Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusväreistä luopuminen, kun hopeaa pukkaa jo reilusti

Vierailija
21.04.2020 |

Hiusten värjäyttäminen ja värjääminen tympäisee. Vaikkei varsinaista allergista reaktiota tulekaan, väriaine tuntuu ikävältä hiuspohjassa. Juurikasvu ilmestyy pikavauhtia parissa viikossa. Hiukseni ovat aina olleet vaalean kullanruskeat, mutta nyt juurikasvu on lähes kauttaaltaan kiiltävän valkoinen. Olen aivan ihastunut uuteen väriini ja aion kasvattaa sen "cold turkey" -menetelmällä eli ilman mitään raidoituksia tai muita salailukeinoja. Olen liittynyt pariin ulkomaalaiseen FB-ryhmään, joissa ollaan samoissa puuhissa. Suomalaista ryhmää en ole löytänyt.

Nyt muiden ajatukset kiinnostavat varsinkin tällaisella anonyymifoorumilla. Jos vaikuttaa siltä, että tyvivärjäystä ei ole unohdettu, vaan se on tarkoituksella kasvamassa, mitä mietitte? Mitä ovat ensimmäiset ajatuksenne? Entä seuraavat? Tiedän jo muutaman vuoden takaisesta kokeilustani, että lokaa lentää. Ovatkohan ajat muuttuneet?
:)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 vuotias ja aloin harmaantumaan jo 25 vuotiaana. Sen jälkeen olen värjäyttänyt tai värjännyt hiuksiani ja tulen värjäämään jatkossakin, sillä epämääräinen harmaus on ihan kauhean näköistä. Tottakai olen miettinyt sen lopettamista lukuisia kertoja, mutta olen lopettanut miettimisen aika nopeasti, sillä hiukseni ovat värjättyinä upeat. Ne ovat yli puoleen väliin selkää ulottuvat luonnonkiharat ja paksut, joten on mukava kun ne ovat kauniit.

Jotenkin naamakin muuttuu valjuksi jos on harmaat hiukset. Siltä ainakin tuntuu.

Muuttaako mustaksi, punaiseksi tai tummanruskeaksi usein vielä peruukkimaiseksi värjätyt hiukset nuoremmaksi? Kontrasti vanhenevan ihon kanssa on kauhea ja todella vanhentaa, etenkin yli 50-vuotiaalla puhumattakaan 60+ Osa suomalaisista naisista ei uskalla olla rohkeasti oman ikäisen näköisiä. Käy katsomassa Instagram #grombre  Oma kasvatusprosessi kasviväreistä ohi, savivaalennusraitoja nyt kerran vuodessa, sekin jää kun alkaa selkeästi olemaan valkoinen pää. Olen tyytyväinen, taipuisat puolipitkät hiukset, vaalean hopeanharmaata ja hiekkaa sävynä, ikä 50+ Jokainen taaplaa tavallaan ymmärrän, mutta etenkään tummempien marketti hiusvärien myrkkyjä ei kannata päähänsä laittaa. 

Vierailija
42/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 vuotias ja aloin harmaantumaan jo 25 vuotiaana. Sen jälkeen olen värjäyttänyt tai värjännyt hiuksiani ja tulen värjäämään jatkossakin, sillä epämääräinen harmaus on ihan kauhean näköistä. Tottakai olen miettinyt sen lopettamista lukuisia kertoja, mutta olen lopettanut miettimisen aika nopeasti, sillä hiukseni ovat värjättyinä upeat. Ne ovat yli puoleen väliin selkää ulottuvat luonnonkiharat ja paksut, joten on mukava kun ne ovat kauniit.

Jotenkin naamakin muuttuu valjuksi jos on harmaat hiukset. Siltä ainakin tuntuu.

Muuttaako mustaksi, punaiseksi tai tummanruskeaksi usein vielä peruukkimaiseksi värjätyt hiukset nuoremmaksi? Kontrasti vanhenevan ihon kanssa on kauhea ja todella vanhentaa, etenkin yli 50-vuotiaalla puhumattakaan 60+ Osa suomalaisista naisista ei uskalla olla rohkeasti oman ikäisen näköisiä. Käy katsomassa Instagram #grombre  Oma kasvatusprosessi kasviväreistä ohi, savivaalennusraitoja nyt kerran vuodessa, sekin jää kun alkaa selkeästi olemaan valkoinen pää. Olen tyytyväinen, taipuisat puolipitkät hiukset, vaalean hopeanharmaata ja hiekkaa sävynä, ikä 50+ Jokainen taaplaa tavallaan ymmärrän, mutta etenkään tummempien marketti hiusvärien myrkkyjä ei kannata päähänsä laittaa. 

