Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vierailija
20.04.2020 |

Minulla oli edes takaisin sahaava kuume, ja yskäiset keuhkoputken tulehdusoireet tammikuun viimeisellä viikolla.
Otin buranaa ja astmalääkettä, sanottiin vaan kausiflunssaksi, sairaslomaa 4 päivää ja tein viikon vielä etänä koska heikko olo. Samaan aikaan kahdella työkaverilla kova kuume ja yskä.
Meillä kaikilla yhteistä mm. se että olimme olleet samassa rakennuksessa täällä bisnesmatkoilla olleiden kiinalaisten kanssa, käyttäneet samaa ruokasalia ja hissiä, sekä vessoja.

Luin että ensimmäiset koronatapaukset olisivat sittenkin olleet Kiinassa loka-marraskuussa 2019 eikä vasta joulukuussa.
Helmikuun alussa Kiinaan palasi paljon turisteja kun lentoyhtiöt lopettelivat lentojaan, ja eikö se Suomen ensimmäinen koronatapaus ollut Lapissa, ja osa turisteista joilla saattoi olla koronaa siitä samasta seurueesta, olivat ehtineet palata Kiinaan?

Pitäisikö mennä vasta-ainetestiin, omakustanteisesti? Vai eikö sitä tehdä jos ei virallisesti ole todettu koronaa 3 kk sitten?

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin helmikuussa pitkällä lomalla Lähi-idässä ja Itä-Euroopassa. Sen jälkeen sain niin kovan kuumeen etten ole vastaavaa saanut sitten lapsuuden. Ja se yskä kesti 1,5 kk sen jälkeen. Keuhkoissa oli limaneritystä koko tuon ajan.

Vierailija
42/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen itse, että sairastin koronan, tai sitten todella pahan influenssataudin, jo selvästi viime vuoden puolella marras-joulukuussa. Olen työni puolesta tekemisissä turistien kanssa, muidenkin kuin aasialaisten, ja voin vetää nykyisillä tiedoilla johtopäätelmän, että mikä tauti ikinä olikaan, se tuli sitä kautta. Oli aikaa ennen kuin koronasta edes puhuttiin ja lääkärissä käydessäni todettiin, että paljon on taas kaikenlaisia viruksia liikkeellä - hoitona kuumaa juomaa, lepoa ja särkylääkettä. Tauti kesti lopulta kaikkinensa kuukauden päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa Espanjassa.

Koskaan ollu "flunssassa" niin kipeä. Järkyttävä päänsärky, mutta muuten erilainen kuin normifunssa. Mies samaan aikaan kipeä ja oireet oli kummallakin täysin erilaiset. Hänellä sit jälkitautina bronkiitti johon tuli kaksi eri lääkärireissua.

Vierailija
44/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustimme perheen (2 lasta minä ja mies) kanssa englantiin joulukuun alussa ja meillä alkoi TASAN 2 viikkoa sinne saapumisen jälkeen 3 viikkoa kestävä flunssa joka tarttui jokaiseen siellä asuvaan. Niillä miehen yli 60-vuotiailla vanhemmilla oli kaikilla keuhkokuume sen takia ja vauvani joutui sairaalaan ja 3-vuotiaalla sekä vauvalla oli yli viikon kestävä 39-40(joskus lapsella oli jopa 41) asteen kuume. Vauva nukkui 36 tuntia putkeen ja heräsi vain syömään tai itkemään 10 minuutiksi. Yskä oli meillä kaikilla niin kamala että välillä tuli oksennus.

Vierailija
45/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tammi-maaliskuun ajan ihmeellinen pitkittynyt kuiva yskä ( siis ei yhtään limaa), lievää hengenahdistusta ja olin todella väsynyt. Samoihin aikoihin isälläni oli ihmeellinen polte silmissä ja kuumetta. En tiedä mitä oli, mutta tuntui ettei se ikinä lopu, tuntuu että on ollut normaali olo vasta pari viikkoa.

Vierailija
46/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tammi-maaliskuun ajan ihmeellinen pitkittynyt kuiva yskä ( siis ei yhtään limaa), lievää hengenahdistusta ja olin todella väsynyt. Samoihin aikoihin isälläni oli ihmeellinen polte silmissä ja kuumetta. En tiedä mitä oli, mutta tuntui ettei se ikinä lopu, tuntuu että on ollut normaali olo vasta pari viikkoa.

Sama mutta kesti lähes kaksi kuukautta. Lopussa oli nuhaa ja kuume nousi lievästi, jos olin käynyt vaikka kävelyllä tai juossut lyhyen lenkin. Yhdessä vaiheessa oli selvä makuaistien häviäminen.

Huomasin tämän, kun laitoin leivälle scorpion nagamorich chilly-kastiketta. Pullo tyhjeni kolmessa päivässä. Yleensä se on riittoisaa.

Tuon jälkeen en ole enää uskaltanut mennä rehkimään. Muut perheestä sairastivat saman taudin kovalla kuumeella ja samalla yskällä. Itsellä kuume ei noussut korkealle. Tyttärellä ja vaimolla kuume oli yli neljäkymmentä viikon ajan.

Selvisin vain verisillä ysköksillä.

Kun perhe sairasti ja aloin voida jo paremmin, niin tuntui että tauti alkaa uudestaan.

Todennäköisesti he altistivat minua lievästi, koska en ole koskaan sairastanut kuukautta ja toista lievästi.

Onneksi olin työtön tuona aikana. Minulla on tapana aina mennä aina töihin vaikka mikä olisi.

Se on tavaramerkkini ja työnantajat tykkää sellaisesta että teen mahdollisimman halvalla ja nopeasti vaikka kipeänäkin. Siksi minut halutaan ja valitaan aina.

Olisin todennäköisesti tartuttanut paljon junassa ja bussissa.

Valitettavasti työelämä on sellaista että kipeänä pitää mennä töihin. Se on ilmeisesti sitä kapitalismia se.

Kapitalismin takia talouden rattaat on pyörittävä ja minut halutaan aina.

Vierailija
47/48 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaako kukaan näitä, jos on mahdollisesti ollut se korona viime vuoden joulukuusta maaliskuun alkuun?

Jos testauttaa itse niin paljonko maksaa? Sen 300 euroako?

Vierailija
48/48 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tammi-helmikuussa todella pitkään kipeänä. Meni ylös alas olo ja välillä yskä ja kurkku niin kipeä että hyvän kun puhua pystyi.

Sen kolme päivää olin yhdessä vaiheessa kotona ja muuten töissä.

Tuskin oli korona koska työni on hyvin liikkuvaa ja varmasti olisin useita tartuttanut. Epäilen enemmän RSV:ta.