Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinäkuulle PCO likat***

02.07.2006 |

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, menkkamaisia jomotuksia ollut ja supistuksia myös. Muuten on vaan vaikea tajuta et synnärille voi tulla lähtö koska tahansa, on vaan sellanen ajatus et yliaikaiseksi se menee. Kaikkee pientä vaivaa on kyllä mutta kuitenkin vointi on suhteellisen hyvä :) Aloitin samalla heinäkuun listankin.

Bisous: oltiin juhannuksena ihan kotosalla. Nimiä ei olla vielä päätetty ja ei olla viel kauheesti mietittykään. Luulen et se nimi tulee ihan sit kun näkee oman kullan. Ollaan me nyt jotain mietitty mutta ei päätetty. Mites te, joko nimi on päätetty? Mites olo muuten? Tuntuuko et H-hetki alkais olla lähellä?

H-R: Miten ristiäiset sujui? Minkäs nimen pikkanen nyt sitten sai?

Osbornekin päässyt raskaudessa jo yli puolen välin, kauheeta kun aika menee vauhdilla :) Joskus noi lääkärit osaa olla tympeitä mutta pääasia et vauvalla kaikki on hyvin!

Tua: Onhan se hyvä et noi sokerit katsotaan ja voidaan asiaa hoitaa ajoissa jos jotain on. Kuitenkin meillähän se alttius raskaus ja 2 tyypin diabetekseen on. Mä en sitten sokerirasitukseen koskaan päässyt, kun pissat olleet puhtaat. Onko sulta tutkittu noita sokerirasitusjuttuja ennen ekaa raskautta?

Piippuli: Hyvä et oot paranemassa flunssasta. Meillä muuten painoarvio 3 kg viikoilla ultrassa 37+. Eikö ne tälleen loppuvaihees voi saada painoa jopa 200g viikossa lisää?

Rv 38+4

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yhtenä kipaleena. Alkaa olla jo tosi jännät paikat. Välillä tulee kipeitä suppareita, mutta toistaiseksi ne ovat aina lopahtaneet alkuunsa. Vaavi on tosi alhaalla ja tuntuu toisinaan puskevan kovalla innolla alas päin (ei niin herkkua....). Ihan outoa, että voi syntyä vaikka koska ja toisaalta voi mennä vielä helposti viikkoja. Tällä mammalla meinaa loppua kärsivällisyys :)

sweet: hyvä, että vielä ihan hyvällä mielellä olet. Kaikenlaista kolotusta sitä kuuluukin tässä vaiheessa olla. Pitäis vaan malttaa kuunnella omaa kroppaa ja lepäillä. Olen yrittänyt päivisinkin vähän lepuutella, sillä ajatuksella että jos vaikka seuraava yö valvottaisi ;) Mutta siis, nimet olis molemmille sukupuolille valmiina ja varmaan kerrotaankin heti syntymän jälkeen ne. Jaksamista sinne ja tuuhan kertomaan kun jotain tapahtuu!

Sorry, nyt ei oo mitään muuta kuin omaa napaa mielessä... Mutta voikaahan plikat hyvin ja pitäkee peukkuja, että päästäis pian tosi toimiin!

bisous rv 39+0

Vierailija
2/29 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit miten alkaa niin monella teistä olee jännät paikat, ihan täällä jo saa alkaa odottelee vauva uutisia=) Niitä kun on niiiin ihanaa lukea=)

Tiesikös teistä jo moni kumpi siellä massussa velloo?? Ja jos tietoa ei ole tippunut, niin mikä on tuntemuksenne? Piippuli ainakin tiesi ja poikaa minä hälle täällä povaan=)

Niin, juu meillä sitten oli tosiaan ristiäiset lauantaina ja Urponpäivänä syntynyt poikamme sai Aaroninpäivänä nimen Aaron=) Nyt siis Noora ja Aaron. Ristiäiset meni oikein mukavasti, kuumuutta vaan piisas. Ja antoipa Aaron kunnon ääninäytteenkin, kun pappi todella sitten KASTOI poikamme. Oikein kauhoi kouraansa sitä vettä ja sitten se hyväkäs lorautti nukkuvan pojan silmään suoraan ensimmäisen kourallisen sitä vettä, niin voitte vain kuvitella miten kirkko sen jälkeen raikas=:O Mutta mahtuihan sinne ääntä ja loppu juhlan äänen voimakkuudesta piti huolen kuusi alle viisi vuotiasta lasta=)

Mutta tälläsita tänne. Ja pitää sanoa, että kyllä tämä meidän Aaron poika on paljon helpompi lapsukainen kuin tytär vaavina oli...ainaki vielä. Eilen illalla tankkas taas itseään niin että tunsin itseni jo lypsylehmäksi, mutta sitten kun massu oli ennen yhtätoista täynnä nukahti ja seuraavaksi sitten herättiin syömään vasta viideltä aamulla=) Eli ei valittamista. Vyöhyketerapiastakin on ollut selkeesti apua ja vatsan väänteet helpottuneet selvästi.

