Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä harmittaa tässä koronajutussa eniten? Mua ei se tauti, vaan matkailun rajoittaminen ja taloudelliset seuraukset.

Vierailija
20.04.2020 |

Omassa elämässä matkustelu on ollut todella tärkeää, ja mua on alkanut ihan tosiaan ahdistamaan ajatus, jos maailmassa ei voi enää jatkossa matkustaa kuten ennen. Matkustin usein, vapaa-ajalla ja työssäni. Ihan kauheaa ajatellakin muuta.
Vaihtoehdoksi ajattelin toki jo Suomen kierrosta tälle kesälle, mutta sekin olisi perustunut kesätapahtumissa ja lavatansseisssa kiertelyyn, joten todella toivon että ne aukeaa.

Lisäksi on ihan järjetöntä ajaa talous alas näin radikaaleilla rajoitustoimilla. Näitä välillisseurauksia katsellaan vielä 10-20v päästä.
Vaikutukset lienee pahemmat kuin koronan, joka vaarallinen kuitenkin vain murto-osalle - heille nyt normi-influessa ja moni muukin asia on vaarallinen. Nyt yhteiskunta toimii ihan kuin olisi joku ebolan tasoinen tauti irti.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeaan ketjuun tämä kommentti:

Taloudesta pitää kaikkien olla huolissaan. Pitkään jatkuva lama lisää myös kuolleisuutta. Itseä huolettaa lisäksi miten käy kun tupakoivat ja mökillä joka vklp ramppaavat vanhempani sairastuvat. Meillä on välit menneet tämän takia etteivät he usko ”mäkätystäni” että mökillä ei tod. ole turvassa. Ja tietty ajomatkan aikana pysähdytään pari krt...

Vierailija
62/65 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taloudelliset seuraukset. Kaikki läheiseni pystyvät olemaan kotona etätöissä ja käyttämään kotiinkuljetuspalveluita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta se harmittaa kaikkien vanhempien lasten puolesta, että Suomessa pelotellaan kansaa koteihin ja nostetaan koronahysterian tasoa. Esimerkiksi ruotsalaiset ovat halunneet pitää koulut auki, koska Ruotsi on lapsiystävällinen maa ja lasten etu laitetaan usein aikuisten edun edelle.

Ruotsia ja Ruotsin koronamallia on paljon Suomessa viime aikoina mollattu, mutta kun Ruotsi haluaa nimen omaan taata lasten mielenterveyden kaiken tämän keskellä, eikä eristää heitä sosiaalisesti.

Tällä pelottelulla ja eristämisellä kuulemma voi olla kohtalokkaat seuraukset lasten mielenterveyteen ja ne saattavat vaikuttaa vielä aikuisiässäkin.

Tästä olen siis erittäin huolissani itse.

Suomessa monisairaat päälle 80v vanhukset joita kuolee syksyn kausi-influenssaan. On asetettu etusijalle ennen lapsia. Lapsissa on tulevaisuus mutta kaikki uhrataan 1-2v elävien hoivakoti vanhusten vuoksi.

Vierailija
64/65 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä noi taloudelliset seuraukset eniten pelottaa. Ja mikä harmittaa, on niiden lasten puolesta, joilla olisi tänä keväänä ollut 9:n lk tai yo-juhlat tai rippileiri tms tärkeä virstanpylväs elämässä eteenpäin. Ja toki noi yliopistojen pääsykokeet: koko elämä vaakalaudalla monella nuorella. Omilla ei ole kuin kuopuksella yläasteelle siirtyinen toiseen kouluun ja hän tuntuu olevan vaan tyytyväinen, kun ei ole mitään nyyhkytys kevätjuhlia tiedossa...   

Vierailija
65/65 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joudun hoitoalan ammattilaisena etulinjassa riskeeraamaan oman henkeni ja terveyteni joka ainoa työpäivä ja koko ajan on myls riski altistaa ja tartuttaa myös lapseni ja puilisoni. Valmiuslain takia en voi kieltäytyäKään töistä. Irtisanomisaikani on 4 kk. Pidän varsinaisesta työstäni, mutta en tästä vaarallisesta pakkotyöstä. Koko ajan pelottaa.

Itse olet työsi valinnut. Tuliko yllätyksenä, että hoitoalalla saattaa joutua tautien kanssa tekemisiin?

Sama kuin palomies uhriutuisi siitä, että joutuu tulen kanssa tekemisiin.

Mitä päässäsi liikkui, kun valitsit opiskelualaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi