En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Kyllä sä kestät. Minulla oli syöpähoidot päällä kesä-tammikuu viime vuonna. Aika tuntui loputtomalta ja tuntui ettei kestäisi. Mutta niin se vaan aika menee ja kyllä sitä kestää.
Muutenkin kesät vuodesta 2013 menneet mönkään muiden sairauksien, leikkauksien tai perheenjäsenten onnettomuuksien ja kuolemien vuoksi. Kyl sä yhden kesän kestät! Sulla on kuitenkin perhe vielä elossa ja lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että mikähän firma tuollaisen ulisijan on mennyt palkkaamaan, eikä näinäkään aikoina onnistunut potkuja saamaan.. Kappas vaan, että opettaja! Sanonko mitä mä sanon kohta vahingossa.
Kertoi olevansa opettaja!
Olenkin tässä viikon verran ihmetellyt, mihin opettajat ovat kadonneet valituksineen. Milloin haukutaan oppilaat, milloin vanhemmat ja nyt opettajien suurin murhe ja ongelma, ettei pääse lomalla ulkomaille.
Sori jo etukäteen. Eikö riittänyt Italian tuliaiset helmikuussa Suomeen. Suurin osa koronaan sairastuneista oli juuri opettajia, jotka lomailivat hiihtolomalla Italiassa, suurimmalla epidemia alueella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä kestät. Minulla oli syöpähoidot päällä kesä-tammikuu viime vuonna. Aika tuntui loputtomalta ja tuntui ettei kestäisi. Mutta niin se vaan aika menee ja kyllä sitä kestää.
Muutenkin kesät vuodesta 2013 menneet mönkään muiden sairauksien, leikkauksien tai perheenjäsenten onnettomuuksien ja kuolemien vuoksi. Kyl sä yhden kesän kestät! Sulla on kuitenkin perhe vielä elossa ja lähellä.
Tsemppiä sinne! Ja jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton aloitus. Moni on lomautettu, irtisanottu, hoitajilta/lääkäreiltä saattaa olla lomat jopa peruttu. Riskiryhmäläiset tekevät töitä peläten henkensä edestä. Raskaana olevat pelkäävät syntymättömän vauvansa puolesta. Vanhukset kodeissaan ilman sosiaalisia kontakteja.
Mieti näitä, ja pohdi, onko oma tilanteesi kuitenkaan niin paha.
Aina löytyy joku jolla menee huonommin.
Hoitsut voi olla hiljaa liksastaan jatkossa, aasiassa maksetaan lenkkareiden tekijöille hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kestä...teetkö sä itsarin
.or what?
Kerro.
Äläää kiuzaaa, kun määä en keztääää. Ap.
En tajua näitä, jotka jaksavat kokea valtavaa pelkoa ja toisaalta kiitollisuutta kun ovat jääneet henkiin sellaisen taudin suhteen, johon pahimmillaankin voisi kuolla noin kaksi ihmistä tuhannesta. Itse en tajua tällaista hysteriaa ollenkaan ja lähtisin saman tien lomalle jos se olisi mahdollista. Minulle loman menettäminen on tuhat kertaa suurempi vit ututksen aihe kuin joku kulkutauti. Eikä minulla ole kuolemattomuusharhoja, mutta tajuan perusmatematiikkaa, toisin kuin suurin enemmistö.
Ajattele, on meitäkin, jotka eivät ole ikinä käyneet ulkomailla ja hyvin pärjätään! Tosin itselleni koti ja kodin ympäristö on mieluisia paikkoja, enkä viihdy ihmismassassa. En ole ikinä edes festareilla käynyt. Pitäisikö vähän pohdiskella mikä siinä työympäristössä niin ahdistaa, ettei edes kotona voi olla lomalla? Kodin kun pitäisi olla kaikille se turvallinen paikka, jossa on ihana viettää aikaa.
Et sa nytkaan tee töita, kun taalla palstailet! Voit hyvin ottaa omaa lomaa vaikka syksylla...
Btw, onko pakko lomailla kotimaassa siella ankeella mökilla? Nyt oiva tilaisuus tutustua omaan kotimaahan paremmin ja kierrella taalla :)
Mitä jos alat kerätä nyt isoja kiviä ja kasaat Alpit sinne omaan olohuoneeseen, lähempänä lomanalkua voit käydä vaikka jostain voimalinjan alta nippaamassa pari männyn- ja kuusentainta somisteeksi. Siitä ei kukaan pahastu, kun ne kaadettaisiin muutenkin ennen kuin kasvavat kiinni kaapeleihin. Hae käpyjäkin nin saat kivaa aitoa polkutuntumaa jalkojen alle ja lorota joku punkka täyteen vettä, saat vuoristolammen. Sitten vaan teltta pystyyn siihen vuoren kylkeen, tai jos oikein ahkera olet, keräät niitä rankoja sen verran, että saat rakennettua oikein majan siihen keskelle olkkaria. Tämän voit toteuttaa isommassa mittakaavassa siellä mökilläkin tietysti, ja kun pyydät vielä mökkinaapureita ramppaamaan alvariinsa rinkat selässä siitä sun vuoriston vierestä, heittelemään energiapatukkakääreensä pitkin teidän tonttia ja kuseksimaan mökin nurkkiin, saat aivan aidon koronakesän luontokohdetunnelman ja ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin lähteä syyskuussa sinne. Silloin sataakin yleensä vähemmän kuin heinäkuussa.
