Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusväreistä luopuminen, kun hopeaa pukkaa jo reilusti

Vierailija
21.04.2020 |

Hiusten värjäyttäminen ja värjääminen tympäisee. Vaikkei varsinaista allergista reaktiota tulekaan, väriaine tuntuu ikävältä hiuspohjassa. Juurikasvu ilmestyy pikavauhtia parissa viikossa. Hiukseni ovat aina olleet vaalean kullanruskeat, mutta nyt juurikasvu on lähes kauttaaltaan kiiltävän valkoinen. Olen aivan ihastunut uuteen väriini ja aion kasvattaa sen "cold turkey" -menetelmällä eli ilman mitään raidoituksia tai muita salailukeinoja. Olen liittynyt pariin ulkomaalaiseen FB-ryhmään, joissa ollaan samoissa puuhissa. Suomalaista ryhmää en ole löytänyt.

Nyt muiden ajatukset kiinnostavat varsinkin tällaisella anonyymifoorumilla. Jos vaikuttaa siltä, että tyvivärjäystä ei ole unohdettu, vaan se on tarkoituksella kasvamassa, mitä mietitte? Mitä ovat ensimmäiset ajatuksenne? Entä seuraavat? Tiedän jo muutaman vuoden takaisesta kokeilustani, että lokaa lentää. Ovatkohan ajat muuttuneet?
:)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 vuotias ja aloin harmaantumaan jo 25 vuotiaana. Sen jälkeen olen värjäyttänyt tai värjännyt hiuksiani ja tulen värjäämään jatkossakin, sillä epämääräinen harmaus on ihan kauhean näköistä. Tottakai olen miettinyt sen lopettamista lukuisia kertoja, mutta olen lopettanut miettimisen aika nopeasti, sillä hiukseni ovat värjättyinä upeat. Ne ovat yli puoleen väliin selkää ulottuvat luonnonkiharat ja paksut, joten on mukava kun ne ovat kauniit.

Vierailija
22/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

63-vuotiaana täytyi lopettaa värjääminen kun tuli allerginen reaktio. Tähän tottuu kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee miten tykkäät. En mieti muiden hiustyylejä sen kummemmin. Ehkä huomion saattaa kiinnittää hetkeksi ja ehkä se vähän hassulta omaan silmään näyttää, mutta en mä sitä jää sen kauemmaksi aikaa miettimään.

Itse tosin kyllä sävyttäisin ne latvat tyven väriseksi, kun kerran kerran tähänkin asti on värjäilty. Jokainen silti omalla tavallaan, joten anna ihmeessä mennä!:)

Olen lukenut aika paljon tuosta latvojen sävyttämisestä tyven värisiksi, mutta minun tapauksessani siihen tarvittaisiin ainakin yksi värinpoisto alle. Minulla on olkapäille ulottuvat luonnonkiharat, jotka eivät kestä kemikaaleja kovin hyvin; parikymmentä vuotta sitten värinpoisto teki niistä venyvää purkkaa ja ne jouduttiin leikkaamaan aivan lyhyiksi. Jotkut ovat saaneet aikaan aivan upeita tuloksia, mutta heillä on siihen sopiva hiuslaatu ja varaa tuhansien dollarien kampaajakäynteihin.

Toinen seikka värjäämistä ja raidoittamista vastaan on se, että vaikka otsa, ohimot ja päälaki kasvavat kiiltävää valkoista, takaosaan saan todennäköisesti pitkäksi aikaa melkoiset mäyräraidat. Joko siis värjään vielä vuosia tai sitten en ollenkaan.

En toki lupia ole täällä pyytelemässä, vaan mielipiteitä. Ja niitä näkyykin tulevan. Kiitos. :)

Ap

Vierailija
24/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten yleisin värihän on maantienharmaa. :D

mulla on ruskee luonnostaa mut blondeja ohuita raitoja ja sit ku nää on vähän kasvanu nii näyttää ku olisin harmaantunu. :''DD et en tiedä oks sekää hyvä. mut siit yleisesti hopeenvaaleet on must tosi hyvä, mutku tällee miettii nii emt-

Vierailija
25/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanvaalea tukka ja harmaata. Laitan aina välillä muutaman raidan, usein vielä osittain niiden harmaiden päälle, yleissävy on mielestäni kiva. Raidotan kotona. 

Vierailija
26/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuuden huippu tämä avaus.

Mielestäni järkevää koska oma väri on kaunis. Miksi sitä pitäisi peittää värillä?

Voihan etenkin nyt kun aurinko häikäisee käyttää hyvällä omallatunnolla hattuja ja lippalakkeja jos juurikasvu vaivaa itseä.

Tällaisena aikana muilla ihmisillä on suurempiakin murheita kuin tuntemattoman ihmisen juurikasvu.

Vierailija
27/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäsiä olette te harmaantuneet? Mä en näin 47-v. halua vielä lopettaa värjäämistä, harmaata on jo aika paljon. Mutta ehkä myöhemmin, saas nähdä...

Minä löysin ensimmäisen harmaan hiukseni nipin napin kolmikymppisenä. Se oli kuin auringossa kiiltävä rautalanka, joka tökötti ohimosta suoraan sivulle. Nyt reilut parikymmentä vuotta myöhemmin siinä kohdassa kasvaa pelkkää valkoista.

Äitini hiukset eivät vieläkään näytä harmailta, mutta isäni tummanruskeisiin hiuksiin tuli ensin paksuja valkoisia raitoja, ja nyt ne ovat vitivalkoiset. On jännä nähdä, seuraanko minä samaa polkua.

Ap

Vierailija
28/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee miten tykkäät. En mieti muiden hiustyylejä sen kummemmin. Ehkä huomion saattaa kiinnittää hetkeksi ja ehkä se vähän hassulta omaan silmään näyttää, mutta en mä sitä jää sen kauemmaksi aikaa miettimään.

Itse tosin kyllä sävyttäisin ne latvat tyven väriseksi, kun kerran kerran tähänkin asti on värjäilty. Jokainen silti omalla tavallaan, joten anna ihmeessä mennä!:)

Olen lukenut aika paljon tuosta latvojen sävyttämisestä tyven värisiksi, mutta minun tapauksessani siihen tarvittaisiin ainakin yksi värinpoisto alle. Minulla on olkapäille ulottuvat luonnonkiharat, jotka eivät kestä kemikaaleja kovin hyvin; parikymmentä vuotta sitten värinpoisto teki niistä venyvää purkkaa ja ne jouduttiin leikkaamaan aivan lyhyiksi. Jotkut ovat saaneet aikaan aivan upeita tuloksia, mutta heillä on siihen sopiva hiuslaatu ja varaa tuhansien dollarien kampaajakäynteihin.

Toinen seikka värjäämistä ja raidoittamista vastaan on se, että vaikka otsa, ohimot ja päälaki kasvavat kiiltävää valkoista, takaosaan saan todennäköisesti pitkäksi aikaa melkoiset mäyräraidat. Joko siis värjään vielä vuosia tai sitten en ollenkaan.

En toki lupia ole täällä pyytelemässä, vaan mielipiteitä. Ja niitä näkyykin tulevan. Kiitos. :)

Ap

Haalista värjättyä hiusta shampoota, johon olet sekoittanut neljä veteen liotettua Disperiniä. Se poistaa hiusväriä. Tee paljon öljyhoitoja koska sekin haalistaa väriä sekä hoitaa hiuksia ja päänahkaa.

Vierailija
29/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuuden huippu tämä avaus.

Mielestäni järkevää koska oma väri on kaunis. Miksi sitä pitäisi peittää värillä?

Voihan etenkin nyt kun aurinko häikäisee käyttää hyvällä omallatunnolla hattuja ja lippalakkeja jos juurikasvu vaivaa itseä.

Tällaisena aikana muilla ihmisillä on suurempiakin murheita kuin tuntemattoman ihmisen juurikasvu.

Äläs nyt, koronakaranteenin jälkeen kampaamot pullistelevat ääriään myöten hiustenvärjäyttäjiä. Meemejä on jo netti puolillaan.

Ap

Vierailija
30/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on iso ongelma, niin raidoita ihmeessä. Sittenhän se kasvaa ilman selvää tyvikasvua. 

p.s. tyvelle on myös olemassa "meikkiä", eli pesussa pois lähtevää väriä. Ehkä se olis sulle sopiva tuote? https://www.colorwowhair.com/uk/root-cover-up-landing

Vierailija
31/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin yksittäiset hiukset liuttaneet värinsä pois kokonaan eli raitoja tullut. NIinkö se alkaa sitten? Ei mitään juurikasvua ole vaan moniväriset hiukset muuten. Olen 51v nainen.

Vierailija
32/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma värini oli punaruskea, ja siitä kun harmaantuu, väri on valkoinen.

Äitini on ihanan näköinen kokovalkoisessaan. Minulla vielä niskassa pukkaa tuo oma punaruskea, mutta päälaki on jo hyvin valkoinen, eli toistaiseksi menen kampaajan jäljiltä blondina. Ikävä kyllä blondaamistulos on keltainen niskasta ja parista muusta paikasta, missä vielä omaa väriä on.

Vierailija
33/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ehkä 55-vuotiaana värjäämisen. Hiukset on vieläkin niskapuolelta aika tummat, mutta eteen tulee harmaita ja jopa valkoisia raitoja. Tykkään. Jos on ruskehtava maantienvärisen kirjava tukka  (jota monet muualla maailmassa tavoittelevat) niin voi käyttää hopeashampoota väriä viilentämään.

Ja tosiaan, kun edestä yleensä alkaa se harmaantuminen, niin helposti näyttää kaljulta kun se värjäysraja  tulee äkkiä näkymiin, kyllästyin juuri siihen.

Hyvä leikkaus antaa nuorta ilmettä helposti. Mutta tietysti jokaisen oma asia. Kannattaa ehkä kokeilla, saahan sitä värjäystä jatkettua, jos  haluaa myöhemmin.

Vierailija
34/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ehkä 55-vuotiaana värjäämisen. Hiukset on vieläkin niskapuolelta aika tummat, mutta eteen tulee harmaita ja jopa valkoisia raitoja. Tykkään. Jos on ruskehtava maantienvärisen kirjava tukka  (jota monet muualla maailmassa tavoittelevat) niin voi käyttää hopeashampoota väriä viilentämään.

Ja tosiaan, kun edestä yleensä alkaa se harmaantuminen, niin helposti näyttää kaljulta kun se värjäysraja  tulee äkkiä näkymiin, kyllästyin juuri siihen.

Hyvä leikkaus antaa nuorta ilmettä helposti. Mutta tietysti jokaisen oma asia. Kannattaa ehkä kokeilla, saahan sitä värjäystä jatkettua, jos  haluaa myöhemmin.

Miten tuo hopeashampoo toimii? Minulla on tummassa tukassa näitä ruman harmaita raitoja. Tulisiko niistä kivat tuolla shampoolla?

Vierailija
35/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 vuotias ja aloin harmaantumaan jo 25 vuotiaana. Sen jälkeen olen värjäyttänyt tai värjännyt hiuksiani ja tulen värjäämään jatkossakin, sillä epämääräinen harmaus on ihan kauhean näköistä. Tottakai olen miettinyt sen lopettamista lukuisia kertoja, mutta olen lopettanut miettimisen aika nopeasti, sillä hiukseni ovat värjättyinä upeat. Ne ovat yli puoleen väliin selkää ulottuvat luonnonkiharat ja paksut, joten on mukava kun ne ovat kauniit.

