Etätyön lusmuilijat
Toivottavasti firmoissa tajutaan ketkä tekee kotona töitä ja ketkä käyttävät työnantajaa hyväkseen.
Kun corona alkoi, olisin voinut listata työpaikaltani ne jotka siirtyvät välittömästi etätyöhön.
Joo, jotkut ovat riskiryhmää joten ymmärrettävää.
Mutta valitettavasti on niitä jotka tekeytyvät riskiryhmäläisiksi ja tekevät koko ajan kotoa töitä. Ja nämä ovat juuri niitä, jotka eivät ole niitä tunnollisia eikä luotettavia työntekijöitä.
Mites teidän muiden työpaikoilla?
Kommentit (12)
Meillä on etänä ne kaikki joille etätyöt on mahdollisia. En käsitä miksi pitäisi erotella riskiryhmät ja muut erikseen kun etätyö on muutenkin nykyaikaa. Ja kuten noin ziljoona kertaa olen tälläkin palstalla kommentoinut muihin ketjuihin, meillä kyllä näkee tehdyt työt järjestelmästä niin ei voi lusmuilla.
En minä lusmuile. Istun juuri palaverissa luurit päässä, ja osallistun aktiivisesti kehittämiseen. Tämä on vaan niin helppoa, että olen samalla av:lla.
Meidän firmassa ahkerimmat työntekijät ovat etätyöntekijöitä. Sosiaaliset juoruilijat, jotka tekevät työpaikalla töitä, ovat niitä vähemmän aikasaavia. Toki heilläkin on paikkansa työyhteisössä.
Lusmuilen myös lähityössä, jos toimitukset lagaavat ja tilauksia on normaalia vähemmän.
Meillä kaikki ovat etätöissä ja kaikilla on omat vastuualueet, jotka on vaan itse tehtävä. Köpelösti käy, jos hommat jää tekemättä.
Työteho ei mene sillä tavalla, että mitä kauemmin on perse penkissä, sitä suurempi tuottavuus. Tai että perseen sijaitseminen paikassa A on tehokkaampaa kuin perseen sijaitseminen paikassa B. On jo aika päästä agraariyhteiskunnan ikeestä.
Miten etätöissä voi lusmuilla, jos tehdään töitä monta viikkoa kotoa käsin? Kuka ne työt sitten tekee? Ymmärrän, jos silloin tällöin tekee yhden päivän etätöitä, niin ne työt voi sitten paikata toimistolla, mutta lusmuilu säännöllisessä etätyössä kuulostaa oudolta.
Me taas ollaan kokonaisuudessaan etätyöorganisaatio eli tehdään kaikki kotoa tai missä nyt milloinkin ollaan. Toimisto kyllä on, mutta siinä on yksi neukkari sekä pari työpistettä ja henkilökuntaa meillä on n. 20-
30 ja tällä hetkellä jokainen on kotona ympäri suomea. Normaalisti voidaan olla jopa ympärimaailmaa, meillä sekään ei ole kielletty.
Meilläkin on ihan koko työpaikka etätöissä, koska hallitus niin on suositellut. Tätä on jatkunut jo melkein kuukauden, kyllä olis toimistolla hommia PALJON jos tässä ois vaan lusmuiltu. Itseasiassa oon ollu kotona paaaaljon tehokkaampi kuin toimistolla, pystyy keskittymään ja uppotumaan ihan eri levelillä. Toki huonona puolena on se, että tauot tuppaavat jäädä pitämättä ja työpäivä venyy pitkäksi, kun ei tule tunnetta, että pitäskö tästä kotiinkin välillä mennä.
Yleensä nää epäilijät on itse niitä, jotka niin sanotusti tietää mistä puhuu ;)
Nyt olen vauvalla, koska tällä viikolla on ollu normaalia vähemmän töitä ja odottelen, että palaveri alkaa 5min päästä.
Mulla on määritelty kuinka kauan työtehtäviin voi max. käyttää aikaa. Joten ei voi lusmuilla.
Meillä on deadlinet, joista on pidettävä kiinni tai firma joutuu maksamaan viivästyskorkoa. Ei parane lusmuilla.
Miksi sinä itse palstailet työaikana?