Olen käyttänyt koko vuoden lomat tähän lasten kotikouluun :/
Sanokaa nyt etten ole ainoa? Ens viikolla pitäisi palata töihin ja jaksaa tehdä koko kesä läpi töitä lomailematta, toivottavasti ei tuu todella kuuma kesä!
Sanokaa nyt etten ole ainoa?
Kommentit (35)
Miten muka on mahdollista käyttää lomat, kun lomakausi alkaa vasta ensi kuussa? Sehän kestää toukokuun alusta huhtikuun loppuun eikä kalenterivuotta. Mitähän sopimusta teillä oikein noudatetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole tehnyt etätöitä?
Olen kätilö....
Ap
Erikoista, että olet saanut jo pitää lomat.
Poikkeuksellista koko alalla, kun vieläkään ei tiedetä kesälomista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole tehnyt etätöitä?
Olen kätilö....
Ap
Missä pikkukunnassa tarvitaan kätilöitä? Eikö synnytykset ole keskitetty keskussairaaloihin ja ympäristökunnat, joissa ap.:n vois ajatella asuvan, ovat siellä tuskin niin pieniä ja syrjässä, että erityisryhmien opetusta olisi rajoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka on mahdollista käyttää lomat, kun lomakausi alkaa vasta ensi kuussa? Sehän kestää toukokuun alusta huhtikuun loppuun eikä kalenterivuotta. Mitähän sopimusta teillä oikein noudatetaan?
Korjaan itseäni. Lomakausi on siis toukokuun alusta syyskuun loppuun, jolloin käytetään suurin osa lomista ja loput sitten seuraavan huhtikuun loppuun mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon TES mahdollistaa tulevien vuosienkin lomien pitämisen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap on käyttänyt kertyneitä ylityövapaita tähän? Tai pitänyt talviloman vasta nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet? Lapsi itse tekee kouluhommansa ja vanhempien tehtävänä on seurata, että koulu tulee käydyksi. Onko lapsesi jotenkin erityislapsi?
Minulla on kaksi erityislasta, toinen ala-asteella, toinen yläasteella, kumpikaan ei tee mitään oma-alotteisesti :(
Ap
Ok, olisit voinut avata vähän tilannetta jo aloituksessa.
Onko työtäsi mahdollista tehdä edes osittain etänä? Jollei, niin ehkäpä tilanteessasi
A) laittaisin nuoremman lapsen heti kouluun
B) neuvottelisin työnantajan kanssa lyhennetystä työviikosta
C) sopisin vanhemman lapsen opettajan kanssa tavoista, joilla nuori sitoutetaan koulunkäyntiin ilman, etyä sinun pitää tilannetta valvoa työpäiväsi aikana. Kiteytettynä opettaja ja teini hoitaa koulua työpäiväsi aikana ja sinä ja teini työpäivän jälkeen.
Nyt lomasi on jo pidetty. Osa noista edm. toimenpiteistä olisi kannattanut tehdä heti etäkoulun alussa, olihan tiedossa jo pitkään, että koulut alkavat vasta toukokuun puolessa välissä ja yhden vanhemman lomien uhraaminen ei riitä koko etäkouluajaksi. Se lomien polttaminen on ajanut sinut hankalaan tilanteeseen jo lasten kesälomien kannalta. Pärjäävätkö he keskenään...
Itselläni alakoulua käyvä erityislapsi.
Ärsyttävän tuomitsevia vastauksia ap saanut. Miksi puratte pahaa oloanne aloittajaan? Hyi kamala jos olette livenäkin yhtä inhottavia.
Ymmärrän ap:n tuskan. Toivon että saat helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa, kun lapsen eteen joutuu uhrautumaan.
Enpä usko, että etäkoulun tarkoitus oli, että vanhemmat käyttävät kaikki lomansa, jotta etäkoulu sujuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet? Lapsi itse tekee kouluhommansa ja vanhempien tehtävänä on seurata, että koulu tulee käydyksi. Onko lapsesi jotenkin erityislapsi?
Minulla on kaksi erityislasta, toinen ala-asteella, toinen yläasteella, kumpikaan ei tee mitään oma-alotteisesti :(
Ap
Ok, olisit voinut avata vähän tilannetta jo aloituksessa.
Onko työtäsi mahdollista tehdä edes osittain etänä? Jollei, niin ehkäpä tilanteessasi
A) laittaisin nuoremman lapsen heti kouluun
B) neuvottelisin työnantajan kanssa lyhennetystä työviikosta
C) sopisin vanhemman lapsen opettajan kanssa tavoista, joilla nuori sitoutetaan koulunkäyntiin ilman, etyä sinun pitää tilannetta valvoa työpäiväsi aikana. Kiteytettynä opettaja ja teini hoitaa koulua työpäiväsi aikana ja sinä ja teini työpäivän jälkeen.Nyt lomasi on jo pidetty. Osa noista edm. toimenpiteistä olisi kannattanut tehdä heti etäkoulun alussa, olihan tiedossa jo pitkään, että koulut alkavat vasta toukokuun puolessa välissä ja yhden vanhemman lomien uhraaminen ei riitä koko etäkouluajaksi. Se lomien polttaminen on ajanut sinut hankalaan tilanteeseen jo lasten kesälomien kannalta. Pärjäävätkö he keskenään...
Itselläni alakoulua käyvä erityislapsi.
Miten kätilö voi tehdä osan työstä etänä? Tuleeko synnyttäjä kätilön kotiina alkutuskissaan ja sittenH-hetkellä mennään yhdessä sairaalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap on käyttänyt kertyneitä ylityövapaita tähän? Tai pitänyt talviloman vasta nyt?
Luitko aloitusta ollenkaan?
Hei sinä sentään sait olla lastesi kanssa. Minun lomani tulee olemaan vasta joskus sitten kun koulut jo syksyllä taas alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa, kun lapsen eteen joutuu uhrautumaan.
Enpä usko, että etäkoulun tarkoitus oli, että vanhemmat käyttävät kaikki lomansa, jotta etäkoulu sujuisi.
Ei koulut antaneet kaikille mahdollisuutta valita.
Toinen vaihtoehto olisi ilmeisesti ettei apn lapset käy koulua mutta sitäkään ei saa itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kumpikin olisi saanut mennä kouluun.
Kuten varmaan tiedät, ei sitä suositella kaikille erkoillekaan...
Jokaisessa kunnassa erityiset pääsee kouluun.
Kuka lasten isän määräsi karanteeriin ja miksi.
2 viikkoa?