Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihde- ja mielenterveysongelmainen työkaveri.

Vierailija
21.04.2020 |

Saikuttanut monta vuotta, tämän vuoden puolella ei ole ollut kuin muutaman kokonaisen viikon töissä. Töihin tulee krapulaisena, jos tietää että esimies ei ole töissä. Uhriutuu ja esittää loukattua kun on töissä, myös luulusairas, ei ymmärrä että vaivat ovat psykosomaattisia.Esimies ei oikeastaan välitä, koska joku hoitaa tämän reppanan työt kuitenkin. Mitä mieltä tälläisestä henkilöstä työyhteisössä? Ymmärtäisitkö loputtomiin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkettä tai välttämättä sairauspäivärahaakaan ei päihdeongelmainen saa, että ei hänellä ole välttämättä muuta vaihtoehtoa kuin roikkua töissä. Ihmetyttää tuo luulosairaaksi julistus, mistä sinä voit tietää mistä mikäkin hänen vaivansa johtuu?

Selittää milloin mistäkin vaivasta, kohta on lääkärikirja käyty läpi, ajoittain haisee vanhalle viinalle, maanantaisin ei ilmesty töihin. Tuttu töissä baarissa missä käy juomassa.

A

On teillä ainakin juorurinki kunnossa. Miltä tuntuu olla ilkeämielinen kpää joka juoruilee ihmisestä jolla hankalaa?

Vierailija
22/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteja säälitään ja hyysätään taas. Voi luoja, jos ryyppää itsensä työkyvyttömäksi niin oma vika. Oma käsi sen viinan kurkusta alas kaataa. Juokoot kotona, työpaikalta ulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sääli niitä työkavereita jotka uupuvat tuohon tilanteeseen. Aina saa olla paikkailemassa ja tekemässä kahden työt. Ja vielä terapeuttina kuunnella toisen uhriutumista.

Vierailija
24/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sulla menee AP, mulla on kuule työkaverina nainen, pomon tytär ,umpityhmä tapaus joka tuhoaa enemmän ku saa aikaan ,joka ikinen päivä.

Vierailija
25/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista. Onko täällä ihmiset oikeasti sitä mieltä, ettei lääkäriä tai bussikuskin yksityiselämään saa puuttua, jos töitä tehdään krapulassa tai jurrissa?

Minä ainakin käräyttäisin.

Ei ole ap tainnut mainita mistä ammatista on kyse. Eikä vihjannut mitään esim. asiakkaiden vaarantumisesta.

Vierailija
26/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää hoitaa päihdepuoli. On tosi yllättävää, kuinka monet mt-hommat häviävät (eivät välttis kaikki), kun ihminen raitistuu.

Työkaverin juomiseen kannattaa puuttua, ap. Ei sääliä!

Esimies on se, jonka pitää peli viheltää poikki.

Varoitus ja hoitoonohjaus on oikea marssijärjestys.

Tiedän tän, olin itse joskus muinoin tuo päihderiippuvainen maanvaiva omalla duunipaikallani.

Tsemit ap:lle.

Vierailija
27/28 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa PUUTTUMINEN ON VÄLITTÄMISTÄ!

Eikä missään nimessä se, että hyssytellään, hoidetaan toisen hommat, lakaistaan maton alle, koska tyyppi on sairas, eikä saa kelkkaansa käännettyä ainakaan, jos maailma ympärillä mahdollistaa tuon homman.

Joskus välittäminen ja sen osoittaminen on vaikeaa. Itse menisin esimiehelle sanomaan, vaikka sitten toistuvasti ja muiden työkavereiden kanssa, jos en itse uskaltaisi ottaa puheeksi ihmisen kanssa. Hoitoonohjaus on lainmukainen toimenpide, eikä ihminen tuolloin menetä työtään, jos suostuu hoitoon. Se taas voi olla parasta, mitä ihmiselle on tapahtunut. Kyse ei ole siitä, saako olla rauhassa, saako pitää juuri ja juuri pidettyä työpaikkansa, vaan saako tämä ihminen elämänsä kuntoon, että voi elää sitä onnellisena.

Tietenkään hoitokaan ei kaikilla auta, mutta ainakin siihen pitää antaa mahdollisuus. Päihdeongelmainen itse kieltää ongelmansa usein, joten voi olla ettei tätä mahdollisuutta itse tajua ilman teidän apua.

Vierailija
28/28 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa kovin itsekkeeltä ja ilkeältä ihmiseltä.

Myös kateelliselta. Laskee varmaan jokaisen työn jonka työpaikassaan tekee ja arvostelee jatkuvasti muita työkavereitaan jollakin tavalla.

Olen samaa mieltä kuin tuon viestin 8/8 kirjoittaja.

Esimies päättää työpaikan asioista, et sinä ap!

Oletko itse päihdeongelmainen saikuttaja, vai miksi aloitus kirpaisi? Ilmeisesti sinua ei haittaisi, jos tekisit omien töittesi ohessa hänenkin työsi, vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän