Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä harmittaa tässä koronajutussa eniten? Mua ei se tauti, vaan matkailun rajoittaminen ja taloudelliset seuraukset.

Vierailija
20.04.2020 |

Omassa elämässä matkustelu on ollut todella tärkeää, ja mua on alkanut ihan tosiaan ahdistamaan ajatus, jos maailmassa ei voi enää jatkossa matkustaa kuten ennen. Matkustin usein, vapaa-ajalla ja työssäni. Ihan kauheaa ajatellakin muuta.
Vaihtoehdoksi ajattelin toki jo Suomen kierrosta tälle kesälle, mutta sekin olisi perustunut kesätapahtumissa ja lavatansseisssa kiertelyyn, joten todella toivon että ne aukeaa.

Lisäksi on ihan järjetöntä ajaa talous alas näin radikaaleilla rajoitustoimilla. Näitä välillisseurauksia katsellaan vielä 10-20v päästä.
Vaikutukset lienee pahemmat kuin koronan, joka vaarallinen kuitenkin vain murto-osalle - heille nyt normi-influessa ja moni muukin asia on vaarallinen. Nyt yhteiskunta toimii ihan kuin olisi joku ebolan tasoinen tauti irti.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tauti.

Vierailija
22/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa se että kaupat pullollaan niin trendikkäitä vegaaniruokia, eli jotka jääneet nyt hyllyyn.

Kaikki aiemmat kasvisruuan "koska minä pelastan maailman lihalta ja muovilta" -hehkuttajat ja gluteiinittomilla trendidieeteillä olevat ovat hamstranneet kaupoista kaikki lihat, kanat, kananmunat ja valkoiset jauhot!

Hädän keskellä ne lihanmakuiset vegaanikokkareet eivät sitten olleetkaan niin ihania?

Luulisin syyksi enemmänkin sitä, että useilla ihmisillä on nyt enemmän aikaa kotona. Eli laittavat kunnolla ruokaa. Ei ole vain vegetuotteissa alelappuja, vaan kaikenlaisissa eineksissä myös.

Mutta miten juuri niille ihmisille jotka leuhki kaikille siirtyneensä kasvisruokaan, se ei enää kelpaakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa eniten pelko riskiryhmään kuuluvien rakkaiden läheisten puolesta.

Niin, kyllähän meillä varmaan itse kullakin on riskiryhmiin kuuluvia läheisiä.

Siksi he ovat ITSE varovaisia, ja siksi en esim. itse ramppaa siellä ehdoin tahdoin mahd. viruksia viemässä (vaikken niitä uskoisi kantavanikaan kun jo yli kuukauden ollut vain lähes kotona..)

Mutta onko järkeä pysäyttää koko muu yhteiskunta ja toiminta siksi - ei!

Esim. ravintoloiden kiinni olo totaalisesti (noutoruokaa poislukematta) on täysin typerää. Kauppakeskuksessa ostetaan se noutoruoka ja sitten syödään se käytävän penkillä, joita on vain muutama, ja siinä ollaan sitten taas ahtaasti.

Olisi riittänyt että esim rajoitetaan pienempään kävijämääriä ravintoloissa, ja ehkä yökerhoja ja diskoja olisi voinut rajoittaa.

Lisäksi voisi luottaa ihmisten omaan harkintakykyyn enemmän.

ap

No sehän nyt on tullut täysin selväksi että suurella osalla ihmisistä ei ole minkäänlaista harkintakykyä.

Vierailija
24/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille ei tosiaankaan riitä suositukset ja ohjeistukset vaan kaikkea tehdään mitä ei erikseen kielletä tekemästä ja moni tekee vaikka kiellettäisiin.

Vierailija
25/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tauti ei pelota pätkän vertaan vaikka kuulun riskiryhmään. Ihan takuulla on montakymmentä muuta tautia mihin on paljon suurempi todennäköisyys kuolla kuin tähän ja mitä sitten vaikka kuolisikin niin olisi tarkoitettu käydä ja sillä sipuli. Enempi *ituttaa juuri talouspuoli. Niin moni tuttu menettänyt työnsä ja ei mene kauaa kun menettävät kotinsakin jne.. ja minkä vuoksi. Me riskiryhmäläiset ja muut harput voivat eristää itsensä kotiin vaikka loppuiäksi miksi muidenkin pitää kärsiä?

Vierailija
26/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa se että kaupat pullollaan niin trendikkäitä vegaaniruokia, eli jotka jääneet nyt hyllyyn.

Kaikki aiemmat kasvisruuan "koska minä pelastan maailman lihalta ja muovilta" -hehkuttajat ja gluteiinittomilla trendidieeteillä olevat ovat hamstranneet kaupoista kaikki lihat, kanat, kananmunat ja valkoiset jauhot!

Hädän keskellä ne lihanmakuiset vegaanikokkareet eivät sitten olleetkaan niin ihania?

Luulisin syyksi enemmänkin sitä, että useilla ihmisillä on nyt enemmän aikaa kotona. Eli laittavat kunnolla ruokaa. Ei ole vain vegetuotteissa alelappuja, vaan kaikenlaisissa eineksissä myös.

Mutta miten juuri niille ihmisille jotka leuhki kaikille siirtyneensä kasvisruokaan, se ei enää kelpaakaan?

Koska on muutakin kasvisruokaa kuin lihankorvike-einekset :)

T. Sekasyöjä

Vierailija
27/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkuton hysteria, panikointi, median älytön lypsäminen aiheella ja nettitrollien ja happenereiden loputon halu pelotella ihmisiä sekä halu rajoittaa muiden elämää.

Vierailija
28/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa eniten pelko riskiryhmään kuuluvien rakkaiden läheisten puolesta.

Siksi he ovat ITSE varovaisia, ja siksi en esim. itse ramppaa siellä ehdoin tahdoin mahd. viruksia viemässä (vaikken niitä uskoisi kantavanikaan kun jo yli kuukauden ollut vain lähes kotona..)

Esim. ravintoloiden kiinni olo totaalisesti (noutoruokaa poislukematta) on täysin typerää. Kauppakeskuksessa ostetaan se noutoruoka ja sitten syödään se käytävän penkillä, joita on vain muutama, ja siinä ollaan sitten taas ahtaasti.

Olisi riittänyt että esim rajoitetaan pienempään kävijämääriä ravintoloissa, ja ehkä yökerhoja ja diskoja olisi voinut rajoittaa.

ap

Mikä estää matkustamasta Ruotsiin bailaamaan? Anna mennä, kukaan ei jää kaipaamaan. Tämä on jo sadas versio ulinoistasi taloudesta. Säälittävää.

Vierailija
29/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin juuri kasvisruokavalion. Nyt on enemmän aikaa kokeilla uusia reseptejä ja tuotteita

Vierailija
30/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten harkintakyky nähtiin. Vikaan päivään asti discot täynnä. Laskettelukeskukset täynnä. Jne.

Virus vie myös nuoria hautaan, olet aivan pihalla tilanteesta. Virus voidaan Suomessa tukahduttaa. Uusimmat tutkimukset kertovat, että laumasuoja voi unohtaa, tuntuu olevan hyvin lyhyt immuniteetti tai ei ollenkaan.

Vierailija
31/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen estäminen. Suomessa ikinä matkustanut. Halutaan ne rajat auki ja jokainen vastaa itse mihin menee. Muutenkin turisteja on pakko saada suomeen koska muuten ei elämää ja ne ostaa kaikkea. etniset ravintolat on kiinni. 

Vierailija
32/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä estää matkustamasta Ruotsiin bailaamaan? Anna mennä, kukaan ei jää kaipaamaan. Tämä on jo sadas versio ulinoistasi taloudesta. Säälittävää.

Siis saako sinne mennä / pääseekö sinne miten? Luulin että ulkoraja on kiinni? Ja eikös laivaliikennekin ole keskeytetty,ja halpoja lentoja tuskin on?

Muuten melkein menisinkin lasten kanssa.... tosin sinne on kiva mennä just laivalla, ja nyt ei sitä hauskuutta ole samalla tavoin.

ap

Vierailija
33/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ai jaa, no mulle tää oli kyllä eka aloitus ylipäänsä piiiiitkään aikaan :D, nyt just alkoi vaan niin paljon turhauttamaan.

Mutta hyvä jos joku muukin on ollut tästä talousasiasta samaa mieltä :D.

ap

Vierailija
34/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailun rajoittaminen on parasta. Vaikka itsekin tykkään matkustamisesta.

Nautin, kun bikini-some-julkkikset eivät pääse sponsoroiduille matkoille ottamaan niitä keikistely kuvia. 

Vierailija
35/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta se harmittaa kaikkien vanhempien lasten puolesta, että Suomessa pelotellaan kansaa koteihin ja nostetaan koronahysterian tasoa. Esimerkiksi ruotsalaiset ovat halunneet pitää koulut auki, koska Ruotsi on lapsiystävällinen maa ja lasten etu laitetaan usein aikuisten edun edelle.

Ruotsia ja Ruotsin koronamallia on paljon Suomessa viime aikoina mollattu, mutta kun Ruotsi haluaa nimen omaan taata lasten mielenterveyden kaiken tämän keskellä, eikä eristää heitä sosiaalisesti.

Tällä pelottelulla ja eristämisellä kuulemma voi olla kohtalokkaat seuraukset lasten mielenterveyteen ja ne saattavat vaikuttaa vielä aikuisiässäkin.

Tästä olen siis erittäin huolissani itse.

Voi voi: miljoonat lapset maailmassa elävät vuodesta toiseen paljon kurjemmissa oloissa kuin korona-Suomen "eristetyt" lapset. Montakos viikkoa tätä "kurjuutta" onkaan Suomessa kestänyt? Ja tuskinpa Ruotsissakaan on lapsilla sen helpompaa, kun väkeä sairastuu ja kuolee vielä enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
36/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ahdistaa tällä hetkellä eniten, rahaa palaa järjettömiä summia. Me maksamme tätä vielä pitkään.

Vierailija
37/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla riskiryhmään kuuluva omainen on oma lapsi. Itse olen töissä hoitajana. Koronaosastolla. En omasta tahdostani.

Vierailija
38/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakekurssien notkahdus harmitta aluksi. Nyt ne ovat onneksi palanneet takaisin tasolle ennen koronaa. Korona vähentää kulutusta minkä olen ilokseni huomannut omassa kukkarossa. Säästöön jää nyt enemmän rahaa kun turhaa kulutusta on vähemmän.

Vierailija
39/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa kotona loisijat. Työmääräni on nyt äärirajoilla koska osa väestä on karanteenissa taudin vuoksi. Työttömien määrä lisääntyy päivä päivältä. Valtio ottaa velkaa elättääkseen loisijat ja rahoittaa sen verorahoillani. Sitä velkaa maksan todennäköisesti loppuelämäni.

Vierailija
40/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous ei ole vielä pahassa jamassa, jos tauti taittuu kohta.

Mutta provhan tämä. Jatkuvasti tuota samaa matkustelun ylistelyä, kyllästyttää kun jotkut sairaaloissa taistelevat hengestään.

Eniten Suomessa näyttää olevan tartuntoja ikäluokassa 50-59 vuotiailla.

Kun matkustelu alkaa taas, tartuntaluvut kohdistuvat yhä nuorempiin ihmisiin.

Eniten todettuja tartuntoja tuossa ikäluokassa on siksi että ovat vielä työelämässä mutta eivät enää nuoria. Nuoret sairastavat lievemmin oirein niin eivät välttämättä hakeudu edes testattavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi