Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
181/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tykkäisin matkasta, mutta nyt täytyy tämä vuosi ainakin relata hei. Ei tämä ikuisesti kestä. Tulee uusia lomamatkoja ja elämyksiä sitten myöhemmin. Uskallan myös sanoa että  tuskin on yhtään suomalaista joka olisi nähnyt kotimaastaan joka kolkan, joten jossain Suomessakin on vielä jotain uutta ja mielenkiintoista nähtävää sinullekin jos reissuun on kerta kaikkiaan pakko päästä. Ja  ajattele  että matkustamalla kotimaassa ja käyttämällä kotimaisia palveluja tuet samalla suomalaisia yrittäjiä. Se tulisi tarpeeseen nyt.

Vierailija
182/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tykkäisin matkasta, mutta nyt täytyy tämä vuosi ainakin relata hei. Ei tämä ikuisesti kestä. Tulee uusia lomamatkoja ja elämyksiä sitten myöhemmin. Uskallan myös sanoa että  tuskin on yhtään suomalaista joka olisi nähnyt kotimaastaan joka kolkan, joten jossain Suomessakin on vielä jotain uutta ja mielenkiintoista nähtävää sinullekin jos reissuun on kerta kaikkiaan pakko päästä. Ja  ajattele  että matkustamalla kotimaassa ja käyttämällä kotimaisia palveluja tuet samalla suomalaisia yrittäjiä. Se tulisi tarpeeseen nyt.

Tämä oli järkipuhetta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

En ole kotihiiri, rakastan matkustelua ja ainoa syy miksi meillä ei ole reissuja varattuna on se, että päätettiinkin käyttää lomabudjetti hääjuhlaan - joka sekin on nyt epävärmaa. Mutta en silti paru pikkulapsen lailla, kuinka minun loma on pilalla. Miten voi olla aikuisella koulutetulla ihmisellä niin vaikeaa kohdata pettymystä, että kuvittelee olevansa oikeutettu myötätuntoon? Kun ei täällä kenenkään matkustelijan reissut nyt toteudu. Miten voi ihmisellä olla vain yksi ainoa vaihtoehto eikä mikään muu käy. Tuolla lailla käyttäytyy tahtokautinen pikkulapsi - ei koulutettu aikuinen. Jokaisella on harminsa, mutta omissa käsissä on se, kuinka niihin suhtautuu. Siinähän murjotatte. Ei ole keltään pois. Mutta itseaiheutettu ei todellakaan ansaitse sympatiaa.

Miten jollain aikuisella voi olla näin minä-keskeiset ajatukset. ”Miten muut eivät ajattele kuin minä? ” Miksi muut parkuvat kuin pikkulapset, eivätkä kerro ajatuksiaan yhtä aikuismaisesti ja älykkäästi kuin minä? ” ”Minullakin oli hääjuhla tulossa, mutta siltikin mainitsen siitä tässä ihan vain tosi aikuismaisesti, verrattuna muihin, jotka kertovat omista perutuista jutuistaan ihan lapsellisesti.”

” Kuinka joku kehtaa edes kertoa omia tunteitaan ja edes kuvitella löytävänsä ymmärrystä niille, koska minusta juuri nuo tunteita herättävät asiat ovat turhia”. ” Hyi, hyi häpeä. Vielä koulutettu ihminen ja muilla on vielä kauheampaa”

”Olet ahdasmielinen ihminen, koska et löydä nautintoa kotimaanmatkailusta tai kotona olemisesta. Pikkulapset ovat tuollaisia. Hemmoteltuja olentoja, jotka reagoivat väärin vastoinkäymisiin. Murjottavat turhasta, eikä edes itse ymmärrä kuinka itseaiheutettua se on ja minä sen ansioista kirjoitan oikein veemäisen vastauksen sinulle” ”Koska olet sen arvoinen.”