Itselläni ainakin kun on tummanruskeat hiukset niin ohimoiden harmaat on aivan kamalat. Ehkä vaaleahiuksinen voi harmaan kanssa elää, mutta oma pääni on melkein musta ja harmaa ei tule tasaisesti joka paikkaan. Värjään juuri oman väriseksi niin juurikasvua tulee vain harmaiden kohdalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuta mutta kylmät sävyt vanhentaa. Ja harmaa, se on kylmä. Kuulemma moni herkistyy väreille, kai se silloin on lopetettava.

Ja nyt voi tulla turpaan, mutta mielestäni nuoremmat harmaat on jotenkin hippityylisiä? Siis aivan mukavia varmaan muuten, mutta itse en haluaisi herättää huomiota noin.

Vierailija
44/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin yksittäiset hiukset liuttaneet värinsä pois kokonaan eli raitoja tullut. NIinkö se alkaa sitten? Ei mitään juurikasvua ole vaan moniväriset hiukset muuten. Olen 51v nainen.

Jollet ole värjäyttänyt hiuksiasi, hius toisensa jälkeen kadottaa pigmenttinsä ja tulee esiin harmaana/valkoisena/värittömänä; tyvikasvua ei näy, koska jokainen hius hoitaa sen omassa tahdissaan. Ajan mittaan tulee kivoja raitoja, kunnes pigmenttiä ei ole enää missään.

Värjätyissä hiuksissa tyvikasvu alkaa näkyä tasaisena joka puolelta ja entinen väri katoaa kuin laskuvesi.

Vierailija
45/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 27v ja löysin ekat ihan selkeät harmaat. Kyllä kirpaisee ja lujaa, varsinkin kun olen just saanut kasvatettua oman kauniin tummanruskean värin takaisin ja ajattelin, ettei tarvisi vuosiin hiusta värjäämisellä kuluttaa. Olen nyppinyt nykyiset harmaat pinseteillä. Kuinkahan nopeasti tämä etenee, ja millä todennäköisyydellä olen hopeapää 30-vuotiaana?😂😭

Vierailija
46/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä muuta mutta kylmät sävyt vanhentaa. Ja harmaa, se on kylmä. Kuulemma moni herkistyy väreille, kai se silloin on lopetettava.

Ja nyt voi tulla turpaan, mutta mielestäni nuoremmat harmaat on jotenkin hippityylisiä? Siis aivan mukavia varmaan muuten, mutta itse en haluaisi herättää huomiota noin.

Joillekin sopii viileä, joillekin lämmin sävy. Tämä pätee hiuksiin siinä missä vaatteisiin ja meikkiinkin. Joillekin harmaat ja valkoiset hiukset sopivat uskomattoman hyvin, mutta joidenkin iholta ne vievät kaikki elonmerkit niin, että värjääminen lämpimäksi on paikallaan. Pelkällä huulipunalla voi harmaassa saada aikaan suuren eron. Minä pyrin siihen, että vaikka hopeanvalkoinen tyvikasvuni ja pörrötukkani (saattaa) antaa homssuisen vaikutelman, kaikki muu minussa olisi huoliteltua. Saatan vaikka tehdä omasta mäyrätukastani tavaramerkkini, kun näinä aikoina pitää jokaisen mökinmummonkin olla brändätty kuulemma.

Joku mainitsi värihuuhtelut, joilla valkoista hiusta voisi sävyttää niin, ettei näytä mummolta. Minä alan varmasti havitella jotakin lilaa tai savunharmaata, mutta ehkä se minulle käy, kun olen pitkä, tuuheamustakulmainen ja olemukseltani muutenkin kuin Tyttökultien ihana Dorothy. :)

Ap

Vierailija
47/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin just 27v ja löysin ekat ihan selkeät harmaat. Kyllä kirpaisee ja lujaa, varsinkin kun olen just saanut kasvatettua oman kauniin tummanruskean värin takaisin ja ajattelin, ettei tarvisi vuosiin hiusta värjäämisellä kuluttaa. Olen nyppinyt nykyiset harmaat pinseteillä. Kuinkahan nopeasti tämä etenee, ja millä todennäköisyydellä olen hopeapää 30-vuotiaana?😂😭

Sitä ei kukaan voi sanoa varmasti. Suvusta voi arvailla. Älä nypi liikaa, jottei tule kalju.

