Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vierailija
20.04.2020 |

Minulla oli edes takaisin sahaava kuume, ja yskäiset keuhkoputken tulehdusoireet tammikuun viimeisellä viikolla.
Otin buranaa ja astmalääkettä, sanottiin vaan kausiflunssaksi, sairaslomaa 4 päivää ja tein viikon vielä etänä koska heikko olo. Samaan aikaan kahdella työkaverilla kova kuume ja yskä.
Meillä kaikilla yhteistä mm. se että olimme olleet samassa rakennuksessa täällä bisnesmatkoilla olleiden kiinalaisten kanssa, käyttäneet samaa ruokasalia ja hissiä, sekä vessoja.

Luin että ensimmäiset koronatapaukset olisivat sittenkin olleet Kiinassa loka-marraskuussa 2019 eikä vasta joulukuussa.
Helmikuun alussa Kiinaan palasi paljon turisteja kun lentoyhtiöt lopettelivat lentojaan, ja eikö se Suomen ensimmäinen koronatapaus ollut Lapissa, ja osa turisteista joilla saattoi olla koronaa siitä samasta seurueesta, olivat ehtineet palata Kiinaan?

Pitäisikö mennä vasta-ainetestiin, omakustanteisesti? Vai eikö sitä tehdä jos ei virallisesti ole todettu koronaa 3 kk sitten?

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan samantekevää onko jo sairastanut vai ei, koska viruksesta kulkee monta mutaatiota. Yhden sairastaminen ei ilmeisesti tuo immuniteettia muita vastaan. Vrt flunssa: sairastamme keskimäärin 4 flunssaa vuosittain ja influenssat päälle.

Kahdeksan mutaatiota on nyt jo maailmalla.

Siksi perheessä voi olla eri koronaketjutartuntoja, jonka takia oireet erilaiset.

Yhdessä perheessä toinen aikuinen epäili saaneensa sen kiinalaiselta kollegalta Hgissä seminaarissa, ja toinen saattoi saada sen Itävallasta laskettelulomalta Hkiin palanneelta kollegalta. Molemmat olivat tuntikausia samassa tilassa, söivät samassa paikassa.

Toisella hengenahdistusta, yskää ja kovempaa kuumetta viikon ajan.

Toisella vähän kuumetta ja nuhaa, maha sekaisin ja lihaksia särki.

Nämä kummatkin versiot on siis testattu koronaksi.

Vierailija
22/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululomalla olin tosi kipeä, kova kuiva yskä ja kuumeilua. Flunssaksi diagnosoitiin ja poskiontelontulehdukseen lääkekuuri. Nyt huomasin, että viime viikolla joulukuun lääkärikäyntiini oli päivitetty tarkemmin lentsuni oireet. Neljän kk viiveellä, outona pidän asiaa ja gerättää epäilyksiä kyllä. Hmmm..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan samantekevää onko jo sairastanut vai ei, koska viruksesta kulkee monta mutaatiota. Yhden sairastaminen ei ilmeisesti tuo immuniteettia muita vastaan. Vrt flunssa: sairastamme keskimäärin 4 flunssaa vuosittain ja influenssat päälle.

Siksi perheessä voi olla eri koronaketjutartuntoja, jonka takia oireet erilaiset.

Yhdessä perheessä toinen aikuinen epäili saaneensa sen kiinalaiselta kollegalta Hgissä seminaarissa, ja toinen saattoi saada sen Itävallasta laskettelulomalta Hkiin palanneelta kollegalta. Molemmat olivat tuntikausia samassa tilassa, söivät samassa paikassa.

Koronasta ei ole tällä hetkellä mitään versioita. Luet huuhaa sivustoja.

Vierailija
24/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tammikuisen Aasian-matkan jälkeen omituinen viikon epäflunssa, viikko pientä kuumetta ja siitä tähän päivään jatkunut lievä hengenahdistus. Hieman epäilyttää. Puolisoni ja eräs sukulaiseni saivat myös tämän taudin minulta.

Oireesi viittaa luulotautiin.

Vierailija
25/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Onhan tässä ollut jotain outoa kurkkukipua, ripulia yms. mutta olen ollut niin erityksissä jo viime syksystä, ettei se mitenkään ole mahdollista.

Vierailija
26/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka virallinen koronapotilas oli Lapissa, mutta mistä me tiedetään paljonko sitä ollut täällä Helsingissä?! Siitä koronasta on aika monta mutaatiota jo olemassa, joten sen on pakko ollut lähteä liikkeelle Aasiasta aiemmin, jossain arveltiin että lokakuussa 2019 eikä vasta joukukuun-tammikuun vaiheilla.

Koronasta ei ole yhtään mutaatioita. Tiede sanoo näin.

Vierailija
27/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskää ja kuumetta oli.

Vierailija
28/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"COVID-19 is mutating slowly, with eight current strains"

https://www.fastcompany.com/90483898/covid-19-tracking-map-shows-multip…

Siellä todisteet ja Suomessa otetut näytteet tuolla sivuston linkissä kartalla, joten itse olet huuhaa!

Vierailija
29/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile enää. Sairastin silloin epämääräisen flunssan. Olen nyt käynyt koronavasta-ainetestissä. Se oli negatiivinen. Eli en ole sairastanut koronaa.

Vierailija
30/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"COVID-19 is mutating slowly, with eight current strains"

https://www.fastcompany.com/90483898/covid-19-tracking-map-shows-multip…

Siellä todisteet ja Suomessa otetut näytteet tuolla sivuston linkissä kartalla, joten itse olet huuhaa!

