Onko teistä "seksiä kerran kuussa" sama kuin "seksitön liitto"?
Poikain kanssa tuossa whatsapp-keskusteluissa puhuttiin kunkin seksimääristä ja tuli mieleen otsikon kysymys. Kaveripiirimme seksimäärät vaihtelevat kahdesta kerrasta viikossa kertaan kuukaudessa (ehkä hieman yllättävää, tätä mallia on 3 kappaletta meidän kuudesta kaverista). Olen lyhyen matikan miehiä, mutta osasin kuitenkin laskea, että tuossa on kyllä vuositasolla aivan valtaisa ero. 2 x 52 vrt 1 x 12. Siinä tulee melkein 90 yhdyntäkerran ero vuodessa.
Onko teidän mielestä liitto, jos seksiä on kerran kuukaudessa "seksitön liitto"? Minusta se nimittäin on ja joskus tuntuu, että mieluummin eläisin vaikka täysin seksittömässä suhteessa.
Kommentit (86)
Kerran kuukaudessa on ihan hanurista. Yleensä se on nainen joka ei halua enempää vaikka alkuun vuodet olisi 7 x viikko. Seksi on liima ja kerran kuussa liimaaminen ei vaan riitä...
Ei ole sama asia tietenkään, kerran kuussa on seksiä eli on seksiä, seksittömässä ei ole seksiä lainkaan,ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Ei ole sama asia tietenkään, kerran kuussa on seksiä eli on seksiä, seksittömässä ei ole seksiä lainkaan,ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.
Ei luulisi olevan myöskään vaikea ymmärtää, että 90% normaaleista ihmisistä rinnastaisi kerran kuussa tapahtuvan pakkoseksin samaan asiaan kuin tasan nolla. Kyllä se on niin että olisin lähtenyt kauan ennen sitä kun kerrat harvenee kertaan kuussa. Kerta viikossa on jo melkein olematonta. Ellei syy ole menkat, tai vakava sairaus niin en kyselisi vaan hommaisin seksini muualta. Eikä ole vain uhoa, edellisessä liitossa tein niin. Jos seksi ei kiinnosta niin ei kiinnosta yhteiselokaan.
Seksittömänä on parempi olla joko yksin tai kavereiden kanssa. Kavereilta et odota saavasi seksiä, puolisoltasi odotat. Säästyisi kaikki mielipaha, mökötys ja harmi. Sillä niin moneen asiaan seksittömyys vaikuttaa. Kuka tahtoo olla kireänä kaiken aikaa. Onneksi kaikki naiset tai miehet eivät ole samanlaisia. Vaan haluavat yhä vuosienkin jälkeen aidosti seksiä partnerinsa kanssa.
Seksiä yhä n 3krt/vk
M50 N45
jååjåå..ja minkähän ikäsii kaikki nämä mainiot.. 'Lyhyen matikan miähet' sitte oikee on ja mahtaa olla mistä on kyse? eip'muuta.. ihmeteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitäisi minulle. N 59 V
Ei riittäisi minullekkaan. Vähintään joka toinen viikko täytyy saada. N63+
Määrää vs. laatu. Itselleni sopii harvempi tahti, jos seksi on laadukasta. Väsynyttä paneskelua en kaipaa. Kiireisessä arjessa hyvään seksiin on mahdollisuus harvoin, jolloin mielummin valitsee muunlaisen läheisyyden ja hieman pidemmät unet kuin pelkkään (molemminpuoliseen) laukeamiseen tähtäävän "avioseksin".
Olisi todellakin. Tulen vieläkin setämiehenä ärtyisäksi, jos seksikerrat venyy yli viikon. Itselle eniten merkkaa se, että haluan tuntea itseni seksuaalisesti halutuksi vaimon puolelta. Pelkkä puolivillainen läheisyys ei riittäisi alkuunkaan ja olisin lähtenyt suhteesta jos tämä läheisyys ja halutuksi tunteminen olisi suhteesta kadonnut. Olen tuntenut itseni halutuksi koko ikäni, joten en siitä luopuisi, rakastelut ovat syvinpiä rakkauden osoituksia, eikä niitä millään jeesuteluilla tai halauksilla korvaa.
"Täyttä asiaa. En suosittele kenellekkään pariutumista. 95% todennäköisyydellä lopputulos on juuri yllä olevan tekstin mukainen. Kun menet ja teet lapsia, sen jälkeen vaihdat seksielämän lapsen hoitoon ja edes lasten kasvaminen ei korjaa tilannetta."