Olen ohis, mutta toivon, että hääsi peruuntuvat kokonaan. Ihan turhaa koko naimisiin meno. Senkin ajan ja rahan voit käyttää aikuismaisemmin. Luuletko, että joku hääjuhla tekee sinusta onnellisen? Oletko joku pikkuprinsessa, joka haluaa prinsessapäivänsä ja olla kaikkien keskipisteenä? Oletko 5-vuotias? Niinkuin muita kiinnostaisi, jos sinun hääjuhlasi peruuntui tai mistä olet rahat niihin säästänyt. Oletpa harvinaisen lapsellinen tapaus.

Vierailija
184/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Hän olisi ehkä toivonut kauan toivomansa aamutossut, jostain oudosta syystä, mutta naapurien pilkka asiasta sysäsi hänet lopullisesti tekemään jotain peruuttamatonta.”

Voi kyynel :D

Vierailija
185/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty vai et halua? Oletko kertaakaan lähtenyt vaikka patikoimaan Suomessa ihan niin että yövyt jossain metsäisellä laavulla lammen rannalla? Kannattaa kokeilla. Sen p*skan tekee vaikka männyn juureen kerran eläessään.

Vierailija
186/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ihmisiä, jotka sanovat ettei kotimaanmatkailu oikein nappaa. Enkä itse ole enää pariin vuoteen ulkomailla reissussa käynyt järjettömän lentopelkoni takia, vaan lomaillut ihan kotimaassa. Enkä nyt sano, että niissä maagisissa ulkomaissa kaikki olisi paremmin, vaan ennemmin sanoisin, että Suomessa ei ole oikein sellaista matkailukulttuuria, mitä ulkomailla matkaajat lomaltaan hakevat.

Upeita luontokohteita on toki vaikka millä mitalla, mutta eivät kaikki meistä ole mitään luontopolkuihmisiä. Itse ainakin rakastin (ja rakastaisin vieläkin) kaupunkilomia, mutta yhden suomalaisen kaupungin nähtyään on melkolailla nähnyt ne kaikki, osa vaan on isompia kuin toiset.

Vierailija
187/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”En oikeasti kestä jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.”

Me taas mietitään pystytäänkö me terveinä ja miten meidän talouden käy pitemmällä aikavälillä ja mietitään myös millaista elämä on post-Korona. Mietitään kuinka muistisairaat vanhemmat pärjää tai oikeastaan kärsii karanteenissa. Loma tuntuu kaukaiselta asialta, lomautukset enemmänkin on varmaan sitä lähitulevaisuutta.

Vähän kun maailman johtajilta kysyttiin mitä he toivovat joululahjaksi niin suurin osa toivoi rauhaa maailmaan mutta Nixon toivoi aamutossuja. Toki Nixon sai toivoa aamutossuja ja varmaan olisi uudet tossut kivat mutta typerykseltä vaikutti muuhun maailmaan rinnastettuna.

Saa olla aika kaksinaamainen jos toivoo maailmanrauhaa. Johtajat aiheuttaa sotia eli voisivat vaan lopettaa ne.

Nixonkin oli joskus rehellinen. Pisteet siitä! En tiedä pitivätkö aikalaiset tuon takia tyhmänä, näin jälkikäteen katsottuna ainakin asia oli päinvastainen.

Vierailija
188/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, että joidenkin elämässä näytä ei olevan mitään sisältöä, jos ei pääse ulkomaille matkaamaan.

Sanoisitko jollekin noin, jos hän sanoisi, että häntä harmittaa, koska harrastukseen ei pääse pitkiin aikoihin? Ettei heillä ole muka elämässä muuta sisältöä, koska he harrastavat mieleistä asiaa ja sen peruuntuminen harmittaa ja sen ilmaisee vielä ääneen? Ainiin, sehän ei ole sama asia, koska metsässä samoilu, marjastus tai ratsastus tai vaikka kalastus on niin paljon jalompia harrastuksia, kuin matkailu.

Vierailija
189/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkassa pitäisi kieriä ja ruoskia selkä verille ja mielellään nääntyä nälkään ennen kuin saa mistään valittaa. Mun elämä on ulkoa päin katsottuna aivan täydellistä, yltäkylläistä, muttei se tarkoita sitä, etteikö minulla voisi olla jotain ongelmia. 

