Olen kyllä vaimolle TODELLA katkera seksittömästä avioliitosta
Otsikossapa tulikin ongelmani. Kaikki elämässä hyvin, rakastan vaimoani todella paljon, ihana perhe on, mutta seksielämä on lähes olematonta. Vaimoa ei vain yksinkertaisesti seksi kiinnosta. Haluaa kerran kuussa ovulaation aikaan, mutta muuten ei pysty syttymään, koska tuntuu kuulemma pahalta tehdä omaa halua vastaan. Ovulaation aikaan taas on varsinainen villikissa ja suostuu mihin vain. Ja tämä tekee asiasta vieläkin katkeramman! Tuntuu aivan kamalalta, että miehuuteni parhaat vuodet seksuaalisuuden saralla valuvat hukkaan. Hirveältä tuntuu myös kuunnella kavereiden juttuja omasta seksielämästään, jossa pannaan kuukaudessa saman verran kuin meillä vuodessa.
Mikä tässä on ratkaisu? Erota en missään nimessä halua ja vieraisiin ei kiinnosta mennä. Mitä sanotte muut vastaavassa tilanteessa elävät?
Kommentit (156)
En jaksanut lukea tätä itkuvirsi aloitusta, mutta kuka pakottaa elämään seksittömässä liitossa. Oletteko täysiä i.diootteja?
Minua vähän harmittaa naisena. Olin vuosia haluton, eikä meillä ollut lainkaan seksiä vuosiin. Nyt halut ovat palanneet ja nyt vasta tajuan, mitö miesparka on joutunut kärsimään. Harmittaa, etten sanonut hönelke, että voi käydä vieraissa. Juteltiin tästä ja hön sanoi, että ollut mielessä monesti, mutta ei silti käynyt. Meni hyvällä miehellä monta vuotta hukkaan. Nyt sanoin, että jos mulle jatkossa iskee haluttomuus, niin mene vieraisiin.
Vierailija kirjoitti:
Näin nuoren vaiffin näkökulmasta innostuisin itse toimintaan paljon useammin jos seksi olis edes joskus hyvää ja intiimiä, mutta ei, olen vaan 3sek panoalustana sit tuo ukko kääntyy kyljelleen ja alkaa kuorsaamaan.
Ei ole hepenet, vihjailut tai suoraansanomiset auttaneet. Liukuvoiteen käyttöönotto on hieman helpottanut sitä ikävää fyysistä tunnetta mutta muuten ihan yhtä tyhjän kanssa, korkeintaan saan käytetyn olon.
Miksi suostut tuollaiseen? Miksi aloitat yhdynnän ennen kuin olet kostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paljon nautinnollista seksiä ja pidän siitä, mutta miehen halut ovat vielä suuremmat kuin minun, ja joskus annan vaikka ei oikein tee mieli, koska mies alkaa mököttää jos en anna, hän tulee siitä niin pahalle päälle. Sen perusteella kyllä ymmärrän, miksi jotkut naiset eivät anna koskaan. Vastentahtoinen seksi on yksi ällöttävimpiä asioita, mitä ihmiselle voi tapahtua. Se tuntuu tavallaan pahemmalta kuin pahoinpitely. Tätä voi olla vaikea selittää, jos ei ole itse sellaista kokenut ja miehet ehkä eivät ole kokeneet. Jos tähän vielä liittyy vähänkin jotain tuntettomuutta miehen taholta, niin ei ihme, että koko seksi loppuu. Ja mikseivät ne vaimonne selitä tätä paremmin? Varmaan siksi, että on vaikea sanoa millään tavalla kohteliaasti, että teidän penis heidän sisällä tuntuu henkisesti ja fyysisesti niin kauhealta että itkettää ja oksettaa. Nainen on itsekin siinä todella hämillään, koska ehkä rakastaa teitä, mutta sitten tämä yksi asia tuntuu aivan hirveältä. Tämä ei liity edes minusta mihinkään traumoihin vaan moni nainen on vaan niin rakennettu, että seksin pitää olla oikeanlaista että se tuntuu hyvältä. Joten miehille sanoisin että panostakaan hyvään tunnelmaan ja tyydyttävään seksiin ja kehukaa vaimojanne. Jos he eivät silti anna, niin se on heidän oikeutensa ja voitte varmaan käydä salaa prostituoidulla tms.