Ei pariutumisessa mitään vikaa ole, kunhan jättää lapset tekemättä. Meillä on jo 17 vuotta parisuhdetta takana ja seksi elämä kukoistaa. On jopa parempaa kuin suhteen alkuaikoina. Meillä ei ole lapsia riesana, niin voimme harrastaa seksiä missä ja milloin vain. On autuasta olla lapseton pari.
Vierailija kirjoitti:
Olisi todellakin. Tulen vieläkin setämiehenä ärtyisäksi, jos seksikerrat venyy yli viikon. Itselle eniten merkkaa se, että haluan tuntea itseni seksuaalisesti halutuksi vaimon puolelta. Pelkkä puolivillainen läheisyys ei riittäisi alkuunkaan ja olisin lähtenyt suhteesta jos tämä läheisyys ja halutuksi tunteminen olisi suhteesta kadonnut. Olen tuntenut itseni halutuksi koko ikäni, joten en siitä luopuisi, rakastelut ovat syvinpiä rakkauden osoituksia, eikä niitä millään jeesuteluilla tai halauksilla korvaa.
Tämä halutuksi tuleminen on erittäin tärkeä seikka - miehellekin!
Myös meillä seksikerrat ovat vuosien mittaan tasaisesti harventuneet ja nyt lähestytään tuota maagista kerta/kk tahtia. Vaimo kyllä aina nauttii ja saa orkkuja, mutta jostain syystä ei enää lainkaan osoita spontaania halua minua kohtaan. Aloitteen tekijä olen aina minä - ja silloinkin ajankohta on valittava erittäin tarkkaan: vaimoni ei saa olla liian väsynyt tai toisaalta liian virkeä hoitamaan alta jonkin rästihomman, kukat on oltava kasteltu ja kämppä siisti, maailmalla tai kaveripiirissä ei saa olla meneillään hyperakuuttia katastrofia eikä kukaan olla kadoksissa tuntureilla...
Olemme asiasta paljon puhuneet, mutta hän kuulemma "ei voi pakottaa itseään haluamaan". Olen yrittänyt kysellä, minne se menneiden vuosien - itsenikin aikanaan todistama - vaimon seksuaalinen halu omaan mieheensä on kadonnut ja voisiko sen jotenkin yhdessä toimimalla vielä löytää. Vastauksena on lähinnä halveksivat tuhahdus - ikään kuin olisin toivonut maailmanympärimatkaa ykkösluokassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös meillä seksikerrat ovat vuosien mittaan tasaisesti harventuneet ja nyt lähestytään tuota maagista kerta/kk tahtia. Vaimo kyllä aina nauttii ja saa orkkuja, mutta jostain syystä ei enää lainkaan osoita spontaania halua minua kohtaan. Aloitteen tekijä olen aina minä - ja silloinkin ajan
Hyvä kirjoitus!
Samaa asiaa (miehen tarve tulla halutuksi) käsittelee myös aloitus palstan ketjussa "Kosketuksen kaipuu'.
M53
Liian vähän minullekin on kerran kuussa, muttei se täysin seksitön liitto ole. Meillä oli joskus miehen puolelta haluttomuutta/ongelmia, joten olen ollut tuossakin tilanteessa. Ei ollut kivaa ja tosiaan kokonaan ilmankin kuulostaa hyvältä siinä tilanteessa. Siitäkin onneksi päästiin yli ja nykyiseen 2-3 krt/vkl tilanteeseen. Itse haluaisin enemmän, mutta tämä kompromissi käy.