Hivistäkin on vaikka kuinka monta alalajia, mutta se ei silti tarkoita paljon mitään. Kaikkia hoidetaan samalla tavalla resistenssit huomioon ottaen.

Vierailija
31/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin uuden vuoden P-Italiassa eräässä kylpylähotellissa, ja se oli ihan täynnä kaikenmaalaisia turisteja. Kolmas päivä tammikuuta sekä minä että mieheni saimme tavallisia flunssaoireita ja oli lievästi kuumeinen olo. Tämä kesti kuitenkin vain yhden päivän, mutta minä yskin limaa vielä pari viikkoa tuon jälkeen ja oudoimpana oireena tunsin painetta rinnalla ihan tammikuun loppuun asti. Lääkäri kehotti olemaan huoletta, sillä kuumetta ei ollut eikä paineentunne häirinnyt hengittämistä.

Vierailija
32/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli hiihtolomalla ihan järkyttävä flunssatauti. Järkyttävä yskä kesti kolme viikkoa ja siihen kaksi viikkoa lisää, että pystyin hengittämään normaalisti. Kuumetta oli ensin 38-39 astetta ja sen jälkeen melkein viikko ilman kuumetta, kunnes tuli uusi kuumepiikki. Joka lihasta särki ja makuuasennossa tuntui hengitys salpaantuvan... En tiedä mikä oli, mutta toivottavasti ei tule uudestaan. 

Vierailija
33/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että joo en.

Nimim. Demari

Vierailija
34/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuumeessa ja yskässä useamman päivän joulukuussa ja olin syönyt kiinalaista ruokaa ennen tätä. Olin myös tilannut Kiinasta joululahjoja. En tartuttanut tätä varmaa koronaa kehenkään johtuen erinomaisuudestani ja siitä että pesin käsiä usein.

Vierailija
35/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En epäile enää. Sairastin silloin epämääräisen flunssan. Olen nyt käynyt koronavasta-ainetestissä. Se oli negatiivinen. Eli en ole sairastanut koronaa.

Sehän ei ole varma juttu.

Vierailija
36/48 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olen sairastanut koronaa millään mittarilla, kerran oli pari päivää ripulia tänä talvena, mutta ei muuta. Terveisin lähihoitajaopiskelija-keikkailevatoppilainen

Vierailija
37/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa kestänyt keuhkoputkentuledus helmikuun alusta, yskää, limaa, kuumetta välillä, alilämpöä välillä, lihaskipuja ja vilunväristyksiä. Jopa astman oireet palasivat monen vuoden jälkeen eli henkeä ahdisti. Vasta nyt tuntuu keuhkot siltä että toimivat jälleen.

Kausiflunssan piikkiin meni minullakin tuo, ja sain lisää astmalääkettä ja käskettiin ottaa Buranaa vaan.

Vierailija
38/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa testataan hlö vielä kerran ennen kuin palaa töihin. Pitää olla kuumeettomana monta päivää.

Suomessa töihin heti kun kuume näyttää koronan jälkeen nippa nappa alle 37 astetta, ja tutulle oli vielä sanottu että nyt voit käydä huoletta kaupassa tai ihan vaikka lentää ulkomaille, koska sinulla on suoja ja testi voi olla positiivinen vielä monta viikkoa tai lähes kuukauden, joten siksi eivät enää testaa.

Silti tiedän toisen henkilön joka sai koronan toiseen kertaan! Sama hengenahdistus, yskä, kuume, oli vain 7-8 oireettomalta vaikuttavaa päivää tuossa välissä. Mistä tietää vaikka ehti tartuttaa monet tuon väliviikon aikana kun luuli olevansa terve ja ettei muka enää tartuttaisi ketään? Saattoi nimittäin tartuttaa erään lähisukulaisensa.

Tuntuu jotenkin typerältä tämä Suomen touhu, sillä sairaat määrätään liikkeelle ennen aikojaan mutta toistaiseksi terveet käsketään pysyä sisällä ja olemaan etätöissä! :-o

Vierailija
39/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululomalla olin tosi kipeä, kova kuiva yskä ja kuumeilua. Flunssaksi diagnosoitiin ja poskiontelontulehdukseen lääkekuuri. Nyt huomasin, että viime viikolla joulukuun lääkärikäyntiini oli päivitetty tarkemmin lentsuni oireet. Neljän kk viiveellä, outona pidän asiaa ja gerättää epäilyksiä kyllä. Hmmm..

Joo ja mulla "päivitettiin" viime vuoden kesäkuussa peijaksessa tehdyn leikkauksen tietoja tänä vuonna useasti. En edes ole pyytänyt. Hmmmm.... salaliittoja ja kaikkea.

Vierailija
40/48 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin jo vuotta aikaisemmin keväällä 2019. Flunssa oli ohi, mutta yskä jatkuin ja tuntui kipua keuhkojen kohdalla. Kävin lääkärissä, mutta kuvissa ei näkynyt mitään. Sain antibioottikuurin, joka paransi ja samalla paransi myös suoliston, oli ollut yliherkkä suoli ja monta löysää tekelettä päivittän. Antibiootit paransi tuo ainakin joksikin aikaa. Liekö keliakiaa vai se suolisto syndrooma, jota ei voi kuin hallita ruokavaliolla, kun aamuisin käyn pikap askalla noin 3-5 kertaa.