km/h, joten jos nyt näette jonkun viuhahtavan ohitsenne kuin salama, se olen sitten minä. 

Kiva, mutta muistathan että on muitakin ihmisiä. Esim jalankulkijoita, joilla on myös oikeus ulkoilla. Ratapyöräily on sitten erikseen.

Sallittu nopeus on määritelty tien tai kadun nopeusrajoituksessa. Ts. oletus on, että sitä nopeutta on turvallista ajaa, pois lukien esim. osa risteysalueista. Taajamissa nopeusrajoitus on yleensä jotain välillä 30–50 km/h.

Vierailija
22/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa. Ostinkin juuri tällaisen tuliterän hybridipyörän, joka soveltuu kaupunkiajoon ja maantielle. Paino puolet entisen mummopyöräni painosta. Tällä pääsee lujaa! Mummopyörällä ajoin 15-20 km/h, joten jos nyt näette jonkun viuhahtavan ohitsenne kuin salama, se olen sitten minä. 

Kiva, mutta muistathan että on muitakin ihmisiä. Esim jalankulkijoita, joilla on myös oikeus ulkoilla. Ratapyöräily on sitten erikseen.

Sallittu nopeus on määritelty tien tai kadun nopeusrajoituksessa. Ts. oletus on, että sitä nopeutta on turvallista ajaa, pois lukien esim. osa risteysalueista. Taajamissa nopeusrajoitus on yleensä jotain välillä 30–50 km/h.

Kevyen liikenteen väylällä on yleensä turvallista ajaa maantieympäristössä noin 30 km/h ja kaupunkiympäristössä noin 10 tai 15 km/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citypyörissä, ja maantiepyörissä ajoasento on juurikin tuo, selkä matalalla, ja peppu pitkälä. Näyttää kyllä upealta asennolta, silmä lepää hyvännäköisillä pakaroilla. Nuoret ajelee jopillaan pystyasennossa, selkäsuorassa, koska pyörän malli on sellainen.

Inhoan tuollaista pyörämallia, mitä kuvailet, olen joskus omistanut, kävi selän päälle (ostin miehen kehoituksesta, seksikkään näköistä kai. Mutta haluan nauttia itse pyöräilystä). Vaihteeton tai 3-vaihteinen mummopyörä on paras.

Niin kuin sanottu jo, se on ajajasta kiinni, mikä pyörämalli ja ajoasento sopii kellekkin. Itse pidän myös kaupunkipyörämallista,  sellainen on aina ollut alla, enkä muunlaista enää huoli.

Vierailija
24/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostattakaa nyt herraisä se sarvikkonne tarpeeksi korkealle, jotta pyöräilyasennosta tulee riittävän pysty. Pyöräilijän selän optimikulma suhteessa tien pintaan on tasan 90 astetta!

Pyörän ohjeissa sanotaan, että säädä ohjaustanko korkeus itsellesi sopivaksi. Siihen kun ei ole vain yhtä tiettyä korkeutta, ja ajoasentoa, vaan se on juurikin ajajan omasta fysikasta, ja mieltymyksistä kiinni koko juttu. Tulisit sinäkin vasta sitten kommentoimaan, kun josksu itse pyörilet, mutta taidat ollakin se yksi läskimahainen ratin vääntäjä, jolla nypy alkaa heti seisoa, kun saa ajaa pyöräilijän perässä. Taidankin säätää ohjaustangon oikein alas, ja ajaa perä pitkällä, niin sä ajat nypy näpeissäs ojaan.

Laita sitten se pakollinen punainen takavalo kiinni satulaan, niin takanasi kulkevat voivat ihailla punaista valoa keskellä takamustasi.

Vierailija
25/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyllä ne spandex-miehet on paljon vaarallisempia.

Mikä niissä niin vaarallista on? Maantiepyöräily on suomessa marginaalilaji jolla on vähän harrastajia. Ajokausikin on alle puolet vuodesta, silti joku jaksaa pahoittaa mielensä heidän olemassaolostaan.

"Väistä läski", "Mene helvettiin siitä tieltä", "Pois alta", "Saatana"...

Tällaisia käskyjä jakelee moni mies kireässä trikoo puvussaan kun viuhahtaa ohi normikävelijästä, melkein takin hihaa hipoen.. Kaikkia ei ole sanottu suoraan minulle, mutta olen ollut vieressä todentamassa tapahtumaa. Ei ehkä niinkään vaarallista, mutta äärettömän ärsyttävää. 

No, mitäs olette toisen kuntoilusuorituksen tiellä. Kyllä pitäisi tietää, että sukkahousumiehet ovat jumalasta ja taksista seuraavia, jos eivät jopa edellä. Eikä rahvaan sovi estää tiukkaa suoritusta.

Vierailija
26/30 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vaan jalkakäytävällä, minä en sinua väistä. Sinulla on joka tapauksessa enemmän nopeutta ja korkeammalta kaadut. Toivottavasti saat aivovaurion, niin loppuu se kusipäinen jalkakäytäväpyöräily siihen.

Vierailija
27/30 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeleilla on usein nivelvaivoja ja siksipä pyöräileminenkin on hidasta.

Vierailija
28/30 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyllä ne spandex-miehet on paljon vaarallisempia.

Mikä niissä niin vaarallista on? Maantiepyöräily on suomessa marginaalilaji jolla on vähän harrastajia. Ajokausikin on alle puolet vuodesta, silti joku jaksaa pahoittaa mielensä heidän olemassaolostaan.

"Väistä läski", "Mene helvettiin siitä tieltä", "Pois alta", "Saatana"...

Tällaisia käskyjä jakelee moni mies kireässä trikoo puvussaan kun viuhahtaa ohi normikävelijästä, melkein takin hihaa hipoen.. Kaikkia ei ole sanottu suoraan minulle, mutta olen ollut vieressä todentamassa tapahtumaa. Ei ehkä niinkään vaarallista, mutta äärettömän ärsyttävää. 

No, mitäs olette toisen kuntoilusuorituksen tiellä. Kyllä pitäisi tietää, että sukkahousumiehet ovat jumalasta ja taksista seuraavia, jos eivät jopa edellä. Eikä rahvaan sovi estää tiukkaa suoritusta.

Taidan seuraavalla kerralla soittaa sukkiksen paikalle, kun taksi viipyy. Jos samalla saa myös keventää sydäntään ja pohtia eksistentiaalisia kysymyksiä.

Vierailija
29/30 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citypyörä/hybridi on paras jos se on sellainen missä ajoasennon saa säädettyä melko pystyksi. Mummonpyörätnon myös mukavia mutta raskaita ajaa.

Vierailija
30/30 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummis, spandex, trikoo, sukkis, hybridi... koittakaa nyt mahtua kaikki johonkin pyöräilemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä