Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit pettyvät saadessaan vain poikia?

Vierailija
21.04.2020 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b96c406a-9910-4f10-b738-816e…

Mikä on kokemuksenne? Haluaako naiset tyttöjä vai poikia?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän ne kaikki on...

Ja persoonia.

Vierailija
2/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksen mukaan oli vaihe jolloin naiset halusivat erityisesti tyttöjä...mutta nyt taas tuntuu että naiset toivovat erityisesti poikia.

Minulla on tyttö ja odotan nyt poikaa. Olin todella onnellinen kuullessani että saan pojan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö toivoa tiettyä sukupuolta.

Vierailija
4/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pettyisi jos lapsen haluaa ja lapsen saa?

Vierailija
5/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen av:lta huomannut, että sellaiset naiset haluavat tyttöjä, jotka haluavat tehdä ”tyttöjen juttuja”.

Naisille, jotka eivät niin kauheesti välitä itsensä sukimisesta, ei sukupuolella ole niinkään väliä.

Vierailija
6/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se harmittaa jos kaiken vaivannäön tuloksena on täysi turhake eli poika..

Vierailija
7/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttöjä on niin paljon?

Pojan luokalla koulussa on 20 tyttöä ja 5 poikaa.

Kaikilla meidän perhetutuilla on vain tyttölapsia, pojan serkutkin kaikki tyttöjä.

Vierailija
8/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan ja tytön kanssa voi harrastaa aivan samoja asioita. Lasta ei edes pitäisi harkita jos sukupuoli voi olla pettymys.

Vierailija
9/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin että saisin kaksi lasta, tytön ja pojan. En ymmärrä mitä pahaa toivomisessa on? Tiedän kuitenkin että se on 50/50 enkä voi asiaan vaikuttaa. Kyllä tulisi varmaan lievä pettymys jos en kumpaakin sukupuolta saisi, mutta eiköhän se mene hetkessä ohi eikä vaikuta mitenkään lasta kohtaan tuntemaani rakkauteen. Jotkut oikeasti vetää herneen nenään jos sanoo kumpaa toivoo, saa sanoa vain että kunhan olisi terve (no läheskään kaikki vauvat ei ole terveitä).

Vierailija
10/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sekä tyttö, että poika ja ymmärrän sen, että ajatuksen siitä, että olisi kiinnostavaa, jos olisi sekä tyttö, että poika. Toisaalta se voi olla ihan yhtä kiinnostavaa kuin kaksi tai kolme erilaista poikaa.

Vierailija
11/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen av:lta huomannut, että sellaiset naiset haluavat tyttöjä, jotka haluavat tehdä ”tyttöjen juttuja”.

Naisille, jotka eivät niin kauheesti välitä itsensä sukimisesta, ei sukupuolella ole niinkään väliä.

Itsensä sukimisesta 😂

Jossain Italiassa tms. tuo voisikin käydä perusteena mutta katsopa Suomessa katukuvaa, kuinka harva nainen täällä on näitä "sukijoita".

Itselläni ja monella muulla äidillä se tyttötoive liittyy enemmän sellaiseen henkiseen läheisyyteen. Tytöt pitävät aikuisenakin keskimäärin enemmän yhteyttä vanhempiinsa.

Vierailija
12/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pettyisi! Minulla on yksi poika, olisin halunnut kolme, mutta lapsiluku jäi yhteen. Odotusaikana en tiennyt kumpi meille tulee, mutta "salaa" toivoin poikaa ja niin toivoi lapsen isäkin.

Nykyisellä miehelläni on tytär ja tulemme kyllä toimeen, mutta tunne siitä, että haluan olla vain pojan äiti, on vain vahvistunut. En itse ole tippaakaan poikamainen, eikä minulla ole veljiä.

Vierailija
13/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sekä tyttö, että poika ja ymmärrän sen, että ajatuksen siitä, että olisi kiinnostavaa, jos olisi sekä tyttö, että poika. Toisaalta se voi olla ihan yhtä kiinnostavaa kuin kaksi tai kolme erilaista poikaa.

Mulla on vain veli, ei siskoa, ja juuri sen kokemuksen myötä halusin ensisijaisesti 2 lasta SAMAA sukupuolta. Veljen kanssa ei ollut lapsena mitään yhteistä, ei juuri aikuisenakaan, toisin kuin useimmilla siskoksilla/veljeksillä.

Vierailija
14/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolen toivominen linkittyy usein voimakkaisiin sukupuolirooleihin toivojan omassa päässä: tytöt leikkii prinsessoja ja auttaa äitiä keittiössä, pojat karjuu ja kalastaa iskän kanssa.

Vierailija
15/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö toivoa tiettyä sukupuolta.

Ilmiö? Koko ihmiskunnan historian ajan ollaan toivottu tiettyä sukupuolta. Jännä ilmiö tässä on se, että nyt tyttö onkin haluttu sukupuoli

Vierailija
16/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odottaessani sukupuolella ei ollut mitään merkitystä, se oli niin jännittävää muutenkin. Toisen lapsen kohdalla toivoin kyllä tyttöä, koska olisihan se kiva jos niitä lapsia olisi kumpaakin sukupuolta. Olin kyllä onnellinen kun toiveeni toteutui. 

Vierailija
17/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä sukimisesta 😂

Jossain Italiassa tms. tuo voisikin käydä perusteena mutta katsopa Suomessa katukuvaa, kuinka harva nainen täällä on näitä "sukijoita".

Itselläni ja monella muulla äidillä se tyttötoive liittyy enemmän sellaiseen henkiseen läheisyyteen. Tytöt pitävät aikuisenakin keskimäärin enemmän yhteyttä vanhempiinsa.

Siihen läheisyyteen voi jokainen vanhempi ihan itse vaikuttaa, kyse ei ole sukupuolesta. Monissa kulttuureissa pojat ovat hyvin läheisiä äitiensä kanssa, joten se on aivan hyvin mahdollista jos itse rakentaa lämpimän suhteen sen poikansa kanssa. Tuollainen ajatusmaailma vaan aiheuttaa sen, että vanhempi jo alitajuntaisesti tekee pesäeroa siihen poikaan ja lähentyy tytön kanssa, koska olettaa näin kuitenkin käyvän. 

Vierailija
18/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa vain poikalapsia ... miehelläni on veljiä, joiden lapset ovat kaikki poikia, samoin meillä on kolme poikaa. Kieltämättä olisin halunnut edes yhden tytön.

Vierailija
19/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä sukimisesta 😂

Aa, eli tytön haluaminen on sellainen itsekäs toive? ”Jotta olisi joku minua varten”.

Pojasta kun joutuu pikemminkin luopumaan.

Vierailija
20/98 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen toivominen linkittyy usein voimakkaisiin sukupuolirooleihin toivojan omassa päässä: tytöt leikkii prinsessoja ja auttaa äitiä keittiössä, pojat karjuu ja kalastaa iskän kanssa.

Auttaa äitiä keittiössä? What 😆 Mitä vuosikymmentä oikein elät?