Miksi kukaan aikuinen on surullinen että festarit on peruttu?
Kuka aikuinen edes haluaa mennä jonnekin mutavelliin jäätymään ja kuuntelemaan huonoa musiikkia?
Ymmärrän teinit mutten aikuisia.
Kommentit (47)
En ole koskaan käynyt festareilla asiakkaana enkä aio käydäkään, mutta kiertelin 2 edellistä kesää töissä festareilla. Upeita elämyksiä, mahtava työporukka ja rahaakin tuli työn vaativuuteen nähden ihan kivasti (se tosin edellytti kimppakyydeillä kulkemista satojen kilometrien päähän, lattiamajoitusta koulun jumppasalissa yms., joten palkan on syytäkin olla parempi kuin monessa muussa hanttihommassa). Olen surullinen niiden kavereideni puolesta, joilta jää tänä kesänä festarityöt saamatta jos festarit perutaan.
Kyllä Savonlinnassa lähes jokainen aikuinen suree, jos Savonlinnan oopperajuhlat joudutaan peruuttamaan. Se olisi Savonlinnalle ja sen lähiseudulle valtava taloudellinen menetys tilanteessa, jossa Savonlinna muutenkin on heikoilla.
Kyllä Savonlinnassa lähes jokainen aikuinen suree, jos Savonlinnan oopperajuhlat joudutaan peruuttamaan. Se olisi Savonlinnalle ja sen lähiseudulle valtava taloudellinen menetys tilanteessa, jossa Savonlinna muutenkin on heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne festarit? :D
Siis onko päätös festareitten kieltämisestä jo tehty? Miten multa on mennyt uutinen väliin?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko päätös festareitten kieltämisestä jo tehty? Miten multa on mennyt uutinen väliin?
Just tänään oli uutinen, että Ruisrock on peruttu. Yli 10 hengen joukkokokoontumiset on kiellettyjä. Järjestä siinä sitten festarit jos paikalla saa olla korkeintaan 9 henkilöä...
Ei harmainta aavistustakaan. Assosioin festarit meluun, känniörvellykseen ja likaisuuteen. Edes haulikolla osoittaminen ei saisi lähtemään yksillekään festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tänään oli uutinen, että Ruisrock on peruttu. Yli 10 hengen joukkokokoontumiset on kiellettyjä. Järjestä siinä sitten festarit jos paikalla saa olla korkeintaan 9 henkilöä...
Ruissin lisäksi Suomen kesään mahtuu paljon muitakin festareita, ja kaikki kokoontumisrajoitukset on voimassa vain toukokuuhun asti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten elämä on nykyisessä yhteiskunnassa aika onnetonta ja tarkoituksetonta ja festarien kaltaiset pienet huvit ovat monen ihmisen elämässä suurin piirtein se ainoa valopilkku vuodessa. Itse en viitsi mennä yksik festareille koska en omista yhtään kaveria, mutta voin uskoa, että monelle ne ovat henkireikä.
Tämä! Festarit ja erittäin harvoin ne 22h risteilyt ovat minulle ainoat paikat, missä voin kunnolla hylätä työroolini. Eli kolat nokkaan se pari 4-7 kertaa vuodessa auttaa merkittävästi puurtamaan läpi vuoden. Alkoholi ei sovi minulle, enkä sitä tykkää nauttia kuin sosiaalisten normien vaatiessa harvahtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Ruotsin festarit ovat tupaten täynnä suomalaisia, jos niitä ei siis yleisen painostuksen vuoksi ole peruttu.
Sweden Rock on peruttu.
Olis mullakin ollut liput kesätapahtumaan, mutta iso riski lähteä, kotona on hyvä olla, ei voi tietää kuka kantaa virusta isossa massatapahtumassa. Varon ainakin yli vuoden tätä virusta.
En ole käynyt festareilla 15 vuoteen, mutta olin aikeissa lähteä tänä vuonna, koska yksi vanhoista lempibändeistäni oli esiintymässä. Tämä bändi ei ole esiintynyt vuosiin ennen tätä kesää. Sairastan parantumatonta sairautta, joka tulee mitä luultavammin viemään kävelykykyni kokonaan (se on jo alkanut). Joten kyllä, aikuisena ihmisenä olen aika surullinen festareiden peruuntumisesta, vaikka ymmärränkin syyn.
Vielä tässä viiskymppisenä lähdetään mielellään päiväksi-pariksi kuuntelemaan hyvää rock-musiikkia, nauttimaan suomen kesästä ja parista kylmästä bissestä. Mutavellipäivinä jäädään kotiin, yövytään joko kotona tai hotellissa, telttailemaan en enää näin aikuisena festarille lähde. Sitten kun ollaan vielä vähän aikuisempia, niin otetaan vip-passit, syödään festarilla posliinilta ja istutaan ihan oikeassa tuolissa...mutta vasta sitten aikuisempana.
Mutta Flow-festivaalit saa pitää! Ihanaa!! En voi elää ilman Flowta:)))
Pois trolli takas olut-räkälään. Voit vain haaveilla festareista johon sinulla olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Festarit olisi voinut järjestää. Varsinkin nyt kun ympäri maailmaa niitä on peruttu, niin voitaisiin saada tänne vieläkin kovempia nimiä kuin muuten oltaisiin saatu. Veikkaan että kesällä koko koronahössötys on jo ohi ja moni harmittelee kun ei ole mitään normaaleita kesämenoja. Joku yksinään mökillä kökötys ei korvaa näitä kesätapahtumia.
Luultavasti Ruotsin festarit ovat tupaten täynnä suomalaisia, jos niitä ei siis yleisen painostuksen vuoksi ole peruttu.
Kyllä voi näköjään ihminen olla pihalla.
Ne bändit tekee kiertueena myös festarikeikat. Kun Euroopan isot festarit perutaan, niillä bändeillä ei ole syytä valua suomeen tai ruotsiin.
Mä oon ollut aika monilla rokkifestareilla ja tulen vielä käymään monissa. Olet väärässä jos kuvittelet festareiden olevan teineille, nykyään kaikki ovat k-18, joten ei siellä paljon teinejä näy. Varmaan joku räppifestari kärsii ikärajasta mutta muissa käy paljonkin aikuisia.
Olen ollut festareilla, joissa vanhimmilla bilettäjillä oli rollaattori ja avustaja mukana :) koska jos bändiä on 1970-luvun alusta fanittanut, niin väkisin ikä alkaa näkyä.
Toivottavasti itsekin jaksan vielä siinä iässä käydä katsomassa keikkoja.
Kyllä harmittaa peruuntumiset mutta ensi vuonna festaroidaan kahta kauheammin.
Jotkut on sinkkuja, mutta haluaa elää sosiaalista elämää muiden seurassa. Itse en. Inhoan massatapahtumia ja väentungosta ja rumia kännisiä ihmisiä. Mutta silti ymmärrän hyvin niitä toisia.
Festarit olisi voinut järjestää. Varsinkin nyt kun ympäri maailmaa niitä on peruttu, niin voitaisiin saada tänne vieläkin kovempia nimiä kuin muuten oltaisiin saatu. Veikkaan että kesällä koko koronahössötys on jo ohi ja moni harmittelee kun ei ole mitään normaaleita kesämenoja. Joku yksinään mökillä kökötys ei korvaa näitä kesätapahtumia.