Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohdata ihminen, jonka ainoa tunnetila on raivo?

Vierailija
21.04.2020 |

Tyyppi ei pysty tuottamaan normalia puhetta, vaan kaikki kommunikaatio tapahtuu huutamalla. Kehittää ongelman ja riehuu milloin mistäkin, mikään ei ole ikinä hyvin. Keskusteluyhteyttä ei tietenkään synny, siis ihan normiasioiden hoitamiseen joutuu miettimään, mitä saa tältä tyypiltä päällensä. Onko tällaiselle tapaukselle olemassa mitään hyviä käsittelykeinoja, vai onko parempi vaan ottaa hatkat kun sen otsaluu tulee näköpiiriin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustuskannalla oleva epävarma ihminen käyttää raivoa. Hymyile takaisin, sano rauhallisella äänellä ettei tarvitse huutaa vaan keskustellaan normaalisti. Jos ei siltikään ymmärrä niin poistu paikalta äläkä pidä yhteyttä.

Vierailija
2/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suhteesi häneen, eli miksi tällaisen kanssa pitäisi olla tekemisissä?

Siitä varmaan aika paljon riippuu, onko parempi ottaa miettiä kommunikointikeinoja vai ottaa hatkat. Jos ei ole kovin tärkeää olla tekemisissä, niin jälkimmäinen kai on helpompi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ensisijainen tunne ei ole raivo. Raivo on seurausta pelosta, epätoivosta, turhautumisesta, keinottomuudesta.

Vierailija
4/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kohtaisi tuollaista ihmistä, varmasti löytyy tapa ettei tarvitse olla missään tekemisissä. Lasten asiat voidaan sopia välikäsien ja ammattilaisten kautta, sukulaiset voi poistaa omasta elämästä, työpaikkaa voo vaihtaa yms yms. Eli näkisin vaivaa sen eteen, ettei mun elämässä ole ihmisiä jotka tekee mun olosta huonon tai joita mä pelkään.

Ja olen niin tehnytkin.

Vierailija
5/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa normi päivä.

Vierailija
6/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat hatut ja matkalaukut, ja lähdet.

Vierailija
7/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartu härkää sarvesta

Zinc

Vierailija
8/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ensisijainen tunne ei ole raivo. Raivo on seurausta pelosta, epätoivosta, turhautumisesta, keinottomuudesta.

Tämähän se. Itse otin kerran lääkärin kanssa yhteen, kun tiesin mikä minua vaivaa ja hän ei suostunut kirjoittamaan vanhaa, hyväksi todettua lääkettä. Sain sen kuitenkin toiselta lääkäriltä. Kyseessä ihan tavallinen lääke, ei mikään pkv. Oli nuori lääkäri, joten taisi olla oma ego tiellä kun potilas tiesi mikä on toiminut vuosikausia.

Vierailija
9/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustuskannalla oleva epävarma ihminen käyttää raivoa. Hymyile takaisin, sano rauhallisella äänellä ettei tarvitse huutaa vaan keskustellaan normaalisti. Jos ei siltikään ymmärrä niin poistu paikalta äläkä pidä yhteyttä.

Epävarma ihminen poistuu paikalta ensin auottuaan päätään.

Zinc

Otsaluu voi seurata perässä

Vierailija
10/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen päivä sulla on huomenna ?

Zinc

Vierailija
11/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli juuri tuollainen, välillä niin raivoissaan että tärisi kun yritti pitää hermonsa kurissa. Eikä sekään auttanut vaan aina se raivo otti vallan ja huusi naama punaisena. Kamalaa katsoa voimattomana vieressä ja yrittää puhua rauhallisella äänellä. En keksinyt keinoa rauhoittaa häntä. Huutamista kesti aina max 5min mutta tuon kohtauksen jälkeen oma mieli järkkyi loppupäiväksi. Lopulta päädyttiin eroon...

Vierailija
12/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarma ihminen poistuu paikalta ensin auottuaan päätään.

Zinc

Otsaluu voi seurata perässä

Taisit poistua jo kauan sitten.

Vierailija
13/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että juristin välityksellä. 

Vierailija
14/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen päivä sulla on huomenna ?

Zinc

Ei ainakaan sellainen kuin sinulla. Luojan kiitos.

Vierailija
15/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä on selvästi mielenterveyden kanssa painiskeleva ihminen, et voi auttaa häntä joten tee selvä etäisyys. Hän ei selvästikään kunnioita sinua tarpeeksi jotta kommunikointinne voisi olla toimivaa.

Vierailija
16/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sellainen kohdata?

Vierailija
17/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sellainen kohdata?

Valitettavasti pitää jos siitä maksetaan.

Vierailija
18/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähäeleisesti, lakonisesti ja rauhallisesti. Ei saa antaa minkään asian provosoida itse eikä pidä mitenkään provosoida tuollaista ihmistä. Täytyy esittää asiansa ja sitten siirtyä seuraavaan henkilöön. Jos kyseessä on ihminen, joka alkaa jankuttaa, hänet täytyy vain sivuuttaa ja olla katsomatta häneen päin. Rauhallisuus on kaiken a ja o.

t. yläkoulun opettaja

Vierailija
19/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, sun pitäisi keskustella sen raivoajan kanssa "normiasioita"? Ehkä asiat jotka on sulle "normiasioita" eivät ole "normiasioita" hänelle. Ehkä hoidat omat asiasi ihan itse etkä vaivaa niillä muita. Jos joku on niin pahasti epätoivoinen ja kärsivä ettei pysty muuta kuin raivoamaan niin älä mene rasittamaan häntä entistäkin pahemmin ties millä asioilla, anna hänen olla rauhassa. Ehkä hänellä on jotain paljon suurempia ongelmia kuin sinun "normiasiasi". Suuret omat ongelmat pitää hoitaa ensin. Toisen ihmisen "normiasiat" voidaan hoitaa joskus hamassa tulevaisuudessa tai ei koskaan.

Suuret ongelmat ovat ensisijaisia.

"Normiasiat" ovat toissijaisia tai suorastaan turhanpäiväisiä. Unohda ne.

Vierailija
20/40 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismille ei olla löydetty rokotusta, valitettavasti. Kannattaa myötäillä ja antaa vuodatuksien valua toisesta korvasta ulos.