Lämmintä heinäkuuta kaikille ja voimia kaikille raskaana oleville!

Vielä tässä haluan välittää Osselle Lämpimän osanottoni ja iso voima halaus sinulle!! Kaikesta huolimatta koita jaksaa!

H-R sekä Aaron 5vko 4pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tullaan sitten heti kertomaan kun jotain on tapahtunut. Vielä ei ole merkkejäkään siitä. Selkä alkaa vaan nyt prakaamaan mutta eipä auta valittaa ja eihän tätä enää kauaa pitäis kestää.

Sukupuoli täällä tiedetään mutta pidetään vielä visusti salassa ;) Pitäisköhän noita nimiä alkaa viikonloppuna pohtimaan tarkemmin...jotenkin vaan miettii et osaako sitä antaa lapselle nimen ennen kuin on edes nähnyt sitä?!

Kiva nimi, Aaron. Nyt kun ristiäiset on vietetty niin pääsee viettään rauhallista perhe-elämää uuden tulokkaan kanssa. Sekään ei pidä sitten paikkaansa et tytöt olisivat rauhallisempia/tyytyväisempiä ;)

Rv 39+2

Vierailija
4/29 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitsi ettekö te Bisous ja Sweet oo vieläään jakautuneet? Vauva uutisia tulin täältä onkimaan mutta ei niin ei...Täältä lähtee teille DHLllä kuorma-autollinen suppareita ;)

H-R: Aaron. Hih no sehän on Noraa toiste päin! Oliko tarkoituksella?

(.) Täällä myös yhtenä tiukkana kappaleena. Maha on niin pinkee että kohta toi nahka varmaan repeää kahti tosta keskeltä! Istuminen tekee huonoa joten jää lyhyeksi nämä kirjoittelut tältä erää.

Piippuli 35+4

Vierailija
5/29 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että nyt kun tulen koneelle saan jo lukea jotain merkkejä tulevista vauva-uutisista, että helle on pistänyt suppareita liikkeelle, mutta mutta....ainakin Sweet kuulostaa yhtenä kpl olevan, mitenkäs on bisous laita? Ai, tietää Sweetkin kumpaa on tulossa, no pian varmasti kuulemme mekin=)

Piippuli se porskuttaa myös näemmä hurjaa vauhtia eteen päin. Jokos se massu sulla on kasvanut?=;) Ei Aaron tullu tietoisesti, mutta sointui vaan hyvin. Ja toki sitten huomasimme että melkiist on toisin päin Noora=)

Kyllä se niin on niiden nimien kanssa, että jos useampi nimi on listalla mietittynä, niin kun vaavi on maailmassa ja hetken häntä katsellut ja luonnetta tuumaillut, niin jo tippuu osa nimistä pois, kun huomaa ettei sitten niin lainkaan stemmaa juurikaan se nimi=) Tai näin meille kävi kummankin kohdalla. Molemmista jäi kaksi nimeä joita sitten pyörittelimme edes takas, mutta nyt Aaronin kohdalla Noora päätti (2,5v) että se on Aaron ja siihen sitten myös äiti ja isi päätyivät=) Vaikkakin vielä tulee hyvin helposti puhuttua vaavista tai veikasta. Tuntuu oudolta alkaa puhutella nimellä, jotenkin niin virallista=) Mutta pian se loksahtaa ja on kuin hän olisi aina ollut Aaron=)

No, mutta tämä taas täältä tällä erää. Jään odottelemaan edelleen niitä jakautumis uutisia=) Koittakaa jaksaa läpi helteiden.

H-R

Vierailija
6/29 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuuma on. Alkaa jo vähitellen ahdistaa...

(.) Sokerirasituksessa oli kaikki ok! Jännä nähdä, kuinka ens kerralla neuvolassa sitten käy, onko taas pissassa jotain vaiko eikö... Mä kyllä vähän epäilen yhtä mehua, mitä mä oon juonut, että josko se sitten näkyisi plussana... vaikka en mä sitä paljon viimeksi ollut juonut, mutta kuitenkin.

(H-R): Aaron on kiva nimi! Itsekin oltais varmaan harkittu Aaroa, mutta kun yksi sellainen löytyy jo lähisuvusta...

Bisous ja Sweet: Pian se tapahtuu! Onnea matkaan!! Avoimin mielin ja rennosti sitten vaan, niin kaikki menee hyvin!

Piippuli: Ei ole pitkä aika enää sullakaan - kuten ei itsellänikään! Koitetaan jaksaa loppuun asti..!