Ei, en nauti arjesta. En todellakaan nauti aikaisista aamuista, koska olen iltavirkku. En todellakaan nauti siitä, että kuuloni on alentunut ja tinnittää, koska koulussa on niin kova melu. En todellakaan pidä siitä, että vaikka olen aivan loppu ja burnoutin partaalla, en voi opettajana valittaa tästä - koska aina joku tulee vinkumaan jostain ylipitkistä lomista. 

Pitäisi olla koko ajan vain kiitollinen ja niellä joka ikinen harmitus, pieni tai iso. Muuten tulee paskaa niskaan. Ja sekin pitää vain hymy leveänä niellä, koska jollain jossain menee varmasti huonommin.

Minulle kesän lomamatka on kesän kohokohta, jota suunnitellaan koko vuosi perheen kanssa. Kesäloman peruuntuminen on yhtä iso juttu minulle kuin yleinen päätös joulunvieton kiellosta tai joku muu yhtä odottamaton asia. En osaa olla kotona kesälomalla. Minulla on oikeus harmitella vaikka pesussa värjääntynyttä puseroa, jos haluan. Aivan sama.

ap

Ei opettajilla ole aikaisia aamuja. Koulut alkavat aikaisintaan klo 08.00. Mene jonnekin tehtaaseen töihin, jossa aamuvuoro alkaa vaikkapa klo 06.00. Kesälomaa on neljä viikkoa ja lopun aikaa kesästä käyt töissä, kun opettajalla on vielä kuusi viikkoa lököttelyä.

Ja jos olet ihan loppu työhöösi koulussa, niin vaihda ammattia.  Ai niin, eihän se käy.  Siinähän menettää mahdollisuuden hyvin pitkälle itse sanella päivän kulkunsa ja ne pitkät vapaat, kesällä kymmenen viikkoa, jouluna pari viikkoa ja vielä helmikuussakin saa olla poissa töistä palkan juostessa.

Todella moni opettaja kitisee jaksamistaan, mutta kukaan ei koskaan tee asialle mitään. Kunhan joukkohysteriassa lietsovat toisiaan ammattinsa surkeudesta.

Nytkin on kohta puoli miljoonaa ihmistä menettänyt työnsä lomautusten tai irtisanomisten muodossa, mutta opettaja voi hymyhuulin odottaa kohta alkavaa kesälomaa. Palkka juoksee ja elokuussa on paikka taas odottamassa. Mutta sinä vingut, kuin olisit ainoa maailmassa jonka kesäsuunnitelmat heittivät häränpyllyä. Tyypillinen neuroottinen valittajaopettaja.

Vierailija
190/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pysty vai et halua? Oletko kertaakaan lähtenyt vaikka patikoimaan Suomessa ihan niin että yövyt jossain metsäisellä laavulla lammen rannalla? Kannattaa kokeilla. Sen p*skan tekee vaikka männyn juureen kerran eläessään.

Jossain metsäisellä laavulla lammen rannalla on varmaan kaikkein kauhein kauhuskenaario lomalle. Ei, eikä se muutu vaikka siellä olisi minkälainen vessa käytössä. Minun käsitykseni lomasta on katto pään päällä. Kunnon ruoka ruokapöydässä. Suihku tai kylpytilat ja puhtaat valkoiset lakanat. Ei kymmeniä pikkuötököitä, punkit mukaan lukien kiipeämässä tai lentämässä joka suunnalta. Ei, eikä se ole Mikkeli, Vaasa tai Kouvolakaan.

Vierailija
191/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

En ole kotihiiri, rakastan matkustelua ja ainoa syy miksi meillä ei ole reissuja varattuna on se, että päätettiinkin käyttää lomabudjetti hääjuhlaan - joka sekin on nyt epävärmaa. Mutta en silti paru pikkulapsen lailla, kuinka minun loma on pilalla. Miten voi olla aikuisella koulutetulla ihmisellä niin vaikeaa kohdata pettymystä, että kuvittelee olevansa oikeutettu myötätuntoon? Kun ei täällä kenenkään matkustelijan reissut nyt toteudu. Miten voi ihmisellä olla vain yksi ainoa vaihtoehto eikä mikään muu käy. Tuolla lailla käyttäytyy tahtokautinen pikkulapsi - ei koulutettu aikuinen. Jokaisella on harminsa, mutta omissa käsissä on se, kuinka niihin suhtautuu. Siinähän murjotatte. Ei ole keltään pois. Mutta itseaiheutettu ei todellakaan ansaitse sympatiaa.

Miten jollain aikuisella voi olla näin minä-keskeiset ajatukset. ”Miten muut eivät ajattele kuin minä? ” Miksi muut parkuvat kuin pikkulapset, eivätkä kerro ajatuksiaan yhtä aikuismaisesti ja älykkäästi kuin minä? ” ”Minullakin oli hääjuhla tulossa, mutta siltikin mainitsen siitä tässä ihan vain tosi aikuismaisesti, verrattuna muihin, jotka kertovat omista perutuista jutuistaan ihan lapsellisesti.”

” Kuinka joku kehtaa edes kertoa omia tunteitaan ja edes kuvitella löytävänsä ymmärrystä niille, koska minusta juuri nuo tunteita herättävät asiat ovat turhia”. ” Hyi, hyi häpeä. Vielä koulutettu ihminen ja muilla on vielä kauheampaa”

”Olet ahdasmielinen ihminen, koska et löydä nautintoa kotimaanmatkailusta tai kotona olemisesta. Pikkulapset ovat tuollaisia. Hemmoteltuja olentoja, jotka reagoivat väärin vastoinkäymisiin. Murjottavat turhasta, eikä edes itse ymmärrä kuinka itseaiheutettua se on ja minä sen ansioista kirjoitan oikein veemäisen vastauksen sinulle” ”Koska olet sen arvoinen.”

Olen ohis, mutta toivon, että hääsi peruuntuvat kokonaan. Ihan turhaa koko naimisiin meno. Senkin ajan ja rahan voit käyttää aikuismaisemmin. Luuletko, että joku hääjuhla tekee sinusta onnellisen? Oletko joku pikkuprinsessa, joka haluaa prinsessapäivänsä ja olla kaikkien keskipisteenä? Oletko 5-vuotias? Niinkuin muita kiinnostaisi, jos sinun hääjuhlasi peruuntui tai mistä olet rahat niihin säästänyt. Oletpa harvinaisen lapsellinen tapaus.

Olen pahoillani, mutta toiveesi ei toteudu. Häät olivat jo, kiitos vain. Nyt on kyse juhlista. Jatka ohi vaan.

Vierailija
192/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain metsäisellä laavulla lammen rannalla on varmaan kaikkein kauhein kauhuskenaario lomalle. Ei, eikä se muutu vaikka siellä olisi minkälainen vessa käytössä. Minun käsitykseni lomasta on katto pään päällä. Kunnon ruoka ruokapöydässä. Suihku tai kylpytilat ja puhtaat valkoiset lakanat. Ei kymmeniä pikkuötököitä, punkit mukaan lukien kiipeämässä tai lentämässä joka suunnalta. Ei, eikä se ole Mikkeli, Vaasa tai Kouvolakaan.

Noin voi sanoa vain sellainen joka ei ole sitä koskaan kokeillut.

Vierailija
193/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikä! Sama mulla... Oikeesti masentaa ihan helvetisti, jos oikeasti joudun vangiksi suomeen.

Haluaisin vain käydä kesällä kreikassa ja marokossa. Ei paljoa vaadittu...

N21

Vierailija
194/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta toiveesi ei toteudu. Häät olivat jo, kiitos vain. Nyt on kyse juhlista. Jatka ohi vaan.

No miten ikinä. Toivottavasti ne juhlat peruuntuvat. Ei aikuisen ihmisen tarvitse omia häitään juhlia. Pikkulapset harrastavat näitä juhlia, joissa ollaan keskipisteessä. Suurin osa aikuisista inhoaa muutenkin noita juhlia. Ettekä te ja juhlan tule olemaan poikkeus. Mutta jatka vaan tuota nipottamistasi ja ylimielistä lapsellista prinsessa asennettasi.