Prostituoidustako ei sitten tunnu pahalta seksi jota hän ei halua?
Tottakai tuntuu ja siksi vastuullinen ihminen on erittäin tarkka siitä, että ostaa seksipalveluita vain ihmisiltä, jotka ovat valinneet työn omilla ehdoillaan. Ne, jotka ovat valinneet seksityön vapaasti, pitävät sitä oletettavasti siedettävänä ja rahan arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän harmittaa naisena. Olin vuosia haluton, eikä meillä ollut lainkaan seksiä vuosiin. Nyt halut ovat palanneet ja nyt vasta tajuan, mitö miesparka on joutunut kärsimään. Harmittaa, etten sanonut hönelke, että voi käydä vieraissa. Juteltiin tästä ja hön sanoi, että ollut mielessä monesti, mutta ei silti käynyt. Meni hyvällä miehellä monta vuotta hukkaan. Nyt sanoin, että jos mulle jatkossa iskee haluttomuus, niin mene vieraisiin.
Sanoiko mies, että hänellä meni monta vuotta hukkaan?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea tätä itkuvirsi aloitusta, mutta kuka pakottaa elämään seksittömässä liitossa. Oletteko täysiä i.diootteja?
Asuntolaina/talous ja lapset pakottaa elämään sekisttömässä liitossa. TIedän että saisin naisia ja seksiä jos olisin sinkku, mutta en halua tehdä sitä lasten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko mies, että hänellä meni monta vuotta hukkaan?
Ei sanonut suoraan mutta sanoi, että ollut aika raskasta. Nyt kun itseä haluttaa paljon, niin tajuan hänen tilannetta paremmin. Jos nyt en saisi mieheltäni seksiä moneen vuoteen ja kova panetus, niin olisihan se aika raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet on todella tylsiä, nopeita tai itsekkäitä sängyssä ja seksi sen takia huonoa. Ei naista kiinnosta huono seksi.
Aika jännä, että se mies osaa jotenkin ovulaation aikana olla niin paljon parempi sängyssä, kuin muulloin.
ovulaation aikaan kiihottuu itsekseen ja spontaanisti ilman miehen vaivannäköä ja paskempikin seksi voi mennä sen kerran, koska kova panetus.
Olen yleensä ollut suhteissani todella halukas, mutta kokenut myös yhden suhteen tai pikemminkin tapailun, jossa ainoastaan alkuhuuma ja sitten ovulaatio toi tarvittavan kipinän sietää sitä tunarointia. Palaute ei auttanut vaan mies yksinkertaisesti oli huono sängyssä ja kaikesta päätellen hänen ainoa intohimonsa oli olla huono sängyssä ja muussakin kommunikointia tai toisen lukemista vaativassa toiminnassa 🤷
Voisin kuvitella että jos olisin hänen anelemanaan jäänyt suhteeseen niin meillä olisi aika kylmää kyytiä paitsi ehkä just kahtena päivänä kuussa.
Odotinkin jotain tämänsuuntaista. Jos kuitenkin luet ap:n tekstin uudestaan, huomaat ettei hänen tapauksessaan ole kyse ovulaatiopanetuksen pois alta hoitamisesta.
Sovitaanko niin, että jos minä myönnän, että on olemassa seksissä taitamattomia ja varsinkin itsekeskeisiä miehiä, niin sinä voit myöntää, että naisen libido voi laskea iän karttuessa joskus miehen libidoa nopeammin, eikä tämä aina johdu siitä, että mies olisi taitamaton ja itsekeskeinen.
Täällä vähän sama juttu, tosin vaihdevuosista ainakin osittain johtuvaa, ollaan puhuttu. Ongelma on että vaimoa ei kiinnista edes sen vertaa että jaksaisi tehdä asian eteen mitään. Muutamia kertoja vuodessa oikeata yhdyntää, ja vaino jiskus tyydyttää muulla tavoin (käsin, suu). Mutta tämä ns sääliseksi ei tunnu kauhean kivalta, koska tuntuu nimenomaan velvollisuudelta. Haluaisin tuntea itseni halutuksi.
Itseäni lähinnä mietityttää kannttaako koko elämä lähteä rakentamaan uudestaan, vaiko yrittää järjestää seksiasiat jotenkin muulla tavoin.
Jos mies ei hallitse naistaan rakkaudellisesti, niin nainen hallitsee miestä pirullisesti.