Osse: Huomasin tuolta Pirkanmaalaisten pinosta suru-uutisesi(itsekin olen siis samalta seudulta, vaikken koskaan olekaan koskaan pinoutunut). Otan osaa. Voimia sinulle ja perheellesi!

-Tua rv29+5 : )

Vierailija
7/29 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis vielä yhtenä, eikä edes mitään merkkiä mistään. Blaah. Ei oo tullut yhtään kipeetä supparia moneen päivään ja oon ihan varma ettei tää tuu koskaan ulos (juu tiedän, ei niillä ole ollut tapana sisällekään jäädä ;) ). Turhauttaa jotenkin niin paljon, etten ole edes jaksanut käydä kirjoittelemassa. Miten ihmeessä voi näiden vuosien odottamisen jälkeen olla näin kärsimätön?!? En olis ikänä uskonut. Yöt on aika vaikeita, kun ei meinaa uni tulla, mutta muuten ihan hyvä vointi on ollut. Pistäkää vaan lisää suppareita tähän suuntaan!

H-R: ei tiedetä kumpi on tulossa. Jotenkin sen ajattelu on jäänyt yllättävän taka-alalle. Olisin kuvitellut, että pohtisin sitä asiaa enemmänkin. Aaron, on aivan ihana nimi! Kovasti onnea vaan pikkupojalle hienosta nimestä!

Tua: mulla on useinkin kyselty täällä neuvolassa, että mitä olen sinä päivänä syönyt tai juonut. Vaikka olen ollut aika tarkkana ettei neuvolapäivänä ole tullut mitään namia syötyä. Eli testit voivat olla tosi herkkiäkin ja näyttää just jotain mehuja tms. plussana. Tärkeintä, että sokerirasitus oli ok.

Piippuli: huh, pitkällä sinäkin menet jo! Jaksamista helteisiin!

Osse: sinulle ja perheelle toivon paljon voimia näihin vaikeisiin aikoihin. Syvät pahoitteluni.

Sweet: kohtalotoverini... lähetän sulle hurjasti suppareita ja voimia!!!

bisous rv 39+5

Vierailija
8/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahaleja ja jaksuja täältä. Olen pahoillani että jouduin tämän kokemaan nyt aikana jonka pitäisi olla elämän jännittävintä ja ihaninta.

Muista surra kun surettaa. Ikävä ei mene ohi kuin suremalla.

Piippuli

Vierailija
9/29 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle kovasti jaksamisia, huomasin vasta nyt, että noin ikäviä asioita on tapahtunut :(

Täällä vieläkin kasassa, entäs Bisous? Suppareita kovasti sinnekin. Täällä ei ole vielä merkkejäkään et lähtis syntymään. Kuumuus ja alaselän kipu kovasti vaivaa mutta muuten täällä vointi ok.

rv 39+6

Vierailija
10/29 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään muutosta olossa suuntaan tai toiseen. Yritän asennoitua siihen, että yliaikaiseksi menee ja reilusti. Olisin vaan jo niin valmis saamaan tän kainaloon tuhisemaan. En ole edes synnytystä kelaillut vähään aikaan, kunhan vaan pääsisi sinne asti, niin eiköhän se suju. Onneksi on pari viime yötä tullut nukuttua vähän paremmin, tekee mielenkin iloisemmaksi.

Tsemppiä Sweet! Voin ainakin sanoa, että tiedän tasan miltä tuntuu just nyt!

bisous rv 40+1

Vierailija
11/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää Bisous vaan niin jännää aikaa kun ei koskaan tiedä milloin nää päättää tulla ulos. Voihan se olla ettei ne anna mitään ennakkovaroituksia ja lähtö on vaikka tunnin päästä :)

Ajatukset kyllä pyörii aika pitkälle tän ympärillä ja onhan ne tutut käynyt jo hieman soittelemaankin et joko...

Rv 40+1

Vierailija
12/29 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen seuraavaa syöttöä...

Meille on syntynyt pieni syötävän suloinen poika (3100g, 50cm). Kaikki meni hyvin. Rankka kokemushan se on, mutta niin palkitseva!

Ei tällaista onnea voi ollakaan. Olemme mieheni kanssa molemmat aivan äärettömän onnellisia ja kiitollisia.

Voikaa hyvin!

bisous ja pienokainen

Vierailija
13/29 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisous: Onnittelut koko perheelle pienen prinssin johdosta!!!=) Suloisia vauvantuoksuisia päiviä teille! Tule kertomaan kun joudat kuinka kaikki meni. Voikaa hyvin!