Jotenkin naamakin muuttuu valjuksi jos on harmaat hiukset. Siltä ainakin tuntuu.

Vierailija
36/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin toimii Plantur-shamppoo apteekista harmaalle tukalle, eli joka pesukerralla tulee harmaata värjäystä tukkaan tasoittaen väriä. Itse tykkäsin väristä, tuntui että on huolitellumman näköinen tukka (vaikka olikin mummoväri). Valitettavasti tuote kuivatti hiukseni hampuksi, ja jouduin lopettamaan käytön. Nyt menen luomuvärillä ja sitäkin enemmän raikasta huulipunaa!

Vierailija
37/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias. Pari vuotta sitten lopetin värjäämisen, koska värjääminen kirveli ja päänahka kutisi vielä päiviä värjäämisen jälkeen. Harmaata on aika paljon ja kun entinen väri on maantienharmaa, niin onhan tämä aika kamala, tämä tukka. Kiharrettuna menettelee, mutta harvoinpa sitä viitsin tehdä.

Vierailija
38/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää on iso ongelma, niin raidoita ihmeessä. Sittenhän se kasvaa ilman selvää tyvikasvua. 

p.s. tyvelle on myös olemassa "meikkiä", eli pesussa pois lähtevää väriä. Ehkä se olis sulle sopiva tuote? https://www.colorwowhair.com/uk/root-cover-up-landing

Eihän tämä ongelma ole, vaan mielenkiintoinen prosessi. Halusin vain kuulla, mitä mieltä muut ovat. Kuten olen jo maininnut, reaktiot ovat olleet mielenkiintoisia.

Minulla on juuri tuo sudittava peitepuuteri ja Magic Retouch -tyvisuihke tuolla kaapissa. Olen silloin tällöin käyttänyt niitä ja saanut erinomaisia tuloksia, mutta en jaksaisi nähdä enää vaivaa. Kasvojeni meikkaamisesta en tule luopumaan varmaan koskaan, koska se on kivaa, mutten koskaan ole ollut mikään ahkera hiustenlaittaja. Tällä tukalla on joka tapauksessa vain kaksi olomuotoa: tiukasti kiinni tai pörrönä joka suuntaan.

En muuten ole aikoihin peilaillut niin paljon kuin sen jälkeen, kun päätin lopettaa värjäämisen. Nyt kurkin varttitunnin välein, joko joko joko näkyy enemmän. Viisi senttiä vasta.

Ap

Vierailija
39/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä Biozell ja Pirkka sävyttävillä hoitoaineilla saa hyvin värjättyä pariksi päiväksi kerrallaan, jos ärsyttää se harmaa juurikasvu (kunnes on niin pitkä tukka että voi leikata  kokonaan vanhat värjäykset). Ja niillä saa myös kellertävyyden pois jos on harmaa-vaalea.

Vierailija
40/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä löytyi mielenkiintoinen näkökulma!

Kokeilin viime pesussa hopeashampoota, joka on niin vahvaa, että sen vaahto on tummanviolettia ja värjää kädet. Se väriyhdistelmä, jota en halua mäyrävaiheeseen, on valkoinen ja epämääräisen kellertävä. Hopeashampoon vaikutus oli hieno: kaikki keltaisuus hävisi, ja hiuksistani tuli vaalean hiekanruskeat. Parasta oli se, että otsan ja ohimoiden valkoiset hiukset melkein kimaltelivat!

Tuo kaljuefekti on ikävä, mutta koska hiukseni ovat kiharat ja paksuhkot, voin välttää sen samalla tyylillä kuin viimeiset neljäkymmentäviisi vuotta: aivan vähän tupeerausta pohjaksi otsalta päälaelle ja kaikki hiukset taaksepäin. Kun jakausta ei ole, selvätkään rajat eivät näy.

Ap