Luuletko tosiaan, että syyskuussa jo pääset lähtemään. Ei aukea maiden, muidenkaan maiden rajat, ennenkuin kotonaan on keksitty rokotus ja siihen menee vielä vuosi aikaa. Turhaan lomista haaveilet. En halua tällä masentaa ketään jo ahdistunutta enempää
, mutta kai tämän verran pitäisi jokaisen jo ymmärtää. Ihmeitähän voi tapahtua.
Minä ymmärrän. Täytyy vaan malttaa mielensä ja matkustaa sitten, kun se on turvallista. Huonoin kesä tämä luultavasti tulee olemaan, mutta eihän sille oikein mitään voi. Aioin ulkoilla ja retkeillä niin paljon kuin mahdollista.
Tuntuu aivan greisiltä lukea tuota Ap:n itkujokellusta, varsinkin tällaisena aikana.
"Byäääääh, mää en pääse veitsiiin, enkä mihkään fyrkkoja tuhlaan - määä en alaaa!"
Selvä trolli, ei kukaan voi olla noin törttöpää.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä, jotka jaksavat kokea valtavaa pelkoa ja toisaalta kiitollisuutta kun ovat jääneet henkiin sellaisen taudin suhteen, johon pahimmillaankin voisi kuolla noin kaksi ihmistä tuhannesta. Itse en tajua tällaista hysteriaa ollenkaan ja lähtisin saman tien lomalle jos se olisi mahdollista. Minulle loman menettäminen on tuhat kertaa suurempi vit ututksen aihe kuin joku kulkutauti. Eikä minulla ole kuolemattomuusharhoja, mutta tajuan perusmatematiikkaa, toisin kuin suurin enemmistö.
Voi että minua naurattaa, kun te matkustuskiimaiset olette paniikissa. Olisi kannattanut elämä rakentaa jonkin muunkin kuin ulkomaanmatkojen ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?
Piti kirjoittaa ulkohuussillinen.
On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä.
Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.
ap
No v i t t u kuule ymmärrätkö sellasta asiaa, että sillä ei oo paskan vertaa väliä pääsetkö sinä lomamoodiin.
Maailmassa ja Suomessa on pikkusen verran isompia ongelmia tällä hetkellä, jotkut taistelee hengestään ja terveydestään, toiset toimeentulostaan. Terveydenhuolto ja talous on vaarassa kaatua ja lukemattomilta ihmisiltä saattaa mennä koko työpaikka, jolloin ei varmasti tule niitä hemmetin alppimatkoja tulevinakaan vuosina. Sulta jää nyt yhtenä kesänä ulkomaanmatkat välistä, voi kamala. Joudutkohan nyt hermoparantolaan tämän asian takia vai mitä.
Ole tyytyväinen, että sulla on ylipäätään edelleen työ, jossa voit olla kesällä ja kerätä rahaa vaikka sitten seuraavan vuoden vieläkin parempaan törsäysmatkaan. Jos korona ei sua vie, niin elämässä on varmaan vielä aika monta lomaa jäljellä jolloin ehdit matkustella.
Miten voikin ihmisellä koko elämä pyöriä oman navan ympärillä.
Ap, olet saanut alapeukkuja, kun tulee mielikuva, ettet ole ymmärtänyt meneillään olevan kriisin vakavuutta. Tämä nykyinen yhteiskunnan tila on sika paljon kuin sota-aika.
Jos joku purnaisi sota-aikana tosissaan siitä, ettei voi käydä kivalla lomamatkalla kuten oli suunnitellut. Kun kaiken järjen mukaan silloin pitää keskittyä pysymään hengissä, toimimaan niin, että ei vaaranna muiden hengissäpysymistä ja vielä tukemaan yhteiskunnan yhteisiä ponnisteluja vihollista vastaan. Omasta lomamatkasta valittaminen olisi ihan absurdia.
Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa viettää kesälomaa kotona. Voi näitä raukkoja kun yhden vuoden joutuu kotona olemaan kesällä! Jos ongelmat on tätä tasoa niin kivat sulle. Etkä oikeesti tajua, kuinka tyhmältä ja nololta kuulostaa valittaa tälläisestä tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin lähteä syyskuussa sinne. Silloin sataakin yleensä vähemmän kuin heinäkuussa.
Luuletko tosiaan, että syyskuussa jo pääset lähtemään. Ei aukea maiden, muidenkaan maiden rajat, ennenkuin kotonaan on keksitty rokotus ja siihen menee vielä vuosi aikaa. Turhaan lomista haaveilet. En halua tällä masentaa ketään jo ahdistunutta enempää
, mutta kai tämän verran pitäisi jokaisen jo ymmärtää. Ihmeitähän voi tapahtua.
Heh heh, ettekö pöljät tajua, ettei kukaan täältä lähde minnekään ulkomaille ehkä moneen vuoteen, karanteenit pysyy, kunnes tauti on voitettu ja siihen menee aikaa.
Ja sitten kun tauti on ohi joskus, ollaan kaikki konkursissa, sitten ei kellään ole rahaa lähteä mihinkään - kelatkaa sitä.
Kukaan ei estä teitä lähtemästä vaikka Ruotsiin, Finski lentää pari kertaa viikossa edelleen. Samoin voitte mennä vaikka Lontoon kautta Jenkkeihin. Tai Englannin maaseudulle roadtripille. Kyllä Suomesta saa pois lähteä, kukaan ei estä. Jotkut maat saattavat vaatia saapuville 2 viikon karanteeni (ja se on omakustanteinen, Suomessahan veronmaksajat maksaa).
Pakkohan se on kestää jos ei ole vaihtoehtoja. Luuletko että tilanne on kenellekään helppo vai oletko jotenkin uniikki kun juuri sinä et pääse?