Vierailija
48/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut värjäämisen muutama vuosi sitten (sitä ennen raitoja häivyttämään tyvikasvua). Nyt käytän Planturin kevyesti sävyttävää shampoota harvakseltaan, se on ihan huippu tuote. Ei jätä mitään rajoja, tukka kiiltää. Ikäisekseni olen hyvin vahvahiuksinen.

Vierailija
49/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut värjäämisen muutama vuosi sitten (sitä ennen raitoja häivyttämään tyvikasvua). Nyt käytän Planturin kevyesti sävyttävää shampoota harvakseltaan, se on ihan huippu tuote. Ei jätä mitään rajoja, tukka kiiltää. Ikäisekseni olen hyvin vahvahiuksinen.

Mihin tarkoitukseen käytät Planturia ja mitä sävyä? Eikö se ole tarkoitettu harmaiden häivyttämiseen?

Vierailija
50/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on hienon näköinen sinänsä mutta kyllähän se vanhentaa. Ensi silmäyksellä tulee sellainen 60v vaikutelma väkisinkin. En viitsisi vielä näyttää mummelilta. Mutta kieltämättä alkaa jo vähän risoa, kun harmaata on niin paljon että pitäisi koko ajan olla värjäämässä.

N48

Vierailija
51/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin sopii viileä, joillekin lämmin sävy. Tämä pätee hiuksiin siinä missä vaatteisiin ja meikkiinkin. Joillekin harmaat ja valkoiset hiukset sopivat uskomattoman hyvin, mutta joidenkin iholta ne vievät kaikki elonmerkit niin, että värjääminen lämpimäksi on paikallaan. Pelkällä huulipunalla voi harmaassa saada aikaan suuren eron. Minä pyrin siihen, että vaikka hopeanvalkoinen tyvikasvuni ja pörrötukkani (saattaa) antaa homssuisen vaikutelman, kaikki muu minussa olisi huoliteltua. Saatan vaikka tehdä omasta mäyrätukastani tavaramerkkini, kun näinä aikoina pitää jokaisen mökinmummonkin olla brändätty kuulemma.

Joku mainitsi värihuuhtelut, joilla valkoista hiusta voisi sävyttää niin, ettei näytä mummolta. Minä alan varmasti havitella jotakin lilaa tai savunharmaata, mutta ehkä se minulle käy, kun olen pitkä, tuuheamustakulmainen ja olemukseltani muutenkin kuin Tyttökultien ihana Dorothy. :)

Ap

Esim jos on kauniisti ruskettunut iho ja alunperinkin blondi, esim ruotsalaiset, niin harmaa tukka sopii.

Mutta kun on vaalea punakka iho ja alunperin h*pykarvan värinen tukka, kaukana jooga/california-tyylistä ja sairauksiakin löytyy, harmaa vanhentaa. Vanhentaa tosi paljon. Selkeimmin sen näkee kavereista, joita ei ole tavannut vähään aikaan.

Vierailija
52/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esim jos on kauniisti ruskettunut iho ja alunperinkin blondi, esim ruotsalaiset, niin harmaa tukka sopii.

Mutta kun on vaalea punakka iho ja alunperin h*pykarvan värinen tukka, kaukana jooga/california-tyylistä ja sairauksiakin löytyy, harmaa vanhentaa. Vanhentaa tosi paljon. Selkeimmin sen näkee kavereista, joita ei ole tavannut vähään aikaan.

Kyllä se lapsesta asti kauniisti ruskettunut iho alkaa olla jo nelikymppisellä sellaisilla vekeillä, että ikä näkyy hiuksiin katsomatta. Mutta kuten jo sanoin, toisille harmaa sopii, toisille ei. Samoin on aivan harmaan sävystä ja kasvun ja hiuksen laadusta kiinni, näyttääkö hyvältä.

Oletko muuten varma, että harmaa oikeasti vanhentaa? Entäpä, jos sinunkin kaverisi ovat ihan ikäisensä näköisiä, mutta sinun muistikuvasi ja odotuksesi tekevät sinulle tepposet? Ja minkä ihmeen väriset h*pykarvat sinulla oikein on?

Ap