Nainen asettuu mieluusti siihen asemaan jonka mies tälle määrää, nainen kaipaa olla miehensä hallitsema.
Vierailija kirjoitti:
" Vaimoa ei vain yksinkertaisesti seksi kiinnosta. Haluaa kerran kuussa ovulaation aikaan, mutta muuten ei pysty syttymään, koska tuntuu kuulemma pahalta tehdä omaa halua vastaan. Ovulaation aikaan taas on varsinainen villikissa ja suostuu mihin vain. Ja tämä tekee asiasta vieläkin katkeramman! Tuntuu aivan kamalalta, että miehuuteni parhaat vuodet seksuaalisuuden saralla valuvat hukkaan."
Meillä on muuten sama paitsi vaimo ei ole "villikissa" kerran kuussa mutta saa helposti orgasmin pikapanossa takaapäin suihkussa ja sillä mentiin melkein vuosi. Se oli tylsää seksiä.
Samaa mieltä että parhaat vuodet valui hukkaan. Nyt alkaa olla ikää sen verran ettei enää itseäkään kiinnosta seksi niin paljon kuin 6 vuotta sitten. Lopetin ehdotusten tekemisen kun homma meni niin tylsäksi. Siitä taas vaimo ei pitänyt yhtään. Miehen pitäisi tehdä aloitus vain silloin kun naista tekee mieli tietämättä milloin naisen edes tekee mieli.
Lehdessä oli juuri otsikko influensserinaisesta joka oli ottanut eron siksi että halusi itse seksiä enemmän kuin mies. Mies oli ystävällisesti sanonut että nainen voi pyytää seksiä milloin haluaa, mutta sehän ei naiselle kelvannut koska naisen mielestä seksiä ei pitäisi joutua pyytämään koska se ole "hänen juttu". Miten seksiä voi olla jos kumpikaan ei saa pyytää? Eli näiden naisten mielestä miehen rooli on haluta seksiä aina kun naisen tekee mieli kuitenkin puhumatta asiasta.
Se on se valikoiva feminismi. Pitää olla niin itsenäinen ja voimaantunut, ja paapottava prinsessa samaan aikaan. Se johtaa juuri tuollaiseen "miksi et lue ajatuksiani"- tyyppisiin idioottimaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina/talous ja lapset pakottaa elämään sekisttömässä liitossa. TIedän että saisin naisia ja seksiä jos olisin sinkku, mutta en halua tehdä sitä lasten kustannuksella.
Mulla oli sama. Kuopus aloittaa yläasteen niin päätin että nyt kärvistely riittää ja muutin juhannuksen jälkeen pois. Treffeillä olen jo käynyt 3 kertaa.
M47
"ovulaation aikaan kiihottuu itsekseen ja spontaanisti ilman miehen vaivannäköä ja paskempikin seksi voi mennä sen kerran, koska kova panetus."
Tämän kanssa samaa mieltä. Terveisin nainen ja kerran kuussa seksiä. Hyvästä nauttisin vaikka päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet on todella tylsiä, nopeita tai itsekkäitä sängyssä ja seksi sen takia huonoa. Ei naista kiinnosta huono seksi.
Aika jännä, että se mies osaa jotenkin ovulaation aikana olla niin paljon parempi sängyssä, kuin muulloin.
ovulaation aikaan kiihottuu itsekseen ja spontaanisti ilman miehen vaivannäköä ja paskempikin seksi voi mennä sen kerran, koska kova panetus.
Olen yleensä ollut suhteissani todella halukas, mutta kokenut myös yhden suhteen tai pikemminkin tapailun, jossa ainoastaan alkuhuuma ja sitten ovulaatio toi tarvittavan kipinän sietää sitä tunarointia. Palaute ei auttanut vaan mies yksinkertaisesti oli huono sängyssä ja kaikesta päätellen hänen ainoa intohimonsa oli olla huono sängyssä ja muussakin kommunikointia tai toisen lukemista vaativassa toiminnassa 🤷
Voisin kuvitella että jos olisin hänen anelemanaan jäänyt suhteeseen niin meillä olisi aika kylmää kyytiä paitsi ehkä just kahtena päivänä kuussa.
Odotinkin jotain tämänsuuntaista. Jos kuitenkin luet ap:n tekstin uudestaan, huomaat ettei hänen tapauksessaan ole kyse ovulaatiopanetuksen pois alta hoitamisesta.