N 42v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös meillä seksikerrat ovat vuosien mittaan tasaisesti harventuneet ja nyt lähestytään tuota maagista kerta/kk tahtia. Vaimo kyllä aina nauttii ja saa orkkuja, mutta jostain syystä ei enää lainkaan osoita spontaania halua minua kohtaan. Al
En näe tuohon mitään muuta keinoa kuin läheisyyden palauttamisen. Siihen panostin itsekin. Kerran jopa niin, että jätin jokavuotisen harrastereissun väliin poikien kanssa ja panosti 3vko kesälomaan mökillä vaimon ja iltatähden kanssa. Jätin tarkoituksella omat jutut vähillä ja panostin vaimon kanssa olemiseen, kuten nuorina ollessa. En osannut etukäteen kuvitella sitä vaimon rakkauden ja seksin määrää mitä lomalla oli. Siitä ymmärsin, että aina kun ollaan vaimon kanssa yhtäaikaa kotona, en tee omia juttuja vaan olen vaimon kanssa läsnä ja kiinnostunut hänenkin jutuistaan. Toki käy harrastamassa omiakin juttuja, mutta pitänyt varani, että olen ollut vaimon kanssa tarpeeksi läsnä. Tällä pääsin siihen, että sen 20v takaisen mökkireissun panostus on kantanut näihin päiviin asti, läheisyys ja rakkaus toisiamme kohtaan on liki suurimmilllaan nyt tai ainakin kuten suhteen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Ei luulisi olevan myöskään vaikea ymmärtää, että 90% normaaleista ihmisistä rinnastaisi kerran kuussa tapahtuvan pakkoseksin samaan asiaan kuin tasan nolla. Kyllä se on niin että olisin lähtenyt kauan ennen sitä kun kerrat harvenee kertaan kuussa. Kerta viikossa on jo melkein olematonta. Ellei syy ole menkat, tai vakava sairaus niin en kyselisi vaan hommaisin seksini muualta. Eikä ole vain uhoa, edellisessä liitossa tein niin. Jos seksi ei kiinnosta niin ei kiinnosta yhteiselokaan.
Seksittömänä on parempi olla joko yksin tai kavereiden kanssa. Kavereilta et odota saavasi seksiä, puolisoltasi odotat. Säästyisi kaikki mielipaha, mökötys ja harmi. Sillä niin moneen asiaan seksittömyys vaiku
Tiedän seksittömän suhteen koska kaksi vuotta on jo mennyt ilman. Olen nostanut kissan pöydälle,kysynyt suoraan että haluatko yleensä seksiä ja runkkaatko edes eli onko kyse testosteronin laskusta. Ei vastaa. Hänelle ei seksi ilmeisesti ole tärkeää mutta minulle on. Tiedän kaiken siitä kireydestä ja kiukkuisuudesta minkä seksittömyys tuo tullessaan, oma kiva ei vastaa seksiä toisen ihmisen kanssa eikä luonteelleni sovi vieraissa käynti,en halua pelkkää panoa. Joten nyt riittää, loppiainen on hyvä päivä suhteen lopulle.
Teknisesti kerta seksiä kuukaudessa on enemmän kuin _seksitön_, mutta käytännössä sama asia. Itselleni kerta viikkoonkin ois liian vähän.
Jossain oli määritelmä että seksittömässä liitossa on seksiä alle 10 kertaa vuodesss. Itselleni seksitön on sellainen jossa ei ole viikottain sen ollessa mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos minkäänlainen seksuaalinen yhteys on olemassa, niin sitä tapahtuu väkisin enemmän kuin kerran kuukaudessa. Jo siinä vaiheessa kun tahti normaalioloissa (vietetään aikaa yhdessä, fyysinen terveys kunnossa jne) menee alle yhteen kertaan viikossa, alkaa olla kyse siitä, ettei toista osapuolta kiinnosta. Ja siinä vaiheessa itseä ei kiinnosta panostaa parisuhteeseen muillakaan tavoin.
Tämä ei tarkoita, että jos tulee esimerkiksi joku terveysongelma (ei leikkauksen tms jälkeen pysty harrastamaan seksiä), niin lähtisin heti. Se on aivan eri asia, koska siinä on syy tiedossa ja vastapuolen mielenkiinto seksuaaliseen kanssakäymiseen pysyy, ei vaan siinä tilanteessa väliaikaisesti kykene. Mutta jos se on lähtökohtaisesti se mielenkiinto joka loppuu, en tule jäämään katselemaan asiaa ja tyytymään kohtalooni, vaan tulisin heti ilmoittamaan, millä tavoin tästä kärsin ja kysymään, mikä olisi puolison ratkaisuehdotus tilanteeseen. Itselleni sopivat vaihtoehdot siinä kohtaa joko suunnitelma siitä, miten tilanne palautuisi kotona ennalleen tai se täysi vapaus toteuttaa itseäni muualla.
Seksi = yhdyntä?
Ei taida olla seksitön jos seksiä on. Mut olennaista on varmaan se, että suhteen molemmat/kaikki osapuolet on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Seksittömänä on parempi olla joko yksin tai kavereiden kanssa. Kavereilta et odota saavasi seksiä, puolisoltasi odotat. Säästyisi kaikki mielipaha, mökötys ja harmi. Sillä niin moneen asiaan seksittömyys vaiku
No mieleemmin ainakin itse olisin sitten ilman seksiä, jos se jostain syystä tuntuisi musta pakkoseksiltä = raiskaukselta.
Ei riitäisi minulle. N 59 V