Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vierailija
20.04.2020 |

Minulla oli edes takaisin sahaava kuume, ja yskäiset keuhkoputken tulehdusoireet tammikuun viimeisellä viikolla.
Otin buranaa ja astmalääkettä, sanottiin vaan kausiflunssaksi, sairaslomaa 4 päivää ja tein viikon vielä etänä koska heikko olo. Samaan aikaan kahdella työkaverilla kova kuume ja yskä.
Meillä kaikilla yhteistä mm. se että olimme olleet samassa rakennuksessa täällä bisnesmatkoilla olleiden kiinalaisten kanssa, käyttäneet samaa ruokasalia ja hissiä, sekä vessoja.

Luin että ensimmäiset koronatapaukset olisivat sittenkin olleet Kiinassa loka-marraskuussa 2019 eikä vasta joulukuussa.
Helmikuun alussa Kiinaan palasi paljon turisteja kun lentoyhtiöt lopettelivat lentojaan, ja eikö se Suomen ensimmäinen koronatapaus ollut Lapissa, ja osa turisteista joilla saattoi olla koronaa siitä samasta seurueesta, olivat ehtineet palata Kiinaan?

Pitäisikö mennä vasta-ainetestiin, omakustanteisesti? Vai eikö sitä tehdä jos ei virallisesti ole todettu koronaa 3 kk sitten?

Kysely: Epäiletkö että sairastit koronan tammi-helmikuussa? Ennen kun koronasta alettiin puhua ja tiedottaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen virallinen ohjeistus kuulemma edelleen, että yksi kuumeeton päivä ja sitten takaisin töihin.

Yllätyin kun kuulin tästä, en siis itse tunne ketään koronaan sairastunutta, mutta onko näin että koronan jälkeen kuumeeton päivä ja sitten töihin? Miksi täällä vitkutellaan ja viivästellään ravintoloiden ym avaamisella jos väki pakotetaan puolikuntoisina töihin?

Vierailija
2/48 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pihtailee coronatesteissä, eivät saa hoitohenkilökunnalle asiallisia maskeja tänne maailman kolkkaan edes 10 miljoonalla eurolla, ja silti ihmisten oletetaan menevän töihin heti kun kuume on nippa nappa ohi. Mitä järkeä eristää Uusimaa ja pakottaa ihmiset kotiin, jos sairastuneet kulkee tuolla yhä tartuttamassa koska eivät saa tarpeeksi sairaslomaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme viikkoa sairaana niihin aikoihin, kun omalla paikkakunnalla oli todettu yksi tapaus. Yskä tuntui "syvällä", mutta epäilen, että oli silti vain keuhkoputkissa. Mitä enemmän olen vertaillut lehdissä oleviin oireisiin niin epäilen, että olen sairastanut jonkun tavallisen kausi-influenssan. Kukaan, jonka kanssa olin tekemisissä, ei sairastunut.

Vierailija
4/48 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa reissatessa olin kipeä tammikuussa, sitä ennen olut kipeä 1900-luvulla.

Vaimoni oli myös 3 viikkoa yskässä ja pienessä kuumeessa samaan aikaan, minulla se meni lievempänä.

Tällä tietoa epöilen koronaa, Thaimaassa esim pirusti kiinalaisia turisteja tuohon aikaan.

Vierailija
5/48 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se eka tapaus tuli ilmi Suomessa? Helmikuussa?

Kiinasta tuli tänne tautia, samoin Itävallan Tirolista ja Italian Lombardiasta maaliskuun alussa?

Vierailija
6/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkojen virallinen ohjeistus kuulemma edelleen, että yksi kuumeeton päivä ja sitten takaisin töihin.

Yllätyin kun kuulin tästä, en siis itse tunne ketään koronaan sairastunutta, mutta onko näin että koronan jälkeen kuumeeton päivä ja sitten töihin? Miksi täällä vitkutellaan ja viivästellään ravintoloiden ym avaamisella jos väki pakotetaan puolikuntoisina töihin?

olen kuullut samaa, että työpaikoilla olisi ilmoitettu että pitää tulla takas töihin eikä ole annettu lisää sairaslomaa vaikka korona.

mitä järkeä on pitää porukka etätöissä jos liikkeissä ja muissa tiloissa olevat joutuu mennä sinne sen jälkeen kun ovat olleet koronasta kuumeettomia vain sen yhden ainoan päivän!??!?!

Vierailija
7/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks olekin ihan sama vaikka koko maa avautuisi kouluineen ja ravintoloineen, jos ne koronatoipuneet eivät ole vielä toipuneet KUNNOLLA ja kulkevat levittämässä ?

Vierailija
8/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tammikuisen Aasian-matkan jälkeen omituinen viikon epäflunssa, viikko pientä kuumetta ja siitä tähän päivään jatkunut lievä hengenahdistus. Hieman epäilyttää. Puolisoni ja eräs sukulaiseni saivat myös tämän taudin minulta.

Vierailija
9/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maaliskuun alussa. Minulla oli outoa lievää mutta säännöllistä yskää ja hengittäminen tuntui selässä ja rintalastan alla. Olin potenut sitä jo kai viikon, kun tuli miehen kanssa puheeksi, että hänellä ja työkaverillaan juuri samat oireet.

