Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
661/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaassa matkustaminen ja matkailu taitaa olla ihan eri asiat. Savonlinnan Oopperajuhlat tuntuvat vetävän porukkaa vuodesta toiseen, samoin laskettelukeskukset. Googlasin ”Suomen suosituimmat matkailukohteet” ja kovatasoista osumaa tuli. Pärjää kisassa Pohjoismaille ja suomalaisten mielestä suosituimmille ulkomaan matkailukohteille. (Ei, en jaksa näpytellä, googlaa itse).

Huvittavaa, että suomalaiset edelleen äänestävät Viron, Ruotsin ja Espanjan suosituimmiksi matkailukohteiksi vuodesta toiseen tilastojen mukaan. Turha puhua kulttuurista ja sivistysmaista kun massa on äänestänyt.

Minulle kotimaassa matkustaminen tarkoittaa muutaman uniikin pysäkin ryydittämää matkaa pohjoiseen, ja siellä sitten monta viikkoa hyvin yksinkertaista, luonnonläheistä elämää eläen.

Minusta tuo lähes puolet lomasta autossa istuminen ei ole lomaa, vaikka päämärän saavutettua ollaankin jossain korvessa.

Ei satu olemaan helikopteria eli autolla on mentävä mutta lomaa on 8 viikkoa, joista 2 päivää autossa. Ei auta, näin on mentävä.

Vierailija
662/667 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi vit tu nyyyyhh! Itse olen karanteenissa kanssa maassa, jossa on täysi karanteeni päällä. Passini on myös vanhettunut ja rajat kiinni. Rahat vähissä, kun ei ole töitä ja mieheni paljastui valehtelevaksi kyr väksi, joka ilmeisesti pettää minua.

Haluaisin erota ja lähteä lapsien kanssa pois, mutten vain tältä istumalta voi vaan häipyä.

Eli olet jossain ihanassa, keväisessä Ranskassa tai Espanjassa? Jossa aurinko paistaa ja voi nauttia maisemista?

Meillä täällä Suomessa jännitetään, tuleeko sitä lunta ja räntää vielä vappunakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/667 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä laisinkaan ap:n lapsellista valitusta siitä, ettei kesällä pääse ulkomaanmatkalle. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän poikkeusoloista johtuvan matkustuskiellon tarkoittavan sitä tosiasiaa ettei nyt saa matkustaa. Nyt ei kannata keskustella kuinka tärkeää matkustus on henkireikänä, koska matkustus on viranomaisten toimesta poissuljettu vaihtoehto.

Harva on kateellinen ap:n matkasta, useimmat vain tähdentävät ap:lle ettei matkustus ole nyt mahdollista ja on parempi olla valittamatta turhia. Ja on parempi miettiä muuta tekemistä kesälomalla. Vaikka se tekeminen ei ole matkustus Alpeille. Koska matkustaminen ei ole mahdollista.

Varmasti useampi ihminen eläissään avartaa maailmankuvaa matkustamalla, mutta ei tänä kesänä koska se ei ole mahdollista. Koska matkustus on viranomaisten toimesta poissuljettu vaihtoehto ja matkustuskielto on voimassa.

Ulkoministeriön sivuilta voi käydä lukemassa tarkemmin matkustuksesta. Tämän hyvin poikkeuksellisen tilanteen vuoksi vältä matkustamista ulkomaille toistaiseksi. Tämä koskee kaikkia maita ja liikennettä niin maanteitse, meritse kuin lentämällä.

No shit, onko jollekin jäänyt epäselväksi nämä luettelemasi itsestäänselvyydet?

Vierailija
664/667 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi vit tu nyyyyhh! Itse olen karanteenissa kanssa maassa, jossa on täysi karanteeni päällä. Passini on myös vanhettunut ja rajat kiinni. Rahat vähissä, kun ei ole töitä ja mieheni paljastui valehtelevaksi kyr väksi, joka ilmeisesti pettää minua.

Haluaisin erota ja lähteä lapsien kanssa pois, mutten vain tältä istumalta voi vaan häipyä.

Eli olet jossain ihanassa, keväisessä Ranskassa tai Espanjassa? Jossa aurinko paistaa ja voi nauttia maisemista?

Meillä täällä Suomessa jännitetään, tuleeko sitä lunta ja räntää vielä vappunakin.

Mutta pettääkö mies? Tällä on ympäristön viihtyvyyden kannalta ratkaiseva merkitys naisten ollessa kyseessä.

Vierailija
665/667 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve!

Paskin kesä ikinä. Oli joo viikon hellettä, mutta loppuloma on sitten sadetta, eikä lämpötila kohoa edes kahteenkymmeneen. 

Mies lähti lasten kanssa mökille ja minä makaan sohvalla kotona. Makaan varmaan loput lomastani sohvalla, kun ei tuohon "kesäsäähän" viitsi mennä mitään tekemään. 

Asennevammainen olen, tiedän sen. Tämä kesä vaan on niin pohjanoteeraus tuon sään puolesta, että ensi vuonna (jos korona suo) lähden viimeisenä työpäivänäni suoraan lentokentälle ja tulen viimeisellä koneella takaisin Suomeen ennen töiden alkua.

ap

Vierailija
666/667 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin juuri perheelle luksusmökin tukikohdaksi lappiin. Sieltä tehdään päivän reissuja lähiympäristöön ja jos kelit on suosiolliset niin uidaan ja suppaillaan järvessä.

Vierailija
667/667 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve!

Paskin kesä ikinä. Oli joo viikon hellettä, mutta loppuloma on sitten sadetta, eikä lämpötila kohoa edes kahteenkymmeneen. 

Mies lähti lasten kanssa mökille ja minä makaan sohvalla kotona. Makaan varmaan loput lomastani sohvalla, kun ei tuohon "kesäsäähän" viitsi mennä mitään tekemään. 

Asennevammainen olen, tiedän sen. Tämä kesä vaan on niin pohjanoteeraus tuon sään puolesta, että ensi vuonna (jos korona suo) lähden viimeisenä työpäivänäni suoraan lentokentälle ja tulen viimeisellä koneella takaisin Suomeen ennen töiden alkua.

ap

Voi ap, nyt tsemppiä! Oikeesti et pääse ulkomasnkomslle edes suyslomalka, etkö talvella, etkö edes hiihtolomalkakaan.

Yritä nyt jotenkin piristä JS keksiä jotain sinua ilahduttavaa. Vaikka joku viikonlopun joogaloma , ilman perhettä siis.

Et millään jaksa koko talvea romahtamista jollakin tavalla tuolla menolla!