Sovitaanko niin, että jos minä myönnän, että on olemassa seksissä taitamattomia ja varsinkin itsekeskeisiä miehiä, niin sinä voit myöntää, että naisen libido voi laskea iän karttuessa joskus miehen libidoa nopeammin, eikä tämä aina johdu siitä, että mies olisi taitamaton ja itsekeskeinen.
Ovulaatiopanetus kuitenkin tuotiin mukaan keskusteluun ja kommentoin siihen.
Lisäksi tuollainen kuvio voisi minunkin kohdallani johtaa seksittömään ja molempia ahdistavaan suhteeseen.
Tietenkin naisen libido voi laskea ja on muutenkin keskimäärin tosi erilainen kuin miehellä. Sehän palvelee eri tarkoitusta ja molempien sukupuolien libidojen yhteensovittamisessa loputtomaan "validioi ja himoitse minua monogamisessa liitossa ja individualistista hedonismia korostaen"-kuvioon on omat haasteensa.
Naisen libido voi laskea vuosiksi myös lapsensaannin jälkeen, ei tarvitse edes odottaa vaihdevuosia.
Mutta vaihdevuodet ja lapsensaanti/imetyskin lopauttaa paljon varmemmin seksin johon nainen on lähinnä suostunut ja joka on ollut hänelle vaikeaa tai fyysisesti tai henkisesti epämukavaa...
AP: lle ehdottaisin etukäteen sovittuna keskustelua rauhassa. Voi vaikka listata paperille etukäteen pointit mitä haluaa saada esille ja aloittaa että: Tämä on tosi vaikea aihe, mutta tuntuu että tämä olisi parempi käsitellä edes jotenkin nyt eikä yhtään myöhemmin. Jos asiaan ei saada ratkaisua, pelkään että minun on pakko erota, enkä haluaisi sitä. Arvostaisin todella jos voisit kuunnella, koska tuon nämä asiat esille juuri siksi, että rakastan sinua ja haluan jatkaa yhdessä.
Jos tuokaan ei auta... Minulla ei kahdessa eri suhteessa eri aiheiden kanssa auttanut... Niin sitten ei auta kuin erota tai kärvistellä ahdistavassa suhteessa.
Niin ja jos AP ei rakasta eikä halua jatkaa niin sittenhän sitä vain eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No elämä on valintoja. Voimia vaan loppuelämän pettymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatiopanetus kuitenkin tuotiin mukaan keskusteluun ja kommentoin siihen.
Lisäksi tuollainen kuvio voisi minunkin kohdallani johtaa seksittömään ja molempia ahdistavaan suhteeseen.
Tietenkin naisen libido voi laskea ja on muutenkin keskimäärin tosi erilainen kuin miehellä. Sehän palvelee eri tarkoitusta ja molempien sukupuolien libidojen yhteensovittamisessa loputtomaan "validioi ja himoitse minua monogamisessa liitossa ja individualistista hedonismia korostaen"-kuvioon on omat haasteensa.
Naisen libido voi laskea vuosiksi myös lapsensaannin jälkeen, ei tarvitse edes odottaa vaihdevuosia.
Mutta vaihdevuodet ja lapsensaanti/imetyskin lopauttaa paljon varmemmin seksin johon nainen on lähinnä suostunut ja joka on ollut hänelle vaikeaa tai fyysisesti tai henkisesti epämukavaa...
AP: lle ehdottaisin etukäteen sovittuna keskustelua rauhassa. Voi vaikka listata paperille etukäteen pointit mitä haluaa saada esille ja aloittaa että: Tämä on tosi vaikea aihe, mutta tuntuu että tämä olisi parempi käsitellä edes jotenkin nyt eikä yhtään myöhemmin. Jos asiaan ei saada ratkaisua, pelkään että minun on pakko erota, enkä haluaisi sitä. Arvostaisin todella jos voisit kuunnella, koska tuon nämä asiat esille juuri siksi, että rakastan sinua ja haluan jatkaa yhdessä.
Jos tuokaan ei auta... Minulla ei kahdessa eri suhteessa eri aiheiden kanssa auttanut... Niin sitten ei auta kuin erota tai kärvistellä ahdistavassa suhteessa.