H-R

Vierailija
14/29 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bisouskselle ja koko perheelle pienestä pojasta! Tulehan sitten myöhemmin kertomaan miten vauva-arki on lähtenyt sujumaan :)

Täällä edelleen kärvistellään...

rv 41

Vierailija
15/29 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kera kukkakimpun Bisoukselle. Laitahan synnäriä tulemaan kun kerkiit.

SWEETIlle tsemiterkut ellet ole jo synnärillä?

(.) Täällä ollaan oltu taas ultrattavana ja näillä näkymin tulossa on aika lailla hyvän kokoinen vauva. Oli jo nyt parisataa g isompi kuin Bisouksen vauva joten varmaankin päästään siihen 4kg tuntumaan jos menee loppuun asti :) Jos menee yli niin sitten ollaan pulassa. Tiedossa reilusti yli 4kg vauva. Taidan kyllä sitten vaatia magneettikuvauksen koska ei huvita punnata mitään 4,5 kilosta pötkylää :(

Aamukampa harvenee (enää vähän yli 20 pvää laskettuun aikaan...!)

Vierailija
16/29 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katos kun oon puusilmä. Tossahan sä just olitkin postannut viestin... eli ei vielä tapahdu mitään siis siellä...plääh...jännityksellä odotellaan sun vuoroasi...

Vierailija
17/29 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, täällähän mä vielä yhdessä kasassa ikävä kyllä :(

Millä viikoilla painoarvion siis sait? Mullehan yksityisellä rv 28+ ultrassa povattiin yli 4Kg vauvaa jos samaa mallia kasvaa. Sen takia jäi asia sitten kans askarruttaan ja kävin äitipolilla synnytystapa-arviossa rv 37+5 ja siellä ultrattiin vauski n. 3-3,1 kg sillä hetkellä ja ihan siis kaikinpuolin keskikäyrillä. Loppuvaiheessa sitä painoa tulee joku 100-200 g/vko. Tietty arvioitahan nää sit vaan on.

Vierailija
18/29 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vaan sitkeesti Sweet yhtenä kappaleena täällä kasvattaa pinoa=) Ihmeen rauhallinen olet, kun muistelen omaa aikaa kun päivät yli paukkui olin kaikkea muuta kuin rauhallinen=:o

Yli 4kg lapsista: Mulle taas sanottiin tästä toisesta lapsesta, että kun viikot ovat täynnä ei vaavi enää kasva sitä samaa 100g per vko vauhtia vaan se hidastuu. Yliaikaiseksi on kummatkin menneet ja arviot ovat olleet neljän kilon tietämissä. Esikoinen 4060g ja nyt tämä toinen 4290g. Mun kohdalla synnytykset ok.

Tänään olimme Aaronin kanssa neuvolassa ja hyvin on ruoka tiensä löytänyt=;) Painoa oli tullut kilo per kuukausi joten nyt 6280kg ja pituuttakin 63,3cm joten en enää ihmettele hartioiden jäykkyyttä=) Pikkuhijaa meillä alkaa löytymään jonkin näköistä rytmiä tai yöt nyt ovat vielä hakusessa kun viime yönäkin nukkua possotettiin klo 23.30-6.30=) Yleensä ollaan kuitenkin syöty tossa 4-5 tienoilla. Mutta nyt alkaa huuto jälleen olemaan sitä luokkaa että äidin maitovankkureita kaivataan, joten....

Vointeja teille kaikille

H-R sekä Aaron 8vko

Vierailija
19/29 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuonne odottajienkin puolelle mutta sä oot varmaan käynyt silloin yliaikaiskontrollissa, niin mitä kaikkee siel katottiin? Mulla se ois huomenna edessä.

Kovaa vauhtia tuntuu Aaron kasvavan :) Kiva kuulla, että muutenkin kaikki sujuu hyvin! Tuli vaan mieleen et jääkö noi pienemmät vaatteet jo 2kk jälkeen pieneks, apua...

rv 41+1

Vierailija
20/29 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SWEET: Juu olin yliaikaiskontrolissa Tays:ssa äitiyspolilla useaankin otteeseen. Elikäs siellä otettiin n. 15min vaavin sydänkäyrää, jossa samalla piirtyy supistuksia, jos niitä tulee. Sitten verenpaine. Lääkäri tekee sisätutkimuksen elikäs tarkastaa kohdun suun tilanteen. Ultraa vaavin ja arvioi hänen painon ja tsekkaa lapsiveden määrän. Jos kaikki hyvin ja sinä vielä jaksat hyvin laittavat kotiin odottelemaan aina viikolla 42 asti. Sen jälkeen kaiketi alkavat sitten heti miten käynnistelee. Mulla kummatkin menny yli ja kummatkin käynnistetty, mutta ihan erilaisia synnytyksiä=) Toivottavasti pian kuulemme vauva-uutisia sinultakin=) Tsemppiä huomiselle!

H-R