Vierailija
195/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ulkoilla ja retkeillä, parhaat reissut ovat olleet kalastusreissut miehen kanssa Pohjoismaissa. Kaupunkilomat ovat vähän tylsiä, kun on nähnyt yhden kaupungin niin on nähnyt kaikki kaupungit. Mitä vähemmän ihmisiä lomalla niin sen parempi.

Luonto, rauha, maisemat, hiljaisuus, yksinkertainen eläminen, keskittyminen hetkeen, omat ajatukset, selkeys, vesi, raikas ilma, ulkona nukkuminen, tuore ruoka, kalastus, kulkeminen luonnossa, villieläimet, linnut, yötön yö, omat taidot ja uuden oppiminen, kaikki kulkeminen luonnossa omin jaloin tai pyörällä, veneellä, kanootilla, moottoripyörällä, hiihtämällä, oma rakas.

Viima ja aurinko kasvoilla, kun olet kaukana kaikesta, sivistyksestä ja muista ihmisistä.

Joten minua ei saisi enää kaupunkilomille tai Euroopan automatkoille kirveelläkään.

Vierailija
196/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei Suomessa ole kokeillut, jossain metsässä olemista? Kaikki tietävät mitä se on ja se on minusta aivan hirveää, kun se jatkuu muutaman tunnin jälkeen. Siihen on syynsä miksi ihmiset eivät pysyvästi asu siellä kuin pakosta.

Vierailija
197/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei matkustusvimmaiset, oikeastiko pystytte sulkemaan silmänne tuholta mitä aiheutatte pakonomaisella reissaamisellanne?

Pandemia esimerkiksi on turistien levittämä. Koko muu maailma maksaa tälläkin hetkellä hintaa Alppi-turismista. Suomeen tän toi nimenomaan välinpitämättömät lomailijat. Tauti ois tullut hitaammin jos ei ois hiihtolomalla ollut ihan pakko päästä Alpeille., mutta kun oli! Tää on vain 1 esimerkki.

Hankkikaa tietoa siitä, mitä turismi aiheuttaa. Tällä hetkellä hyvin paljon enemmän tuhoa kuin hyötyä, vaikka tokihan voi itseään sumuttaa leikkimällä suurta valkoista hyväntekijää..

Kaikki väärin tässä viestissä mutta yleensä ois-sanan käyttäjät ovatkin niitä tyhmänpuoleisia. Tällainen pandemia tulee kerran 100 vuodessa joten turha on matkailua syyllistää siitä. Lisäksi Itävallan alppikeskukset olivat vain yksi sadasta leviämispaikasta ja sekin vain parissa maassa. Totta kai se virus olisi Suomeen löytänyt muutakin kautta.

Täyttä hölynpölyä väittää että turismi aiheuttaa suurta vahinkoa. Suurimmaksi osaksi se on välttämätön elinkeino esim. Espanjassa, Thaimaassa ja nykyään myös Suomessa aika iso sektori.

Vierailija
198/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei Suomessa ole kokeillut, jossain metsässä olemista? Kaikki tietävät mitä se on ja se on minusta aivan hirveää, kun se jatkuu muutaman tunnin jälkeen. Siihen on syynsä miksi ihmiset eivät pysyvästi asu siellä kuin pakosta.

Kaikki ihmiset eivät kestä itseään. Anteeksi, metsää. Kokeile katsella kaikessa rauhassa järvenselkää noin 20 minuuttia. Onnistuuko? Vai onko pakko räplätä puhelinta.

Vierailija
199/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismi on rosvosektori. Souverniers.

Vierailija
200/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan lomaksi voisi käydä sellainenkin että vuokraisi air b&b -kämpän jostain toisesta kaupungista. Ei tarvitsisi olla liian lähellä omaa arkea vaan voisi tutustua johonkin toiseen ympäristöön. Sveitsinmatkan hinnalla sinne hommaisi kaikkea luksustakin ruuan, juoman ja vaikka hoitojen saralta.