Niin ja jos AP ei rakasta eikä halua jatkaa niin sittenhän sitä vain eroaa.
Eroon se lähes poikkeuksetta johtaa kun kotiseksi loppuu, sillä rakasteleminen on miehen kannalta rakkauden valmistamista ("making love" taikka "lovemaking").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä näistä aina syyllistetään, mutta fakta on että osalla naisists ei haluja käytännössä lainkaan.
Evoluution alkuaikoina tuo ei ollut lisääntymisen kannalta ongelma, koska mies otti naisen huvitti tätä tai ei. Nyt tuo ominaisuus on kääntynyt miehiä vastaan. Osaa naisista ei vain huvita vaikka mies tekisi mitä vain sen eteen.
Sukupuolinen halukkuus on yksilökohtaista niin naisilla kuin miehilläkin.
Kymmenestä parista noin 1-2 on sellaisia että halut menee suunnilleen tasan. (Tasan, mitä se ikinä tarkoittaakin. Ei lainkaan seksiä, joka päivä monta kertaa seksiä, jotakin siltä väliltä. Kuitenkin yhtä paljon tai yhtä vähän halutaan.)
Kymmenestä parista noin kolmessa nainen haluaa enemmän.
Kymmenestä parista noin kuudessa- seitsemässä mies haluaa enemmän.
Sitä, millaisen halukkuustason kumppani omalle kohdalle osuu, kutsutaan parisuhdelotoksi. Oman puolison sukupuolinen halukkuus tulee ilmi jos suhdetta on vuodenkin päivät kestänyt. Jos nuoret ihmiset sekstaa tyyliin kerran viikossa, niin jos pari pysyy yhdessä, viisikymppisenä seksiä on kerran- pari vuodessa tai ei ollenkaan.
Evoluution kannalta ajatellen, seksi vain ovulaation aikaan on järkevää. Miksi tuhlata energiaa seksiin joka ei tuota jälkeläisiä? Kuitenkin, iso osa naisista haluaa seksiä muulloinkin kuin ovulaation aikaan, joten miksi moinen ominaisuus on aikojen saatossa kehittynyt? Todennäköisesti siksi että seksillä on voitu hillitä laumassa tapahtuvia aggressioita, sekä pitää alfa- uros pidempään omana kun hänelle on tarjottu/ hänen on annettu ymmärtää että naaras on kiimassa (ovuloi) vaikkei todellisuudessa näin ei olekaan. Laumadynamiikkaan ja sosiaalisiin suhteisiin siis liittyy, kuten bonobo- kääpiösimpansseilla.
Eli siis, vaikka seksiin "hukataan" aikaa ja energiaa, sen hyödyt ovat haittoja suuremmat.
On teillä ukoilla ongelmat. Onko seksiä ovulaatio aikaan kuitenkin useamman kerran/useampana päivänä? Katkeruus on merkki siitä, että kannattaa varmaan erota. Toki voi miettiä, millaisia kyläpyöriä ne jatkuvasti halukkaat naiset sitten on...ja löytyykö mt-ongemia. Adhd, Bipot ja epävakaat on usein halukkaita mutta muu elämä voikin sitten olla haasteellista heidön kanssaan. Myös seuraavassa suhteessa naisen halut voi alkuhuuman jälkeen lopahtaa, joten onko ruoho sitten lopulta vihreämpää aidan takana...
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on ihan validi vaihtoehto, jos naista ei kiinnosta. Jos hän ei voi muuttaa toimintaansa ei sinullakaan ole minkäänlaista velvollisuutta muuttaa itseäsi.
Jos seksiä rakastaa enemmän kuin puolisoa niin silloin erotaan, ääliö. Ei petetä.
Sen kun ilmoitus puolisolle (ja jos aviossa niin avioerohakemus menemään). Miksi te olette aina pettämässä? Ei se seksi ainakaan mikään rakkaudenosoitus teille ole jos sitä voi tehdä kenen tahansa kanssa. Mutta jos otatte eron niin olette vapaita tekemään kuten haluatte!
Tämä! Miehen tulee haluta naistaan aina, mutta halu tulee fyysisesti näyttää silloin - ja vain silloin - jos/kun nainen haluaa seksiä. Tämä ajankohta miehen tulee vaan mystisesti tietää ja tehdä varsinainen aloite.
Auta armias jos ei ole muna pystyssä samalla sekunnilla.