Mun lääkiksessä opiskeleva tulee auttamaan mua lääkiksen etäkokeessa
Se sai itse aikanaan huippupisteet ja sanoo, että saadaan kyllä yhdessä ne tehtävät hoidettua niin, että mäkin pääsen vihdoinkin lääkikseen. Jes! Tätä mä oon 5 vuotta jo odottanut!
Kommentit (29)
Ymmärräthän, että siinä kokeessa ei kysytä mitään lääketieteestä?
Tuskin tulee. Paikka lähtee samantien.
Riippuu vähän minkälainen koe on ollut kun kaverisi päässyt. Itse haen myös ja lääkäri-veljeni myönsi ihan suoraan ettei todellakaan osaisi tehdä pääsykoetehtäviä. Onneksi miehellä on fysiikka ja kemia hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että siinä kokeessa ei kysytä mitään lääketieteestä?
Soveltavia tehtäviä lukion fykebi-oppimäärään osalta.
Ap
Tiedekunnat tulevat varmistamaan myöhemmin, että osaamistaso todellakin vastaa sitä mikä kokeessa on tullut ilmi. Eli tulet jäämään kiinni, saamaan potkun perseelle ja toivottavasti porttikiellon tiedekuntiin tulevaisuudessa (muillekin aloille!)
Itse lunttasin aikoinani lääkiksen pääsykokeissa. En olisi ikinä päässyt ilman läpi. Tuskin pääsisin tänä päivänäkään vaikka valmistuin 3 vuotta sitten. Itse lääkiksessä opiskelu oli lastenleikkiä verrattuna pääsykokeisiin.
Jännittää kyllä minkälainen koe tulee olemaan, kun on kuitenkin myönnetty ettei sähköisiä etäkokeita yliopistot pysty järjestämään.
Mulla on jo yliopistotutkinto ja pyrin jo viime vuonna toiselle alalle.
En päässyt pääsykokeista läpi, vaikka periaatteessa asiat oli suht helppoja ja olen jo oppinut yhden tutkinnon aikana opiskelemaan ja omaksumaan tietoa. Lisäksi tilastolaskujen piti olla helppoja ja sujua tuosta vain. No ei menneet.
Tänä keväänä uudestaan , jos siis kokeet järjestetään. Mutta epäilen, että en pääsisi ilman tiukkaa valmistautumista omalle omalle allalleni sisään vaikka on maisterin paperit. Sen verran nippelinappeli -tietoa satunnaisista artikkeleista kokeissa on aina kysytty.
Että ei taitais edes lauma lääkiksen opiskelijoita välttämättä auttaa. En kyllä lääkiksen kokeista tiedä mitään;)
Hyvä homma. Kannattaa kaverin antaa tehdä vain koko koe, niin ei tule turhaan virhepisteitä.
Itselläni on kanssa todella fiksu isosisko lääkiksessä. Hän sai myös huippupisteet viime vuonna pääsykokeista. Ollaan tehty kunnon diili. Hän lukee opintojen ohella joka päivä noin 2 kk ajan 5 tuntia päivässä pääsykokeisiin ja tekee minun puolestani pääsykokeen. Minä vastaavasti teen kesällä 3 kk kesätöitä ja lahjoitan näistä rahoista hänelle 2kuukauden palkan. Se on siten win-win.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma. Kannattaa kaverin antaa tehdä vain koko koe, niin ei tule turhaan virhepisteitä.
Itselläni on kanssa todella fiksu isosisko lääkiksessä. Hän sai myös huippupisteet viime vuonna pääsykokeista. Ollaan tehty kunnon diili. Hän lukee opintojen ohella joka päivä noin 2 kk ajan 5 tuntia päivässä pääsykokeisiin ja tekee minun puolestani pääsykokeen. Minä vastaavasti teen kesällä 3 kk kesätöitä ja lahjoitan näistä rahoista hänelle 2kuukauden palkan. Se on siten win-win.
Uskotko itsekkään näihin tarinoihisi?
Naurattaa ajatus miten "huonosti" kirjoittaneet lukioveetit pääsevät kohtamaan opettajansa pääsykokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hyvä idea siihen, miten pääsykokeet järjestetään niin ettei niissä voi huijata?
Miksei oteta sisään osa todistuksella, ja osa viime vuonna varasijoille jääneistä, tai näiden yhdistelmästä?
phd kirjoitti:
Tiedekunnat tulevat varmistamaan myöhemmin, että osaamistaso todellakin vastaa sitä mikä kokeessa on tullut ilmi. Eli tulet jäämään kiinni, saamaan potkun perseelle ja toivottavasti porttikiellon tiedekuntiin tulevaisuudessa (muillekin aloille!)
Älä viitsi valehdella. Niille alkukarsinnoista parhaiten pärjänneille (joista suuri osa huijaa) järjestetään se jatkokoe. Näistä parhaat saa opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei oteta sisään osa todistuksella, ja osa viime vuonna varasijoille jääneistä, tai näiden yhdistelmästä?
Miten arvioisit vanhamuotoisen reaalin todistusvalinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hyvä idea siihen, miten pääsykokeet järjestetään niin ettei niissä voi huijata?
En nyt väittänytkään, etteikö kukaan huijaisi. Varmasti huijaa isokin määrä, mutta tuo jolle vastasin ei todellakaan ole mihinkään lääkikseen hakeva ihminen, jolla on isosisko lääkiksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vanhojen ei kannata enää hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vanhojen ei kannata enää hakea.
Miksei kannattaisi? Ei yliopisto voi harrastaa ikäsyrjintää
Oho. Siis lääkiksessä opiskeleva kaveri.
Ap