Vierailija
10/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helmikuussa 3 viikon sitkeä tauti. 2 viikon sairastamisen jälkeen nousi yllättäen kuume (en ole siis kuumeessa ollut 10 vuoteen) ja ainakin pari viikkoa oli vaikea hengittää. Sairastutin ainakin kaksi kaveria pahasti, saivat samanlaisia hengitysvaikeuksia. 

Tuossa ehkä tuo kuumeen yhtäkkinen nousu ja hengitysvaikeudet oli ne, mikä laittoi epäilemään että ei ole perus kausiflunssa. 

Jos nyt tulisi varmana tietona, että korona on ollut jo tolloin Suomessa, olisin varma että se oli se.

Vierailija
11/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen sairastaneeni sen helmi-maaliskuun vaihteessa, noin viikko sen jälkeen kun ystäväni palasi Pohjois-Italiasta.

Vierailija
12/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka virallinen koronapotilas oli Lapissa, mutta mistä me tiedetään paljonko sitä ollut täällä Helsingissä?! Siitä koronasta on aika monta mutaatiota jo olemassa, joten sen on pakko ollut lähteä liikkeelle Aasiasta aiemmin, jossain arveltiin että lokakuussa 2019 eikä vasta joukukuun-tammikuun vaiheilla.

Vierailija
13/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuun puolivälissä. Lievät flunssaoireet, tämän jälkeen kolme viikkoa kestänyt hengästymisen tunne kevyessä rasituksessa. Puristuksen tunnetta keuhkoissa ja rintalastan kohdalla paine. Todella epämiellyttävää, nyt vihdoin oireet hävinneet

Vierailija
14/48 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa kahden ja puolen viikon kuumetauti. Oli vähän koronaa.

Vierailija
15/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ylläri ylläri täällä suurin osa hysteerikoille luulee sairastuneensa koronan 🤦‍♀️

Vierailija
16/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan samantekevää onko jo sairastanut vai ei, koska viruksesta kulkee monta mutaatiota. Yhden sairastaminen ei ilmeisesti tuo immuniteettia muita vastaan. Vrt flunssa: sairastamme keskimäärin 4 flunssaa vuosittain ja influenssat päälle.

Vierailija
17/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos usealla olisi ollut tuo tauti jo silloin, olisi tämä epidemia paljon levinneempi ja paljon aikaisemmin. Jos nyt yksi tartunnan saanut levitti sitä alkuunsa moneen ja ne taas vastaavasti moneen jne. Miettii mitkä rajoitukset nyt on voimassa ja silti vaan se leviää. Nuo oireet ovat niin samanlaiset verrattuna normi influenssaan ettei voi ilman testiä väittää oli koronaa. Eri jos oli jossain Kiinassa käymässä.

Vierailija
18/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pieni epäilys on, että saatoimme sairastaa perheen kesken Koronan jo helmikuussa. Isovanhemmat mukaan lukien. Oireet vaihtelivat lievimmistä lihassärky ja kurkun karheus, kuivaan sitkeään yskään ja yhdellä yli viikon kestäneeseen sahaavan 40 asteen kuumeeseen ja kuumeen myötä karheaan ihottumaan raajoissa ja ylävartalossa. Löytyy ajalta ennen sairastumista yhteydet Ruotsiin turistirysään, Kiinan matkailijaan ja Ylläkselle. Viimeisimmät meistä parani kuivaakin kuivemmasta yskästä edellisellä viikolla, kunnes Suomi laitettiin seuraavalla kiinni. Mikä lie ihmeellinen flunssa.

Vierailija
19/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä "sankaritarinoita" te pyritte laatimaan! Ulkomaan matkojen jälkeen varsin moni sairastuu, mikä johtuu osaksi vieraasta bakteerikannasta ja osaksi myös matkustuksesta vetoisessa lentokoneessa. Viisaasti jätitte kertomatta mahdollisista vatsaoireista, koska ne ovat kuitenkin aika harvinaisia koronassa. Ajatella, minäkin olen asunut vuosikausia, lähes koko ikäni, maassa, jossa käy myös kiinalaisia, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi korona iskenyt. Kausi-influenssakin oli joskus vuosituhannen alkupuolella.

Vierailija
20/48 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä minä kuulin äsken tutultani!

Tämä suomalainen tuttu ollut reilun viikon lastensa kanssa korona-kuumeessa ja yskässä, eilen ei enää ollut kuumetta, ja tänään joutuu mennä töihin. Testattiin sairaalassa. Testi voi lääkärin mukaan näyttää positiivista vielä kuukauden päästä kun kuume ohi, mutta hän ei kuulemma tartuta enää ketään? Voiko tämä pitää paikkansa ettei tartuta? Oli epäuskoinen itsekin, mutta sanoi että kai sitä joutuu mennä töihin jos ei sairaslomaa enempää irtoa!

Keski-Euroopassa nykyään asuva kaverini sai koronan, ja joutuu olla kotona taudin jälkeen vielä 10 kuumeentonta päivää jottei tartuttaisi, ja joskus 10-14 päivän päästä otetaan uusi koronatesti vielä varmuuden vuoksi.

Ei ihme jos tämä leviää nyt vauhdilla Suomessa väkilukuun nähden, jos koronaiset pakotetaan työpaikoille! Etenkin ne jotka palvelualoilla muiden ihmisten kanssa tekemisissä, eli eivät etätoissä?